تجربه زندگی در اسلواکی

در دنیای امروز بر خلاف گذشته با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی، زندگی پیچیده تر شده و مردم برای گذران زندگی خودنیازمند اشتغال می باشند که گاهی نیاز به اشتغال و عدم وجود شغل یا تحصیلات کافی، مردم را به مهاجرت وادار می نماید. در این مقاله که توسط موسسه ی برگزیده ی اصطهباناتی گردآوری شده است؛ قصد داریم تجربه ی زندگی در کشور اسلواکی، یکی از ارزان ترین کشور های اروپا را مورد بررسی قرار دهیم.مواردی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت به شرح زیر می باشند:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تجربه هزینه های زندگی و درآمد در کشور اسلواکی
  • تجربه اجاره خانه حین زندگی در اسلواکی
  • تجربه فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور اسلواکی
  • تجربه کار و وضعیت اشتغال حین زندگی در کشور اسلواکی
  • تجربه غذاهای بومی و محلی پس از زندگی در کشور اسلواکی
  • تجربه تفریح و سرگرمی حین زندگی در کشور اسلواکی

تجربه هزینه های زندگی و درآمد در کشور اسلواکی

نخستین نکته قابل توجه برای مهاجرت به هر کشور، هزینه های زندگی و میزان درامد در آن کشور می باشد. کشور اسلواکی از نظر مخارج زندگی رتبه ششمین کشور ارزان اروپا را دارد. از طرفی اسلواکی دومین کشور کم درآمد در اروپا نیز می باشد. پایتخت اسلواکی، گران ترین شهر در اسلواکی می باشد که به همان نسبت میزان درآمد نیز بیشتر است. اگرچه درآمد میانگین در کشور اسلواکی 21000 یورو در سال می باشد، اما این درآمد برای گذران یک زندگی مرفه در کشور اسلواکی کافی نبوده و درآمد مناسب برای زندگی مرفه در این کشور حداقل 30000 یورو در سال است. لازم به ذکر است که درامد در کشور اسلواکی به سابقه ی کار بستگی دارد و با بالا رفتن سابقه ی کار میزان درآمد نیز افزایش می یابد. برای مثال درآمد یک فرد با 20 سال سابقه ی کار می تواند تا 60000 یورو در سال افزایش یابد. در کل کشور اسلواکی از نظر درآمد و هزینه های زندگی کشور مناسبی می باشد.

تجربه اجاره خانه حین زندگی در اسلواکی

معمولاً وقتی مردم به زندگی در اسلواکی فکر می کنند، انتظار دارند که تجربه این زندگی با هزینه های مقرون به صرفه همراه باشد. در پایتخت اسلواکی قطعاً در همه موارد چنین نیست. در آنجا اجاره مسکن یک استثنا ناگوار است. در آن کشور تقاضای بسیار بالایی برای مسکن وجود دارد. با ثروتمند شدن پایتخت اسلواکی به لطف شرکت های بزرگ و گردشگری، بخش املاک و مستغلات کاملا شکوفا شده است. با این حال قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند. یک سوئیت 25 متر مربعی در مرکز شهر می تواند به راحتی 500 600 یورو در ماه (خوشبختانه با احتساب هزینه ها) هزینه داشته باشد. با در نظر گرفتن متوسط حقوق خالص می توانید تصور کنید که این قیمت بسیار زیاد است. هنگام مذاکره درباره حقوق خود ، قطعاً نیازهای مسکن خود را در نظر بگیرید.

تجربه اجاره خانه حین زندگی در اسلواکی

تجربه اجاره خانه حین زندگی در اسلواکی

تجربه فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور اسلواکی

کشور اسلواکی از نظر فرهنگ کشوری غنی می باشد که در هر منطقه یا شهر آن رسم و رسوم متفاوتی می تواند مرسوم باشد. سالانه فستیوال های زیادی در سراسر کشور اسلواکی برگزار می گردد. مراسم ها و فستیوال ها و همچنین پوشش محلی مردم همگی ریشه در گذشته، دین، افسانه ها و داستان های قدیمی دارد. ریشه ی برخی از مراسم ها عدم توانایی در توضیح وقایع طبیعی بوده است که باعث متولد شدن افسانه ها، داستان ها و خرافات شده است. به همین دلیل بیشتر مراسم های کشور اسلواکی، به مرگ و زندگی که همواره معمایی در زندگی انسان ها بوده است، مربوط می شوند. در برخی از مراسم ها، مردم به طبخ غذا های سنتی می پردازند یا همگی به رقص مشغول می شوند و معمولا هر مراسم، لباس های خاص خود را دارد. مردم کشور اسلواکی در کل به مهمان نوازی معروف نمی باشند و در برخورد ممکن است افرادی کاملا جدی باشند اما پس از برقراری ارتباط با مردم متوجه خواهید شد که اخلاق دوستانه و مهمان نوازانه ای دارند. یکی از رفتار های شایع در میان مردم اسلواکی، علاقه به آشنا کردن توریست ها و افراد جدید، با فرهنگ و مکان های دیدنی اسلواکی می باشد و همواره مشتاق به کمک کردن به افراد تازه وارد می باشند.

تجربه فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسلواکی

تجربه فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسلواکی

تجربه کار و وضعیت اشتغال حین زندگی در کشور اسلواکی

افرادی که شهروند اروپا نمی باشند، برای کار کردن در کشور اسلواکی، نیازمند مجوز می باشند. در صورت نیاز به آغاز کار، باید برای دریافت مجوز اقدام نمود. حداکثر مدت اعتبار مجوز 2 سال می باشد و برای کارهای فصلی حداکثر 6 ماه می باشد. در صورت علاقه به کار کردن در اسلواکی نیاز است که از طریق سفارت اسلواکی، در کشور خود اقدام نمایید. برای شغل یابی در اسلواکی، سایت هایی وجود دارند که شغل های مورد نیاز در آن ها ذکر شده است و با استفاده از آن سایت ها، می توان با توجه به حرفه و تخصص مشغول به کار شد. برای استخدام شدن در اسلواکی، افرادی که شهروند اروپا نمی باشند شرایط ویژه تری دارند و باید مراحل خاصی را طی نمایند. در اسلواکی اولویت استخدام با شهروندان اروپایی می باشد، اما در صورت عدم کفایت نیروی کار، افراد خارجی نیز می توانند مشغول به کار شوند که در سال های اخیر این موضوع رشد چشمگیری داشته است. درآمد میانگین ماهانه در کشور اسلواکی، 1400 یورو می باشد که با توجه به مهارت های خاص و سابقه کار این مبلغ افزایش می یابد.اخیرا دولت اسلواکی به دنبال جذب سرمایه گذاران و نیروی کار میباشد. از این رو در کشور اسلواکی می توان به سرعت در بازار کار مشغول به کار شد.

تجربه غذاهای بومی و محلی پس از زندگی در کشور اسلواکی

یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی در اسلواکی، تجربه ی غذاهای بومی این کشور می باشد. کشور اسلواکی غذا های بومی زیادی دارد معروف ترین آن ها به شرح زیر می باشند :

  • کوفته با پنیر گوسفند : این غذا در اسلواکی و کشور های اطراف آن وجود دارد که در هر منطقه، ممکن است غذا دستور پخت متفاوتی داشته باشد، اما در کل این غذا کوفته هایی از سیب زمینی است که بر روی آن پنیر و تکه های گوشت قرار داده می شود.
  • سوپ کلم : سوپ کلم از غذاهایی است که معمولا در شب های کریسمس، بر سر سفره ها می رود اما در کل به عنوان پیش غذایی مناسب شناخته شده است.
  • گوشت خوک با کوفته و کلم : این غذا کلم پخته شده به همراه تکه هایی از گوشت خوک و کوفته می باشد.
  • پنیر و سیب زمینی سرخ شده با سس تارتار : این غذا بسیار مقوی و از طرفی بسیار چرب می باشد و از این رو برای سلامت مفید نمی باشد، اما غذایی بسیار لذیذ است.
  • پنکیک سیب زمینی : این غذا معمولا برای دانش آموزان، به عنوان غذایی مختصر تهیه می شود اما به عنوان میان وعده نیز غذایی مناسب می باشد.

تجربه تفریح و سرگرمی حین زندگی در کشور اسلواکی

افرادی که تجربه زندگی در اسلواکی را داشته اند، می گویند که کشور اسلواکی بیشترین تعداد دژ و قلعه در جهان را دارد. این موضوع هنگامی جالب می شود که بدانید کشوری که جمعیتی کمتر از شهر نیویورک دارد دارای 180 قلعه و 425 دژ می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. تا به حال بیش از 6000 غار در کشور اسلواکی ثبت گردیده اند که بیشتر آنها در پارک های ملی این کشور قرار دارند. بزرگترین ستون رسوبی به ارتفاع 34 متر که در کتاب گینس ثبت شده نیز در غار کارنه ورسکا در کشور اسلواکی قرار دارد. جالب است بدانید، پایتخت کشور اسلواکی در مرز مشترک کشورهای اسلواکی، اتریش و بلغارستان قرار دارد و تنها پایتختی است که در مرز 3 کشور مستقل قرار دارد. تردد با قطار، در کشور اسلواکی رایگان می باشد. کشور اسلواکی از نظر طبیعت، کشوری بسیار غنی می باشد که دارای 9 پارک ملی و 14 چشم انداز محافظت شده می باشد. در این کشور چشمه ها و رودخانه های زیادی وجود دارد و طبیعت زیبای اسلواکی می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای سفر یا زندگی در اسلواکی باشد. در اوقات فراغت می توان به تفریح در طبیعت پرداخت یا اینکه افراد می توانند به خرید بپردازند زیرا همانطور که مناظر طبیعی در این کشور بسیار زیاد می باشد، مراکز خرید زیادی نیز در این کشور وجود دارد.

تجربه تفریح و سرگرمی حین زندگی در اسلواکی

تجربه تفریح و سرگرمی حین زندگی در اسلواکی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شده است تجربه زندگی در کشور اسلواکی، تجربه ای بی نظیر برای مهاجران این کشور بوده است. با توجه به این تجربیات در صورتی که قصد مهاجرت دارید، کشور اسلواکی می تواند کشور مناسبی به عنوان مقصد شما باشد زیرا هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین است و یکی از ارزان ترین کشور های اروپا می باشد. در صورتی که در برخی از کارها خبره باشید یا تخصص داشته باشید امکان اشتغال شما بیشتر می شود و همینطور درآمد شما به همان نسبت افزایش می یابد. کشور اسلواکی دارای فرهنگی غنی با آداب و رسوم کهن می باشد که در مناطق مختلف این کشور می تواند متفاوت باشد. مردم کشور اسلواکی در ابتدا ممکن است افرادی خشک و جدی به نظر برسند اما پس از آشنایی با آن ها متوجه خواهید شد که افرادی صمیمی هستند که علاقه زیادی به کمک کردن به یکدیگر داشته و از علایق مردم اسلواکی آشنا کردن افراد خارجی با فرهنگ، آداب و رسوم و مکان های دیدنی کشور اسلواکی می باشد. کشور اسلواکی غذاهای محلی بسیاری دارد و همچنین دارای طبیعتی بی نظیر می باشد. در این کشور مکان های تاریخی بسیاری وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. همچنین کشور اسلواکی از نظر ارتکاب جرم آمار بسیار پایینی دارد وکشوری بسیار امن و با امنیت بالا به شمار می رود. اگرچه در هر صورت نیاز است که افراد به وسایل خود توجه کامل داشته باشند. چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره زندگی در کشور اسلواکی احتیاج داری می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای اصطهباناتی تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در مورد زندگی در کشور اسلواکی

1- هزینه ی زندگی در کشور اسلواکی به طور میانگین چه مقدار می باشد؟

برای زندگی راحت حداقل درآمد مورد نیاز، 30000 یورو در سال می باشد.

2- دامنه درآمد سالانه در کشور اسلواکی به طور میانگین چقدر است؟

درآمد سالانه در کشور اسلواکی، می تواند بین 20000 یورو در سال تا 60000 یورو باشد.

3- آیا کشور اسلواکی کشور گرانی برای زندگی می باشد؟

خیر کشور اسلواکی ششمین کشور ارزان برای زندگی در اروپا می باشد.

4- آیا کشور اسلواکی جاذبه های تاریخی دارد؟

کشور اسلواکی حدود 120 قلعه و 425 دژ را در خود جای داده همچنین این کشور دارای 5 اثر تاریخی ثبت شده ی جهانی می باشد.

5- طبیعت کشور اسلواکی چگونه است؟

بیشتر کشور اسلواکی، تحت پوشش جنگل و کوه می باشد و دارای 14 پارک ملی می باشد همچنین کشور اسلواکی دارای 6000 غار ثبت شده می باشد.

6- غذاهای بومی کشور اسلواکی کدامند؟

کوفته با پنیر گوسفندی، سوپ کلم، گوشت خوک با کوفته و کلم، سس تارتار و غیره از غذاهای معروف و بومی کشور اسلواکی می باشند.

7- آیا کشور اسلواکی کشوری امن می باشد؟

بله کشور اسلواکی در ارتکاب جرم رتبه ی پایینی داشته اما همچنان نیاز است که مراقبت های لازم را نسبت به وسایل خود به عمل بیاوریم.

8- آیا خرید یا اجاره ی خانه در کشور اسلواکی گران می باشد ؟

معمولا مهاجران ابتدا باید خانه اجاره کنند و پس از اشتغال به خرید خانه اقدام نمایند. در کل هزینه های اجاره یا خرید خانه بسیار معقول می باشد.

9- مزایای زندگی در کشور اسلواکی چه مواردی می باشند ؟

ارزان بودن کشور اسلواکی، صمیمی بودن مردم این کشور و درآمد مناسب و هزینه های پایین از برترین مزایای زندگی در کشور اسلواکی می باشد.

10- مراسم ها و آداب و رسومی رایج کشور اسلواکی کدام است ؟

فستیوال های رقص، غذا، پوشش های محلی، مراسمات دینی و سنتی و جشن های مختلف، از آداب و رسوم رایج در کشور اسلواکی می باشد

11- هزینه اجاره مسکن در کشور اسلواکی چگونه است؟

هزینه اجاره مسکن در کشور اسلواکی به نسب درآمد افراد زیاد می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *