تحصيل در هند

کشور هندوستان از دیرباز از مقاصد مهاجرتی متقاضیان ایرانی بوده است. بر این اساس این مقاله به شرح چگونگی تحصیل در هند می پردازد. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت تحصیل در هند
  • اخذ ویزای تحصیلی هند
  • تحصیل در مقطع کارشناسی هند
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هند
  • تحصیل در مقطع دکترا هند
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند
  • تحصیل داروسازی در هند
  • زبان تحصیل در هند
  • تحصیل در هند و بورسیه های تحصیلی
  • دلایل تحصیل در هند
  • هزینه تحصیل و زندگی در هند
  • تحصیل در هند و خدمات موسسه اصطهباناتی
  • مزایای تحصیل در هند
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل در هند

اهمیت تحصیل در هند

کشور زیبای هندوستان به عنوان یکی از بهترین مقاصد متقاضیان ایرانی برای تحصیل محسوب می شود. این کشور بنا به دلایل فراوانی مانند پایین بودن هزینه های تحصیل، بالا بودن سطح علمی دانشگاه ها و اعتبار مدارک دانشگاهی در میان برترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان ایرانی قرار دارد.پایین بودن هزینه های زندگی، بالا بودن سطح آموزش عالی، ثبات و رونق اقتصادی و همچنین برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی نیز از دلایل مهاجرت تحصیل در هند می باشد.اخذ مدرک معتبر دانشگاهی و برخورداری از بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی موجب تشویق متقاضیان به تحصیل در کشور هند می شود. علاوه بر این عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی و مورد تائید بودن بسیاری از دانشگاه های این کشور از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران را نیز می توان به عنوان مزایای تحصیل در این کشور ذکر کرد.تنوع فرهنگی، گوناگونی ادیان و مذهب ها و لهجه ها کشور هند را به کشوری جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.رواج زبان انگلیسی، بالا بودن امنیت اجتماعی، دارا بودن ثبات اقتصادی، دارا بودن امکانات رفاهی و پایین بودن هزینه های موجب شده است تا این کشور به یک مقصد جالب برای مهاجران تحصیلی تبدیل شود.متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به تهیه این مقاله پرداخته اند تا اطلاعات لازم و جزئیات ضروری در مورد چگونگی تحصیل در هند را به متقاضیان ارائه دهند.

اخذ ویزای تحصیلی هند

متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های هند باید از یکی از دانشگاه های کشور هند پذیرش بگیرد. متقاضی پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هند باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. به طور کلی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های هند باید مدارک لازم زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی هند
  • ارائه آدرس محل اقامت در هند و یا گواهی خوابگاه دانشجویی
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت به هند
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی

تحصیل در مقطع کارشناسی هند

متقاضی تحصیل در دوره های کارشناسی و لیسانس کشور هند نیازمند مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد. از آن جا که بیشتر دانشگاه های هند در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می کنند، متقاضی نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی می باشد.البته در صورتی که متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور شرکت و مهارت زبانی لازم را کسب کند. امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی دراین مقطع وجود ندارد.مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی می توانند شرایط تحصیل رایگان در این مقطع را فراهم کنند. البته این کشور از جمله مناسب ترین کشورهای جهان از لحاظ هزینه های تحصیلی و زندگی می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 600 تا 800 دلار می باشد. هزینه های تحصیل کارشناسی و لیسانس رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 1000 تا 2500 دلار می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی هند

تحصیل در مقطع کارشناسی هند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هند

متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس کشور هند باید دارای مدرک کارشناسی باشد و معدل دوره کارشناسی متقاضی باید بیشتر از ۱۴ باشد. دانشگاه های هند در دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می کنند و بر این اساس متقاضی برای تحصیل در دانشگاه ها نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 می باشد.در صورتی که متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در دانشگاه های هند شرکت و مهارت لازم را کسب کند.طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هند در حدود یک تا دو سال می باشد. دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند بر اساس نوع بورسیه همه هزینه های تحصیلی و یا بخشی از آن را تامین کنند.در واقع بیشتر بورسیه های تحصیلی هند مختص مقاطع تحصیلی تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. دانشجویان با دریافت بورسیه های کامل می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 1000 تا 1500 دلار و برای رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 2000 تا 4000 دلار می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا هند

متقاضی تحصیل در مقطع دکترا کشور هند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و فوق لیسانس با معدل درسی بالای 15 باشد. دانشگاه های کشور هند مقطع دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. بر این اساس متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 باشد. متقاضی در دوره دکترا به فراگیری دروس و ارائه پایان نامه و تز دکترای خود با کمک و نظارت استاد راهنما و مشاور می پردازد.به طور کلی تحصیل در این مقطع در هند طرفداران زیادی دارد. طول مدت تحصیل در مقطع دکترای هند در حدود 4 تا 5 سال می باشد. قسمت اعظم بورسیه های تحصیلی دانشگاه های هند مختص مقطع تحصیلی دکترا می باشد.دانشجویان مقطع دکترا هند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 3000 تا 4000 دلار و برای رشته های مهندسی سالانه در حدود 5000 تا 6000 دلار می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند

متقاضیان بنا به دلایل فراوانی مانند تحصیل به زبان انگلیسی، عدم برگزاری آزمون ورودی و پایین بودن هزینه های تحصیلی اقدام به تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی کشور هند می کنند.متقاضیان برای اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی هند باید دارای مدرک پیش دانشگاهی و معدل بالای 14 باشند. متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند، می توانند در دوره های 6 ماهه آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه های این کشور شرکت و مدرک مهارت زبانی لازم را اخذ کنند.
متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هند باید همه هزینه های تحصیلی را یکجا پرداخت کنند. هزینه تحصیل کل دوره پزشکی هند در حدود 50.000 تا 60.000 دلار می باشد. هزینه تحصیل کل دوره دندانپزشکی هند در حدود 30.000 تا 40.000 دلار می باشد.

تحصیل داروسازی در هند

مدت تحصیل داروسازی در هند در مقطع دکترا به طور پیوسته در حدود ۶ سال می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل ناپیوسته داروسازی در کشور هند را دارند، می توانند مقطع کارشناسی داروسازی را در مدت ۴ سال، مقطع کارشناسی ارشد را در مدت ۲ سال و دوره تخصصی دکترا را در مدت ۳ سال تحصیل کنند.متقاضیان تحصیل در هند می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان در رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک الزامی می باشد.متقاضیان برای تحصیل در دوره کارشناسی B.P HARM هند باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. دارا بودن نمره های خوب در دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضیات دبیرستان برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی داروسازی هند الزامی است. دوره کارشناسی داروسازی هند به دو صورت دوره عمومی و دوره تخصصی می باشد.متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی داروسازی هند می باشند، برای کار در ایران پس از قبولی در آزمون ارزشیابی مدارک داروسازی می توانند به عنوان تکنسین داروخانه و یا مسول فنی داروخانه به کار بپردازند و این متقاضیان نمی توانند به عنوان دکتر داروساز در ایران مشغول کار شوند.

تحصیل داروسازی در هند

تحصیل داروسازی در هند

متقاضی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد داروسازی هند باید دارای مدرک کارشناسی داروسازی باشد. متقاضی برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی ارشد داروسازی هند باید در آزمون GPTA شرکت کند و نمره لازم برای پذیرش را کسب کند.
مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هند ۲ سال می باشد. متقاضیان ایرانی با ارائه این مدرک و تطابق طول دوره و دارا بودن پایان نامه تحقیقی می توانند به عنوان فوق لیسانس داروسازی در ایران مشغول به کار شوند.متقاضیان تحصیل در دوره دکترا ناپیوسته هند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد داروسازی باشند. مدت زمان تحصیل در این دوره در حدود ۳ سال می باشد. متقاضیان با تحصیل در این دوره مدرک دکترا ناپیوسته داروسازی را دریافت می کنند. این دوره به ۲ دوره تقسیم می شود، دوره ۲ ساله شرکت در کلاس های درسی و دوره یک ساله کارآموزی در بیمارستان.متقاضیانی که به طور پیوسته در دوره دکترا داروسازی هند تحصیل کرده اند، باید در دوره یک ساله کارآموزی نیز شرکت کنند تا واجد شرایط اخذ مدرک دکترای داروسازی هند شوند. دوره Pharm .D داروسازی هند دوره دکترای پیوسته داروسازی می باشد که مدت تحصیل در این دوره ۶ سال است.تحصیل در دوره دکترای پیوسته داروسازی به دلیل بالا بودن هزینه های تحصیل و محدودیت پذیرش در عمل کمی دشوار است اما متقاضیان ایرانی می توانند در دوره های ناپیوسته داروسازی هند تحصیل کنند.شرایط لازم به منظور تحصیل دوره پیوسته داروسازی هند دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان در رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک و یا دارا بودن مدرک کارشناسی داروسازی می باشد. متقاضیان ایرانی که در دوره دکترای پیوسته داروسازی تحصیل کرده اند، می توانند پس از اخذ نمره لازم در آزمون ارزشیابی به عنوان دکتر داروساز در کشور ایران مشغول به کار شوند.

زبان تحصیل در هند

زبان رسمی مردم هند زبان هندی است اما بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و به این زبان تکلم می کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های هند به زبان انگلیسی است. برای تحصیل به زبان انگلیسی در هند نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل نمی باشد. اما آشنایی به زبان انگلیسی الزامی است.مردم کشور هند به زبان انگلیسی مسلط می باشند و این از مزیت های تحصیل و زندگی در این کشور آسیایی می باشد. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور، مهارت لازم را کسب کرده و به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازد.متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه ها و کالج های هند باید دوره دبیرستان خود را تکمیل کرده باشد و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد.

تحصیل در هند و بورسیه های تحصیلی

به طور کلی تحصیل رایگان در کشور هند وجود ندارد اما دانشجویان می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های هند به دو صورت بورسیه تحصیلی کامل و کمک هزینه تحصیلی می باشد.دانشجویان برای برخورداری از بورسیه های تحصیلی باید پس از تمام شدن ترم اول تحصیلی برای دریافت بورسیه اقدام کنند. دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه های دانشجویی، وام های تحصیلی و اخذ مجوز کار دانشجویی و کار و اشتغال می توانند هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در کشور هند را برای خود تامین کنند.

دلایل تحصیل در هند

دانشگاه های کشور هند دارای رتبه های برتر در رنکینگ ها و رتبه بندی های برترین دانشگاه های جهان می باشند. بالا بودن سطح علمی دانشگاه ها و اعتبار و ارزش مدارک علمی صادر شده در این کشور موجب شده است تا این کشور در فهرست مقاصد مهاجران تحصیلی قرار گیرد.

  1. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی و اعتبار و ارزش جهانی دانشگاه های کشور هند از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور محسوب می شود.
  2. کشور هند دارای دومین سیستم آموزشی بزرگ جهان می باشد که در حدود 17% از اساتید دانشگاه های این کشور از کشور آمریکا می باشند.
  3. از مجموع 23 دانشگاه برتر و جهانی کشور هند در حدود 9 دانشگاه دارای رتبه های زیر 100 می باشند.
  4. در حدود 55 دانشگاه هند مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران قرار دارد.
  5. رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مهندسی و مدیریت دانشگاه های هند پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی این کشور می باشد.
  6. متقاضیان بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس و با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های هند تحصیل کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در هند

هزینه های تحصیل در کشور هند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد. به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی با یک دانشجوی همخانه ماهانه در حدود 340 دلار تا 400 دلار می باشد.

  • هزینه های زندگی در کشور هند بر اساس شهر محل اقامت متفاوت می باشد اما به طور کلی سالانه در حدود ۴۰۰۰ دلار می باشد.
  • دانشجویان می توانند در حین تحصیل با اخذ مجوز کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و تا حدود زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را تامین کنند.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 600 تا 800 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل کارشناسی و لیسانس رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 1000 تا 2500 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 1000 تا 1500 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 2000 تا 4000 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع دکترا رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 3000 تا 4000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل دکترا رشته های مهندسی سالانه در حدود 5000 تا 6000 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود 400 تا 2500 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل کل دوره پزشکی هند در حدود 50.000 تا 60.000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل کل دوره دندانپزشکی هند در حدود 30.000 تا 40.000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی هند سالانه در حدود 3500 تا 5000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در دوره دکترای داروسازی هند سالانه در حدود 5000 دلار می باشد.

تحصیل در هند و خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های هند را دارند، برای اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی و دیگر شرایط تحصیل و اقامت در این کشور آسیایی باید با مشاوره با وکلا و متخصصان مهاجرت اقدام به این کار کنند.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی متقاضیان را راهنمایی و کمک کند.مشاوره با وکلای مجرب ومتخصصان مهاجرت از مهم ترین موارد در اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان می باشد. متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.وکلا و متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی با آگاهی از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی، آسیایی، کانادا و استرالیا جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهند.در واقع کارشناسان و وکلای برجسته این موسسه می توانند اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی، شرایط تحصیل، شرایط اخذ اقامت و موضوعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به هند را در اختیار متقاضیان بگذارند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.

مزایای تحصیل در هند

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های هند از مزایای فراوان تحصیل و زندگی در این کشور آسیایی برخوردار می شوند. ازمهمترین مزایای تحصیل در هند می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  1. اخذ مدرک معتبر در همه کشورهای جهان
  2. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی
  3. تحصیل به زبان انگلیسی
  4. اخذ پذیرش راحت دانشگاه های هند
  5. آشنایی با ادیان و فرهنگ های مختلف
  6. برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی
  7. عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  8. مورد تائید بودن مدرک داروسازی از لحاظ وزارت بهداشت ایران
  9. رواج زبان انگلیسی در میان مردم
  10. نزدیکی جغرافیایی به ایران
  11. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی
  12. خونگرمی و صمیمیت مردم کشور هند و سازگاری با مهاجران
  13. پایین بودن هزینه های زندگی و محل اقامت
  14. امکان زندگی در کشوری با اقتصاد قدرتمند
  15. تسلط مردم به زبان انگلیسی
مزایای تحصیل در هند

مزایای تحصیل در هند

سخن آخر

این مقاله به طور کامل و مفصل به شرح چگونگی تحصیل در کشور هند پرداخت و روش اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار داد. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گرفت که کشور هند یک گزینه مطلوب برای تحصیل متقاضیان ایرانی محسوب می شود. برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی، عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل، مورد تائید بودن بیشتر دانشگاه های هند از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران و همچنین رواج زبان انگلیسی در میان مردم و نزدیکی جغرافیایی به ایران را می توان از مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی در تحصیل در این کشور دانست.بالا بودن کیفیت دانشگاه ها، اعتبار مدرک تحصیلی هند در کشورهای جهان و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در هند از مزیت های تحصیل در این کشور می باشد. از دیگر دلایل ترغیب متقاضیان ایرانی به تحصیل در کشور هند می توان بالا بودن استانداردهای زندگی، خونگرمی و صمیمیت مردم کشور هند و سازگاری با مهاجران، پایین بودن هزینه های زندگی و محل اقامت و امکان زندگی در کشوری با اقتصاد قدرتمند را ذکر کرد.

اگر در مورد شرایط تحصیل در هند نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از مشاوره ها و خدمات مهاجرتی مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. این مشاوران مجرب و برجسته و برتر در سطح کشور بهترین گزینه مناسب مهاجرتی را به شما ارائه می دهند. این مشاوران در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت با آگاهی از به روزترین قوانین مهاجرتی و حقوقی به شما در انتخاب گزینه برتر مهاجرت تحصیلی کمک می کنند.این مقاله به شرح شرایط تحصیل در کشور هند پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه هایی با مدرک معتبر در همه کشورهای جهان را دارید، اگر می خواهید با استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی تحصیل کنید، اگر می خواهید بدون نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنید، ما تحصیل در دانشگاه های کشور هند را پیشنهاد می کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور مورد تائید بودن مدرک دانشگاه ها از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران و عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می باشد. اگر می خواهید باچگونگی تحصیل در رشته های مختلف کشور هند و کشورهای اروپایی و آسیایی آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در هند

1- شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هند چیست؟

متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی باشد و معدل دوره کارشناسی متقاضی باید بیشتر از ۱۴ باشد. متقاضی برای تحصیل در دانشگاه ها نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 می باشد.

2- شرایط اخذ پذیرش داروسازی کشور هند چیست؟

پاسپورت معتبر مدرک دیپلم دبیرستان مدارک شناسایی و اوراق هویت متقاضی رسید پرداخت هزینه ثبت نام گواهی سلامت پزشکی گواهی عدم سوپیشینه ۲ قطعه عکس

3- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هند چقدر است؟

در رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 600 تا 800 دلار می باشد. هزینه های تحصیل کارشناسی و لیسانس رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 1000 تا 2500 دلار می باشد.

4- شرایط تحصیل در مقطع دکترا هند چیست؟

متقاضی تحصیل در مقطع دکترا کشور هند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و فوق لیسانس با معدل درسی بالای 15 باشد. دانشگاه های کشور هند مقطع دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. بر این اساس متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 باشد.

5- هزینه تحصیل داروسازی در هند چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی سالانه در حدود ۳۰۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد سالانه در حدود ۸۰۰ یورو تا ۱۱۰۰ یورو و در مقطع دکترا سالانه در حدود ۲۵۰۰ یورو تا ۴۵۰۰ یورو می باشد.

6- هزینه تحصیل در مقطع دکترا هند چیست؟

هزینه های تحصیل در مقطع دکترا رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 3000 تا 4000 دلار و برای رشته های مهندسی سالانه در حدود 5000 تا 6000 دلار می باشد.

7- آیا شرایط تحصیل رایگان در کشور هند وجود دارد؟

خیر. اما دانشجویان می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های هند به دو صورت بورسیه تحصیلی کامل و کمک هزینه تحصیلی می باشد.

8- آیا ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در هند الزامی است؟

اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور، مهارت لازم را کسب کرده و به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازد.

9- هزینه زندگی دانشجویی در هند چقدر است؟

هزینه های تحصیل در کشور هند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد. به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی با یک دانشجوی همخانه ماهانه در حدود 340 دلار تا 400 دلار می باشد.

10- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هند چقدر است؟

رشته های علوم انسانی سالانه در حدود 600 تا 800 دلار می باشد. هزینه های تحصیل کارشناسی و لیسانس رشته های مهندسی و مدیریت سالانه در حدود 1000 تا 2500 دلار می باشد.

11- مزایای تحصیل در هند کدامند؟

اخذ مدرک معتبر در همه کشورهای جهان پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی تحصیل به زبان انگلیسی اخذ پذیرش راحت دانشگاه های هند آشنایی با ادیان و فرهنگ های مختلف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *