تحصیل داروسازی در استونی

تمامی متقاضیان بین المللی تحصیل داروسازی در استونی باید دارای دانش کافی از زبان رسمی این کشور باشند. پذیرش براساس لیست رتبه بندی صورت می گیرد. شهریه دانشگاه سالیانه 3000 یورو می باشد. این مقاله که با کمک مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده شده است، در رابطه با تحصیل داروسازی در استونی و تحصیل در استونی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل داروسازی در استونی

متقاضیانی که خواهان تحصیل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی به زبان رسمی این کشور می باشند، باید کاملا به زبان رسمی این کشور مسلط باشند. البته ارائه مدرک جهت اثبات تسلط به زبان الزامی می باشد. مدرک زبان استونی باید در حد B2 باشد.

افرادی که دارای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور هستند اما 9 سال ابتدایی تحصیلشان را در استونی سپری کرده اند باید حتما کپی مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند. فرم درخواست به صورت آنلاین ارائه می شود. بعد از آن متقاضی یک کد دریافت می کند که طی آن متقاضی می تواند به اطلاعات خود دست یابد. متقاضی حتما باید برگه الکتریکی مربوط به تکمیل اطلاعات را پس از ثبت نام دریافت کند.

  • فرم درخواست را به همراه تمامی مدارک مورد نیاز را پس از تکمیل به بخش مربوط به دانشجویان بین المللی ایمیل کنید.
  • متقاضیان باید فرم را به صورت آنلاین پر کنند و بعد از تکمیل فرم را به همراه مدارک زیر ارسال کنند.
  • فرم درخواست که بصورت آنلاین ارائه می شود.
  • کپی پاسپورت
  • ترجمه مدارک تحصیلی دوره دبیرستان به انگلیسی
  • مدرک زبان استونی

تمامی مدارک ها باید دارای مهر رسمی تاییدیه باشند.مدارک مربوط به دبیرستان باید به تاییدیه دبیرستان مورد نظر برسد.

  • دانشجویانی که در سال 2016 فارغ التحصیل می شوند باید تا 1 جون 2016 مدارک مربوط به فارغ التحصیلی خود را ارسال کنند. کسانیکه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند باید زودتر از این تاریخ مدارک خود را ارسال کنند.
  • افرادی که دارای مدرک ارشد هستند، مدرک فارغ التحصیلیشان حتما باید به تاییدیه دانشگاه رسیده باشد.
  • افرادی که در آزمون ورودی قبول می شوند نمی توانند تحصیل خود را به سال سال بعد موکول کنند.

دانشگاه های داروسازی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت در استونی

دانشگاه تارتو در سال 1632 توسط پادشاه سوئد گاستووس آدولفوس تاسیس شد. در قرن 19th، به بزرگترین دانشگاه آلمانی زبان در جهان تبدیل شد. دانشگاه تارتو، از سال 1919 یک نهاد استونیایی بوده است، اما امروز نیز برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه یکی از بزرگترین و جامع ترین دانشگاه در استونی است و یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در اروپای مرکزی و شرقی است.

این دانشگاه به 1.2٪ از بهترین دانشگاه های جهان تعلق دارد و یکی از 200 دانشگاه برتر اروپا است ، دارای 14000 دانش آموز است که شامل 1300 دانشجوی بین المللی از بیش از 90 کشور می باشد. UT معروف به آموزش مبتنی بر تحقیق است. به طور متوسط، این دانشگاه بیش از 100 مدرک دکترا ارائه می دهدو محققان دانشگاه سالانه حدود 3000 مقاله علمی را منتشر می کنند.

این دانشگاه عضو فعال انجمن های بین المللی مانند شبکه یورتر، گروه دانشگاه های کویمبرا و شبکه دانشگاهی منطقه ی بالتیک است. دانشگاه تارتو،دارای 80 قرارداد مشارکت با دانشگاه های سراسر جهان وو بیش از 800 قرارداد اراسموس و اتصال به بیش از 300 دانشگاه از طریق شبکه ISEP می باشد. UT دوره های تحصیلی بین المللی، ترم و برنامه های تابستانی را با راهنمایی به زبان انگلیسی ارائه می دهد و هر سال دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در استونی

قدیمی ترین دانشگاه در این کشور، دانشگاه تارتور و تنها دانشگاه بزرگ استونی است که در آن داروسازان مشغول به تحصیل می باشند. اما رشته داروسازی در دانشگاه تارتور به زبان انگلیسی تدریس نمی شود. در دانشگاه تارتو تمام برنامه های آموزشی وتحصیلی استونی رایگان و بدون هزینه برای دانشجویان تمام وقت است.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در استونی

تمام رشته ها به زبان انگلیسی تدریس نمی شوند. در حالی که دارو سازی دارای دوره هایزبان انگلیسی است .اما این رشته تنها در استونی به دانشجویان ارائه م یشود.

  • به طور متوسط، هزینه زندگی در تارتور از جمله محل اقامت 300-400 یورو در ماه است
  • اقامت: هزینه ها و مخارج از 150 یورو (خوابگاه) تا 200-400 یورو در آپارتمان خصوصی متغیر است. وعده های غذایی
  • دانشجویی: هزینه ها و مخارج از 3.50 یورو به 7 یورو می رسد.

آزمون ورودی رشته داروسازی در استونی

هنگامی که درخواست پذیرش می دهید باید مدرک B 2 زبان را داشته باشید یا باید چند سال اول تحصیلیتان را در استونی سپری کرده باشید و گواهی C.1 زبان داشته باشید. شرایط پذیرش:

  • توانایی در زبان دوم کشور استونی یعنی استونیایی و شرکت در آزمون این زبان
  • شرکت در آزمون ورودی در رشته های شیمی و یا زیست

کسانی که دارای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور هستند می توانند به جای اینکه ازطریق آزمون ورودی ست(SAT) وارد دانشگاه شوند در صورت تمایل باکسب حداقل امتیاز در درس زیست شناسی برای تحصیل وارد دانشگاه شوند، آزمون در 5 می 2019 گرفته می شود. آزمون زیست شناسی یا شیمی بر اساس انتخاب آزمون دهندگان انجام می شود، فقط یک امتحان را می توان انتخاب کرد.

آزمون تخصصی(زیست شناسی یا شیمی) درک دانش و پیاده سازی مفاهیم حقایق و نظریه ها را ارزیابی می کند. علاوه بر این سنتز تحلیلی و همه زمینه های موضوعی را بر اساس برنامه درسی کتب ابتدایی و متوسطه مورد سنجش قرار می دهد.

  • مدت زمان آزمون تخصصی 2 ساعت است.
  • در آزمون تخصصی میتوان از ماشین حساب استفاده کرد. استفاده از تلفن همراه ممنوع است.
  • نمره کلی آزمون تخصصی100 می باشد اگرچه نمره ی حداقل 51 هم قابل قبول است.

آزمون ورودی زیست شناسی بر اساس برنامه ملی مدارس ابتدایی و دبیرستان است که در آن 50 سوال چند گزینه ای مطابق با دانش پایه تعریف شده و اجرای آنها تهیه شده است. آزمون شیمی یک آزمون کتبی است که شامل 10 تا 12 نوع مختلف سوالات است.برای جواب دادن به سوالات آزمون علاوه بر زبان استونیایی میتوانید به زبان روسی یا زبان انگلیسی نیز به سوالات پاسخ دهید.

تحصیل دکترای داروسازی در استونی

تنها دانشگاه بزرگ در استونی که رشته داروسازی را به دانشجویان ارائه میدهد، دانشگاه تارتو است. دانشگاه تارتور موسسه ای تحقیقاتی و پژوهشی پیشرو در استونی است که سالانه بیش از 1400 دانشجوی دکترا را در سال تحصیلی آماده دفاعیه میکند و فارغ التحصیل می شوند. بیش از 100 مدرک دکترا سالیانه به مرحله دفاع ارجاع داده میشوند (بیش از نیمی از کل تعداد دانشجویان دکتری استونی است).

دانشگاه های دکترا در UT پروژه های ویژه ای را انجام میدهدوهمکاری های بین المللی را ترویج می دهندو تسهیل میکنند و کمک های مالی اضافی را نیز ارائه می دهند و از مطالعات دکترا را اعم از سمینارهای بین المللی و آموزش مهارت های پشتیبانی می کنند.

UT متعلق به 1٪ از مشهورترین دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی در دنیا است که در زمینه های پزشکی بالینی، شیمی، محیط زیست / محیط زیست، علوم گیاهی و حیوانی، علوم زمین شناسی، علوم اجتماعی (عمومی)، زیست شناسی، بیوشیمی و مهندسی ( ISI Web of Science 2016)تحقیقات ارزنده ای انجام و ارائه دادند.

از بین 38 دانشمند UT جزء 1٪ ازنخبه ترین و مشهورترین دانشمندان ذکر شده در جهان (UT Science in Numbers) هستند. یک برنامه آموزشی دوره پزشکی دکترا مدت 4 سال است و باید240 ECTS (سیستم انتقال اعتباری و سیستم های مالی اروپا) برای فارغ التحصیلی کسب شود. برای پذیرش در PhD یا مقطع دکترا در کالیفرنیا در رشته داروسازی باید:

  • پایان نامه دکترا و ارزیابی امکان سنجی آن ارائه شوند.
  • مشارکت در مصاحبه ورودی
  • زبان آموزشی دوره دکتری برای اکثر رشته های دکترا انگلیسی است.

هیچ معافیتی از پرداخت هزینه تحصیلی برای تحصیلات دکترا در دانشگاه Tartu وجود ندارد. مبلغ کمک هزینه دکترا 660 یورو در هر ماه برای دانشجویانی است که تمام وقت تحصیل می کنند. در ترم پاییزی سال تحصیلی 2018-2019 دانشجویان دکترای مدرک دریافت می کنند.

کمک هزینه دکترا را به مبلغ 660 یورو + هزینه تحصیل در مقطع دکترا دریافت خواهند کرد و هزینه 400 یورو برای شش ماهدر ازاء عملکردشان بهشان ارائه می شوند. پس از آن پرداخت کمک هزینه تحصیلی به عملکرد تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با تحصیل داروسازی در استونی با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در استونی

1- شهریه ی رشته ی داروسازی در استونی چقدر است؟

به طور متوسط سالانه در حدود 3000 یورو میباشد.

2- تحصیل رشته ی داروسازی در استونی به چه زبانی است؟

عمدتا به زبان رسمی این کشور ارائه میشود و داشتن مدرک زبان این کشور الزامیست.

3- مدارک لازمه جهت پذیرش رشته ی داروسازی از دانشگاه های استونی چیست؟

فرم درخواست تکمیل شده-کپی پاسپورت-ترجمه مدارک تحصیلی دوره ی دبیرستان-مدرک زبان استونی.

4- کدامیک ازدانشگاه های استونی دروسی را به زبان انگلیسی ارائه میدهد؟

دانشگاه تارتو.

5- کدامیک از دانشگاه های داروسازی در استونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

دانشگاه تارتو.

6- هزینه ی زندگی دانشجویی در استونی چقدر است؟

به طور متوسط در حدود 400-300 یورو در ماه میباشد.

7- آیا رشته ی داروسازی در استونی آزمون ورودی دارد؟

بله-هم آزمون زبان استونیایی و هم دروس شیمی و زیست.

8- مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی جهت رشته ی داروسازی در استونی چیست؟

پاسپورت-عکس-بیمه معتبر-نامه پذیرش دانشگاه-فرم درخواست ویزا-عدم سوئ پیشینه-آخرین مدرک تحصیلی-مدرک زبان.

9- آیا سفارت استونی در ایران وجود دارد؟

خیر-باید به سفارت فنلاند در تهران مراجعه شود.

10- کیفیت آموزش رشته ی داروسازی در استونی چگونه است؟

سطح علمی دانشگاه استونی در اروپا جز رتبه های بالا میباشد.

11- آیا خوابگاه های دانشجویی در استونی شامل هزینه میشود؟

بله-در حدود ماهانه 150 یورو میباشد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *