تجربه زندگی در اسپانیا

مهاجرت به کشور اسپانیا باعث می شود زندگی شما طولانی تر و لذت بخش تر باشد. امید به زندگی در اسپانیا بامیانگین 83،2 سال، بالاترین میانگین در اروپا و دو سال بیشتر از انگلستان است، این کشور دارای ترکیبی از رژیم غذایی مدیترانه ای، سبک زندگی آرام و فضای سبز و آب و هوای مرطوب می باشد. تجربه زندگی در اسپانیا نشان می دهد که افراد با مهاجرت به اسپانیا و داشتن زندگی حتی متوسط، می توانند دوران خوبی را برای خود سپری کنند. در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به بحث و گفتگو درباره کشور اسپانیا و شرایط اقامت و شهروندی آن می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تجربیات زندگی در کشور اسپانیا

از لحاظ فرهنگی، مردم اسپانیا به خانواده بیشتر از کار خود اهمیت می دهند. به همین علت بسیاری از مردم بومی اسپانیا و یا اتباع خارجی ای که در این کشور کار می کنند، توانسته اند به تعادل بی نظیری میان زندگی فردی و کار خود رسیده باشند. با این وجود، زمانه در حال عوض شدن است! رکود اقتصادی در دهه اخیر باعث کاهش میزان درآمد بسیاری از مردم اسپانیا شده است در حالی که هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است.

نسبت درآمد مردم با مخارج زندگی در این کشور متعادل نیست. مردم اسپانیا امروزه ساعات بیشتری را نسبت به گذشته صرف کار کردن می کنند و فشار بیشتری روی خانواده ها وجود دارد چرا که هم پدران و هم مادران می بایست برای تامین مخارج زندگی خود کار کنند. با توجه به شرایط اقتصادی جدید، تعادل میان زندگی فردی و کار که در طول تاریخ یکی از ویژگی های زندگی در کشور اسپانیا به شمار می آمده، در حال ضعیف شدن است.

با از بین رفتن تدریجی سنت استراحت نیمروز، بسیاری از شرکتهای بزرگ در شهرهای مختلف، زمان استراحت سه ساعته بعد از ظهر که به منظور خوردن ناهار در دفتر برای کارمندان در نظر گرفته شده بود، چشم پوشی کرده اند. بنابراین برای بسیاری از مردم این حس که در روز کاری خود زمانی نیز برای استراحت کردن خواهند داشت از بین رفته است و کارمندان شرکت های اسپانیایی نیز می بایست مانند بسیاری دیگر از کشور های اروپایی و آمریکا به صورت مداوم و بدون وقفه کار کنند. آن روی دیگر این ماجرا این است که بسیاری از جوانان و کارمندان نسل جدید از این وضعیت رضایت دارند چرا که معتقدند با هماهنگ شدن ساعات کاریشان با سایر کشورهای دنیا، می توانند بعد از ظهر آزادی داشته باشند و از آن استفاده بیشتری ببرند.

هنگام بررسی واقعیت زندگی در کشور اسپانیا، زمان مفهوم جالبیست! بسیاری از مردم از کلیشه های فرهنگی ای که در این کشور حاکم است مطلع هستند. سنت دیرینه به تعویق انداختن کارها، برای افرادی که از سایر کشورها به اسپانیا سفر کرده اند نه تنها آرامش بخش نیست بلکه بسیار آزار دهنده است. و البته، مهاجرینی که از کشورهایی به اسپانیا سفر کرده اند که در آنها وقت شناسی ارزش تلقی میشوند و سختگیرانه به آن پایبند هستند ( و نشانه احترام و ادب است)، هنگام تغییر مکان به اسپانیا لازم است که طرز فکر خود را با وضعیت اسپانیا وقف دهند.

می توان این مساله را بدین شکل بیان کرد، اگر در یکی از رستورانهای اسپانیا درخواست صورتحساب کردید، انتظار نداشته باشید که صورتحساب شما فورا روی میز شما باشد. هرچند که ممکن است برای اتباع خارجی این مساله یک شوک فرهنگی باشد، پس از اینکه به شرایط جدید عادت کردند و به زمان در حوزه های فردی و کاری به دیدی دیگر نگاه کردند، از وضعیت جدید خود راضی خواهند بود و از اینکه در گذشته بیش از حد به خود سخت گرفته اند متعجب خواهند شد!

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی و همچنین میزان درآمد و حقوق در اسپانیا بسیار پایین است. هزینه زندگی در اسپانیا و به خصوص در گرانادا، نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کم است. میانگین اجاره ماهانه آپارتمان در گرانادا بین 300 تا 600 یورو است؛ حتی اجاره ماهانه منزل سه طبقه در حومه شهر حدود 700 یورو می باشد.

در گرانادا، غذا خوردن در رستوران بسیار به صرفه است، این جزیره به سرو کردن غذای سبک (tapas) رایگان مشهور است. تقریبا تمام رستوران ها و بارها، بشقابی از یک غذای سبک از جمله patatas bravas یا came con salsa را همراه با نوشابه به صورت رایگان سرو می کنند. در رستوران های معمولی هزینه ناهار 10 یورو و ناهار در ظرف متوسط 5 _ 8 یورو می باشد.

متاسفانه، میانگین حقوق در گرانادا به اندازه قیمت اجناس پایین است. میانگین حقوق اکثر متخصصین بین 1500 تا 3000 یورو می باشد و این بدان معناست که حقوق سالیانه پس از کسر مالیات حدود 20000 و 40000 یورو است. اما به لطف ارزان بودن اجناس می توان با اندک پس انداز زندگی راحتی در گرانادا داشت.

آب و هوا در اسپانیا

اگر عاشق تابستان های بلند هستید، مطمئنا این کشور بهترین مکان برای شما خواهد بود. حتی در زمستان هم هوا آنچنان سرد نیست.حتی اگر در اکتبر از وین به اسپانیا سفر کنید، مجبورید در بزرگراه های اسپانیا لباس های زمستانه خود را عوض کنید! در زمان هایی که سایر اروپاییان در حال خرید لباس های زمستانه هستند، در اسپانیا هوا گرم است و مردم در حال عرق کردن هستند! 

معایب:

آب و هوای اسپانیا در تابستان به شدت گرم است و متوسط دما حدود 42 است. تقریبا تمام مردم از گرمی هوا شکایت دارند. همچنین برای رهایی از گرمای شدید باید کولر و یا دستگاه های خنک کننده دیگری دائما کار کنند که هزینه برق آنها بالاست و باعث می شود زندگی در اسپانیا کمی پر هزینه شود.

در اسپانیا،خانه ها به سیستم گرمایشی مرکزی نیاز ندارند و برای زمستان کوتاه و سرد تنها بخاری برقی کافی است که مجددا هزینه برق را افزایش می دهد.

بهداشت و درمان در اسپانیا

بهداشت و درمان در اسپانیا

بهداشت و درمان در اسپانیا

زمانی که نام شما به عنوان مقیم اسپانیا ثبت شد، می توانید به خدمات درمانی رایگان این کشور دسترسی داشته باشید. شهروندان آمریکایی این مورد را یک مزیت برای زندگی در این کشور می دانند. بسیاری از افراد انگلیسی ترجیح می دهند در اسپانیا بازنشسته شوند و منطقی است که افراد در زمان پیری به واسطه دولت پشتیبانی شوند. در آخر باید گفت دسترسی به خدمات درمانی رایگان بسیار عالی است.

خرید و اجاره خانه در اسپانیا

هزینه مسکن به شدت به محلی که قصد زندگی در آن را دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال اجاره خانه تراس دار بزرگ تر، سازمان دهی شده تر و با دکوراسیون زیبا نه چندان دور از مرکز سویل، 200 پوند کمتر از منزلی در انگلیس است و نیاز به پرداخت هیچ گونه مالیات اضافه ای شورا نیست؛ در نتیجه پول زیادی پس انداز می شود. باید گفت که هزینه اجاره آپارتمان حتی آپارتمان های مرکز شهر کمتر است.

معایب:

با وجود اینکه برای اجاره پول زیادی پس انداز می شود، اما متاسفانه هزینه آب و برق و… بسیار بالاست و پول زیادی برای پرداخت قبوض خدمات رفاهی صرف می شود. در اسپانیا کمبود آب است، بنابراین مسئله ای نیست که باید برای آب بیشتر از انگلیس هزینه کرد ( در کشوری که آب به فراوانی یافت می شود)، اما در مجموع باید گفت که قیمت ها نا متعارف هستند! آنچه که در اجاره خانه صرفه جویی شده، باید برای قبوض خدمات رفاهی خرج شود.

همچنین به دلیل گرمای زیاد، هزینه بسیاری صرف پرداخت قبض برق می شود. کشور اسپانیا به دلیل داشتن آفتاب زیاد، میتواند پنل های خورشیدی فراوانی نصب کند، قیمت ها را برای شهروندان کاهش دهد و به سایر کشورهای اروپایی صادر کند. 

غذا در اسپانیا

مواد غذایی در اسپانیا فصلی هستند، میوه و سبزیجات طعم فوق العاده ای دارند. اگر به غذاهای دریایی علاقه زیادی دارید، می توانید ماهی های تازه فراوانی را از فروشگاه های محلی تهیه کنید. پنیرهای اسپانیایی مختلفی در این کشور تولید می شود که اکثر مردم به Jamon اسپانیایی عادت کرده اند و واقعا طعم بی نظیری دارد. به طور کلی کیفیت گوشت خوب است و بسیار بهتر از گوشت سوپرمارکت های انگلیس است. همچنین قیمت ها نیز بسیار کم است. غذاهای متنوع بسیاری برای کسانی که نمی توانند گلوتن مصرف کنند، به قیمت سایر محصولات به فروش می رسد. مواد غذایی زیادی از جمله بستنی یا ماست های میوه ای بدون شکر تولید می شوند. می توانید نان تازه پخت شده را از تمام فروشگاه های محله ای خود خریداری کنید. برای یک زندگی ساده اما سالم، قطعا می توانید هر چیزی را در اسپانیا پیدا کنید.

غذا در اسپانیا

غذا در اسپانیا

معایب:

پس از مدتی غذاهای این کشور برای شما خسته کننده خواهد شد. محصولات بین المللی یا سوپرمارکت هایی که هر چیزی داشته باشند، در این کشور زیاد نیست. غذاهای فصلی می توانند کمی مشکل ساز باشند. به عنوان مثال اگر قصد درست کردن غذایی را داشته باشید، اما برای یکی از مواد آن باید تا پاییز سال بعد صبر کنید، کمی ناخوشایند است. برخی از مواد غذایی از جمله پرتقال و روغن زیتون بدون هیچ دلیلی گران هستند. همه می دانند که اسپانیا تولید کننده بزرگ پرتقال و زیتون است. اما چطور ممکن است که پرتقال وارداتی از اسپانیا به انگلیس طعم بهتر و قیمتی ارزان تر داشته باشد و یا قیمت روغن زیتون بکر وارداتی از اسپانیا ارزان تر باشد؟!

فرهنگ در اسپانیا

با 17 ناحیه مستقل، می توانید فرهنگ های متفاوت را در اسپانیا انتظار داشته باشید. از صدای هیجان انگیز گیتار در آندالوسیا، تا معماری غیر معمول گوادی در کاتالونیا، اسپانیا را به کشوری متنوع از لحاظ فرهنگی تبدیل کرده است.تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که فرهنگی که را دوست دارید پیدا کنید و محل زندگی خود را مطابق آن فرهنگ انتخاب کنید. به عنوان مثال شهر آندالوسیا. چیزهای جالبی در فرهنگ آندالوسیا وجود دارد. موسیقی و رقص فلامنکو و گاوبازی، از سنت های این شهر است.

مضرات:

بخشی که راجع به فرهنگ اسپانیا نگران کننده است مراسم هایی هستند که در آن ها از حیوانات استفاده میشود.میگل آنجل رونالد یک مستند در مورد ظلم ستم نسبت به حیوانات در 16000 جشنواره های اسپانیایی ساخته است. او محاسبه می کند که در سال جاری، 1،868 جشنواره گاو بازی، بیش از 11،000 راس شکنجه و کشته شدند. شما می توانید در این باره در این مقاله عالی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

اگر می خواهید از شرایط مهاجرت به اسپانیا و همچنین اقامت این کشور اطلاعات کامل تری را به دست آورید و با افراد دارای تجربه زندگی در اسپانیا صحبت کنید، مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) راهنمای خوبی برای شما خواهند بود و حتما اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهند داد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *