تحصيل در رشته هنر در استراليا

برای کشف گزینه تحصيل در رشته هنر در استراليا در دانشکده هنرهای زیبایی، لیست حمایت شدگان توسط دولت را حتما مرور کنید. آنجا می توانید اطلاعاتی را درباره ترم های تابستان و دوره های تحصیلی برای مقطع دبیرستان، کارشناسی و بالاتر بدست آورید. وقتی که دوره مورد علاقه خود را پیدا کردید، به طور مستقیم به پشتیبان زنگ بزنید و ثبت نام خود را انجام دهید. این شروع سفر گسترده و غنی شدن مفاهیم هنر در شماست. جهت اطلاع از شرایط کامل تحصیل در استرالیا نیز می توانید با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته هنر در استرالیا

هیجان و زرق و برق در زمینه هنر خلاق باعث می شود که برای دانشجویان بسیار جذاب باشد. استرالیا بسیاری از بازیگران، هنرمندان و نوازندگان را که در سرتاسر جهان محبوب هستند را، ساخته است و آن را به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. آموزش و پرورش استرالیا طیف گسترده ای از دوره های آموزشی در زمینه هنرهای خلاق را ارائه داده است، از جمله کسانی که دانشجویان را به عنوان هنرمندان حرفه ای اجرا و نقاشی آماده می کنند، و همچنین کسانی که به جنبه های فنی تولید خلاق برای نقش صحنه ها آموزش می دهند را شامل می شود.

تحصیلات کارشناسی در هنرهای خلاق

طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی در زمینه هنرهای خلاق وجود دارد، به این معنی که چیزی برای هر نوع دانشجو صرف نظر از علاقه و سطح مهارتش وجود دارد. از آنجا که حرفه های مختلف موجود در هنرهای خلاق، تخصص های مختلفی در دسترس وجود دارد. رشته های هنری خلاق شامل بازیگری، رقص، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی مد، فیلم و تلویزیون، چندرسانه ای، تولید صفحه و هنرهای تجسمی است. همچنین در این زمینه برخی از دوره های بسیار منحصر به فرد، از جمله عملکرد سیرک، طراحی جواهرات و تئاتر موسیقی وجود دارد.

در حالی که برخی از دوره های لیسانس عمومی که دانشجویان می توانند انتخاب تخصص یا عمده (مانند یک لیسانس از هنرهای خلاق) کنند، اکثریت این دوره های کارشناسی در این زمینه آموزش های تخصصی در یک زمینه هنرهای خلاق خاص (کارشناسی مد طراحی، به عنوان مثال ) اکثر دوره ها بسیار عملی هستند گرچه بعضی از دوره ها بیشتر متمرکز بر آکادمیک هستند (به عنوان مثال کارشناسی تئوری هنر). همچنین در رشته های دیگر، مانند تاریخ هنر (که اغلب در مقیاس های علوم انسانی موجود است)، مقطع های مرتبط نیز وجود دارد.

هنرهای خلاقانه را می توان به عنوان دو مقطعی، همراه با زمینه هایی مانند کسب و کار و مدیریت محاسبات و فناوری اطلاعات، ارتباطات، علوم انسانی و علوم اجتماعی، مورد مطالعه قرار داد. دانشجویان همچنین می توانند از طریق یک مدرک کارشناسی ارشد دوم، به پایان رسانند (برای تحصیل در رشته تحصیلات تکمیلی در هنرهای خلاق). دانشجویانی که مایل به تدریس هنرهای خلاقانه هستند، می توانند مدرک دیپلم یا تحصیلات تکمیلی را در تدریس تکمیل کنند.

متقاضیان باید از شرایط آکادمیک و زبان انگلیسی برخوردار باشند که بین دوره ها، موسسات و سطوح صلاحیت متفاوت است. ممکن است لازم باشد یک نمونه کارها را ارسال کنید یا در یک جلسه یا مصاحبه شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های کارشناسی و شرایط ورود به دانشگاه، تحصیلات عالی- کارشناسی ارشد را مشاهده کنید.

تحصیلات تکمیلی در هنرهای خلاق

بسیاری از مدرک کارشناسی ارشد در هنرهای خلاق به دانشجویانی که پیش زمینه ای در این حیطه دارند، ارائه می شوند، اما دوره های در دسترسی برای دانشجویانی که در رشته های دیگر در سطح مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند و می خواهند حرفه خود را تغییر دهند نیز ارائه می شود. بعضی از برنامه ها نیز برای فارغ التحصیلان هنری خلاق طراحی شده اند که می خواهند به نقش رهبری در حوزه خود بپردازند که شامل برنامه هایی مانند مدیریت هنری و مدیریت هنر می شود.

فهرست دوره های تحصیلات تکمیلی در هنرهای خلاق گسترده است، با گزینه های موجود در گواهی فارغ التحصیل، دیپلم فارغ التحصیل و کارشناسی ارشد توسط سطح کاری می باشد. دکترای حرفه ای نیز در دسترس است، همچنین بعضی از گواهینامه های فارغ التحصیل حرفه ای موجود در بخش VET (به قسمت VET مطالعه حرفه ای در هنرهای خلاق نگاه بیندازید). علاوه بر رشته های محبوب (مانند فیلم و تلویزیون، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی)، برخی از گزینه های منحصر به فرد در سطح تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد، از جمله هنر درمانی، کاردستی و کارگردانی می باشند.

بعضی از دوره های عمومی (مثلا کارشناسی ارشد هنرهای خلاق) اجازه می دهد که دانشجویان یک رشته اصلی را انتخاب کنند، اما بیشتر دوره ها در رشته هنری خلاق (مانند استاد مطالعات موسیقی) خاص هستند. بعضی از دوره ها و تخصص ها بین رشته ای هستند، به این معنی که تمرکز بر صنعت هنری خلاق به عنوان یک کل به جای یک رشته خاص هنر می باشد. دانشجویانی که دارای منافع چندگانه هستند، می توانند تحصیلات تکمیلی را در هنرهای خلاق با مطالعه در رشته دیگری از طریق دو مدرک ترکیب کنند. همچنین مقطع های متعددی وجود دارد که تمرکز یکپارچه در رشته های دیگری مانند برنامه های در تاریخ هنر (اغلب در دانشکده های علوم انسانی) یافت می شود.

دوره های پژوهشی در زمینه هنرهای خلاق محبوب هستند، با طیف گسترده ای از توسط دکترای پژوهشی و کارشناسی ارشد پژوهشی در دسترس دانشجویان قادر به تکمیل مطالعات گسترده در رشته خود هستند. دانشجویان لزوما نیازی به تهیه پایان نامه ندارند؛ بسیاری از طرح های خلاقانه را ارائه می دهند یا کارهای خلاقانه را با یک پایان نامه کوچک ترکیب می کنند.

متقاضیان باید از شرایط آکادمیک و زبان انگلیسی برخوردار باشند که بین دوره ها، موسسات و سطوح صلاحیت متفاوت است. ممکن است لازم باشد یک نمونه کاری را ارسال کنید یا در یک جلسه یا مصاحبه شرکت کنید. برخی از دوره ها ممکن است نیاز به مدرک تحصیل قبلی یا تجربه کاری در زمینه هنر خلاق داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های تحصیلات تکمیلی و شرایط ورود، قسمت تحصیلات عالی- فارغ التحصیل را ببینید.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های استرالیا

کالج های معتبر استرالیا در زمینه هنر بازتابی بی بدیل از فرهنگ ها را به شما ارائه می کنند. هنر برای قرن ها تجارب، احساسات، رویاها و آمال جوامع را به تصویر کشیده است. هنر به بینندگان لحظاتی آمیخته از رنگ ها و شکل ها عرضه می دارد که لحظه ای خاص را در بر می گیرد و راهی را به سوی آینده ای ویژه به تصویر می کشد. خاصیت متجلی و متمایز هنر، برای بسیاری افراد، زیبایی محض آن است.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های استرالیا

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های استرالیا

تحصیل هنرهای زیبا در خارج و در کالج هنری استرالیا

دوره های هنرهای زیبا در استرالیا به دانشجویان امکان تحصیل هنرهای زیبا و آشنایی با فرهنگ آزی را می دهد. این دوره به دانشجویان این امکان را می دهد تا خود را در تحصیل طراحی متمایز غرق کنند و در عین حال خلاقیت یک فرهنگ را جذب نمایند. دانشجویان ضمن تحصیل هنرهای زیبا در مورد گفتمان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استرالیا و تاثیر آنها بر هنر محلی، بیاموزند. بهتر از آن، آنها می توانند تحصیل را در کنار بهره مندی از گستره وسیعی از موزه های هنری نظیر گالری ملی استرالیا، گالری وایت ربیت، گالری هنری و موزه تاسمانی و بسیاری موارد دیگر، داشته باشند. هنگام تحصیل در استرالیا دانشجویان هنرهای زیبا می توانند از رویکردی هدفمند به منظور بررسی و درک هنر و جنله های بیانی فرهنگ، بهره مند شوند.

در حالت عادی، یک دانشجوی تمام وقت واحدهای مطالعاتی شرح داده شده را با سرعت 24 واحد در هر نیمسال خواهد گذراند. دانشجویان نیمه وقت می توانند واحد های خود را تا حداکثر 12 واحد در هر نیمسال بردارند. شما ملزم هستید تا در همه کلاس ها، کارگاه ها و دیگر فعالیت های شرح داده شده دوره تحصیلی خود شرکت نمایید.

نقش یک معمار بسیار گسترده است و بنابراین مهارت ها و ویژگی های فردی خاصی مورد نیاز است:

  1. مهارت های تفکر خلاقانه و پر پندار
  2. توانایی ارزیابی بحرانی و تحلیل مسائل
  3. توانایی دیدن تصاویر بزرگ و همچنین توجه به کوچکترین جزئیات
  4. توانایی برقراری ارتباط موثر
  5. درک تاریخ و فرهنگ

این ها موضوعاتی هستند که باید آنها را به پایان رسانده باشید (با کسب حداقل نمره) تا صلاحیت ورود به این دوره را داشته باشید. برای بیشتر متقاضیان این امر با موضوعات مربوطه 12 ساله استرالیا انجام می پذیرد. با این وجود راه های دیگری هم وجود دارند تا پیش نیازهای این دوره را برآورده سازید.

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

  1. دانشگاه سیدنی
  2. دانشگاه ملبورن
  3. دانشگاه ملی استرالیا
  4. دانشگاه مُناش
  5. دانشگاه مک کواری
  6. دانشگاه کویینزلند استرالیا
  7. دانشگاه نیو ساوت والس
  8. دانشگاه سیدنی غربی
  9. دانشگاه گریفیس
  10. دانشگاه استرالیای غربی
  11. دانشگاه لا تروب
  12. دانشگاه RMIT
  13. دانشگاه فناوری سیدنی

رتبه و رنکینگ دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

  • دانشگاه سیدنی University of Sydney رتبه 18
  • دانشگاه ملبورن University of Melbourne رتبه 19
  • دانشگاه ملی استرالیا Australian National University رتبه 20
  • دانشگاه موناش Monash University رتبه 58
  • دانشگاه مک کواری Macquarie University رتبه 66
  • دانشگاه کویینزلند استرالیا University of Queensland Australia رتبه 68
  • دانشگاه نیو ساوت ولز University of New South Wales رتبه 88
  • دانشگاه سیدنی غربی University of Western Sydney رتبه 119
  • دانشگاه گریفیت Griffith University رتبه 127
  • دانشگاه استرالیا غربی University of Western Australia رتبه 147
  • دانشگاه لا تروب La Trobe University رتبه 152
  • دانشگاه RMIT RMIT University رتبه 168
  • دانشگاه فناوری سیدنی University of Technology Sydney رتبه 192

هزینه تحصیل رشته هنر در استرالیا

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در استرالیا در حدود 20،000 (دلار استرالیا) در هر سال تحصیل شروع می شود. هزینه متوسط بیش از 30،000 دلار است. دانشگاه های استرالیا هزینه های تحصیل را بر اساس تعداد واحد هایی که می گیرید اخذ می کنند. هزینه سالیانه یک دوره هزینه 2 ترم تحصیلی تمام وقت (8 واحد) است. در حالی که یک سال کامل به طور معمول 2 ترم است، شما می توانید با مطالعه در تابستان استرالیا (دسامبر-فوریه) می توانید سه ترم را بگیرید.

هزینه تحصیل رشته هنر در استرالیا

هزینه تحصیل رشته هنر در استرالیا

مدارک تحصیلی در استرالیا کمتر از سایر کشورها است، و هزینه های کلی را کاهش می دهد.

  1. مدرک لیسانس 3 سال تحصیلی تمام وقت (24 واحد) است.
  2. یک دوره حرفه ای (یا افتخاری) 4 سال (32 واحد) است.
  3. دوره های کارشناسی ارشد به طور متوسط 1.5 سال (12 واحد) است.

هزینه مدرک کارشناسی (کارشناسی)

  • دانشگاه نیو انگلند 21،800 دلار
  • دانشگاه چارلز داروین 18،520 دلار
  • دانشگاه صلیب جنوبی 20،560 دلار
  • دانشگاه ساحل آفتابي 20،600 دلار
  • دانشگاه جنوب کوئینزلند 21920 دلار
  • دانشگاه چارلز استون 18400 دلار
  • دانشگاه ویکتوریا 20.400 دلار
  • دانشگاه سی.کیو 21120 دلار
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا 21،000 دلار
  • دانشگاه سیدنی غربی 22.680 دلار

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد

  • دانشگاه هنر دانشگاه نیو انگلند 21.800 دلار
  • دانشگاه صلیب جنوبی 328000 دلار
  • دانشگاه جنوب کوئینزلند 24،320 دلار
  • دانشگاه ساحل دریاچه 26،000 دلار
  • دانشگاه چارلز داروین 21200 دلار
  • دانشگاه سی.کیو 19920 دلار
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا 21،000 دلار
  • دانشگاه ویکتوریا 26.800 دلار 21،400 دلار
  • دانشگاه سیدنی غربی 24280 دلار
  • فدراسیون دانشگاه استرالیا 28،700 دلار

در انتها لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند در دو دانشکده اصلی این دوره ها را بگذرانند: دانشکده Nathan و دانشکده Gold Coast. برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “تحصيل در رشته هنر در استراليا

  1. ثنا گفت:

    سلام لطفا پاسخ بدین.من ۱۹ سالمه و کارشناسی معماری میخونم ولی میخوام برای رشته رقص اقدام کنم از اونجایی که توی ایران در این رابطه مدرک معتبری نداریم میتونم همین جوری فقط اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای افزایش شانس ویزا و پذیرش خود بهتر است از طریق رشته های مرتبط اقدام نمایید.

  2. پاییزه گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کارشناسی نقاشی دارم و علاقمند به تحصیل در رشته فیلمسازی استرالیا هستم اما اطلاعاتی در این خصوص ندارم امکان تغییر رشته وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در استرالیا ملزم به تحصیل در رشته های مرتبط است.

  3. anahita گفت:

    با سلام.امیدوارم که این کامنت رو بخونید و راهنماییم کنید.
    من در رشته تجربی سال دوازدهم در حال تحصیل هستم اما علاقه و استعداد زیادی در رشته هنر دارم!خواهرم به همراه همسرش امسال برای تحصیل دکترای همسرش به استرلیا رفتند و من خیل مشتاق هستم که رشته هنر را در این کشور بخوانم.در حال حاضر شروع به خواندن منابع کنکور هنر کرده ام.آیا قبولی در دانشگاه هنر تهران و داشتن یک رتبه خوب تاثیری برای گرفتن ویزای تحصیلی و یا بورس شدن دارد؟و داشتن چند نمایشگاه و بیان آن در رزومه تا چه حد تاثیر دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در استرالیا باید رشته های تحصیلی شما مرتبط باشد؛ اما ممکن است کارهای پژوهشی و قبولی در کنکور به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *