تحصیلات عالی در ارمنستان

آموزش و تحصیلات عالی در ارمنستان عمدتا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و علوم قرار دارند. تعداد زیادی موسسه آموزش دولتی در این کشور وجود دارد که 16 تای آن متعلق به وزارت آموزش و پرورش هستند و چهارتای آن توسط توافق نامه های بین ایالتی  و سازمان ام ای اس تایید و تاسیس شد. موسسات در رشته های پلیسی و اجرای قانون و وزارت مدیریت بحران برای آموزش عالی وجود دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آموزش تحصیلات عالی در ارمنستان

یکی از محبوب ترین دانشگاه ها جهت تحصیل در ارمنستان، دانشکده پزشکی کیلیان ارمنستان است. تاسیس آن در سال 1989 بوده و تمرکز اصلی اش روی حرفه های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان، که رشته ای بسیار مورد نیاز در این کشور می باشد. آنها امیدوار هستند که جوانان بسیاری را در این زمینه مورد نیاز آموزش دهند تا بتوانند به این کشور خدمت کنند. یکی دیگر از موسسات شناخته شده دانشگاه آرمانیا در ارمنستان است، آنها دارای برنامه برای فارغ التحصیلان در رشته های بیزینس و حقوق هستند، برنامه های کارشناسی در این دانشگاه معمولا حدود 1.5 تا 2 سال طول می کشد.

هزینه تحصیل در ارمنستان

هزینه های تحصیلی به دلیل تعدادی تصمیمات قانونی در طول چند سال گذشته به طور کلی حدود 30 درصد افزایش یافته و این موضوع برای برخی از دانشجویان مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است. چند برنامه برای کمک به هزینه های دانشجویان وجود دارد، اما افزایش شهریه برخی از دانش آموزان را مجبور به کار برای مدت زمان طولانی برای تهیه هزینه های تحصیل و دیگر هزینه های لازم برای گرفتن مدرک نهایی شان کرده است.

هزینه تحصیل در ارمنستان

 

ویزای دانشجویی ارمنستان

گرفتن ویزای دانشجویی در ارمنستان نسبتا آسان است. شما می توانید برای دریافت ویزا، آنلاین و یا از راه قدیمی با پر کردن نامه و فرستادن آن به کنسولگری یا اداره دولتی درخواست کنید. بعضی از دانشجویان از یک شرکت ویزا برای کمک به گرفتن ویزا یا گذرنامه استفاده می کنند، هزینه خدمات بسیار متفاوت است. ولی بخش خوب آن این است که آنها می توانند از همه مسائل شما مراقبت کنند و شما لازم نیست که در مورد چیزی نگران باشید.

دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) موسسه خصوصی تحصیلات عالی است که در ارمنستان تحصیلات جهانی را ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1991 تاسیس شد و با کیفیت بالا، در محدوده ای که بر ارزش های تحصیلی، تحقیق رایگان، یکپارچگی، بورس تحصیلی و خدمات به جامعه ارزشمند و گرامی تلقی می گردد.

تحصیل در ارمنستان

در حالی که تعداد فرصت های تحصیلات عالی در مقایسه با سایر کشورها محدود است تمرکز بالا روی زمینه پزشکی، قانون و یا تجارت ارمنستان را به یک مکان عالی برای ساختن زندگی و شغل دائمی خود البته اگر به این رشته ها علاقه مندید تبدیل کرده است. مزایای بازگشت به ارمنستان بسیار وسوسه انگیز می باشد، زیرا افرادی که به برمیگردند با کمک فدرال کار خود را آغاز کرده و یا بر اساس تحقیقات خود کسب و کار خودشان را هنگامی که به کشور باز می گردند شروع می کنند. ارمنستان فرصتی عالی برای کسی که می خواهد تجربیات خود را متنوع کند و مهارت های اساسی را به دست آورد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و هزینه زندگی در ارمنستان می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *