تحصیل داروسازی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای اروپا می باشد که تحصیل در رشته های مختلف را به زبان انگلیسی و با هزینه های مناسب ارائه می دهد و چند دانشگاه معتبر در سطح جهانی دارد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل داروسازی در اسلوونی می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در اسلوونی
  • شرایط و مدارک لازم تحصیل داروسازی در اسلوونی
  • هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی
  • بازار کار داروسازان در اسلوونی

بهترین دانشگاه های داروسازی در اسلوونی

در کشور اسلوونی تنها یک دانشگاه برای تحصیل داروسازی وجود دارد که یکی از دانشکده های جدید این موسسه مرتبط با رشته داروسازی است. در زیر شرحی از این دانشکده گفته شده است:

دانشگاه لیوبلیانا

دانشگاه لیوبلیانا که پس از پایتخت اسلوونی نامگذاری شده است، در سال 1919 تأسیس شد. این دانشگاه دارای 23دانشکده و آکادمی است که بیش از 150 برنامه کارشناسی را می باشد. این موسسه رهبر در زمینه های تحقیق و توسعه است، فعالیت های فوق برنامه بسیاری دارد و وابسته به سایر دانشگاه های داخل و خارج از کشور است.این ساختمان دارای ساختمان هایی در لیوبلیانا و پورتوروز است که شامل کتابخانه ملی و دانشگاه اسلوونی و کتابخانه دانشگاه با بیش از یک میلیون کتاب است.دانشجویان می توانند بین برنامه های پاره وقت و تمام وقت انتخاب کنند و این دانشگاه ارزان قیمت در اسلوونی دارای برنامه های انگلیسی زبان نیز است اما برخی از آنها فقط درصورتی که تعداد مشخصی از دانشجویان ثبت نام کنند باز می شوند. آنها همچنین برنامه های مدرک ترکیبی، برنامه های حرفه ای و گزینه تحصیل از راه دور را ارائه می دهند.

اگرچه دانشکده داروسازی یکی از جدیدترین اعضای دانشگاه لیوبلیانا است، اما در بیش از 50 سال از این سنت در آموزش های حرفه ای بالینی و بیوشیمیایی سرگردان است و تنها دانشکده ای است که این نوع برنامه ها را در اسلوونی ارائه می دهد و همچنین یک دانشکده داروسازی متوسط در مقیاس اروپا محسوب می شود. دانشکده داروسازی عضو فعال اتحادیه اروپا دانشکده های داروسازی و کنسرسیوم داروسازی است که هدف از آن تضمین کیفیت در آموزش داروسازی است. مطالعات در دانشکده با انگیزه بالای دانشجویان، ماهیت بسیار بین رشته ای برنامه ها، رویکردهای متنوع مطالعه و ارتباطات خوب با کارفرمایان بالقوه چه در بخش های اقتصادی (صنعت داروسازی، عمده فروشان دارویی، دفاتر نمایندگی) و هم در بخش های عمومی (داروخانه ها) مشخص می شود. بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی. توجه زیادی به مشارکت دانشجویان در تحقیق در هر سه سطح آموزشی صورت می گیرد. این دانشکده موافقت نامه های تبادل دانشجو را امضا کرده است که به دانشجویان امکان انجام تعهدات تحصیلی خود در 40 دانشگاه در سراسر اروپا را می دهد. در طول تحصیل، دانشجویان دانش، مهارت ها و شایستگی های لازم برای پیشرفت بسیار زیادی را کسب می کنند.

شرایط و مدارک تحصیل داروسازی در اسلوونی

برنامه تحصیل کارشناسی پیوسته در رشته داروسازی مطابق با بخشنامه های اتحادیه اروپا در مورد صلاحیت های حرفه ای در داروسازی و با هدف آموزش پرسنل ماهر برای اجرای کارها و وظایف حرفه ای در زمینه داروسازی (خدمات داروسازی، صنعت، بیوشیمیایی بالینی و آزمایشگاههای تشخیصی دیگر) و در عین حال دانش بنیادی کافی برای ادامه مطالعات در سطح دکترا به آنها ارائه می دهند.مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اسلوونی به شرح زیر است:

  • اصل گواهی نهایی (دبیرستان) قانونی باشد و با توجه به سیستم قانونی در کشور مبدا صادر شده است.
  • فتوکپی تأیید شده از گواهینامه اصلی و ترجمه به زبان اسلوونی تأیید شده است.
  • گواهینامه اصلی گواهی پیش دانشگاهی، که باید براساس تأیید اعتبار اسناد در قانون بین المللی قانونی شود و ترجمه به زبان اسلوونی تأیید شده است.
  • نسخه های تأیید شده از کارت های گزارش سالانه ، رونوشت ها، یک مکمل دیپلم یا برخی شواهد دیگر درباره محتویات و مدت تحصیل (چهار سال تحصیلات گذشته) و ترجمه به زبان اسلوونی تأیید شده است.
  • شرح مختصر زمان سنجی کل آموزش (اظهارات متقاضی)
  • شواهدی از امتحان زبان انگلیسی در سطح B2 یا معادل آن در صورت نیاز در هنگام ثبت نام گفته می شود.
شرایط و مدارک تحصیل داروسازی در اسلوونی

شرایط و مدارک تحصیل داروسازی در اسلوونی

هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی

هزینه تحصیل برای هر سال تحصیلی رشته داروسازی به زبان انگلیسی با توجه به مقطع تحصیلی حدود 11000 یورو می باشد.
هزینه های زندگی دانشجویی نیز به شرح زیر است:

دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند 550 تا 600 یورو در ماه، از جمله محل اقامت، حمل و نقل، غذا و مواد مطالعه صرف کنند. تقسیم هزینه های زندگی در هر ماه در اسلوونی غذا در حدود 200 یورو در ماه می شود. هزینه اقامت نیز برای خوابگاه / سالن اقامت دانشجویی حدود 80 تا 200 یورو در ماه است. محل اقامت خصوصی نیز 150 یورو تا 250 یورو در ماه (بسته به مکان و امکانات) می باشد.هزینه ی حمل و نقل با داشتن کارت حمل و نقل عمومی اوربانا 20 یورو در ماه بوده استدر اسلوونی گزینه های اسکان دانشجویان وجود دارد که به شرح زیر است:

  • خوابگاه دانشجویی: دانشجویان می توانند یک اتاق را در خوابگاه دانشجویی اجاره کنند. رزرو باید از قبل انجام شود زیرا تعداد اتاق ها محدود است.
  • اسکان خصوصی: دانشجویان می توانند یک آپارتمان یا یک اتاق خصوصی را اجاره کنند. قیمت بسته به امکانات و محل آن متفاوت است.
هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی

هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی

دانشجویان بین المللی مجاز به اقامت در خوابگاه دانشجویی تنها در صورت داشتن بورس تحصیلی از دولت اسلوونی یا هر یک از وزارتخانه های اسلوونی یا در صورت توافق نامه های دوجانبه یا دیگر بین المللی از این طریق مشخص می شوند.شرایط درخواست خوابگاه دانشجویی اسلوونی بدون تابعیت اسلوونی همانند دانشجویان شهروند است.دریافت تخفیف دانشجویی برای رویدادهای مختلف فرهنگی، کنسرت، ورزش و سایر فعالیتها حتی برای خرید کوپن مواد غذایی، دانشجویان باید از کارت شناسایی دانشجویی استفاده کنند. دانشجویان می توانند این کارت را در دفتر بین المللی سازمان دانشجویان دریافت کنند. این کارت وضعیت “دانشجو” را شرح می دهد.

بازار کار و دستمزد داروسازان در اسلوونی

داروسازان اسلوونی در درجه اول برای داروخانه ها کار می کنند. با این حال، بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی ممکن است داروسازان خود را برای توزیع مستقیم داروها به بیماران استفاده کنند. داروسازانی که در بیمارستان های اسلوونی کار می کنند، باید هم داروهای داخلی و هم بیمار را تجزیه و تحلیل کنند، بنابراین توجه دقیق به جزئیات در این موقعیت بسیار مهم است تا از صحت نسخه های پر شده اطمینان حاصل شود.علاوه بر پركردن نسخه های پزشكان، داروسازان باید بتوانند تصمیم بگیرند كه چه دارویی برای هر بیمار مناسب است و هرگونه خطایی كه پزشكان در تجویز دارو به بیماران دارند را تشخیص دهند. آنها همچنین باید داروهای دیگری را که بیماران قبل از پر کردن نسخه های جدید مصرف می کنند، بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچگونه تداخل دارویی مضر بین داروها وجود ندارد. داروسازان همچنین در مورد هرگونه نگرانی در مورد داروهای خود باید با پزشکان بیماران تماس بگیرند.

اکثر کارفرمایان نیاز دارند که داوطلبان دارای مدرک دکترای داروسازی و سال ها تجربه در بیمارستان یا اقامتگاه باشند. مهارت های رایانه ای و مهارت های بین فردی در این جایگاه دارای اهمیت هستند و همچنین مهارت های عالی ارتباطی کلامی و کتبی برای صحبت با بیماران ، مودبانه ، واضح و موجز. آنها باید بتوانند با کمترین نظارت و همچنین در تنظیمات تیم ، به طور مستقل کار کنند. آنها تشویق می شوند که مجلات حرفه ای مربوط به شغل خود را بخوانند و با داروهای جدیدی که وارد بازار می شوند به روز بمانند.فردی که به عنوان داروساز در اسلوونی مشغول به کار است به طور معمول در هر ماه 2،290 یورو درآمد دارد. حقوق از 1.060 یورو (کمترین) تا 3،650 یورو (بالاترین) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروسازان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. در زیر شرح مفصلی براساس معیارهای مختلف ارائه شده است.

بازار کار و دستمزد داروسازان در اسلوونی

بازار کار و دستمزد داروسازان در اسلوونی

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سال ها تجربه کنید دستمزد شما بیشتر می شود. حقوق داروساز را براساس سطح تجربه تقسیم شده بدین گونه است کهیک داروساز با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 1200 یورو در ماه درآمد کسب می کند.در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 1600 یورو در ماه کسب کند، 34٪ بیشتر از کسی که تجربه کمتر از دو سال داشته باشد.با پیشرفت به جلو، سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال با درآمد 2360 یورو در ماه، 48٪ بیشتر از کسی که دو تا پنج سال سابقه داشته باشد، دارد.

با مطالعه مقاله بالا در ارتباط با دانشگاه هایی که در اسلوونی رشته داروسازی را ارائه می دهند و هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در اسلونی، بازار کار رشته داروسازی و همچنین شرایط و مدارک لاز برای تحصیل داروسازی در اسلوونی آگاه شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، تهران، اصفهان و مشهد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی اسلوونی

1- هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی چقدر است؟

هزینه تحصیل سالانه حدود 11000 یورو می باشد.

2- مدت زمان تحصیل داروسازی در اسلوونی چقدر است؟

مدت زمان تحصیل داروسازی در اسلوونی پنج سال است.

3- مهارت زبانی مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در اسلوونی چیست؟

مهارت زبانی لازم برای تحصیل داروسازی در اسلوونی انگلیسی است.

4- آیا مدرک آیلتس برای تحصیل داروسازی در اسلوونی لازم است؟

ارائه آیلتس الزامی نیست اما باید میزان مهارت زبانی را اثبات کنید.

5- بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در اسلوونی کدام است؟

بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در اسلوونی موسسه لیوبلیانا می باشد.

6- آیا دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل داروسازی معتبر هستند؟

بله این موسسه یکی از دانشگاه های معتبر است.

7- آیا بازار کار داروسازان در اسلوونی مناسب است؟

بله به نسبت سایر مشاغل داروسازی بازار کار خوبی دارد.

8- متوسط حقوق داروسازان در اسلوونی چقدر است؟

در حدود 2000 یورو ماهانه و در بیشترین حالت 3500 یورو می باشد.

9- هزینه زندگی دانشجویی در اسلوونی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی حدود 600 یورو در ماه می باشد.

10- آیا تحصیل داروسازی در اسلوونی مقرون به صرفه است؟

بله زیرا تحصیل به زبان انگلیسی در کشوری اروپایی و با قیمتی مناسب می باشد.

11- آیا تحصیل داروسازی در اسلوونی آزمون ورودی دارد؟

خیر تحصیل داروسازی در اسلوونی هیچگونه آزمون ورودی ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *