تحصیل داروسازی در اسپانیا

گرایش داروسازی یکی از هیجان انگیز ترین گرایش ها برای تحصیل می باشد. داروسازان افرادی هستند که از نظر فرایند های تحقیقی و درمانی پیشرو می باشند. این در حالیست که شکل گیری ساختارهای جدید به صورت بالقوه موجب جلوگیری از بیماری های جدید می شود. تحصیل داروسازی یکی از نقاط عطف این صنعت در پزشکی و درمان است و ما اینجا به بیان جزئیات تحصیل در اسپانیا می پردازیم که بحث اختصاصی مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله تحصیل داروسازی در اسپانیا می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

مدرک کارشناسی حدود 5 سال به طول می انجامد که به کسب صلاحیت های مورد نیاز نیز نیاز خواهد داشت. یکی از مزایای تحصیل داروسازی در خارج از کشور فرصت های شغلی متعدد می باشد. برای مثال فارغ التحصیلان قادر به کارکردن در داروخانه؛ صنایع داروسازی و یا دیگر بازارهای مرتبط با داروسازی؛ مراکز تحقیقاتی؛ مراکز مدیریتی دولتی و خصوصی؛ تدریس نیز می باشند. این در حالیست که تقاضای بسیاری برای کارکردن در مراکز ذکر شده نیز وجود دارد.

داروسازی یکی از برترین گزینه های انتخابی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند می باشد. و میتواند مسیری باشد برای اخذ اقامت و همچنین یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا. این در حالیست که افراد قادر به افزایش توانایی و مهارت های خود از طرف سیستم بهداشت و درمان اسپانیا و از طریق کار در بیمارستان؛ مراکز علمی و تحقیقاتی؛ انجمن داروسازی؛ مراکز مرتبط با سلامت و درمان؛ توسعه دارویی و یا دیگر ابزارآلات و اخذ مشاغل بالقوه می باشند.

  • میزان امتیاز ECTS: 300
  • شاخه اطلاعاتی: علوم مرتبط با سلامت

شرایط پذیرش داروسازی در اسپانیا

به طور کلی افراد خارجی که قصد تحصیل در سیستم آموزشی دیگر کشورها را دارند قابلیت دریافت مدرک شناخته شده و یا معادل آن در اسپانیا را خواهند داشت که این امر پس از دریافت مدرک دیپلم متوسطه Batxillerat نیز امکان پذیر است. دانشجویانی که متعلق به اتحادیه اروپا نمی باشد و یا افرادی که مدرک کارشناسی خود را از کشورهای اروپایی و یا مراکز بین المللی دریافت نکرده اند. بایستی در آزمون ورودی دانشگاه اسپانیا نیز شرکت نمایند. علاوه بر این شما بایستی برای شرکت در آزمون دانشگاه (موسسه آموزش ملی) (UNED) نیز شرکت نمایید.

شرایط پذیرش داروسازی در اسپانیا

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در اسپانیا

دانشگاه Completeness مادرید یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در مادرید است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان  به حساب می آید. در این دانشگاه بیش از 86،000 دانشجو ثبت نام کرده و عنوان یکی از دانشگاه های برتر اسپانیا را به خود اختصاص داده است. University DE Barcelona یک دانشگاه عمومی واقع در شهر بارسلونا، کاتالونیا در اسپانیا است. با 73 برنامه کارشناسی، 273 برنامه فارغ التحصیلی و 48 برنامه دکترا با بیش از 63،000 دانش آموز به عنوان بهترین دانشگاه در اسپانیا در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 محسوب می شود.

دانشگاه مستقل مادرید یک دانشگاه عمومی اسپانیا است که در سال 1968 تاسیس شده و در شمال مادرید واقع شده است. محوطه اصلی آن، Cantoblanco، در نزدیکی شهرهای Alcobendas، San Sebastián de los Reyes و Tres Cantos واقع شده است. دانشگاه مستقل بارسلونا، همچنین به عنوان UAB شناخته می شود، یک دانشگاه عمومی است که بیشتر در Cerdanyola del Vallès واقع شده است، در سال 2012، این دانشگاه شامل 57 بخش در علوم تجربی، زندگی، علوم اجتماعی و انسانی است.

دانشگاه ناوارا یک دانشگاه خصوصی است که در مرز جنوب شرقی پامپلونا، اسپانیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1952 تاسیس شد. دانشگاه والنسیا یک دانشگاه واقع در شهر اسپانیایی والنسیا است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا و قدیمی ترین دانشگاه در جامعه والنسیا است و به عنوان یکی از موسسات برجسته دانشگاهی اسپانیا محسوب می شود.

دانشگاه گرانادا یک دانشگاه عمومی واقع در شهر گرانادا اسپانیا است و در سال 1531 توسط امپراطور چارلز V تأسیس شد. با حدود 80،000 دانش آموز، این دانشگاه چهارمین بزرگترین دانشگاه اسپانیا است. علاوه بر شهر گرانادا، UGR همچنین در شمال آفریقا نیز شعبه ی دیگری از این دانشگاه را دارد. دانشگاه سالامانکا یک موسسه آموزش عالی اسپانیایی است که در شهر سالامانکا، واقع در غرب مادرید، در منطقه مستقل کاستیل و لئون واقع شده است و در سال 1134 تأسیس شد .

دانشگاه پومپه فابرا یک دانشگاه عمومی در بارسلونا، اسپانیا است و  توسط دولت مستقل کاتالونیا در سال 1990 تأسیس شد. این دانشگاه به عنوان “پردیس بین المللی تعالی” توسط وزارت آموزش اسپانیا در سال 2010 تعیین شده است. دانشگاه Rovira i Virgili در شهرهای کاتالان تارگونا و Reus، اسپانیا واقع شده است. این دانشگاه یک موسسه آموزشی و پژوهشی با مراکز  متعدد در تاراگونا است.

دانشگاه کشور باسک، دانشگاه عمومی انجمن مستقل باسک است. این دانشگاه  از دانشکده علوم اقتصادی و تجاری Sarriko، پزشکی و علوم پیراپزشکی تشکیل شده است. دانشگاه زاراگوزا، گاهی اوقات به عنوان دانشگاه ساراگوسا شناخته می شود، دانشگاهی است که در زاراگوزا واقع شده است، در منطقه آراگون اسپانیا می باشد. این موسسه در سال 1542 تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا است .این دانشگاه دارای بیش از 40،000 دانش آموز در 22 دانشکده است.

دانشگاه آلکلا یک دانشگاه عمومی واقع در شهر آلکالا در هانارس است،  این شهر در  35 کیلومتری شمال شرقی مادرید در اسپانیا و همچنین سومین شهر بزرگ این منطقه است. دانشگاه کاستیله لا منچا یک دانشگاه اسپانیایی است. این  دانشگاه دوره ها را در شهرهای آلباست، سیوداد واقعی، کوئنکا، تولدو، آلدمین و طلورا د لا رینا ارائه می دهد. این دانشگاه توسط قانون در تاریخ 30 ژوئن 1982 به رسمیت شناخته شد و سه سال بعد شروع به کار کرد.

دانشگاه کینگ جون کارلوس یک دانشگاه پژوهشی عمومی اسپانیا واقع در منطقه ی جنوبی مادرید است که  دارای چهار محوطه دانشگاهی در Móstoles، Alcorcón، Vicálvaro و Fuenlabrada است. دانشگاه لا لاگونا، یک دانشگاه اسپانیایی است که در سان کریستوبال  لا لاگونا واقع شده است. این قدیمی ترین دانشگاه در جزایر قناری است.

دانشگاه مورسیا دانشگاه اصلی در مورسیا، اسپانیا است. با 38000 دانش آموز، بزرگترین دانشگاه در ریاض مورسیا است. دانشگاه مورسیا سومین دانشگاه قدیمی در اسپانیا است. دانشگاه اوویدو یک دانشگاه عمومی در آستوریاس است. این  دانشگاه مرکز سه محوطه دانشگاهی و تحقیقاتی  است که در اویدو، گجون و میرس واقع شده است.

USC یک دانشگاه عمومی واقع در شهر سانتیاگو گالیسیا، اسپانیا است. دانشگاه دوم در Lugo، گالیسیا واقع شده است. این یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه سویل یک دانشگاه در سویل اسپانیا است. این موسسه تحت نام Colegio Santa Maria de Jesús در سال 1505 تأسیس شده است و دارای یک دانش آموز فعلی بیش از 65،000 است و یکی از دانشگاه های برتر کشور است

 

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا سیستم دانشگاه بَلَگنا ( Bologna ) را دنبال می کنند. در این سیستم هر دانشجو لازم است که در یک سال تحصیل حداقل 60 (ECTS ) واحد را پشت سر بگذارد. هزینه تحصیل در اسپانیا مطابق با نوع و تعداد واحد های دانشجو محاسبه و تعیین می شوند. شهریه ی دوره ی کارشناسی داروسازی در دانشگاه های دولتی بین 680 تا 1280 یورو در سال می باشد و شهریه ی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی در دانشگاه های دولتی بین 22 تا 36 یورو به ازای هر واحد تعیین شده است.

شهریه ی دوره های کارشناسی داروسازی در دانشگاه های خصوصی بین 5500 تا 18000 یورومی باشد که در هر سال تحصیلی متغیر است. علاوه بر شهریه ی تحصیلی، دانشجویان باید هزینه ی درخواست کالج را نیز پرداخت کنند.که این هزینه ها متغییر اما کمتر از 44 یورو می باشند.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

برای داشتن اقامتگاه دراسپانیا که از قدیم الایام بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد، جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید در شهر های کوچک تا متوسط ، آپارتمان هایی راحت و تک خوابه پیدا کنید که شروع قیمت اجاره ماهانه ی آن ها از 400 یورو ( حدود 492 دلار) می باشد و قیمت خرید آپارتمان مشابه در همان منطقه  100000 یورو می باشد.

  • منزل : ( اجاره ی آپارتمان مبله ی تک خوابه یا دو خوابه ) : 530-656 یورو
  • خدمات رفاهی ( گاز، برق، آب، تلفن، ایترنت ) :115-142 یورو
  • خورد و خوراک : 238- 295 یورو
  • تفریح  (صرف شام در بیرون یا دیگر موارد ):397-493 یورو
  • مراقبت های سلامتی :196- 244 یورو
  • نیروی کمکی نگهداری از منزل یک روز در هفته ( 3 ساعت) :131.5- 106 یورو
  • خرج های اتفاقی:  132.30- 164 یورو
  • مجموع هزینه های ماهیانه به طور حدودی :1713-2124.5 یورو

آزمون ورودی رشته داروسازی در اسپانیا

داروسازی یکی از جالب ترین بخش های تحصیل دانشگاهی است. داروسازان در خط مقدم مراقبت های پزشکی و تحقیقات و توسعه ترکیبات جدید با پتانسیل ریشه کنی بیماری های عمده قرار دارند.  مدرک کارشناسی یک دوره پنج ساله است و منجر به صلاحیت رسمی لازم برای فعالیت حرفه ای در این رشته می شود.

یکی از فواید داشتن مدرک داروسازی، طیف وسیعی از حوزه های کاری و فرصت های شغلی است که فراهم می کند.  به عنوان مثال، فارغ التحصیلان می توانند در داروخانه ها، در صنعت داروسازی و در زمینه های مرتبط مانند بازاریابی دارویی، تحقیق، مدیریت بهداشت عمومی یا خصوصی و تدریس به فعالیت بپردازند. بنابراین، چشم انداز فعالیت در این رشته بسیار بالا است.

داروسازی یکی از گزینه های تحصیل دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه ها می باشد که تمایل به بهبود کیفیت زندگی و عملکرد حرفه ای در داروخانه بیمارستان، تحقیقات علمی، داروخانه خصوصی، بررسی سلامت، توسعه دارو و یا توصیه های تغذیه ای و میزبان حوزه های کاری بالقوه می باشند. چیزهایی که به ان نیاز خواهید داشت :

  • درک عمومی از زیست شناسی
  • سطح قوی آموزش شیمی عمومی با مفاهیم اولیه شیمی معدنی و شیمی آلی
  • آموزش های اولیه ریاضی و فیزیک
  • مهارت های درک قوی مفهومی در زبان انگلیسی
  • مهارت های مربوط به IT در سطح خوب و کاربردی
  • علاقه به علوم بهداشتی
  • توجه به امنیت آزمایشگاه

برای ورود به رشته داروسازی در کشور اسپانیا نیاز به امتحان خاصی نمیباشد ولی معدل دوره دبیرستان شما در دروس ریاضی، فیزیک، زست و شیمی مورد توجه قرار میگیرد و بر اساس آن به شما اجازه ورود به این رشته داده می شود.

تحصیل دکترای داروسازی در اسپانیا

هدف از دکتری داروسازی، آموزش پژوهشگران، با تاکید بر تحلیل و روش تحقیق و تکنیک هایی است که منجر به نوشتن یک تز دکتری می شود. هدف از این برنامه، تحکیم و تقویت تنوع و رویکردهای موجود در تحقیقات پایه و کاربردی جهت ایجاد فضای عقلانی غنی است که شرط لازم برای تضمین کیفیت تحقیقات دکتری می باشد.

تحقیقاتی که از سوی دیگر تقریبا در سطح ملی منحصر به فرد است، از آنجایی که روش های کاری دکتری بسیار کمی وجود دارند که آموزش های ویژه ای در رشته ی داروسازی هم از دیدگاه ابتدایی و هم بالینی را ارائه می دهند. این روش کار ، همکاری بیش از 40 موسسه دولتی و بسیاری سازمان های خصوصی دیگر عمدتا در بخش داروسازی را شامل می شود.

متقاضیان باید پیش از این در داروشناسی، طب درمانی، داروهای دامپزشکی و یا علوم بهداشتی دوره های آموزشی را گذرانده باشند. دانشجویانی که مدرک دکترای خود را در این رشته  به دست آورده اند می توانند در این کشور یا خارج از کشور  اموزش، سخنرانی در مبحث داروشناسی (انسان، دامپزشکی، دانش ابتدایی یا بالینی) یا در کالبدشکافی و فارموکونتیکس (بخشی از داروسازی که با جذب و پخش و دفع دارو در بدن سر و کار دارد) را ادامه دهند. به علاوه، با توجه به روابط نزدیکی که بین این بخش و صنعت وجود دارد، در سال های اخیر تعداد زیادی از دانش جویان در صنایع داروسازی و صنایع دامپزشکی مشغول به کار شده اند.

داروشناسی به عنوان حوزه 315 دانش ثبت شده است و  در دوره های آموزشی متعددی مانند (دارو، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی) حضور دارد اما در زمینه های دیگر مانند (شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی، روان شناسی) وجود ندارد. هدف اصلی دکتری داروشناسی،  آموزش دانشمندان فعال در حوزه داروشناسی و سایر رشته های وابسته می باشد به معلمان و محققان با کیفیت و حرفه ای تبدیل شوند و بتوانند تحقیقاتی انجام دهند که به ایجاد دانش جدید در یک روش مبتکرانه و خلاقانه از طریق پروژه های تحقیقاتی علمی منجر شوند.

امید است که آن ها بتوانند به فعالیت های دانشگاهی یا تولید در بالاترین سطح خود کمک کنند تا در نتیجه توسعه نظم در هر دو جنبه اساسی و کاربردهای بالینی و تکنولوژیکی آن را ترویج دهند : طراحی دارو، داروشناسی دارو، داروسازی، ژنومیک دارویی و داروشناسی پزشکی را شامل می شود.

ساختار اداری و قوانین در این کشور متقاضیان را در جهت تحصیل در کشور اسپانیا نیز یاری می نماید. سایر شرایط و قوانین حاکم بر روند تحصیل در اسپانیا را می توانید به دو روش که یکی از آن ها مطالعه مقالات موجود در همین سایت و دیگری از طریق تماس با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)، می باشد؛ بدست آورید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در اسپانیا

1- شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا چگونه می باشد؟

مدرک کارشناسی حدود ۵سال به طول می انجامد و مزایای تحصیل داروسازی فرصت شغلی متعدد می باشد یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا ابن در حالتیست که افراد قادر به افزایش توانایی و مهارت های خود از طرف سیستم بهداشت و درمان اسپانیا

2- شرایط پذیرش داروسازی در اسپانیا چگونه می باشد؟

افراد خارجی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند که باید مدرک دیپلم یا معادل انbatxillerat امکان پذیراست. دانشجویان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند بایستی در ازمون دانشگاه(موسسه اموزش ملی)UNED تیز شرکت نمایند

3- دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در اسپانیا چیست؟

دانشگاهCompletenessو دانشگاهuniversity De barcelna ودانشگاه مستقل مادرید و دانشگاه ناوارا و دانشگاه والنسیا و دانشگاه گرانادا و دانشگاه پومپه فابرا و دانشگاه الکلا

4- شهریه دوده های خصوصی داروسازی در مقطع کارشناسی در اسپانیا چه میزان می باشد؟

شهریه دوره های کارشناسی داروسازی در دانشگاه های خصوصی بین ۵۵۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو می باشد

5- شهریه دوره های دولتی داروسازی در مقطع کارشناسی در اسپانیا چه میزان می باشد؟

شهریه دوره های کارشناسی داروسازی در دانشگاه های دولتی بین ۶۸۰ تا ۱۲۸۰ یورو در سال می باشد

6- موقعیت دانشگاه داروسازی مورسیا دراسپانیا چگونه است؟

دانشگاه در مورسیا اسپانیا است با ۳۸۰۰۰ دانش اموز و سومین دانشگاه قدیمی در اسپانیا می باشد

7- ازمون ورودی رشته داروسازی در اسپانیا چگونه است؟

برای ورود به رشته داروسازی در کشور اسپانیا نیاز به امتحان خاصی نمی باشد ولی معدل دوره دبیرستان در دروس ریاضی،فزیک و زیست و شیمی مورد توجه قرار میگیرد که براساس میباشد

8- برای ورود به رشته داروسازی در اسپانیا به چه مواردی نیاز است؟

درک عمومی از زیست شناسی،سطح قوی اموزش شیمی عمومی با مفاهیم اولیه شیمی معدنی و شیمی الی،اموزش های اولیه ریاضی و فزیک،مهارت های در ک قوی مفهومی در زبان انگلیسی

9- تحصیل دکترای داروسازی در اسپانیا چگونه می باشد؟

متقاضیان باید پیش از این در داروشناسی،طب درمانی،داروهای دامپزشکی و یا علوم بهداشتی دوره های اموزشی را گذرانده باشند و باتوجه به مدرک میتوانند در کشور یا خارج مشغول بکار باشند

10- موقعیت دانشگاه داروسازی دانشگاه کینگ جون کارلوس در اسپانیا چگونه است؟

این دانشگاه یک دانشگاه پژوهشی عمومی اسپانیا واقع در منطقه ی جنوبی مادرید است که دارای چهار محوطه دانشگاهی می باشد

11- میزان امتیاز داروسازی اسپانیا چگونه می باشد؟

میزان امتیاز:۳۰۰ECTS/شاخه اطلاعاتی: علوم مرتبط با سلامت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *