بورسیه کارشناسی ارشد در چین

چین از کشور های توسعه یافته مناسب برای مطالعه و زندگی است و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد در چین دارای فرصت های عالی برای اشتغال در منطقه خواهند بود. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند از فرهنگ و دیدگاه های مختلف در چین دیدن کنند و فرصت سفر به سراسر آسیا را در این کشور داشته باشند. در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر شرایط کامل و مورد نیاز بورسیه کارشناسی ارشد در چین را برای شما آورده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بورسیه کارشناسی ارشد در چین

برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در کشور چین هستند بورسیه های متعددی وجود دارد. بزرگترین بورسیه این کشور بورسیه های دولت چین هستند که توسط «انجمن بورسیه چین» مدیریت و نظارت میشود. بورسیه تمام، معمولا شامل هزینه های تحصیل، مخارج زندگی، خوابگاه و برخی از ترددات درون شهری می شود. میزان هزینه های زندگی دانشجویان بستگی به این خواهد داشت که آیا شما دانشجوی زبان چینی و یا دانشجوی ارشد هستید یا خیر. میتوانید شخصا برای اخذ بورسیه درخواست دهید و برای این کار می بایست این مراحل را طی کنید:

  1. در وبسایت انجمن بورسیه چین ثبت نام کنید
  2. مدارک لازم برای ثبت درخواست خود را به دقت پرکنید. ( در صورت بروز هرگونه خطا و یا ارتکاب هر اشتباه ممکن است با درخواست شما موافقت نشود.)
  3. میبایست فردی را پیدا کنید که اسپانسر درخواست شما شود
  4. پس از آن می بایست برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های کشور چین درخواست دهید و نامه پذیرش از دانشگاه دریافت کنید. ( در صورتی که موفق به انجام این کار نشوید ممکن است انجمن بورسیه دانشجویان برای ورود به یک دانشگاه دیگر برای شما تصمیم بگیرد )

شما می بایست این نکته را درنظر داشته باشید که آیا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید در نهایت برای ورود به بازار کار حرفه مد نظر شما مفید واقع خواهد شد یا خیر. برخی از دانشگاه های کشور چین درخواست انتقال از کشوری دیگر را نمی پذیرند. پس از این که به کشور چین برسید و شروع به تحصیل در دانشگاه کنید، در صورتی که دانشگاه خود را دوست نداشته باشید شرایط انتقالی گرفتن از دانشگاه های این کشور راحت نیست. در صورتی که به اندازه کافی پول داشته باشید بهتر است ابتدا دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن به جست و جوی بهترین بورسیه موجود برای آن دانشگاه بگردید. برخی از بورسیه ها که از جانب دانشگاه ها و یا سازمان های این کشور به دانشجویان داده می شوند ممکن است به اندازه بورسیه دولتی چین خوب نباشند. برخی از آنها ممکن است هزینه های شما را کامل تقبل کنند و برخی دیگر تنها بخشی از هزینه شهریه را به شما پرداخت کنند.

به طور کلی، بورسیه گرفتن برای دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی از کیفیت آموزشی آنها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود رضایت داشته اند دشوار تر است. همانطور که میدانید، برای این کار می بایست با سایر دانشجویان که نمرات بسیار خوبی برای اخذ بورسیه دارند رقابت کنید. داشتن دوره های آموزش زبان چینی و یا رنکینگ بالا لزوما بدین معنا نیست که فضای آموزشی برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ها مناسب است. دانشجویان می بایست از کمک افراد متخصص در این زمینه و یا دانشجویانی که پیشتر در این دانشگاه ها تحصیل کرده و از آن فارغ التحصیل شده اند استفاده کنند.

انواع بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

انواع بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

انواع بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

بورسیه شوارزمن دانشگاه تسینگ هوا (Schwarzman Scholars Program at Tsinghua University)

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه تسینگ هوا
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص:دانشجویان بین المللی

دانشگاه تسینگ هوا بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های اقتصاد و بیزنس، مطالعات بین المللی، سیاست عمومی برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

بورسیه های استانی هوبئی چین برای همه ملیت ها سال:2019

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه های چین
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: تمام ملیت ها به استثنای دانشجویان چینی

دانشگاه های چین بورسیه هایی به دانشجویان تمام ملیت ها برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته ها ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی دولتی گوئیژو برای جنوب شرقی آسیا از دانشگاه گوئیژو

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه گوئیژو
  • مقطع: کارشناسی ارشد

دانشگاه گوئیژو بورسیه هایی به دانشجویان جنوب شرقی آسیا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته ها برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

بورسیه HEC China Road and Bridge Corporation برای دانشجویان پاکستانی

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه های چین
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: دانشجویان کشورهای انتخاب شده

دانشگاه های چین بورسیه هایی به دانشجویان کشورهای انتخاب شده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی دولتی SCUT برای برنامه دانشگاه چینی و برنامه Silk Road، سال 2019:

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه فنی جنوب چین
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: دانشجویان بین المللی

دانشگاه فنی جنوب چین بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته ها ارائه می دهد.

بورسیه کامل دانشگاه شانکسی چین در سال 2019_ 20:

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه شانکسی 
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: دانشجویان بین المللی

دانشگاه شانکسی بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و تحصیلات تکمیلی رشته های نرم افزار کامپیوتر و فناوری برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی کامل و جزئی USTB Chancellor چین، سال 2019

  • موسسه ارائه دهنده: دانشگاه علم و فناوری پکن
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: دانشجویان بین المللی

دانشگاه علم و فناوری پکن بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته ها برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

بورسیه TBSI کامل کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان غیر چینی، سال 2019:

  • موسسه ارائه دهنده: موسسه تسینگ هوا_ برکلی شنژن (TBSI)
  • مقطع: کارشناسی ارشد
  • مختص: دانشجویان بین المللی

موسسه تسینگ هوا_ برکلی شنژن (TBSI) بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته ها برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی موسسه فناوری هاربین، سال 2019_ 20:

  • موسسه ارائه دهنده: موسسه فناوری هاربین Qingrui
  • مقطع: کارشناسی ارشد، دکترا
  • مختص: دانشجویان بین المللی

موسسه فناوری هاربین Qingrui بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته ها برای تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

مدارک و شرایط دریافت بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

شرایط دریافت بورسیه:

  • متقاضیان باید غیر چینی باشند و در سلامت کامل به سر برند.

شرایط تحصیلی و سن متقاضیان به شرح زیر است:

  1. از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند و حداکثر سن آنها در زمان درخواست برای رشته های کارشناسی 25 سال باشد.
  2. دارای مدرک کارشناسی باشند و حداکثر سن آنها در زمان درخواست برای رشته های کارشناسی ارشد 35 سال باشد.
  3. دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و حداکثر سن آنها در زمان درخواست برای رشته های دکترا 40 سال باشد.

روند درخواست:

  • مستقیماً به دانشگاه مورد نظر درخواست دهید.
  • فرم درخواست آنلاین را در سیستم مدیریت اطلاعات CGS دانشجویان بین المللی تکمیل کنید. (برای ورود به سیستم به سایت http://www.csc.edu.cn/studyinchina یا http://www.campuschina.org مراجعه کرده و روی “Application Online” کلیک کنید)، فرم درخواست تکمیل شده را به صورت آنلاین برای بورسیه دولتی چین ارسال کنید و پرینتی از فرم درخواست بگیرید. لطفاً در مورد دستورالعمل سیستم مدیریت اطلاعات CGS برای دانشجویان بین المللی و شماره آژانس، با دانشگاه مورد نظر خود مشورت کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را به دانشگاه پیش از اتمام مهلت ارسال کنید.

تذکر: تنها درخواست های مربوط به داوطلبان معرفی شده از دانشگاه های تعیین شده چین توسط CSC مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست برای بورسیه دولتی چین ( به زبان چینی یا انگلیسی)
  • بالاترین مدرک اخذ شده تایید شده

دارندگان مدرک تحصیلی باید مدارک رسمی صادر شده از سوی موسسه کنونی خود را ارسال کنند تا وضعیت تحصیلی فعلی یا زمان فارغ التحصیلیشان اثبات شود. مدارک باید به طور رسمی به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه شود.

  • رونوشت های آموزشی( به زبان چینی یا انگلیسی)

رونوشت های آموزشی غیر از زبان انگلیسی یا چینی باید با ترجمه آنها به زبان چینی یا انگلیسی ضمیمه شود.

  • طرح تحصیلی یا پروپوزال تحقیقاتی ( به زبان چینی یا انگلیسی)

این طرح باید حداقل 200 کلمه برای رشته های کارشناسی و حداقل 800 کلمه برای رشته های تحصیلات تکمیلی باشد.

  • دو توصیه نامه ( به زبان چینی یا انگلیسی)

متقاضیان رشته های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی باید دو توصیه نامه که توسط اساتید و یا دانشیاران امضا شده است را ارائه دهند.

  • سی دی از کارها و آثار انجام شده ( تنها برای دانشجویان هنر)

متقاضیان رشته های موسیقی باید سی دی آثار موسیقی خود را ارائه دهند. متقاضیان رشته های هنرهای زیبا باید سی دی از آثار خود که شامل دو طرح، دو نقاشی رنگی و دو اثر دیگر می شود را ارائه دهند.

  • متقاضیان زیر 18 سال باید مدارک مربوط به سرپرست قانونی خود در چین را ارائه دهند.
  • کپی فرم آزمایشات پزشکی خارجیان Foreigner Physical Examination Form ( اصل فرم را نزد خود نگه دارید و فرم مشابه توسط سازمان قرنطینه بهداشت چینی چاپ می شود. این فرم باید به زبان انگلیسی و قابل دانلود باشد.)

آزمایشات پزشکی باید تمام موارد موجود در فرم آزمایشات پزشکی بیگانگان را پوشش دهد. فرم های ناقص یا بدون امضای پزشک معالج، یا بدون مهر رسمی بیمارستان یا عکس مهر و موم شده متقاضی نامعتبر است. لطفاً برای آزمایشات پزشکی با دقت برنامه ریزی کنید، زیرا نتیجه آن فقط 6 ماه اعتبار دارد.

مدارک و شرایط دریافت بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

مدارک و شرایط دریافت بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

بورسیه های دولتی کارشناسی ارشد در چین

بورسیه دولتی 2019-2020 کشور چین برای دانشجویان بین المللی جهت درخواست بورسیه CSC دانشگاه های کشور چین هم اکنون در دسترس می باشد.با استفاده از سیستم آنلاین ارائه درخواست می توان تقاضانامه بورسیه کشور چین را تکمیل کرد.

قدم اول: به صورت آنلاین در وب سایت بورسیه CSC که با عنوان بورسیه دولتی چین شناخته می شود، درخواست دهید.

قدم دوم: ضمن ارائه درخواست به صورت آنلاین در وب سایت بورسیه CSC از شما خواهند خواست که “شماره دفتر بورسیه CSC دانشگاه های چین ” مربوط به دانشگاهی که می خواهید به آن درخواست دهید را وارد کنید.

قدم سوم: پیش از ارسال تقاضانامه خود، گزینه های فرم آنلاین بورسیه دولتی چین را با دقت تجزیه تحلیل کنید، گزینه ارسال را پس از آنکه تقاضانامه بورسیه CSC خود را مرور کردید و فایل های Pdf را ذخیره نمودید، انتخاب کنید. از فرم بورسیه CSC کپی بگیرید، مدارک ذکر شده در ادامه را تهیه نمایید و به همراه دو کپی از تقاضانامه بورسیه دولتی چین به آدرس دانشگاه ارسال نمایید.

قدم چهارم: مدارک لازم برای بورسیه دولتی چین:

  1. کپی رسمی مدرک ارشد برای متقاضیان دکترا وکپی رسمی مدرک لیسان برای متقاضیان دوره های ارشد.
  2. ریزنمرات تایید شده رسمی مربوط به آخرین مدرک
  3. دو توصیه نامه از طرف اساتید خود در آخرین دانشگاه تحصیلی
  4. اساتیدتان آخرین موسسه محل تحصیلتان می تواند نمونه های توصیه نامه ها را مطالعه کنند و یک توصیه نامه مطابق با آن تهییه نمایند.

فرم پزشکی را که با عنوان فرم سنجش فیزیکی بورسیه دولتی چین ” نیز شناخته می شود را برای الصاق به مدارک بورسیه CSC، پرینت کنید و به نزدیک ترین بیمارستان دولتی بروید.در آنجا از دکتری بخواهید که دو ناحیه را امضا کند:

  • بالای صفحه روی عکس فرم سنجش فیزیکی خارجی ها مهر و امضا کند
  • در پایان همین صفحه مهر و امضا کند
  • برنامه تحصیلی نیز باید به فرم تقاضانامه شما الصاق شود
  • گواهینامه مهارت زبان انگلیسی لازم است. به این معنا که برای درخواست هیچ بورسیه CSC در هیچ دانشگاه کشور چین به ایلتس یا تافل نیاز نیست.
  • همچنین باید کپی پاسپورت و نامه قبولی صادر شده از سوی اساتید دانشگاه کشور چین که می خواهید در آن پذیرفته شوید، الصاق شود.نامه پذیرش اختیاری می باشد، بنابراین می توانید از آن صرف نظر نمایید.

تمام مدارک گفته شده را به همراه دو نسخه از فرم پرینت شده بورسیه دولتی CSC را به دانشگاه چینی مقصد ارسال نمایید. همچنین بعضی از دانشگاه ها سیستم درخواست آنلاین مخصوص به خود را دارند، بنابراین در کنار درخواست آنلاین بورسیه CSC، در صورت لزوم باید فرم درخواست پذیرش آنلاین این دانشگاه را نیز تکمیل نمایید و به مجموعه مدارک الصاق شده به تقاضانامه بورسیه دولتی چین، اضافه نمایید. دو کپی از مدارک ذکر شده در بالا تهییه نمایید اما مجددا مدارک مورد نیاز دانشگاه را بررسی کنید و سپس آدرس بخش بورسیه دانشگاهی که می خواهید در ان تحصیل کنید را جهت ارائه درخواست و ارسال دو سری از مدارک خود از طریق DHL, FedEx یا پست پاکستان را پیدا کنید.

مبالغ بورسیه های کارشناسی ارشد در چین

هر دانشجویی تمایل دارد که بورسیه تحصیلی را به طور کامل دریافت کند. بورسیه تحصیلی دولت چین شهریه، مسکن، هزینه های زندگی و بیمه را برای کل مدت تحصیل پوشش می دهد. بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس همانند بورسیه دولت چین است، اما تنها به تحصیل به مطالعات چینی محدود می شود. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته هایی مانند بیزینس، مهندسی و علوم را دارید، این بورسیه به شما تعلق نخواهد گرفت.

بورسیه های دانشگاهی یا بورسیه های خصوصی شرایط مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد. برخی از آنها بخشی از شهریه تحصیل و برخی دیگر کل شهریه تحصیل را پوشش می دهند. بهترین بورسیه ها و کمک هزینه ها، بورسیه هایی هستند که علاوه بر تامین شهریه تحصیل، هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهند. اگر رزومه خوبی داشته باشید، این بورسیه به شما تعلق می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تابعیت و اقامت چین و همچنین شیوه کامل اخذ بورسیه کارشناسی ارشد در چین  می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *