تحصیل داروسازی در فنلاند

فنلاند شمالی ترین کشور جهان در اروپای شمالی قرار دارد.کشوری جالب با نورهای سحرآمیز شمالی بر فراز آسمانش، رفاه اجتماعی بالا و قدرت اقتصادی زیاد که پذیرای دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل می باشد. این کشور برای افرادی که درپی تحصیل در مقطع دکترای داروسازی هستند، گزینه مناسبی است. در این مقاله که به کمک مشاوران مجرب موسسه وکلای برجسته اصطهباناتی تهیه شده است به شرح سوالاتی می پردازیم که ممکن است برای همه افراد درپی تحصیل در این کشور پیش بیاید. سوالاتی چون:شرایط تحصیل در رشته داروسازی کشور فنلاند چیست؟ شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه های فنلاند چیست؟ آیا دانشگاه های فنلاند مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد؟ شهریه دوره دکترای داروسازی در فنلاند چقدر است؟ با ما باشید تا به همه این سوالات شما پاسخ دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته داروسازی فنلاند

دو نوع موسسه آموزش عالی در فنلاند وجود دارد:

دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) ودانشگاه ها ی دیگر

مسؤلیت اصلی دانشگاه ها هدایت تحقیقات علمی و پژوهشی و ارائه دوره های آموزشی و تحصیلات تکمیلی بر اساس این تحقیقات است. UAS دانشحویان را با دوره های آموزش تخصصی بنا بر نیازهای بازار کار و هدایت مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی آموزش می دهد و از دوره های آموزشی و ترویج توسعه منطقه ای به طور خاص پشتیبانی کنند.هر دو دانشگاه برنامه های آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد را با برخی از تفاوت ها در معیارهای پذیرش ارائه می کنند. دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به طور عمده در UAS ارائه می شود، در حالی که دانشگاه ها برنامه های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، وب سایت های UAS ها و دانشگاه ها را بررسی کنید.
موسسات آموزش عالی در فنلاند، هزینه های شهریه تحصیلی را از دانشجویانی ورودی غیر از اتحادیه اروپا / EEA در اواخرسال 2017 دریافت می کنند.

شرایط و‌ مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در فنلاند

دانشکده داروسازی یک واحد تحقیقاتی و پژوهشی و آموزش چند رشته ای ملی و بین المللی شناخته شده با شبکه گسترده ای از شرکا و منابع مالی قابل توجه است. تحقیقات کلیدی و پژوهشی دانشکده، برنامه پژوهشی در مورد داروها و فرآورده‌های دارویی است که چندین گروه تحقیقاتی و پژوهشی در سطح بالا را نیز تحت پوشش قرار می دهد. اهداف دوره تحصیلی رشته داروسازی، آموزش کارشناسان به منظور پژوهش در رشته داروسازی در بخش مراقبت های بهداشتی و فراهم کردن دانش و مهارت های مورد نیاز و ارتقا مهارتهای فردی و تخصص های حرفه ای می باشد .

داشتن مدرک لیسانس قبلی مربوط به حداقل 3 سال تحصیلی تمام وقت از موسسه معتبر برای هر متقاضی آموزش تحصیلات عالی و مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. این مدرک باید توسط متقاضیان برای ادامه تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ارائه شود و مدرک تحصیلی دوره کارشناسی باید مرتبط با دوره کارشناسی ارشد یا در حوزه های مشابه باشند که متقاضی میخواهد درآن رشته ادامه تحصیل بدهد.

شرایط و مدارک پذیرش رشته داروسازی فنلاند

شرایط و مدارک پذیرش رشته داروسازی فنلاند

با گذراندن دوره تحصیلی و برنامه های آموزشی، متقاضی یک مدرک و گواهی موقت پنج ساله دریافت می کند. دوره اعتبار پنج ساله از تاریخی است که مدرک تحصیلی به دانشجویان اعطا شده است و نباید تا قبل از مهلت درخواست منقضی شود.
همه متقاضیان باید به زبان انگلیسی مهارت داشته باشند و در هنگام ارائه درخواست مهارت های زبان انگلیسی خود را ثابت کنند. شما می توانید مهارت های زبان خود را با ارائه مدرک زبان در یکی از آزمون های زبان انگلیسی معتبر و به رسمیت شناخته شده در این صفحه نشان دهید.

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در فنلاند

University of Helsinki(دانشگاه هلسینکی)

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش علمی در فنلاند می باشد. انجمن علمی بین المللی این دانشگاه دارای 40،000 دانش آموز و محقق است. دانشگاه هلسینکی در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی به طور معمول در رتبه های بالای 100 قرار دارد. دانشگاه هلسینکی درپی راه حل هایی برای چالش های جهانی است و راه هکارهای جدیدی برای تفکر و توسعه ایجاد نموده است.

University of Oulu (دانشگاه اولو فنلاند)

دانشگاه اوولو، یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در شهر اوولو واقع شده است. این دانشگاه در تاریخ 8 ژوئیه 1958 تاسیس شد و درحدود 16000 دانش آموز و 3000 کارمند دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در فنلاند و در سطح بالای 400 در سراسر جهان رتبه بندی شده است.

University of Eastern Finland

دانشگاه فنلاند شرقی یک دانشگاه در فنلاند با دو دانشگاه در Joensuu و Kuopio می باشد که در سال 2010 توسط ادغام دو دانشگاه مستقل تشکیل شده است. دانشگاه فنلاند شرقی یک دانشگاه دولتی است که توسط هیئت مدیره، ریاست دانشگاه و دانشکده ها اداره می شود. وظایف اداری دانشگاه به وسیله خدمات دانشگاه انجام می شود.

University of Tempere

دانشگاه Tampere، یکی از بزرگترین و محبوب ترین دانشگاه های علوم کاربردی در فنلاند است. نقاط قوت این دانشگاه، آموزش و پرورش چند رشته ای و خلاقیت و ابعاد قوی بین المللی است. دانشگاه تامپیر یکی از دانشگاه های چند رشته ای در فنلاند است. تقریبا تمام زمینه های تحصیلی شناخته شده بین المللی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود.

University of Turku

دانشگاه تورکو، واقع در تورکو در جنوب غربی فنلاند، دومین دانشگاه بزرگ کشورفنلاند است، که پس از دانشگاه هلسینکی با ثبت نام دانش آموزان ارزیابی می شود. این دانشگاه، در سال 1920 تاسیس شد و همچنین دارای دانشکده های Rauma، Pori و Salo می باشد.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند

شهریه های دانشگاه :

اگر شهروند کشوری غیر از کشور های عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تجارت اروپا باشید باید برای تحصیل در رشته های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی شهریه بپردازید. باید گفت که چند مورد استثنا نیز در این باره وجود دارند. اگر خواهان اطلاعات بیشتر در مورد شهریه های دانشگاه هستید، میتوانید اطلاعات مربوط را از طریق اینترنت و یا تماس با دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید دریافت کنید. به یاد داشته باشید که اگر لازم باشد مبلغی را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنید بدان معنا است که می توانید برای بورسیه شدن درخواست دهید. شهریه های دانشگاه ها بین 8000 یورو تا 15000 یورو در سال می باشد.

هزینه های اتحادیه دانشجویی:

دانشجویان دانشگاه های فنلاند باید به صورت سالیانه مبلغی را برای عضویت در اتحادیه دانشجویی پرداخت کنند که مقدار آن حداکثر بین 80 تا 100 یورو است. اتحادیه دانشجویی مشابهی در دانشگاه های علوم کاربردی نیز وجود دارد اما عضویت در آنها اختیاری است. پس از این که عضو اتحادیه دانشجویی شدید، یک کارت دانشجویی دریافت می کنید که با استفاده از آن می توانید در رستوان های دانشجویی و یا به هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخفیف بگیرید.

هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند

هزینه تحصیل داروسازی در فنلاند

مخارج زندگی روزانه:

هزینه های زندگی یک دانشجو از جمله هزینه های غذا، مسکن، حمل و نقل، بیمه و غیره، بین 700 تا 900 یورو در ماه می باشد که بستگی به عادات شخصی زندگی دانشجو و محل زندگی او دارد. معمولا هزینه های زندگی در شهر های بزرگ کمتراز شهر های کوچک است. بنابراین علاوه بر شهریه های دانشگاه، باید توانایی تامین مخارج زندگی روزمره ازقبیل مخارج خورد و خوراک، مسکن، حمل و نقل و تردد در شهر، بیمه و غیره را نیز داشته باشید.

آزمون ورودی رشته داروسازی در فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند در دانشگاه های این کشور شامل گرایش های متنوع و بین رشته ای زیادی می شود.دانشجویانی که از رشته صنایع داروسازی فارغ التحصیل میشوند می توانند در زمینه های جالب فراوانی از توسعه دارو گرفته تا صنایع داروسازی و داروسازی بیمار-محور و کارهای بیمارستانی به فعالیت مشغول شوند. این دانشجویان در موردشیمی داروها، چگونگی فعل و انفعال آنها در بدن، چگونگی مکانیسم فعالیت، ساختار، کاربرد، و استفاده از داروها برای بیماران و جامعه آموزش می بینند. وظیفه دانشکده داروسازی، کار و آموزش با کیفیت، تحقیقات معتبر بین المللی بین رشته ای در زمینه ی داروسازی و آموزش متخصصین و پژوهشگران برای انجام کارهای بین المللی و داخلی می باشد. علم داروسازی ترکیبی از علوم کاربردی، علوم سلامت و علوم اجتماعی است. بخش داروسازی دانشگاه متشکل از سه دانشکده است:

  1. بخش Pharmacology and Pharmacotherapy (داروشناسی و دارو درمانی)
  2. بخش Pharmaceutical Chemistry and Technology ( شیمی داروسازی و تکنولوژی)
  3. بخش Pharmaceutical Biosciences ( علوم زیست شناسی داروسازی )

شرط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته داروسازی کشور فنلاند، اتمام دوره کارشناسی و داشتن مدرک مرتبط و معتبر از یکی از دانشگاه های معتبر جهان و یا هر مدرک معتبر و رسمی دیگر معادل آن می باشد.اگر دوره ی کارشناسی خود را تمام کرده اید و یا در ترم آخر مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستید، واجد شرایط درخواست اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی داروسازی می باشید. علاوه بر این با توجه به سوابق تحصیلی، باید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهید.

تحصیل دکترای داروسازی در فنلاند

متخصصان داروسازی می توانند در طیف وسیعی از موقعیت های شغلی جالب، از توسعه دارو تا وظایف رسمی در بخش داروسازی و وظایف بیمار-محور در داروخانه ها و بیمارستان ها فعالیت کنند.دانشکده داروسازی فنلاند دوره تحصیلی داروسازی در مقاطع کارشناسی (دوره اول و دوم) و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد و می توانید در مقطع ارشد رشته داروسازی به زبان سوئدی تحصیل کنید. علاوه بر این، پیشنهادهایی برای دوره تحصیلات تکمیلی (دوره سوم) لیسانس علوم داروسازی و دکترای علوم (داروسازی) و همچنین مدرک دکترای فلسفه ارائه می شود.اهداف دوره های داروسازی، آموزش متخصصان جهت امور دارویی در بخش های مراقبت درمانی و فراهم آوردن دانش و مهارت های لازم برای حفظ و ارتقاء تخصص این حرفه است.

مشاوران و وکلای موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی در دو شعبه تهران و شیراز با بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی به بهترین کشورهای جهان در خدمت همه شما می باشند. این کارشناسان با بهره گیری از آخرین قوانین مهاجرتی و دانش به روز، از ابتدای اقدام به مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را هموار نمایند. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در فنلاند

1- زبان ارائه شده ی رشته ی داروسازی در دانشگاه های فنلاند چیست؟

عمدتا انگلیسی میباشد.

2- دانشگاه های داروسازی فنلاند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند کدامند؟

University of helsinky-university of oulu-university of eastern finland-university of tempere-university of turku.

3- یکی از قدیمی ترین دانشگاه های داروسازی فنلاند کدام است؟

دانشگاه هلسینکی

4- شهریه تحصیل رشته ی داروسازی فنلاند چقدر است؟

به طور میانگین بین 8000 تا 15000 یورو سالانه میباشد.

5- هزینه ی زندگی دانشجویی در فنلاند چقدر است؟

به طور متوسط بین 700 تا 900 یورو ماهانه میباشد.

6- رشته ی داروسازی در دانشگاه های فنلاند شامل چه بخش هایی است؟

داروشناسی و دارو درمانی-شیمی داروسازی و تکنولوژی-علوم زیست شناسی داروسازی.

7- شرایط اخذ پذیرش رشته ی داروسازی در فنلاند چیست؟

دیپلم و کپی مدارک تحصیلی-گواهی اشتغال-اسناد درخواستی مورد نیاز-تمکن مالی-مدرک زبان و…

8- آیا برای پذیرش رشته ی داروسازی در فنلاند مدرک زبان مورد نیاز است؟

بله-مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل لازمه ی پذیرش است.

9- مهلت اقدام جهت پذیرش رشته ی داروسازی در دانشگاه های فنلاند تا چه زمانی است؟

از اوایل دسامبر تا نهایتا ماه مارس فرصت اقدام است.

10- آیا دانشگاه های فنلاند مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند؟

بله-تعداد بسیاری از دانشگاه ها مورد تایید هستند که لیست آن را در سایت این وزارت میتوانید مشاهده نمایید.

11- آیا دانشگاه های فنلاند جهت پذیرش رشته ی داروسازی محدودیت سنی قائل میشوند؟

خیر-محدودیت سنی جهت پذیرش وجود ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *