جدیدترین شرایط اخذ بورسیه سازمان ملل ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر، سطح بالای رفاه زندگی و ارزان بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور، هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی از سراسر دنیاست. فرصت تحصیل در ایتالیا حتی برای دانشجویان بی بضاعت نیز مهیا است چرا که تعداد زیادی از متقاضیان با استفاده از بورسیه استانی ایتالیا از دانشگاه‌ها پذیرش می‌گیرند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید افراد چگونه بدون در نظر گرفتن عملکرد تحصیلی خود می‌توانند از این بورسیه بهره مند شوند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با اطلاعات مفیدی که کارشناسان موسسه اصطهباناتی برای شما عزیزان تهیه کرده‌اند بیشتر آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بورسیه استانی DSU ایتالیا چیست؟

بورسیه استانی ایتالیا که به اختصار به آن بورسیه DSU ایتالیا نیز گفته می‌شود توسط آژانس حق تحصیل دانشگاهی شورای منطقه توسکانی که به Agenzia Regionale Diritto allo Studio Universitario معروف است، به دانشجویان ارائه می‌شود. این بورسیه به افرادی تعلق می‌گیرد که وضعیت مالی نامطلوبی دارند و توانایی مدیریت هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را ندارند. به عبارتی دیگر، وضعیت تحصیلی و نمرات دانشجویان در اعطای این بورسیه تاثیرگذار نیست و صرفا شرایط مالی متقاضیان عامل تعیین کننده می‌باشد. سازمان بورسیه در هر یک از استان‌های کشور ایتالیا با بررسی وضعیت مالی خانوادگی داوطلبان، این بورسیه را به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی می‌دهد.

در اواخر ماه جولای هر سال، اطلاعیه‌ای توسط سازمان بورسیه استانی منتشر می‌شود که در آن جزییات مربوط به شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه DSU را ارائه می‌دهد که با توجه به شرایط موجود در آن و همچنین دهک‌های مالی تعیین شده دانشجویان می‌توانند متوجه شوند که آیا می‌توانند به صورت کامل تحت پوشش بورسیه استانی ایتالیا قرار بگیرند و یا فقط جزئی از هزینه‌های آنها توسط این بورسیه تامین می‌شود.

مزایای بورسیه استانی ایتالیا

افرادی که با توجه به رزومه تحصیلی خود قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارند اما به دلیل نداشتن خانواده و یا داشتن خانواده‌ای کم بضاعت نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل را تامین کنند، با ثبت نام در بورسیه‌های استانی شانس زیادی برای دریافت کمک هزینه‌های مالی خواهند داشت. از جمله مزایای بورسیه استانی ایتالیا عبارتند از:اسکان در محل اقامت رایگاندریافت وعده‌های غذایی رایگان در سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌هامعافیت از شهریه دانشگاه به طور کامل و یا بخشی از آن (با توجه به وضعیت مالی خانواده)تامین هزینه‌های دیگر مانند فعالیت‌های ورزشی، خرید کتاب و …

دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا برای چه کسانی امکان پذیر است؟

بورسیه استانی ایتالیا یا DSU نوعی کمک مالی است که توسط هر استان ایتالیا به دانشجویانی اعطا می‌شود که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند اما در تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود با مشکل مواجه هستند. دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا را ندارند، می‌توانند با ارائه مدارک مالی مشخص به سازمان بورس استانی که قصد تحصیل در آن را دارند از این بورسیه بهره‌مند شوند.

اگر مایل به تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا با بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا هستید، ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با ارائه مشاوره تخصصی جامع و یک تیم قوی از وکلای متخصص، روند مهاجرت تحصیلی برای شما را بسیار ساده‌تر می‌کنیم و در کوتاه‌ترین زمان شما را به اهدافتان می‌رسانیم.

شرایط اخذ بورسیه DSU ایتالیا

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا در یکی از سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شوند، واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا هستند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از کشورهای در حال توسعه برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU باید تأیید کنند که خانواده آن‌ها از درآمد بالا و موقعیت مالی خوبی برخوردار نیستند. یکی از موسسات زیر باید این گواهی را صادر کند:

  • نمایندگان دیپلماتیک ایتالیا در کشور مبدا
  • سفارت یا کنسولگری کشور مبدا در ایتالیا

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که این سند باید توسط ایتالیا به صورت قانونی تایید شود. بنابراین، متقاضیان باید مدارکی مانند درآمد سالانه خانواده، تعداد اعضای خانواده و ارزش دارایی خانواده، عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا را ارائه دهند. همه این موارد فاکتورهایی هستند که متقاضیان باید برای دریافت بورسیه تحصیلی  DSU ایتالیا از آن شرایط برخوردار باشند.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا

شرایط و مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه در ایتالیا: دانشجویان تنها در صورتی می‌توانند برای بورسیه استانی ایتالیا اقدام کنند که توسط یک دانشگاه دولتی یا خصوصی در ایتالیا پذیرفته شده باشند.
  • مدارک مربوط به وضعیت مالی خانواده دانشجو: بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا با در نظر گرفتن وضعیت مالی خانواده دانشجو اعطا می‌شود.
  • شرایط سنی: متقاضیانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند باید توجه داشته باشند که گپ تحصیلی زیادی نداشته باشند تا بتوانند به راحتی ویزای تحصیلی از سفارت این کشور دریافت کنند. بنابراین شرایط سنی فقط برای اخذ ویزا مهم است و پس از اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشجویان در هر سنی می‌توانند برای بورسیه استانی ایتالیا اقدام کنند.
  • ارائه مدارکی مبنی بر اثبات مهارت زبان: یکی از مهمترین عوامل موثر در دریافت بورسیه تحصیلی در سال‌های بعد از سال اول، ارائه مدرک مهارت به زبان انگلیسی یا ایتالیایی است. مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6 یا 6.5) یا ایتالیایی (گواهی B2) یکی از مهمترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا است.

زمان درخواست برای بورسیه تحصیلی  DSUایتالیا و شرایط دریافت آن

فراخوان سالانه درخواست برای بورسیه تحصیلی DSU در ماه جولای در وب سایت DSU Toscana منتشر می‌شود. دوره ثبت نام برای بورسیه استانی ایتالیا تنها یک بار در سال و معمولا در ترم اول سال تحصیلی است. دانشجویان می‌توانند از أواخر ماه جولای تا اواخر ماه سپتامبر برای ثبت نام اقدام کنند.

در واقع، متقاضیان می‌توانند از اواخر جولای (اوایل مرداد) تا اواخر سپتامبر (اواخر شهریور) برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا درخواست دهند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که اولین قدم برای اخذ بورسیه استانی، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های ایتالیا است. پس از اخذ پذیرش و ورود به ایتالیا، دانشجویان می‌توانند با ارسال مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه به اداره بورسیه استان محل تحصیل خود، قدام به اخذ بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا نمایند.

لیست دانشگاه های بورسیه استانی ایتالیا

نکته‌ای که دانشجویان باید توجه داشته باشند این است که بورسیه استانی ایتالیا به همه دانشجویان تعلق نمی‌گیرد و تنها متقاضیانی می‌توانند از این بورسیه بهره مند شوند که بتوانند از دانشگاه های ایتالیا که در جدول زیر آمده‌اند پذیرش تحصیلی دریافت کنند:

نام دانشگاهرتبه QS جهانی
دانشگاه تورین580 – 571
دانشگاه پلی تکنیک تورین387
دانشگاه بولونیا180
دانشگاه میلان156
دانشگاه فلورانس470 – 461
دانشگاه پیزا422
دانشگاه سیه نا750 – 701
دانشگاه پادوا249
دانشگاه ونیز750 – 701
دانشگاه ورونا1000 – 801

 

رشته های بورسیه استانی ایتالیا

همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز مشاهده کردید، تنها تعدادی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا دانشجویان بی بضاعت را تحت پوشش بورسیه DSU قرار می‌دهند. به طور کلی تمامی رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی شامل بورسیه استانی می‌شوند و این بورسیه محدود به یک رشته و یا مقطع تحصیلی خاصی نیست. افرادی که واجد شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها باشند، امکان ثبت نام در این بورسیه را نیز دارند. قبولی در برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌های ایتالیا دشوارتر است چرا که نیاز به رزومه تحصیلی قوی و نمرات عالی دارد بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر خواهان دریافت بورسیه استانی ایتالیا هستید، حتما از قبل رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های مذکور را چک کنید و با مطالعه شرایط قبولی در این رشته‌ها، برای رشته تحصیلی مناسب با خودتان اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه  DSUایتالیا

برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا، مدارک زیر باید به دفتر بورسیه ارائه شود:

  • ترجمه اسکن شده فیش حقوقی سرپرست خانواده
  • ترجمه اسکن شده اجاره نامه به نام سرپرست خانواده
  • ترجمه مدارک هویتی
  • گواهی بانکی اموال و دارایی سرپرست خانوار از بانک مرکزی
  • موجودی حساب تمام اعضای خانواده در آخرین روز سال
  • وضعیت تمام اموال و دارایی همه اعضای خانواده

به یاد داشته باشید که در سال اول اخذ بورسیه DSU ایتالیا مهم‌ترین فاکتور، وضعیت مالی دانشجو است. اما برای تمدید بورسیه در سال‌های بعد، پارامترهایی مانند شایستگی تحصیلی، نمرات و … نیز در نظر گرفته خواهد شد.

مدت زمان بورسیه DSU ایتالیا

مدت زمان اعتبار بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا یک ساله است و برای سال اول فقط رتبه درآمد سالانه خانواده در نظر گرفته می‌شود و شما باید برای هر سال تحصیلی مجددا درخواست تمدید بورسیه را دهید. برای این منظور فرد باید مجددا درخواست خود را در سایت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا ثبت کند و در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند مجددا از این بورسیه بهره‌مند شود و به صورت رایگان در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا نه تنها وضعیت مالی بلکه شرایط تحصیلی فرد نیز از سال دوم به دقت بررسی می‌شود و در صورتی که او از شرایط تحصیلی مناسبی برخوردار نباشد نمی‌تواند از این بورسیه بهره‌مند شود. بنابراین دانشجویان باید این نکته را در نظر بگیرند و دوره‌های خود را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مجددا موفق به اخذ این بورسیه شوند.

وکلای متخصص ما در موسسه اصطهباناتی با ارائه مشاوره کامل در مورد بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا، شما را برای ورود به کشور ایتالیا، تحصیل در این کشور و دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا آماده می‌کنند. با کمک مشاوره وکلای متخصص موسسه ما، شما می‌توانید در کمترین زمان موفق به اخذ بورسیه استانی ایتالیا و ویزای این کشور شوید.

مبلغ کمک هزینه بورسیه DSU ایتالیا

مبلغ تقریبی بورسیه استانی ایتالیا 5200 یورو تا 6000 یورو در سال در نظر گرفته شده است و این مبلغ بنابر شرایط هر استان متفاوت خواهد بود. این مبلغ بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیلی مانند پرداخت ۹۰ درصد از شهریه، کارت غذا، هزینه خوابگاه و کمک هزینه برای فعالیت‌های ورزشی، خرید کتاب و مواردی از این قبیل را پوشش می‌دهد.

به طور کلی، دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند می‌توانند از 2000 تا 5200 یورو در سال کمک هزینه دریافت کنند. برای اخذ بورسیه باید فرایند به خصوصی را دنبال کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که مهلت درخواست از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

با دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا، کمک مالی دولتی برای پوشش بخشی از هزینه‌های سالانه شما کافی است. اگرچه هزینه زندگی سالانه یک دانشجو در ایتالیا بر اساس شهر و منطقه متفاوت است، اما این هزینه از حدود 7000 تا 9000 یورو متغیر خواهد بود.

مبلغ تحت پوشش بورسیه سازمان بین الملل ایتالیا

مبلغ تحت پوشش بورسیه استانی ایتالیا 5200 تا 6000 یورو در سال می باشد

عدد ایزه ISEE در بورسیه استانی ایتالیا

مهم‌ترین عاملی که در اخذ بورسیه DSU تاثیرگذار است عدد ایزه یا ISEE می‌باشد که مخفف عبارت “Indicatore della Situazione Economia Equivalente” است. معادل فارسی این عبارت ایتالیایی “شاخص وضعیت اقتصادی” می‌باشد. علاوه بر آن، مقیاس دیگری تحت عنوان “Scala di Equivalenza” نیز بر دریافت بورسیه توسط دانشجویان اثر دارد. این مقیاس تاثیر تعداد اعضای خانواده بر عدد ایزه را مشخص می‌کند. برای بدست آوردن عدد ISEE لازم است تا اظهارنامه‌ای را ارسال کنید و در آن اطلاعات شخصی، میزان درآمد و میزان دارایی‌های خانواده خود را مشخص کنید تا کارشناسان مربوطه با توجه به این اطلاعات بتوانند وضعیت اقتصادی خانواده شما را محاسبه نمایند.

اطلاع از حد نصاب عدد ایزه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با انجام یک محاسبه کلی بتوانند حدس بزنند که آیا بورسیه استانی ایتالیا به آنها تعلق می‌گیرد یا خیر. بنابراین شاخص وضعیت اقتصادی شامل مجموع درآمد خالص تمام اعضای خانواده دانشجویان در یک سال به اضافه 20% تمامی املاک، دارایی‌ها و مستغلات تمام اعضای خانواده است. بنابر اطلاعیه سازمان بورس کشور ایتالیا، این شاخص معادل 23000 یورو و یا 25000 دلار است. در نتیجه اگر درآمد خانواده دانشجویان کمتر از این مقدار در یک سال باشد، بورسیه DSU به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

عدد ایزه یا شاخص وضعیت اقتصادی، تعیین کننده دریافت بورسیه توسط دانشجویان است.شرایط سنی بورسیه استانی ایتالیا

دانشجویانی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را دارند باید توجه ویژه‌ای به شرایط سنی خود داشته باشند. سن متقاضیان از آن جهت مهم است که داشتن گپ تحصیلی زیاد ممکن است باعث رد شدن درخواست آنها برای گرفتن پذیرش تحصیلی شود چرا که دانشگاه‌های ایتالیا دانشجویانی را که مدت زمان زیادی را از فضای درس و دانشگاه دور بوده‌اند را قبول نمی‌کنند و این دانشجویان امکان دریافت ویزای تحصیلی را ندارند. بنابراین سن دانشجویان مستقیما بر روی اخذ بورسیه استانی تاثیر ندارد.

نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا

افرادی که علاقمند به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا DSU هستند و خود را واجد شرایط دریافت آن می‌دانند، در ابتدا باید با فرایند ثبت نام و اخذ این بورسیه آشنا شوند و سپس اقدام کنند. به طور کلی روند گرفتن بورسیه استانی پیچیده نیست اما لازم است تا متقاضیان تمامی مراحل را با دقت کافی پشت سر بگذارند. این مراحل عبارتند از:

  1. انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر (دانشگاه‌هایی که بورسیه استانی DSU را ارائه می‌دهند)
  2. ارسال درخواست و مدارک لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  3. ثبت نام و ارسال مدارک لازم برای اخذ بورسیه استانی کشور ایتالیا
  4. اعلام نتیجه درخواست بورسیه
  5. اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

مدارکی که دانشجویان موظفند برای اخذ بورسیه تهیه کنند و در سایت‌های مربوطه آپلود و ارسال کنند باید حتما توسط وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری کپی برابر اصل شوند و مهر تایید بر روی کلیه مدارک خورده باشد. همچنین همه این مدارک باید به سفارت ایتالیا در ایران نیز فرستاده شوند. مدارک لازم برای دریافت بورسیه استانی عبارتند از:

  • ارائه فیش حقوقی سرپرست
  • ارائه شناسنامه سرپرست خانواده
  • ارائه اجاره نامه به اسم سرپرست
  • ارائه اقرارنامه

سایت های بورسیه استانی ایتالیا

برای ثبت نام در برنامه بورسیه استانی DSU کشور ایتالیا که به بورسیه جهان سوم نیز شهرت دارد لازم است تا به سایت مربوط به هر یک از استان‌های ارائه دهنده آن مراجعه کنید. سعی کرده‌ایم تا در جدول زیر نام سایت ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا مربوط به هر استان و دانشگاه‌های آن استان را نیز برای شما عزیزان جمع آوری کنیم:

نام استاندانشگاه مربوط به استاننام وبسایت
آبروتزوکیتی، پسکاراADSU di L’Aquila

Home

ADSU di Chieti e Pescara
http://www.adsuch.gov.it

ADSU di Teramo
http://www.adsuteramo.it

 

باسیلیکاتاپوتنزاARDSU della Basilicata
http://www.ardsubasilicata.it
کالابریاکالابریا، کاتانزاروCentro residenziale dell’Università degli studi della Calabria
http://www.unical.it

Fondazione Università della Magna Grecia
http://www.fondazioneumg.it

 

کامپانیاناپلADISU della Seconda Università degli Studi di Napoli
http://www.adisun.it

 

امیلیا- رومانیابولونیاER.GO – Emilia Romagna
http://www.er-go.it
فریولی ونتزیا جولیاتریسته، اودینهARDISS Friuli
http://www.ardiss.fvg.it
لاتزیورمLAZIODISU
http://www.laziodisu.it
لیگوریاجنواARSEL Liguria
http://www.arssu.liguria.it
لمباردیمیلان، برگامو، برشا، پاویاUniversità degli studi di Bergamo
http://www.unibg.it

Unviersità degli studi di Brescia
http://www.unibs.it/didattica/diritto-allo-studio

Educatt – Università Cattolica del Sacro Cuore
http://educatt.unicatt.it

IULM – ufficio per il diritto allo studio
http://www.iulm.it

EDiSU di Pavia
http://www.edisu.pv.it

 

مارکهآنکونا، اوربینوERSU di Ancona
http://www.ersu-ancona.it

ERSU di Camerino
http://www.ersucam.it

ERSU di Macerata
http://www.ersumc.it

ERSU di Urbino
http://www.ersurb.it

 

مولیزکامپوباسو، ایسرنیاESU del Molise
http://www.esu.molise.it
پیمونتتورینEDISU Piemonte
http://www.edisu.piemonte.it
پولیاباریADISU Puglia
http://web.adisupuglia.it
ساردنیساساری، کالیاریERSU di Cagliari http://www.ersucagliari.it

ERSU di Sassari
http://www.ersusassari.it

سیسیلمسینا، کاتانیا، پالرموERSU Catania

Diritto allo Studio Universitario

ERSU di Enna

ERSUenna – Home

ERSU Messina
http://www.ersu.me.it

ERSU Palermo
http://www.ersupalermo.it

توسکانیفلورانسDSU Toscana
http://www.dsu.toscana.it
ترنتینو آلتو آدیجهترنتوOpera Universitaria di Trento
http://www.operauni.tn.it
اومبریاپروجاADISU dell’Umbria

http://www.adisupg.gov.it

ونتوونیز، پادوا، وروناESU di Padova
http://www.esu.pd.it

ESU di Venezia
http://web.esuvenezia.it

ESU di Verona

http://www.esu.vr.it

زمان ثبت نام برای برنامه بورسیه استانی ایتالیا ماه جولای است.

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا

هر ساله فراخوان ثبت نام دانشجویان برای دریافت این بورسیه در ماه جولای و در وبسایت www.dsu.toscana.it منتشر می‌شود. این تاریخ مصادف با اوایل ماه مرداد در ایران است. این ثبت نام تنها یک بار در سال و در ترم اول سال تحصیلی اتفاق می‌افتد. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا شوند، از اواخر مرداد تا اواخر شهریور فرصت دارند تا با مراجعه به سایت‌های مربوط به استان مربوطه، درخواست خود را برای دریافت بورسیه ارسال کنند.

ددلاین بورسیه استانی ایتالیا

متقاضیان تا یک سال فرصت دارند تا از این فرصت بدست آمده استفاده کنند. افرادی که می‌خواهند در سال اول تحصیلی تحت حمایت این بورسیه باشند، تنها عدد ایزه آنها و میزان درآمد خانوادگی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد اما دانشجویان سال‌های بالاتر، علاوه بر وضعیت اقتصادی خانواده آنها، عملکرد تحصیلیشان نیز در اعطای بورسیه لحاظ می‌شود.

تمکن مالی بورسیه استانی ایتالیا

افرادی که موفق به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا می‌شوند، قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا لازم است تا درخواست بورسیه را ارسال کنند. کارشناسان بورسیه با استفاده از عدد ایزه یا ISEE فرمولی را برای محاسبه وضعیت مالی دانشجویان در نظر می‌گیرند و با توجه به آن عدد، تصمیم می‌گیرند که چه مقدار از هزینه‌های تحصیلی و زندگی آنها را پوشش دهند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای بدست آوردن عدد ایزه، میزان درآمد سالیانه سرپرست دانشجویان با 20% قیمت املاکی که به نام ایشان است جمع می‌شود. برای مثال اگر سرپرست دانشجو دارای یک ملک 100 متری باشد، ارزشی که برای آن ملک در نظر می‌گیرند 500 یورو به ازای هر متر مربع از آن است. سپس مبلغ کل ملک را در 0.2 ضرب می‌کنند و به درآمد سالیانه وی می‌افزایند. اگر این عدد بدست آمده از 23000 یورو کمتر باشد، بورسیه کامل به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

نکته قابل توجه در این فرمول‌ها این است که محاسبه انجام شده در پاراگراف قبلی فقط برای یک سرپرست انجام شد. اگر دانشجویان دارای خواهر یا برادری باشند که او هم در حال کار کردن و کسب درآمد است، گردش حساب سالیانه آنها نیز در عدد ایزه تاثیرگذار است. دلیل این امر آن است که بورسیه استانی عادلانه بین دانشجویان تقسیم شود و تنها دانشجویانی از آن بهره مند شوند که واقعا به حمایت مالی نیازمندند. توصیه ما این است که برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب هوشمندانه رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر در ایتالیا با وکلای برجسته موسسه اصطهباناتی در تماس باشید تا از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به انواع بورسیه‌های تحصیلی کشور ایتالیا مطلع شوید.

اجاره نامه برای بورس استانی ایتالیا

یکی دیگر از مدارک بسیار مهمی که متقاضیان باید برای دریافت بورسیه استانی به سایت مورد نظر ارسال کنند، اجاره نامه محل اسکان آنها در کشور مبدا است. سازمان بورس مدرکی را از دانشجویان می‌خواهد که محل سکونت آنها را تعیین کند که این مدرک می‌تواند اجاره نامه و یا سند خانه باشد. افرادی که خانه با متراژ بالا ندارند، بهتر است سند خود را ارائه دهند و افرادی که اجاره نشین هستند باید اجاره نامه‌ای رسمی تهیه کنند که تاریخ شروع آن حداقل یک سال قبل از درخواست بورسیه باشد و مدت زمان اعتبار آن 2 تا 3 سال باشد. باید توجه داشته باشید که اجاره نامه یا سند خانه باید ترجمه رسمی شده و به مسئولان مربوطه ارسال شود.

 

بورسیه استانی ایتالیا برای پزشکی

خبر خوب برای داوطلبان خارجی پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایتالیا این است که برنامه بورسیه DSU شامل حال آنها نیز می‌شود. دانشجویانی که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا اقدام می‌کنند و موفق به کسب پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی این کشور می‌شوند موظفند تا شهریه ترم اول تحصیلی را واریز کنند و سپس برای دریافت بورسیه اقدامات لازم را انجام دهند. اگر این دانشجویان واجد شرایط لازم برای اخذ بورسیه باشند و با درخواست آنها موافقت شود، بسته به وضعیت اقتصادی آنها، تا سقف 5200 یورو در سال کمک هزینه تحصیلی و زندگی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

بورسیه استانی به دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیز اعطا می‌شود. دانشجویان دندانپزشکی نیز درست مانند دانشجویان رشته پزشکی لازم است تا در ابتدا پذیرش بگیرند و سپس بعد از واریز شهریه ترم اول تحصیلی، برای دریافت بورسیه به سایت‌های مربوطه مراجعه کنند.

بورسیه استانی ایتالیا به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی نیز تعلق می‌گیرد.

بورسیه استانی تورین

شهر تورین یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان خارجی است. این شهر علاوه بر زیبایی طبیعی خود، دارای 2 دانشگاه معروف تورین و پلی تکنیک تورین است که در سطح جهانی دارای رتبه بندی خوبی هستند و از امکانات آموزشی خوبی برخوردارند. علاوه بر حضور این 2 دانشگاه مهم در تورین، وضعیت صنعت و مشاغل مختلف نیز در این شهر مناسب است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می‌توانند در آنجا مشغول به کار شوند. متقاضیان درخواست بورسیه در این شهر باید مدارک لازم که شامل اجاره نامه یا سند محل اسکان دانشجو در کشور مبدا، شناسنامه سرپرست دانشجو، فیش حقوقی سرپرست و … می‌باشد را به صورت حضوری به اداره بورس استان تورین تحویل دهد. تحویل این مدارک می‌تواند توسط خود دانشجویان و یا افراد دیگری که در آن شهر حضور دارند صورت گیرد.

بورسیه استانی میلان

شهر میلان که در استان لومباردی کشور ایتالیا قرار دارد دارای دانشگاه‌های مهمی در سطح جهانی است. دانشگاه میلان که در این شهر مستقر است دارای شهرت جهانی است و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور است. همچنین دانشگاه میلان-بیکوکا نیز از دیگر مراکز آموزش عالی استان لومباردی است که دارای کمپس پزشکی نیز می‌باشد. این دانشگاه در رشته پزشکی بسیار پیشرفته است و از مدرن‌ترین متدهای تدریس و دانش روز برای تربیت پزشکان موفق استفاده می‌کند به همین دلیل است که تعداد متقاضیان ایرانی برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه بسیار زیاد است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دانشگاه‌ها برای اعطای بورسیه استانی به دانشجویان ایرانی نیازی به مدارک برای اثبات وضعیت اقتصادی آنها نیستند چرا که به طور پیش فرض دانشجویان ایرانی را جزء قشر کم بضاعت در نظر می‌گیرند و آنها را تحت پوشش مالی خود قرار می‌دهند. تنها مدرک مورد نیاز برای دریافت این بورسیه مدرک DOV یا Declaration Of Value است که این مدرک نشان دهنده‌ی آن است که سفارت ایتالیا تمامی مدارک تحصیلی مربوط به دانشجویان را تایید کرده است. مدرک DOV باید تا قبل از پایان ددلاین ثبت نام بورسیه به طور کامل ترجمه شود و در سایت مربوط به بورسیه استانی میلان آپلود شود.

مشاوره بورسیه استانی ایتالیا

همان طور که تا اینجای مقاله به آن اشاره شد، تحصیل در کشور ایتالیا نه تنها نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است بلکه دانشگاه‌های ایتالیا با اعطای بورسیه استانی به دانشجویان کم بضاعت، امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه‌های جهان را برای آنها فراهم می‌کنند. به همین دلیل است که رقابت برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا در میان دانشجویان خارجی به شدت بالاست و دریافت ویزای تحصیلی این کشور ممکن است برای برخی از افراد پر چالش و خسته کننده باشد به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا این افراد از مشاوره‌های کسانی که در این راه با تجربه هستند بهره مند شوند. مشاوره‌های کاربلد و حرفه‌ای با تمام جزییات این مسیر آشنا هستند و هم از نظر روحی-روانی و هم از نظر پیشرفت در مسیر گرفتن پذیرش دانشگاه و بورسیه استانی متقاضیان را همراهی می‌کنند.

وکیل بورسیه استانی ایتالیا

تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی رویای بسیاری از دانشجویان ایرانی می‌باشد. بورسیه‌های متنوعی در تمام کشورهای اروپایی به دانشجویان اعطا می‌شوند که بخشی و یا تمام هزینه‌های تحصیل آنها را پوشش می‌دهند که دریافت این بورسیه‌های منوط به عملکرد تحصیلی درخشان دانشجویان است. اما برنامه بورسیه‌های استانی کشور ایتالیا نه تنها شرط عملکرد تحصیلی دانشجویان را ندارد بلکه بستگی به وضعیت اقتصادی خانواده دارد. برای دریافت چنین بورسیه‌ای داشتن وکیل مهاجرتی با تجربه به شما متقاضیان عزیز کمک می‌کند تا با آسودگی خاطر بیشتری روند دریافت پذیرش تحصیلی و بورسیه استانی را طی کنید و ریسک ریجکت شدن پرونده شما به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. وکلای برجسته موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با اطلاع از آخرین اطلاعات مربوط به قوانین و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت بورسیه استانی ایتالیا در خدمت شما عزیزان هستند تا با صرف کمترین هزینه مالی، زمانی و انرژی بیشترین دستاورد را برایتان به ارمغان بیاورند. از طریق راه‌های ارتباطی مختلف می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

خدمات تخصصی موسسه اصطهباناتی در دریافت بورسیه dsu ایتالیا

بورسیه تحصیلی استانی DSU در ایتالیا به دلیل پوشش شهریه که شامل دانشجویان داخلی و بین‌المللی می‌شود، یکی از راهکارهای مناسب و مقرون به صرفه برای تحصیل در ایتالیا محسوب می‌شود. وکلای ما موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا خواهند بود.

در نتیجه اگر قصد دارید برای تحصیل در ایتالیا از طریق دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا اقدام کنید، کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید تا پس از بررسی تخصصی شرایط شما، بهترین برنامه مهاجرتی را به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

ایتالیا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی و یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ در جهان است. سطح دانشگاه‌ها و تحصیلات در ایتالیا با سایر کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه و آلمان برابری می‌کند؛ با این حال، هزینه‌های تحصیل در ایتالیا بسیار ارزان‌تر از این کشورها است. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های مربوط به حق تحصیل طبق قوانین ایتالیا بهره‌مند شوند.

بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا که با نام‌های بورسیه استانی یا بورسیه سازمان ملل ایتالیا نیز شناخته می‌شود، بورسیه‌ای است که توسط دولت‌های محلی ایتالیا در استان‌های مختلف کشور با شرایط متفاوت به متقاضیانی اعطا می‌شود که توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا را نداشته باشند.

سوالات متداول

آیا مادر برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا می‌تواند سرپرست خانواده باشد؟

سرپرست خانواده می‌تواند پدر، مادر و به حکم دادگاه، مادربزرگ یا پدربزرگ باشد. اما وقتی مادر به عنوان سرپرست خانوار معرفی می‌شود باید مدارکی مانند طلاق، بیکاری یا از کارافتادگی پدر ارائه شود.

آیا می‌توان اسناد بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا را به انگلیسی ترجمه کرد؟

خیر، کلیه اسناد بورسی باید به زبان ایتالیایی ترجمه شوند و مورد تایید وزارت امور خارجه و دادگستری قرار گیرند.

شرایط سنی برای بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

همه گروه‌های سنی می‌توانند برای بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا اقدام کنند.

آخرین مهلت برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا چه زمانی است؟

هیچ مهلت تعیین شده‌ای برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا وجود ندارد، به این معنی که مهلت‌ها برای هر ایالت فدرال متفاوت است.

بورسیه‌های استانی ایتالیا برای چه دوره‌هایی ارائه می‌شود؟

تمام دوره‌های ارائه شده در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا واجد شرایط درخواست بورسیه استانی هستند.

زمان مناسب برای درخواست بورسیه استانی ایتالیا چه زمانی است؟

زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام از ابتدای مرداد ماه تا ابتدای شهریور ماه است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی DSU چیست؟

برای دریافت بورسیه تحصیلی DSU، فرد باید ثابت کند که در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارد و توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا را نخواهد داشت.

شرایط سنی برای بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

در صفحه ثبت نام بورسیه تحصیلی DSU ایتالیا شرط سنی خاصی برای دریافت بورسیه وجود ندارد، اما برای دریافت ویزای تحصیلی باید شرط سنی در نظر گرفته شود.

ظرفیت مالی بورسیه استانی ایتالیا چقدر است؟

ظرفیت مالی 23000 یورو است و فرد باید سالانه درآمدی کمتر از این مقدار داشته باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *