تاسیس شرکت در آلمان
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

متن زیر خلاصه ای از موانع اداری و قانونی را که یک کارآفرین برای تاسیس شرکت در آلمان ممکن است مواجه شود، آورده ایم. ثبت نام در ماه اول زمان تاسیس کسب و کار، و نه بعد از یک ماه از محکومیت مقررات انجمن، لازم است. هنگامی که اداره مالیات از اداره تجارت اطلاعیه ای از فعالیت تجاری شرکت دریافت می کند، آنها اطلاعات کسب و کار شرکت را درخواست می کنند.

مراحل تاسیس شرکت در آلمان

جهت ثبت شرکت در آلمان اول باید نام شرکت را در اتاق صنعت و تجارت محلی ثبت کنید سپس باید به دفتر اسناد و مدارک رسمی و اساسنامه انجمن مراجعه کنید. این مراحل مربوط به راه اندازی یک شرکت تجاری یا صنعتی با بیش از 50 کارمند و سرمایه اولیه 10 برابر درآمد ناخالص ملی سرانه اقتصادی (GNI) است.هزینه ها بر اساس ارزش سرمایه سهام، با هزینه پایه 10/10 به شرح زیر است:

  • تا 1000 یورو: هزینه 10 یورو است.
  • از 1000 یورو به 5000 یورو: هزینه هر یورو 8 و برای هر یورو 1000 یورو اضافه می شود.
  • از 5000 یورو تا 50،000 یورو: هزینه هر یورو 6 و برای هر یورو 3000 یورو اضافه می شود.
  • از 50،000 یورو به 5،000،000 یورو: هزینه ی 15 یورو و برای هر یورو 10،000 یورو اضافه می شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده آلمان هزینه ی خود را اگر بیش از یک شرکای قراردادی (سهامداران) درگیر باشند، دریافت می کند.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

 

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

هزینه اسناد رسمی برای ثبت شرکت؛ نیمی از هزینه ها برای تأیید مقررات و قرارداد پایه است، اما در صورتی که اسناد محکومیت و ضمیمه مقررات (توسط عمومی دفتر اسناد رسمی) در حال جمع شدن باشد، هیچ هزینه اضافی مستمری اعمال نمی شود. هنگامی که هزینه دفتر اسناد رسمی مورد استفاده در proc 2 متفاوت از یک درصد از هزینه 4 باشد، هزینه ها قابل اجرا و 19٪ مالیات بر ارزش افزوده به تمام مقدار اضافه خواهد شد. صدور پروانه تأیید هر گونه هزینه اضافی را در صورت درخواست برای ثبت نام همراه با اساسنامه تأیید نمی کند.

مطابق با ماده 3 HRegGebNeuOG، تصمیم در مورد ثبت شرکت در ماه اول از ثبت نام صورت می گیرد و بر این اساس هزینه ثبت نام در دادگاه کاهش یافته است (ماده 1 از HregGebNeuOG) و هزینه ها بر اساس مقدار سرمایه گذاری محاسبه و با مقادیر قانونی تنظیم می شوند. اگر مشارکت در سرمایه به صورت نقدی صورت گیرد، ثبت یک شرکت جدید مبلغ 100 یورو تا 150 یورو را شامل می شود.

درخواست تاسیس شرکت در آلمان

قانون تعمیر و نگهداری ثبت نام های تجاری الکترونیکی، ثبت های تعاونی و ثبت شرکت ها یک پلت فرم  الکترونیکی برای ثبت نام تجاری ایجاد کرده است. به همین دلیل، ثبت نام تنها در دفتر تجاری در اداره فدرال (Bundesanzeiger) امکان پذیر است.ضروری است که کمکهای مادی به صورت کامل صورت گیرد و سرمایه باید به صورت آزاد در اختیار مدیریت قرار گیرد. سرمایه قبل از صدور مجوز مقررات انجمن قابل اعتبار نیست.دفتر اسناد رسمی، پرونده های مربوط به ثبت نام تجاری محلی را در دادگاه های محلی نگهداری می کند.متقاضیان می بایست برای ارسال مدارک ، موارد زیر را رعایت کنند:

  • مقررات محکمه قانونی
  • انتصاب مدیران، اگر در مقالات گنجانده نشده باشد
  • یک لیست از سهامداران شرکت

بیمه جهت تاسیس شرکت در آلمان

در حالی که برخی از کسب و کارها (مانند رستوران ها، کارگزاران) مجبور به درخواست مجوز بازرگانی (Gewerbeerlaubnis) می باشند، همه شرکت های راه اندازی شده دیگر فقط باید به اداره امور تجاری و استانداردهای محلی (Gewerbeamt) بپردازند و مجوز تجارت (Gewerbeschein) را اخذ نمایند. این روش اعلان همچنین مسائل مربوط به ثبت رسمی را با اداره مرکزی آمار، اتاق صنعت و تجارت، اداره تامین اجتماعی و اداره بیمه بهداشت فدرال و اداره کار محلی تحت پوشش قرار می دهد.

انجمن های حرفه ای حامل بیمه حوادث که ثبت نام در آنها باید ظرف یک هفته پس از استقرار کسب و کار (یعنی تأیید مقررات انجمن) انجام شود.اداره امور اجتماعی صالح و اداره فدرال بهداشتی، به اداره کار محلی و شرکت بیمه،سالانه (Deutsche Rentenversicherung Bund) اطلاع می دهد و همچنین بیمه های مربوط به بیمه های اجباری، بیکاری و سالیانه را جمع آوری می کند.

قبل از انجام هرکاری شما باید از مزایا و معایب زندگی در آلمان و همچنین هزینه زندگی در آلمان اطلاع داشته باشید در همین راستا ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)آماده ارائه راهنمایی کامل به شما عزیزان هستیم.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”investment”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *