تحصیل داروسازی در بلاروس

جمهوری روسیه سفید یا کشور بلاروس در شمال شرقی اروپا قرار دارد. این کشور در سال های اخیر به عنوان یکی از مقاصد مهم در تحصیل علوم پزشکی و داروسازی محسوب می شود. در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در رشته داروسازی این کشور می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل داروسازی در بلاروس؟
  • تحصیل ایرانی ها در رشته های علوم پزشکی بلاروس
  • شرایط پذیرش داروسازی بلاروس
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی داروسازی بلاروس
  • مدارک و شرایط لازم اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی بلاروس
  • برنامه تحصیلی داروسازی بلاروس
  • تحصیل داروسازی بلاروس به زبان انگلیسی
  • آزمون پادفک داروسازی بلاروس
  • دانشگاه های داروسازی بلاروس
  • هزینه های تحصیل و زندگی در بلاروس
  • مزایای تحصیل داروسازی در بلاروس
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل داروسازی در بلاروس

چرا تحصیل داروسازی در بلاروس؟

کشور بلاروس در سال ۱۹۹۱ از کشور اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و یک کشور مستقل را تشکیل داد. پایین بودن میزان جرم و جنایت، امنیت اجتماعی، بالا بودن نرخ رشد اقتصادی و بالا بودن امید به زندگی در این کشور موجب جذب مهاجران تحصیلی فراوانی از سرتاسر جهان به این کشور شده است. دولت بلاروس با اتخاذ سیاست های جدید و با گسترش فضای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزشی دانشگاه ها روند مهاجرت تحصیلی مهاجران را افزایش داده است.از دیگر عوامل روند گرایش مهاجران تحصیلی به این کشور می توان امنیت اجتماعی، اجرای قوانین شهروندی، وجود خدمات درمانی و پزشکی رایگان و بالا بودن سطح سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور را نام برد. این کشور در رتبه بندی های کشورهای دارای استانداردهای جهانی زندگی در میان ۱۸۷ کشور جهان در رتبه سوم قرار گرفته است. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی عامل مهمی در این رتبه بندی جهانی محسوب می شود.شهر مینسک پایتخت این کشور که دارای ۹۵۰ سال قدمت می باشد و به عنوان پایتخت صنعتی و فرهنگی این کشور محسوب می شود، دارای دانشگاه پزشکی شناخته شده ای است. اعتبار دانشگاه های شهر مینسک و کسب افتخارهای فراوان توسط دانشجویان دانشگاه این شهر به عنوان یک ارزش و اهمیت جهانی محسوب می شود.

تحصیل ایرانی ها در رشته های علوم پزشکی بلاروس

متقاضیان ایرانی ها از دیرباز توجه ویژه ای به تحصیل در کشور روسیه و بلاروس داشته اند. از دلایل ایرانی ها در انتخاب این کشور برای تحصیل در بلاروس می توان به نزدیکی و قرابت جغرافیایی این دو کشور، شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی و وجود دانشگاه های برتر جهانی اشاره کرد. بر طبق گزارش های معتبر در سال ۲۰۱۶ از کل افراد مهاجر کرده به بلاروس در حدود ۴۱ درصد آن ها ایرانی بوده اند. این آمار حاکی از انتخاب این کشور به عنوان یک گزینه برتر مهاجرت تحصیلی می باشد. جوانان ایرانی که در کشور خود با وجود موانع فراوانی از جمله کنکور سراسری و آزمون های دشوار و نتیجه پیش بینی نشده کنکور موفق به تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی نشده اند، با تحصیل در دانشگاه های معتبر پزشکی و داروسازی بلاروس به آرزوی دیرینه خود جامه عمل می پوشانند.

در همین راستا مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله را در مورد چگونگی تحصیل داروسازی در کشور بلاروس تهیه کرده اند. اگر قصد تحصیل داروسازی در کشور بلاروس را دارید، مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.

شرایط پذیرش داروسازی در بلاروس

متقاضی تحصیل در رشته داروسازی بلاروس باید دارای گواهی و مدرک دیپلم و ریزنمره های آن باشد. از آن جا که دروس به زبان های انگلیسی و روسی تدریس می شوند، آشنایی متقاضیان با زبان انگلیسی و یا روسی الزامی می باشد. داشتن دیپلم علوم تجربی و یا ریاضی فیزیک برای تحصیل داروسازی بلاروس ضروری می باشد. معدل دوره دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاه متقاضی نباید کمتر از ۱۴ و میانگین نمره ها نباید کمتر از ۱۶ باشد. متقاضیان برای تحصیل داروسازی در این کشور باید دوره پیش دانشگاهی را در کشور خود گذرانده باشند. متقاضیان برای تعیین سطح علمی خود باید در آزمونی شرکت کنند که از دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. اگر متقاضی در این آزمون موفق به کسب نمره لازم نشود و یادارای مهارت لازم در زبان انگلیسی نباشد، باید در دوره ۹ ماهه کالج روسی یا انگلیسی شرکت کند و پس از کسب نمره لازم تحصیل خود در رشته داروسازی را شروع کند. هزینه این دوره های آمادگی درسی ۱۸۰۰ دلار است.

  • متقاضیانی که دارای مهارت و تسلط به زبان روسی می باشند، می توانند در دانشگاه های دولتی بلاروس و با هزینه کمتر تحصیل کنند.
  • مدارک تحصیلی علوم پزشکی بلاروس مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد و متقاضیان باید برای کار و ادامه تحصیل در ایران دوره تکمیلی را بگذرانند.
  • متقاضیان تحصیل در کشور بلاروس در صورتی که فاقد تمکن مالی کافی به منظور تامین هزینه های تحصیل خود می باشند، می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی گوناگون این کشور بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود در این کشور را تامین کنند. در واقع دانشجو با برخورداری از این بورسیه ها در ارزان ترین کشور اروپا تحصیل می کند.
  • تحصیل در کشور بلاروس موجب اخذ اقامت دائمی این کشور نمی شود، بلکه دانشجو پس از فارغ تحصیلی با جست و جوی کار و اشتغال و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری و یا خرید ملک و ثبت شرکت می تواند پس از اخذ اقامت کاری مقدمات اخذ اقامت دائم بلاروس را فراهم کند. بدین منظور متقاضی باید به مدت ۵ سال در این کشور مشغول کار و فعالیت باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.
شرایط پذیرش داروسازی در بلاروس

شرایط پذیرش داروسازی در بلاروس

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

متقاضی تحصیل در کشور بلاروس در ابتدا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشد تا بتواند در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی عبارت است از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • بیمه نامه معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه بلاروس
  • مدارک هویتی و شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در کشور بلاروس

مدارک و شرایط لازم اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی بلاروس

بالا بودن هزینه های تحصیل در رشته داروسازی و در برخی کشورها شرایط آزمون های ورودی و کنکور دانشگاه ها برای اخذ پذیرش در این رشته ها موجب شده است تا بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی رنج سفر و دوری و سختی زندگی در کشورهای دیگر را به جان بخرند تا در این کشورها به تحصیل در این رشته های برتر بپردازند. دانشگاه های پزشکی و داروسازی این کشور از جهت پایین بودن هزینه تحصیل در بلاروس و اعتبار مدارک علمی دانشگاهی به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی به این کشور تبدیل شده است.یکی از مزایای ورود به این دانشگاه ها در بلاروس این است که اگر متقاضی دیپلم و دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد، می تواند در کشور بلاروس دوره پیش دانشگاهی را تمام کند و در صورت قبولی وارد دوره های پزشکی و داروسازی این کشور شود. البته متقاضیان باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره آموزشی پاتفک یا دوره آموزشی پیش پزشکی شامل آموزش درس های شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی شرکت کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های داروسازی بلاروس به زبان انگلیسی و روسی می باشد. طول مدت تحصیل در دوره داروسازی ۵ سال می باشد.متقاضیان تحصیل داروسازی در کشور بلاروس باید دارای شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته باشند. مهم ترین مدارک لازم عبارت است از:

  • گواهی و مدرک تحصیلی دیپلم ترجمه شده به زبان روسی
  • ریزنمره های دیپلم ترجمه شده به زبان روسی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به ویروس HIV ایدز ترجمه شده به زبان روسی
  • پاسپورت معتبر
  • دعوتنامه تحصیل در بلاروس
  • ۶ قطعه عکس

برنامه تحصیلی داروسازی بلاروس

متقاضی تحصیل در رشته داروسازی بلاروس باید در مدت زمان ۵ سال همه دروس را با موفقیت بگذراند. دوره داروسازی بلاروس به ۲ دوره تقسیم می شود. دانشجویان در دوره اول به تحصیل دروس پایه زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک و زیست شناسی انسانی می پردازند. در بخش دوم دانشجویان با اصول پزشکی و دروس عملی داروسازی آشنا می شوند.

  • دانشجویان در طی مدت ۵ سال تحصیل داروسازی ملزم به فراگیری دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک، فارماکولوژی، داروسازی بالینی، زیست شناسی ملکولی و داروسازی می باشند.
  • سال اول و دوم تحصیلی داروسازی: دانشجویان در ۲ سال اول به تحصیل دروس عمومی و علوم اجتماعی می پردازند. در سال اول دانشجویان به فراگیری دروس مقدماتی داروسازی و شاخه های مختلف داروسازی می پردازند. در ترم تابستان دانشجویان با شرکت در کلاس های عملی گیاه شناسی با گیاهان دارویی آشنا می شوند.
  • سال سوم تحصیلی داروسازی: دانشجویان در سال های اول و دوم بیشتر بر فراگیری دروس تئوری متمرکز می شوند اما در ۳ سال بعدی به فراگیری دروس عملی می پردازند. در سال سوم تحصیلی دانشجویان برای فراگیری دروس عملی در داروخانه ها حضور پیدا می کنند.
برنامه تحصیلی داروسازی بلاروس

برنامه تحصیلی داروسازی بلاروس

تحصیل داروسازی بلاروس به زبان انگلیسی

دانشگاه های داروسازی بلاروس به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می کنند. دروس داروسازی برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شود. یکی از مهم ترین مواردی که موجب مهاجرت تحصیلی دانشجویان برای تحصیل پزشکی و داروسازی در بلاروس می شود، عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس می باشد که همچون سدی مانع اخذ پذیرش متقاضیان در رشته های مورد نظر در کشورهای اروپایی می باشد.دانشگاه های بلاوس با حذف این شرط از شرایط اخذ پذیرش گام مهمی را در افزایش روند مهاجرت تحصیلی متقاضیان برداشته اند. متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های داروسازی به زبان انگلیسی را دارند، می توانند با شرکت در دوره های زبان انگلیسی در بلاروس مهارت لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی را کسب کنند.متقاضیانی که قصد شرکت در دوره های داروسازی به زبان روسی در بلاروس را دارند، نیز می توانند با شرکت در دوره های زبان روسی مهارت و مدرک زبان روسی خود را کسب و تحصیل در دوره داروسازی را شروع کنند. علاوه بر این دوره های زبانی اگر متقاضی نمره های مناسب در درس های ریاضی و فیزیک دبیرستان کسب نکرده باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی پیش از دانشگاه شرکت کند و نمره لازم را در آزمون کسب کند.

آزمون پادفک داروسازی بلاروس

آزمون پادفک برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشجویان دوره های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و مهندسی در دانشگاه های روسی زبان کشورهای روسیه، اوکراین و بلاروس الزامی است. مدت زمان تحصیل در این دوره در حدود ۶ تا ۱۰ ماه است. در ترم اول متقاضیان به فراگیری دروس ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست شناسی دبیرستان می پردازند و در ترک دوم زبان روسی را فرا می گیرند. زمان ثبت نام برای این آزمون از اواسط فروردین تا اوایل مرداد می باشد. متقاضی می تواند با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود در بلاروس و انتخاب زبان تحصیل به زبان روسی ثبت نام خود را انجام دهد. هزینه این دوره بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر در حدود ۱۵۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار می باشد. متقاضی بدین منظور باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی با ترجمه روسی آن ها
  • ارائه ریزنمره های تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی با ترجمه روسی آن ها
  • ارائه فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر در بلاروس
  • ارائه پاسپورت معتبر با ترجمه روسی آن

از آن جا که برخی از دانشگاه های بلاروس به زبان انگلیسی تدریس می کنند و هزینه این دانشگاه ها بالاتر از دانشگاه های زبان روسی است، متقاضیان می توانند با اخذ مدرک زبان روسی و نتیجه آزمون پادفک در دانشگاه های دولتی بلاروس به زبان روسی تحصیل کنند و هزینه کمتری بپردازند. هزینه تحصیل داروسازی بلاروس در دانشگاه های انگلیسی زبان سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار می باشد، در حالی که تحصیل داروسازی در دانشگاه های روسی زبان این کشور سالانه از ۵.۰۰۰ دلار بیشتر نخواهد شد.علاوه بر این دانشجویانی می توانند از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوند که دوره پادفک را گذرانده باشند. شرکت در دوره های پادفک و فراگیری زبان روسی زمینه لازم را در جهت تعامل و برقراری ارتباط با مردم بلاروس پس از فارغ تحصیلی و اشتغال فراهم می کند. اهداف برگزاری آزمون پادفک عبارت است از:

  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور روسیه و بلاروس
  • تسلط و مهارت شنیداری، خوانداری، نوشتاری و صحبت به زبان روسی
  • اخذ گواهی تعیین سطح زبان روسی
  • تضمین موقعیت شغلی پس از فارغ تحصیلی و تعامل و ارتباط با مردم روس زبان

دانشگاه های داروسازی بلاروس

پایین بودن هزینه های تحصیل، بالابودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و همچنین وجود دانشگاه هایی با رتبه و رنکینگ های جهانی موجب شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیل داروسازی محسوب شود.خبر خوب برای متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند این است که ۲۰ دانشگاه و کالج پزشکی کشور بلاروس مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران قرار دارد. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های برتر جهانی می باشند. دانشگاه های کشور بلاروس از اعتبار و ارزش جهانی برخوردار می باشند. از جمله برترین دانشگاه های این کشور دانشگاه های پزشکی بلاروس و دانشگاه ویتبسک می باشد:

دانشگاه های داروسازی بلاروس

دانشگاه های داروسازی بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک

دانشگاه پزشکی و موسسه عالی دولتی ویتبسک در سال ۱۹۳۴ تاسیس شد. این دانشگاه شامل کالج های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و روانشناسی می باشد. زبان تحصیل در کالج های این دانشگاه به زبان انگلیسی است.

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

این دانشگاه که در سال ۱۹۲۱ در شهر مینسک تاسیس شده است از برترین دانشگاه های بلاروس محسوب می شود. این دانشگاه شامل کالج های پزشکی، پزشکی عمومی، پزشکی نظامی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد. زبان تحصیل در کالج های این دانشگاه به زبان انگلیسی است.

دانشگاه علوم پزشکی مینسک

این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد و دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند با اطمینان از اعتبار مدرک دانشگاهی خود به ایران بازگردند و با گذراندن دوره کوتاه تکمیلی و شرکت در آزمون در کشور خود مشغول کار و اشتغال و یا ادامه تحصیل شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی در بلاروس

میزان هزینه های زندگی هر فرد در هر جای جهان به سبک و الگوی مصرف وی بستگی دارد. اما پایین بودن هزینه زندگی در  بلاروس به عنوان مهم ترین عامل در جذب مهاجران تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی محسوب می شود. به طور متوسط هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار می باشد. هزینه خوابگاه از ۱۰۰ دلار تا ۱۵۰ دلار است. هزینه های تحصیل داروسازی در سال اول این رشته تحصیلی در حدود ۶۰۰۰ دلار و هزینه شهریه در حدود ۳۶۰۰ دلار می باشد.هزینه ثبت نام در رشته داروسازی تقریبا ۵۰ دلار و هزینه بیمه درمانی ۱۸۰ دلار و هزینه اقامت در این کشور سالانه در حدود ۸۰۰ دلار می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلاروس در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد. هزینه های شرکت در دوره های آمادگی زبان روسی در کالج های روسی بلاروس در مدت ۹ ماه در حدود ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار می باشد. هزینه های شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی کالج انگلیسی بلاروس در مدت ۹ ماه در حدود ۴۵۰۰ دلار است.

مزایای تحصیل داروسازی در بلاروس

دانشجویان با تحصیل در دوره داروسازی این کشور و همچنین زندگی و اقامت بلاروس از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این مزیت ها عبارت است از:

  • تحصیل در کشوری اروپایی و چند ملیتی و آشنایی با فرهنگ های مختلف جهان
  • اعتبار بالای مدارک تحصیلی دانشگاه های بلاروس
  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • برخورداری بسیاری از دانشگاه های بلاروس از اساتید کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان
  • دریافت راحت و آسان ویزای تحصیلی بلاروس
  • عدم نیاز به دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل و آیلتس
  • امکان کار پس از فارغ تحصیلی از دوره داروسازی
  • امکان اخذ اقامت دائم بلاروس با کار و اشتغال پس از فارغ تحصیلی
  • مورد تائید بودن دانشگاه های پزشکی بلاروس از لحاظ وزارت بهداشت ایران
  • وجود امنیت اجتماعی و زندگی در جامعه ای بدون تبعیض نژادی
مزایای تحصیل داروسازی در بلاروس

مزایای تحصیل داروسازی در بلاروس

سخن آخر

در این مقاله تحصیل داروسازی بلاروس مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی با کمترین هزینه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می تواند در این کشور تحصیل کند و از مزیت های فراوان تحصیل داروسازی در این کشور برخوردار شود.

اگر هنوز با مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد تحصیل داروسازی بلاروس

1- آیا برای تحصیل داروسازی بلاروس نیاز به مدرک زبان می باشد؟

خیر

2- هزینه تحصیل داروسازی بلاروس چقدر است؟

سالانه در حدود ۳۶۰۰ دلار

3- هزینه های زندگی ماهانه در بلاروس چقدر است؟

در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار

4- آزمون پادفک داروسازی بلاروس برای چه متقاضیانی الزامی است؟

برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشجویان دوره داروسازی در دانشگاه های روسی زبان کشور بلاروس الزامی است.

5- مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی داروسازی بلاروس چیست؟

گواهی و مدرک تحصیلی دیپلم ترجمه شده به زبان روسیریزنمره های دیپلم ترجمه شده به زبان روسیگواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به ویروس HIV ایدز ترجمه شده به زبان روسی

6- آیا برای تحصیل داروسازی بلاروس آزمون ورودی وجود دارد؟

خیر

7- هزینه های دوره های انگلیسی و روسی بلاروس چقدر است؟

زبان روسی در مدت ۹ ماه در حدود ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار و زبان انگلیسی کالج انگلیسی بلاروس در مدت ۹ ماه در حدود ۴۵۰۰ دلار

8- برترین دانشگاه های داروسازی بلاروس کدامند؟

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسکدانشگاه پزشکی دولتی بلاروسدانشگاه علوم پزشکی مینسک

9- هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های روسی زبان بلاروس چقدر است؟

سالانه از ۵.۰۰۰ دلار بیشتر نمی باشد

10- شرایط پذیرش داروسازی در بلاروس چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم و داشتن دیپلم علوم تجربی و یا ریاضی فیزیک معدل دوره دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاه نباید کمتر از ۱۴ و میانگین نمره ها نباید کمتر از ۱۶ باشد.

11- مزایای تحصیل داروسازی در بلاروس چیست؟

اعتبار بالای مدارک تحصیلی دانشگاه های بلاروسپایین بودن هزینه های زندگی و تحصیلتحصیل به زبان انگلیسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *