تحصیل داروسازی در اسلواکی

تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای اروپایی بین جوانان طرفداران زیادی دارد. رشته داروسازی یکی از این گرایش ها می باشد که آینده درخشانی را برای افراد رقم میزند. کشور اسلواکی واقع در اروپا از ارائه دهندگان این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد که سابقه علمی طولانی در این زمینه داشته و همچنین شرایط ورودی به رشته داروسازی در اسلواکی چندان سخت نمی باشد. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی و رنکینگ علمی آن ها در اسلواکی، شرایط و مدارک لازم، آزمون ورودی این رشته و منابع آن، همچنین هزینه تحصیل سالیانه و زندگی در اسلواکی، مزایای تحصیل داروسازی در این کشور پرداخته است. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با تحصیل داروسازی در اسلواکی با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های اسلواکی برای رشته داروسازی

اسلواکی دارای یک دانشگاه معتبر برای ارائه رشته داروسازی در این کشور است که در این بخش به معرفی موسسه می پردازیم همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایزان نیز قرار دارد:

دانشگاه های اسلواکی برای رشته داروسازی

دانشگاه های اسلواکی برای رشته داروسازی

دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا

دانشکده داروسازی بخشی از بزرگترین، قدیمی ترین و برجسته ترین دانشکده های اسلواکی است. دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا یک دانشگاه مدرن اروپایی است که در سال 2019 میلادی 100 سالگی خود را جشن گرفت. این تنها دانشگاه اسلواکی است که به طور مرتب در رده بندی بین المللی بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرد. با سیزده دانشکده،گسترده ترین انتخاب برنامه های مطالعاتی (بیش از 800) در سه سطح را ارائه می دهد و تعدادی از این برنامه های تحصیلی تنها برنامه هایی در نوع خود هستند که در اسلواکی ارائه می شوند. طیف گسترده ای از حوزه های دانش انسانی وجود دارد که می توانید هنگام تحصیل از آن انتخاب کنید، خواه در پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم طبیعی، ریاضیات و موارد دیگر.دانشگاه کمنیوس یک موسسه تحقیقاتی است که صدها پروژه تحقیقاتی داخلی و بین المللی را اجرا می کند. در نتیجه ، بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل مشغول تحقیقات مهم هستند و می توانند به طور فعال در پروژه ها، کمک های مالی و کارآموزی های حرفه ای (از جمله خارج از کشور) شرکت کنند.

هر ساله دانشگاه کمنیوس بیشترین تعداد دانشجویان را از خارج از دانشگاه های اسلواکی به خارج از کشور می فرستد و بیشترین دانشجویان بین المللی از جمله کشورهایی مانند آلمان، نروژ، یونان، ایران، اتریش و ایسلند را دریافت می کند. دانشکده داروسازی دانشگاه کمنیوس تنها دانشکده در نوع خود در اسلواکی است. این دانشکده با ادغام دانش در علوم طبیعی و پزشکی و همچنین علوم دارویی خاص، متخصصان اصلی داروسازی را پرورش می دهد.مطالعات دانشگاه داروسازی اسلواکی بیش از 70 سال است که وجود دارد و بیش از 11000 دانشجو فارغ التحصیل دانشکده داروسازی در براتیسلاوا هستند.برنامه درسی داروسازی کاملاً با دستورالعمل اتحادیه اروپا 2005/36 / EC پارلمان اروپا و شورای تشخیص صلاحیت های حرفه ای مطابقت دارد.فارغ التحصیلان از رشته تحصیلی داروسازی با دانش بالا و مهارت های عملی در رشته های شیمی، بیولوژیکی، پزشکی و به ویژه داروسازی تعریف شده است. فارغ التحصیل دانش عمیقی از هر اتفاقی که برای یک محصول دارویی در ارگانیسم انسان می افتد دارد. اثرات و عوارض جانبی آن و همچنین جنبه های بهداشتی و اجتماعی استفاده از محصولات دارویی. این فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد فناوری دارویی، شیمیایی، میکروبیولوژیکی، آزمایشات بیولوژیکی روی محصولات دارویی برای مصارف انسانی هستند. دانشجویان می تواند داده های علمی در مورد محصولات دارویی را ارزیابی کرده و بر اساس چنین مهارت هایی اطلاعات مرتبط را ارائه دهد و همچنین دانش کافی از موارد قانونی و سایر موارد مرتبط با عمل داروسازی دارد. برنامه مطالعه کاملاً مطابق با دستورالعمل 2005/36 / EC پارلمان اروپا و شورای تشخیص صلاحیت های حرفه ای است.

رنکینگ دانشگاه های داروسازی اسلواکی

مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR) رتبه بندی دانشگاه های جهانی را منتشر می کند که کیفیت تحصیلات و آموزش دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهد، همچنین جایگاه اعضای هیئت علمی و کیفیت تحقیقات آنها بدون تکیه به نظرسنجی ها و ارسالی داده های دانشگاه نیز مد نظر است.CWUR از هفت شاخص هدفمند و قوی برای رتبه بندی دانشگاه های جهان استفاده می کند:

  1. کیفیت آموزش، با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که برنده جوایز بین المللی، مدال های مربوط به رشته های دانشگاه شده اند. (25٪)
  2. اشتغال فارغ التحصیلان با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای مقام های مهم در شرکت های برتر دنیا نسبت به اندازه دانشگاه بودند. (25٪)
  3. كیفیت دانشكده، براساس تعداد دانشگاهیانی كه موفق به دریافت جوایز بین المللی و مدال ها شوند. (10٪)
  4. عملکرد تحقیقاتی:خروجی تحقیق، با توجه به تعداد کل مقاله های پژوهشی. (10٪)
  5.  انتشارات با كیفیت، با توجه به تعداد مقالات پژوهشی كه در مجلات برتر موجود است. (10٪)
  6. نفوذ، با توجه به تعداد مقالات پژوهشی که در مجلات بسیار با نفوذ چاپ می شوند. (10٪)
  7. استناد به تحقیقات دانشگاه، با توجه به تعداد مقالات تحقیقاتی دانشگاه که به آن ها استناد شده است. (10٪)

با توجه به معیارهای بالا، رتبه بندی دانشگاه کمنیوس اسلواکی ارائه دهنده رشته داروسازی به شرح زیر است:

نام موسسه: دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا

  • رتبه جهانی: 637
  • رتبه ملی: 1
  • رتبه کیفیت آموزش: 378+
  • رتبه اشتغال فارغ التحصیلان: 594+
  • رتبه کیفیت دانشکده: 235+
  • تعداد انتشارات: 687
  • رتبه تاثیرگذاری تحقیقات علمی: 623
  • رتبه استناد به تحقیقات علمی دانشگاه: 436
  • رتبه ثبت اختراعات: 856
  • امتیاز کلی: 44.62

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اسلواکی

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اسلواکی به شرح زیر است:

  • شرط اصلی پذیرش در رشته داروسازی، اتمام دوره کامل متوسطه و ارائه مدرک آن است.
  • آموزش حرفه ای متوسطه، که به وسیله مدرک شناسایی به اثبات رسیده است.

نامزدی که شرایط لازم برای پذیرش اولیه را در زمان مورد نظر ارائه ندهد اکر در آزمون ورودی شرکت کند و قبول شو، پذیرش مشروط خواهد گرفت و در صورت ارائه مدرک پایان دوره تحصیلی می تواند ثبت نام کند و موظف به اثبات تحقق الزامات اصلی پذیرش برای تحصیل در آخرین تاریخ است.قبولی مشروط می تواند از بین برود در صورتی که مدرک مورد نظر ارائه نشود و برای سال های بعد نیز قابل ارائه نیست.برای اشخاصی که می خواهند در سطوح بالاتر ثبت نام کنند ارائه مدرک لیسانس داروسازی با ریز نمرات و درس های پاس شده الزامی است.مدارک لازم برای ثبت نام در رشته داروسازی دانشگاه کمنیوس به صورت زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده، کامل آدرس دائم قابل خواندن، آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن همچنین فرم باید شخصاً توسط نامزد امضا شده باشد.
  • Curriculum vitae (CV) به زبان انگلیسی
  • سه عکس (اندازه گذرنامه)
  • اثبات شناخت اسناد مربوط به آموزش و به رسمیت شناختن حرفه ای
  • صلاحیت های
  • اثبات صلاحیت پزشکی دانشجو برای انجام حرفه داروساز
  • اثبات پرداخت هزینه اداره برای مراحل پذیرش
  • نسخه کپی دیپلم دبیرستان نهایی
  • فتوکپی شناسنامه که توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شده است
  • فتوکپی گذرنامه

آخرین مهلت ارسال درخواست های داروسازی برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در 2 دسامبر 2019 (دوشنبه) و آخرین تاریخ 31 ژوئیه 2020 (جمعه) است که تا این تاریخ درخواست باید با هزینه اداره توسط دانشکده دریافت شود.

آزمون ورودی رشته داروسازی در اسلواکی

برای شروع تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. دانش زبان انگلیسی و شرکت در دو آزمون کتبی، شیمی و زیست شناسی به زبان انگلیسی می باشد. (حداکثر تعداد امتیازات برای هر آزمون 50 امتیاز است). حداکثر تعداد ممکن از امتیازهای به دست آمده در روند آزمون پذیرش می تواند 100 امتیاز باشد. در تاریخ برگزاری آزمون، پس از انتشارنتایج، هر یک از کاندیداها امکان دیدن نتیجه آزمون خود و اعتراض در مورد دلیل رد شدن درآن را دارند.برای کمک به دانشجویان در زمینه آمادگی در آزمون ورودی، دانشکده داروسازی دانشگاه کمنیوس دو کتاب زیر را برای دانشجویان آماده کرده است:

  • مجموعه سوالات و پاسخ های آزمون ورودی زیست شناسی که در این مجموعه مطالعاتی، می توانید 566 سؤال را با جواب تشریحی بیابید.پاسخ های مختلفی وجود دارد، به این معنی که هیچ یا یک، بیش از یک یا همه پاسخ ها نمی توانند صحیح / نادرست باشند. کلید جواب در آخر کتاب است.این لینک نمونه ای از سوالات درس زیست شناسی می باشد:
    https://www.fpharm.uniba.sk/fileadmin/faf/Studijna_agenda/FAA/Study_Materials/biol1.jpg
  • مجموعه سوالات و پاسخ ها برای آزمون ورودی شیمی که در این کتاب می توانید 587 سؤال را با جواب بیابید. کلید جواب در پشت کتاب است. در این نمونه ای از سوالات درس شیمی می باشد:https://www.fpharm.uniba.sk/fileadmin/faf/Studijna_agenda/FAA/Study_Materials/chem1.jpg
آزمون ورودی رشته داروسازی در اسلواکی

آزمون ورودی رشته داروسازی در اسلواکی

سوالات در آزمون های ورودی همه از این دو کتاب گرفته شده است. تجربه نشان می دهد دانشجویانی که این کتاب ها را خریداری کرده اند نسبت به سایرین در آزمون ورودی نمره بالاتری کسب کرده اند.هزینه یک مجموعه کتاب 40 یورو شامل بسته است. هزینه ارسال برای هر مجموعه کتاب 5،50 € است. در صورت سفارش 10 مجموعه کتاب یا بیشتر هزینه پستی رایگان است.

تحصیل دکترای داروسازی در اسلواکی

مطالعه دکتری بالاترین سطح آموزش عالی است. دانشکده داروسازی، دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا مطالعات دکتری را در برنامه های مطالعاتی معتبر در زمینه های مجاز تحصیلی ارائه می دهد. مطالعه دکتری به صورت تمام وقت یا نیمه وقت انجام می شود. دانشجویانی که در دوره دکتری تمام وقت شرکت می کنند، بورس تحصیلی دریافت می کنند. شرط اصلی پذیرش در مقطع دکتری، اتمام قبلی برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد، یعنی آموزش دانشگاه در سطح 2 (از جمله دانشگاه های فنی و مدارس پزشکی) طبق برنامه های مطالعه فردی است.دانشجو باید موضوع پایان نامه را برای سال تحصیلی بعدی حداقل دو ماه قبل از آخرین مهلت تقاضا برای مطالعات دکتری به اتمام برساند. داوطلبان می توانند برای انتخاب یکی از گرایش ها، مراحل پذیرش را ثبت کنند. متقاضیان با گذراندن مراحل پذیرش، برای مطالعات دکتری انتخاب می شوند. هر موضوع فقط برای یک شخص پذیرفته شده محفوظ است و متقاضیان دیگر باید در گرایش های مختلف کار و تحقیق کنند. متقاضیان پذیرفته شده در تاریخ ثبت نام، دانشجوی دکتری می شوند که توسط رئیس دانشکده داروسازی تعیین می شود.مطالعه دکتری در این زمینه به عنوان یک برنامه مطالعاتی فردی که از سرپرست بدست آمده و از طرف هیئت متخصصان تأیید شده، توسط سیستم اعتباری (ECTS) مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. برنامه مطالعه فردی دانشجو در مقطع دکترا شامل یک بخش مطالعه است که با پایان نامه و یک بخش علمی و دفاع نهایی از پایان نامه را دارد. برنامه یادگیری فردی دانشجو در مقطع دکتری دوره هایی را نشان می دهد، که دانشجوی دکتری در آن شرکت می کند، موضوعات آزمون پایان نامه که از لیست مصوب هیئت متخصصان انتخاب شده و لیستی از ادبیات مطالعه و توصیه شده برای آمادگی فردی برای آزمون پایان نامه ارائه می شود. برنامه مطالعه فردی شامل محدودیت زمانی برای پایان دوره های خاص و قبولی در آزمون پایان نامه نیز می باشد.

تحصیلات دکتری در دانشکده با مطالعه تمام وقت بیش از چهار سال تحصیلی طول نمی کشد. تحصیل در اسلواکی در مقطع دکتری پاره وقت نیز بیش از پنج سال دانشگاهی نخواهد بوددانشجوی دکتری در فرم تمام وقت تحصیل باید حداکثر ظرف 24 ماه از آغاز مطالعه (در برنامه 4 ساله مطالعه تمام وقت) برای آزمون پایان نامه ثبت نام کند. دانشجوی دکتری به صورت نیمه وقت تحصیل حداکثر ظرف سه سال از شروع مطالعه (در برنامه 5 ساله مطالعه پاره وقت). درخواست دانشجویان دکتری برای آزمون پایان نامه باید همراه با پایان نامه کتبی (پروژه پایان نامه) باشد.دفاع نهایی پایان نامه در جلوی کمیته آزمون دولتی متشکل از حداقل چهار عضو تشکیل می شود. دفاع پایان نامه عمومی است و از یک بحث علمی پیرامون موضوع پایان نامه تشکیل شده است. کاندیدای دکترا باید دانش نظری و عملی خود را به داوران، اعضای کمیته و سایر شرکت کنندگان در دفاع ارائه دهد. به فارغ التحصیلان دوره دکتری مدرک دانشگاهی “دکترا” صادر شده توسط دانشگاه اعطا می شود.هزینه های قابل پرداخت برای مطالعات دکترا و صدور مدرک با مقررات مربوط به قانون اسلواکی (قانون آموزش عالی)، اساسنامه دانشگاه کمنیوس و آیین نامه داخلی بیشتر این دانشگاه تنظیم می شود.تعداد افراد ورودی به برنامه تحصیلی دکترا برای پذیرش به صورت زیر است:

مطالعه تمام وقت: 20 دانشجو، مطالعه پاره وقت: 20 دانشجو را پذیرا است.

شهریه تحصیلی رشته داروسازی در اسلواکی

شهریه سال تحصیلی 2020/2021 برای دو ترم 7500 یورو و شهریه برای پنج سال دیگر تحصیل دانشجو بدون ضمانتی برای افزایش می باشد. هزینه باید توسط بانک پرداخت شود. انتقال به حساب بانکی دانشکده حداکثر تا 20 اوت سال 2020 مجاز است. تاریخ، سند تأیید پرداخت شهریه باید به بخش مطالعات ارائه شود. در صورتی که دانشجو نتواند اثبات پرداخت شهریه را ارائه دهد، وی در سال تحصیلی خود ثبت نام نمی شود.

شهریه تحصیلی رشته داروسازی در اسلواکی

شهریه تحصیلی رشته داروسازی در اسلواکی

هزینه های زندگی برای دانشجویان در اسلواکی به شرح زیر است:

هزینه های اقامت:

  • آپارتمان دانشجویی یک خوابه: 300 یورو در ماه شامل کلیه برنامه های مورد نیاز (ممکن است بسته به موقعیت مکانی، داخل یا خارج از مرکز شهر متفاوت باشد)
  • آپارتمان دانشجویی دو خوابه: 400 یورو در ماه شامل کلیه برنامه های لازم (ممکن است بسته به موقعیت داخل یا خارج از مرکز شهر متفاوت باشد)

خوابگاه ها:

موسسات آموزش عالی در اسلواکی اسکان دانشجویان را در خوابگاه ها ارائه می دهند. یک اتاق برای 23 دانشجویان مشترک است. اتاق برای دانشجویان مجرد نیز موجود است. اتاق ها با کلیه امکانات لازم هستند و مبله خوبی دارند. برخی از خوابگاه ها همچنین دارای مراکز تناسب اندام، استخر، اینترنت، سرویس لباسشویی و غیره هستند.هزینه خوابگاه بسته به امکانات و مکان متفاوت است که از 67 € در ماه شروع می شود.هزینه اسکان خصوصی به تعداد اتاق بستگی دارد. انتظار داشته باشید بین بین 300 تا 800 یورو در ماه پرداخت کنید.در اسلواکی بسیاری از کارتهای بین المللی قابل استفاده هستند. این کارتها به دانشجویان اجازه می دهد از تخفیف در محل های اقامت، حمل و نقل، رستوران ها، کنسرت ها و بسیاری از مناطق دیگر استفاده کنند.می توان از کارت شناسایی بین المللی دانشجویان (ISIC) استفاده کرد.

  • کارت مسافرتی بین المللی جوانان (IYTC): برای افرادی که سن آنها زیر 26 سال است.
  • کارت جوانان اروپا (26 یورو): با این کارت می توانید تخفیف های مربوط به هر چیزی را دریافت کنید.

هزینه خورد و خوراک برای دانشجویان در کشور اسلوواکی ماهانه حدود 200 یورو است که باز هم بسته به عادات غذایی شما دارد.

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی

می خواهید در اسلواکی داروسازی بخوانید؟ این کار یک تصمیم عالی است، کشور اسلواکی فرهنگ و تاریخ واقعاً جالبی دارد و چیزهای زیادی را در آنجا کشف خواهید کرد. از آنجا که اسلواکی از این نظر پیشنهادات زیادی برای ارائه دارد. با این وجود، شاید مهمترین دلیل برای مطالعه داروسازی در اسلواکی ، جدا از مزایای این کشور، سیستم آموزش ملی آن است. دانشگاه های اسلواکی در بین بهترین ها هستند بنابراین شما با دیدن مدارس علوم پزشکی بسیار مجهز، به مطالعات داروسازی با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت. محیط بین المللی در دانشگاه ها آمادگی کامل برای شغل آینده شما را فراهم می کند. هزینه زندگی بسیار کم است و زندگی در اسلواکی بسیار راحت است، زیرا اسلواکی کشوری امن است که در آن احساس خوبی خواهید کرد. شهرها و همچنین شهرهای قدیمی مانند براتیسلاوا یا کوزیسه بسیار زیبا هستند و دارای خیابان های کوچک، میادین جذاب و ساختمانهای تاریخی هستند. علاوه بر این، شما می توانید در حالی که در اسلواکی زندگی می کنید، مانندمجارستان، جمهوری چک یا لهستان، بسیاری از کشورهای دیگر را ببینید. از مزایای دیگر تحصیل داروسازی در اسلواکی، ارائه این رشته به زبان انگلیسی است که برای ورود نیز نتیجه آزمون های سختی همچون آیلتس یا تافل را از شما نمی خواهند. آزمون ورودی این رشته تقریبا آسان است و صرفا دو درسه زیست شناسی و شیمی را مد نظر قرار می دهد. همچنین دانشگاه ارائه دهنده رشته داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و از جایگاه مناسبی در میان دانشگاه های دنیا برخوردار می باشد.

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی

پس از مطالعه این بخش، اطلاعات خوبی در ارتباط با شرایط و مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اسلواکی، دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور همچنین شرایط تحصیلی دکترای این رشته را در اسلواکی مطلع شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در اسلواکی

1- هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در کشور اسلواکی مبلغ 7500 یورو برای سال 2021 می باشد که احتمال افزایش این مقدار نیز وجود دارد.

2- آیا دانشگاه های داروسازی اسلواکی مورد تایید وزارت بهداشت است؟

در اسلواکی تنها دانشگاه کمنیوس رشته تحصیلی داروسازی را ارائه می دهد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

3- هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی بسته به شیوه زندگی افراد دارد اما اگر در خوابگاه زندگی کنید ماهانه حدود 300 تا 500 یورو هزینه خواهد داشت.

4- آیا تحصیل داروسازی در اسلواکی امتحان ورودی دارد؟

بله. این رشته دارای آزمون ورودی از درس های زیست شناسی و شیمی است که هر کدام به صورت مساوی تعداد سوال دارد.

5- زبان تحصیل داروسازی در اسلواکی چیست؟

زبان تحصیل داروسازی در اسلواکی انگلیسی است و شما نیاز به اثبات مهارت زبانی خود از طریق آزمون های ایلتس و… ندارید.

6- دوره تحصیل داروسازی در اسلواکی چقدر طول می کشد؟

دکترای دارو سازی در اسلواکی حدود 4 سال به طور تمام وقت و 5 سال به صورت پاره وقت است.

7- چندبار در سال می توان در آزمون ورودی رشته داروسازی اسلواکی شرکت کرد؟

در سال یک بار آزمون ورودی رشته داروسازی در اسلواکی برگزار می شود.

8- آیا آزمون ورودی رشته داروسازی در اسلواکی منابع مشخصی دارد؟

بله. دو درس زیست شناسی و شیمی دارای منابع مشخص است که در سایت دانشگاه نیز مشخص شده و دانشجویان با مطالعه دو کتاب میزان خوبی از سوالات را می توانند پاسخگو باشند.

9- آیا تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی مناسب دانشجویان بین المللی است؟

بله، این رشته به زبان انگلیسی در اسلواکی تدریس می شود و نیاز به ارائه مدارک خاصی برای مهارت زبان انگلیسی نیست.

10- آیا تحصیل داروسازی در اسلواکی ارزان است؟

نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای ارزانتری نیز برای تحصیل داروسازی وجود دارد اما شرایط تحصیلی کشور اسلواکی برای رشته داروسازی آسان تر است.

11- آیا می توان بدون آزمون ورودی، تحصیل داروسازی در اسلوکی را شروع کرد؟

خیر، برای ورود به دوره تحصیل داروسازی در اسلواکی الزاما باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *