بورسیه پزشکی ایتالیا

برنامه بورسیه پزشکی ایتالیا در حال حاضر در دانشگاه های معتبر و معروف این کشور در دسترس است. دانش آموزان از تمام ملیت های دنیا واجد شرایط درخواست این بورس های تحصیلی می باشند. برنامه INVITE بورس دکترا هدف تشویق یادگیری و کنجکاوی فکری هر دانش آموز و حمایت از دستیابی به مهارت های تفکر انتقادی است که در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن پرداخته ایم و اساس ویزای تحصیلی ایتالیا 2019 را برای شما بیان نموده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بورسیه پزشکی ایتالیا

دولت ایتالیا به شهروندان خارجی و ایتالیایی ساکن در خارج از کشور (IRE) بورس تحصیلی اعطا می کند. این بورسیه به دوره های زیر تعلق می گرد: مقطع کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2 ° ciclo)، دوره های تحصیلات عالی در رشته های هنر، موسیقی و رقص (AFAM)، برنامه دکترا، پژوهش زیر نظر دانشگاه (Progetti in co-tutela) و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی. شهریه، بیمه درمانی و مقرری ماهانه مشمول این بورسیه می شود. صرفا اعطای بورس تحصیلی سه، شش یا نه ماهه امکان پذیر است و در ادامه شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا را با هم مرور می کنیم.

برنامه “سرمایه گذاری استعداد در ایتالیا” که زیر نظر وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا پشتیبانی می شود به دانشجویان آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتیوپی، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک، ترکیه، تونس و ویتنام این فرصت را می دهد تا مهارت و تخصص خود را در طول دوره های کارشناسی ارشد و فوق لیسانس به زبان انگلیسی در رشته های مهندسی، فن آوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیایی، توسعه دهند. به دانشجویان برتر بورسیه تحصیلی اعطا می شود که در اصل تحت حمایت همکاران و حامیان مالی شرکت های بزرگ اداره می شود.

  • بورس تحصیلی EDISU Piedmont

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا که در مقطع کارشناسی تمام وقت، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد تک دوره و یا دوره های دکترا در یکی از دانشگاه های پیدمنت ثبت نام کرده (مثلا پلی تکنیک تورینو، دانشگاههای تورینو، دانشگاه پیدمنت شرقی) می توانند با شرط داشتن شایستگی و الزامات اقتصادی برای بورسیه EDISU اقدام کنند. دانشجویان نیمه وقت نیز می توانند در صورت ثبت نام در مقطع کارشناسی برای این بورسیه درخواست دهند. مقدار بورسیه بسته به شرایط هر فرد متفاوت است. هزینه های مسکن نیز شامل این بورسیه و به دانشجویان غیر مقیم اعطا می شود.

دانشگاه بولونیا به دانشجویان شایسته بین المللی که میخواهند در دوره اول (لیسانس)، دوره دوم (کارشناسی ارشد) و یا برنامه های تک دوره (دکترا) در این دانشگاه تحصیل کنند، بورسیه می دهد. هر بورسیه برای یک سال تحصیلی است و مقدار آن کلا 11.059 یورو و مشمول کل شهریه دانشگاه می شود.

  • بورسیه بین المللی دانشگاه پاویا مخصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه

دانشگاه پاویا (UNIPV) به منظور ارتقاء همکاری های بین المللی با کشورهای در حال توسعه، به دانشجویان برجسته این کشورها بورسیه ارائه می دهد تا بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود تحصیل کنند. هر بورس تحصیلی حدود 8000 یورو است. بورسیه های CICOPS نیز مخصوص کارهای پژوهشی دانشگاهیان و محققان کشورهای درحال توسعه است که میخواهند با اساتید دانشگاه پاویا همکاری کنند (مهلت بعدی 31 مه 2018 است).

  • بورسیه بین المللی دانشگاه کاتولیکا

بورسیه بین المللی UCSC در واقع تخفیف سالانه است که دانشگاه کاتولیکا به منظور ارتقاء دسترسی دانشجویان بین المللی به برنامه های تحصیلی ارائه می دهد. این تخفیف حدود 30٪ از کل هزینه را پوشش می دهد.

دانشگاه پادوا به دانشجویان کم درآمد ایتالیایی و خارجی که سابقه تحصیلی خوبی دارند و دانشجوی این دانشگاه بوده اند بورسیه می دهد که بخشی از هزینه های مسکن و غذا را پوشش می دهد. دانشگاه پادوا برای سال 2019/2020 نیز به دانشجویان نخبه بین المللی که قصد دارند در دوره اول یا دوره دوم به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند، بورسیه اعطا می کند.

  • بورسیه دوره دکترای دانشگاه اکول نرمال سوپریور (Scuola Normale Superiore)

این دانشگاه به دانشجویان ایتالیایی و خارج از ایتالیا بورسیه های فول هزینه می دهد. کلیه دانشجویان مقطع PhD کاملا از لحاظ هزینه تحصیل، شهریه و مخارج زندگی ساپورت می شوند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

در ایتالیا چهار دانشگاه وجود دارد که دوره های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین الملل را ارائه می کنند: دانشگاه رم(UNIVERSITY OF ROME)، دانشگاه پاویا(PAVIA UNIVERSITY)، دانشگاه تورورگتو در رم(TURVERGATE UNIVERSITY) و دانشگاه پادوا(PADOVA UNIVERSITY) دانشگاه های برتر با رنکینگ بالا در سطح جهانی هستند.

دانشگاه های پزشکی زیادی در ایتالیا وجود دارند که به زبان انگلیسی آموزش می دهند و مهاجرت به ایتالیا را برای متقاضیان آسان کرده اند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها مقرون به صرفه است و میتواند بر اساس نیاز مالی و شایستگی های تحصیلی کاهش پیدا کند. دلایل بسیار زیادی برای انتخاب ایتالیا برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد. دانشکده ها دارای شهرت جهانی هستند و هزینه تحصیل مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در مقایسه با دانشکده های آمریکا و خیلی از مناطق دیگر جهان بسیار پایین است. تا زمانی که الزامات را براورده کنید واقعا دلیلی وجود ندارد که نخواهید برای برنامه های انگلیسی زبان در ایتالیا درخواست دهید. در حالیکه آموزش شما بسیار خوب و ارزان قیمت است کار شما با حضور استادان با استعداد تضمین می شود.

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی ایتالیا

وقتی که ایتالیا را با دیگر کشورهای اروپایی مقایسه می کنید که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند مشخص می شود که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پزشکی ایتالیا ( 400 یورو-4000 یورو ) در هیچ کجا وجود ندارد در اروپای شرقی دانشجویان 9000 یورو پرداخت می کنند ( مجارستان، اسلواکی و غیره) همچنین در دانشگاه های آمریکا و انگلستان هزینه ها بیشتر است. دانشگاه ها برخی آزادی ها را برای تعیین هزینه های خود دارند اما به عنوان یک قانون هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی، ایتالیایی و غیر اروپایی به یک اندازه است. این قیمت ها مناسب است زیرا دانشگاه های دولتی تا اندازه ای توسط دولت تامین اعتبار می شوند این باعث شده که ایتالیا یکی از بهترین نمونه های آموزش عالی مقرون به صرفه باشد.

یکی دیگر از مولفه های مهم، هزینه زندگی است که به طور کلی شامل هزینه اجاره خانه، حمل و نقل، غذا و در نهایت کتاب ها می شود. نرخ قیمت ها ممکن است بین شهرها کمی متفاوت باشد اما شما می توانید بسته به شهر و منطقه با 500 یورو-1200 یورو در ماه هزینه های زندگی را پوشش دهید. به عنوان یک اصل کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگتر بالاتر است.

همچنین شهرهای شمالی گران تر از شهرهای جنوبی هستند و از نظر جاده ها، فرودگاه و خدمات توسعه یافته تر هستند. مطلع باشید که هزینه سال اول می تواند بالاتر باشد زیرا شما باید ودیعه برای اجاره( معمولا هزینه اجاره 3 ماه)، هزینه وسایل جدید برای خانه و بهترین مکان برای خرید مواد غذایی را پرداخت کنید. شما می توانید دانشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و آنها را برای پیدا کردن یک ایده بهتر مرور کنید.  دانشجویان خارجی/ غیر اتحادیه اروپا با داشتن ویزای تحصیلی / مجوز اقامت اجازه کار دارند. افرادی که مجوز اقامت دارند به داشتن مشاغل نیمه وقت محدود می شوند( 20 ساعت در هفته)

شرایط کار پس از تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

ایتالیا دارای بالاترین تعداد پزشک(MEDICI) در جهان است( 1 پزشک برای هر 160 نفر). آنها به طور کلی به خوبی آموزش دیده اند و حرفه ای هستند. چه الزامات/ مدارکی برای کار به عنوان یک پزشکی خارجی مورد نیاز است؟ (یعنی مهارت های زبان، مدرک پزشکی، بیمه، وضعیت مهاجرت)

  1. مدرک پزشکی( و گواهی های تکمیل کننده)
  2. صلاحیت حرفه ای( اگر در کشور مبدا ارائه شده باشد)
  3. گواهی حسن انجام کار( GOOD STANDING CERTIFICATION)
  4. عدم داشتن پرونده های کیفری( پرونده های قانونی)
  5. پروسه ثبت و صدور مجوز

بر اساس گزارش سازمان جهانی، وزارت بهداشت مسئول صدور مجوز برای پزشکان است، در صورتیکه موضوعات مربوط به ثبت و تنبیه انضباطی توسط انجمن های پزشکی انجام می شود. بعد از تایید واجد شرایط بودن یک گواهی برای کار توسط وزارت صادر می شود. درخواست در ابتدا برای وزارت بهداشت و بعد استان مقتضی به منظور ثبت ارائه می شود. مجوز صادر شده برای تمام ایتالیا معتبر است نه تنها برای استانی که فرد در آن ثبت شده است. مجوز به صورت دائم و بدون محدودیت زمانی صادر می شود. شهروندان ایتالیایی برای ثبت و صدور مجوز باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • تابعیت ایتالیا
  • وضعیت حقوقی( حقوق کامل مدنی و امتیازات)، گواهی حسن انجام کار
  • مدارک دانشگاهی یا دیگر موسسات معتبر برای تکمیل دوره پزشکی، آزمون دولتی و دوره انترنی
  • تاییدیه وزارت برای مدارک آموزش پزشکی و وضعیت مربوط به حق کار
  • گواهی اقامت در منطقه استانی مربوطه
شرایط کار پس از تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

شرایط کار پس از تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

افرادی که در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا آموزش دیده اند برای کار به عنوان یک پزشک در ایتالیا باید ثبت نام کنند( حق کار طبق دستورالعمل های بخش نامه های اروپا که در قوانین ایتالیا ثبت شده است، 217-78، 409-85). علاوه بر این شهروندان ایتالیایی که در سایر کشورهای اروپایی آموزش دیده اند باید گواهی مبنی بر ثبت به عنوان یک پزشک از کشوری که از آن آمده اند و همچنین گواهی حسن انجام کار که در کشور مربوطه صادر شده است را ارائه کنند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مدارک زیر نیاز دارند.

  • گواهی تولد
  • گواهی ملیت یا معادل آن
  • گواهی وضعیت مدنی
  • سوابق قانونی
  • صلاحیت حرفه ای( مدارک تحصیلی و غیره)

سوالات متداول درباره شرایط اخذ بورسیه پزشکی ایتالیا

امکان اخذ بورسیه تحصیلی جهت رشته پزشکی در ایتالیا وجود دارد؟

بله، در حال حاضر دانشگاه های معتبر و معروف در ایتالیا جهت رشته پزشکی بورسیه هایی را ارائه می دهند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی در ایتالیا هستند؟

دولت ایتالیا دانشجویان تمام ملیت های دنیا را واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی می دانند.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا به چه دوره هایی تعلق می گیرد؟

مقطع کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2 ° ciclo) ، برنامه دکترا، پژوهش های زیر نظر دانشگاه، دوره های زبان و غیره

انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا کدامند؟

بورس تحصیلی EDISU Piedmont، بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا مخصوص دانشجویان بین المللی، بورسیه بین المللی دانشگاه پاویا مخصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه، بورسیه بین المللی دانشگاه کاتولیکا، بورسیه دوره دکترای دانشگاه اکول نرمال سوپریور (Scuola Normale Superiore)

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است و تا 4،000 یورو در سال خواهد رسید.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا متفاوت است و مابین 500 تا 1،200 یورو خواهد بود.

پس از پایان تحصیل پزشکی در ایتالیا می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

بله، اما متقاضیان می بایست مدارک تعیین شده و مورد نظر را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت کار پس از تحصیل پزشکی در ایتالیا چیست؟

مدارک پزشکی، گواهی صلاحیت حرفه ای، گواهی حسن انجام کار، گواهی عدم سابقه کیفری، پروسه ثبت و صدور مجوز

بورسیه های تحصیلی پزشکی در ایتالیا چه مواردی را پوشش می دهد؟

با توجه به بورسیه مختلف دانشگاه های متفاوت، این موارد با یکدیگر فرق دارند، اما به طور معمول مواردی چون شهریه، هزینه های زندگی و هزینه های درمانی را شامل می شود.

بورسیه دانشگاه بولونیا ایتالیا چه میزان است؟

11،059 هزار یورو برای یک سال تحصیلی که کل مبلغ شهریه را در بر میگیرد.

امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ایتالیا وجود دارد؟

بله، اما مدارک اخذ شده از دانشگاه های خصوصی دارای اعتبار زیادی نیستند.

دانش آموزان از تمام ملیت ها واجد شرایط درخواست بورس تحصیلی در ایتالیا می باشند،اگر می خواهید بدانید که زندگی در ایتالیا چگونه است بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) گفت و گو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *