بورسیه تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه با دارا بودن دانشگاه های بین‌المللی و کسب رتبه های جهانی سالیان سال است که به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در میان متقاضیان بین‌المللی شهرت دارد. اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف و حمایت های مالی در قالب کمک هزینه دانشجویی از راهکارهای دولت ترکیه برای تشویق متقاضیان به ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه به صورت رایگان یا با هزینه کم است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بر این اساس ما کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی سعی کرده ایم تا به طور مفصل در این مقاله به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2023-2024 بپردازیم. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید و به دلیل کافی نبودن تمکن مالی سردرگم هستید، با صرف کمی وقت و مطالعه این مقاله می توانید برای آینده درخشان خود برنامه ریزی کنید و در نهایت با ما مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

متقاضیان برای تحصیل رایگان در ترکیه باید دارای شرایط لازم دریافت آن بورسیه تحصیلی باشند. دانشگاه های کشور ترکیه بورسیه های تحصیلی مختلف و متنوع را به متقاضیان واجد شرایط اعطا می کنند و مهاجرت تحصیلی به ترکیه را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است. حتی شرایط اعطای بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان در ترکیه نیز برای تحصیل در مدارس این کشور فراهم است؛ اما شرط مهم دریافت بورسیه های کشور ترکیه دارا بودن شرایط مورد نیاز است.

برخی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه دارای اهمیت بیشتری در مقایسه با دیگر معیارها است. برای مثال دارا بودن شرایط سنی مناسب و یا دارا بودن معدل تحصیلی مناسب موجب می شود تا شانس قبولی در بورسیه ترکیه افزایش یابد. از جمله مهم ترین شرایط بورسیه تحصیلي ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

دارا بودن معیارهای حداقل پیشرفت تحصیلی (معدل تحصیلی)

  • برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی پیشرفت تحصیلی (معدل): حدود 70%
  • برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیشرفت تحصیلی (معدل): حدود 75%
  • برای متقاضیان مشغول تحصیل پزشکی در ترکیه، دندانپزشکی و داروسازی (معدل): حدود 90%

دارا بودن سن مناسب

  • برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی: زیر 21 سال
  • برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: زیر 30 سال
  • برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع دکتری: زیر 35 سال
  • برای متقاضیان اخذ بورسیه های تحقیقاتی: زیر 45 سال

متقاضیان واجد شرایط

  • شهروندان همه کشورهای یا فارغ التحصیلان دانشگاه ها در پایان سال تحصیلی جاری (قبل از آگوست 2022)
  • محققان و پژوهشگران بومی و بین‌المللی

متقاضیان غیر واجد شرایط

  • شهروندان ترکیه و متقاضیانی که تابعیت ترکیه را از دست داده اند.
  • متقاضیانی که در حال حاضر در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کرده اند و هنوز درخواست تحصیل رایگان در ترکیه را ارائه نداده اند.

دانشگاه های ترکیه

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در ترکیه

متقاضیان برای تحصیل رایگان در ترکیه می توانند با حضور در دانشگاه های ترکیه و یا از طریق آنلاین اقدام کنند. متقاضیانی که از طریق سیستم درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه TBBS برای ثبت نام بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه اقدام می کنند، باید مدارک زیر را در این سیستم آپلود کنند:

  • مدارک شناسایی معتبر، کارت شناسایی یا پاسپورت با اعتبار کافی
  • یک قطعه عکس متقاضی گرفته شده در یک سال اخیر
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی یا گواهی دیپلم دبیرستان
  • نتایج آزمون سراسری و یا نتایج امتحان بورسیه ترکیه
  • نتایج آزمون های بین‌المللی GRE یا GMAT
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه (آیلتس، TOFEL یا DELF)
  • نتایج آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه (SAT، YOS یا TOMER)
  • یک پروپوزال یا مقاله علمی (برای برنامه های بورسیه مقطع دکتری)
  • یک نمونه مکتوب از تحقیقات و پژوهش های علمی (برای برنامه های بورسیه مقطع دکتری)

تحصیل رایگان در ترکیهاهمیت دارا بودن معدل مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

از مهم ترین شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه دارا بودن معدل تحصیلی در سطح بالا می باشد. در واقع معدل تحصیلی نشان دهنده شایستگی های علمی و شرایط تحصیلی متقاضی می باشد. از آن جا که شرایط تحصیل رایگان در ترکیه رقابتی و بر اساس بالا بودن معدل و ریزنمره های تحصیلی است، بالا بودن معدل تحصیلی احتمال پذیرش در بورسیه ترکیه را افزایش می دهد. بر این اساس متقاضیانی که دارای شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه با مدرک دیپلم برای مقطع کارشناسی هستند، باید دارای معدل 14 و حداقل حدود 70% نمرات باشند.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند نیازمند معدل 15 و حدود 75% نمرات می باشند. متقاضیان برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید دارای معدل 18 و حدود 90% نمرات باشند.

اهمیت دارا بودن انگیزه نامه مناسب برای تحصیل رایگان در ترکیه

متقاضیانی که قصد ثبت نام بورسیه های تحصیلی ترکیه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، باید انگیزه نامه قوی و مناسب ارائه دهند. متقاضی در انگیزه نامه تحصیلی باید دلایل خود برای تحصیل رایگان در ترکیه بیان کند. در اهمیت ارائه انگیزه نامه قوی برای دریافت هزینه بورسیه تحصیلی ترکیه ذکر این نکته کافی است که اولین مدرکی که مورد ارزیابی قرار می گیرد، انگیزه نامه تحصیلی است. شرایط یک انگیزه نامه قوی و مناسب برای افزایش احتمال پذیرش در بورسیه ترکیه عبارت است از:

  • ذکر مهارت ها و دستاوردهای علمی و موفقیت های تحصیلی
  • ارائه دلایل واضح و شفاف و قوی برای دریافت بورسیه ترکیه
  • محدودیت نگارش کلمات از حدود 500 تا 1000 کلمه
  • نگارش بدون اغراق و بر اساس مستندات علمی

جزئیات مهم در مورد مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ترکیه

متقاضی علاوه بر ارائه مدارک لازم و دارا بودن شرایط مورد نیاز برای تحصیل رایگان در ترکیه باید به موارد جزئی اما مهم نیز برای تهیه و آماده سازی مدارک توجه کند. برخی از جزئیات مهم در مورد مدارک لازم برای اخذ بورسیه های ترکیه از:

  • بسیاری از برنامه ها و رشته های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی تدریس می شوند؛ اما برخی از دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان انگلیسی و یا دیگر زبان ها ارائه می دهند. بنابراین متقاضیانی که قصد تحصیل در این برنامه های تحصیلی را دارند باید گواهی نامه مهارت زبان بین‌المللی (آیلتس، تافل یا دیگر مدارک و گواهی نامه های زبان مورد تأیید) را ارائه دهند.
  • از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه ارائه مدرک آزمون زبان ترکیه و آزمون های بین‌المللی (GRE یا GMAT و SAT، YOS یا TOMER) می باشد. متقاضیان برای انتخاب برنامه های بورسیه در سیستم درخواست باید زبان آموزش را نیز بررسی کنند.
  • متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی که به جای نمره های آزمون های بین‌المللی دارای مدارک SAT یا GCSE هستند، باید حداقل مدارک مورد نیاز دوره دیپلم دبیرستان را بر اساس این آزمون های بین‌المللی ارائه دهند.
  • همه متقاضیان انتخاب شده برای تحصیل رایگان در ترکیه که دارای مدرک زبان ترکی در سطح C1 نمی باشند (از جمله متقاضیانی که در برنامه های زبان انگلیسی یا سایر زبان ها قرار دارند) باید در دوره یک ساله آموزش زبان ترکی شرکت کنند و تا پایان سال تحصیلی مدرک زبان ترکی سطح C1 را دریافت کنند.

مراحل بررسی و اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه

درخواست های بورسیه های تحصیلي ترکیه بر اساس موفقیت های تحصیلی، فعالیت های اجتماعی و انگیزه نامه مربوط به رشته انتخابی متقاضی در دانشگاه بررسی و ارزیابی علمی می شوند. مراحل بررسی و تحصیل رایگان در ترکیه عبارت اند از:

مرحله اول: ارزیابی مقدماتی

همه درخواست های دریافت بورسیه های تحصیلی بر اساس معیارهایی مانند پیشرفت تحصیلی، محدودیت های سنی برای هر مقطع تحصیلی و مدارک تحصیلی مورد نیاز در این مرحله بررسی و ارزیابی می شوند.

مرحله دوم: ارزیابی تخصصی

درخواست متقاضیان واجد شرایط برای دریافت بورسیه تحصیل رایگان ترکیه از نظر معیارهای مختلف مانند شرایط تحصیلی، مدارک و سوابق تحصیلی، اهداف و علایق تحصیلی، ثبات و اولویت ها، محتوای انگیزه نامه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی توسط هیئت متخصصان و کارشناسان ارزیابی می شوند. پس از این مرحله لیست نهایی متقاضیان واجد شرایط برای مصاحبه تنظیم می شوند.

مرحله سوم: برگزاری آزمون 30 سؤالی

آزمون 30 سؤالی شامل سؤالات ریاضی، هندسه و منطق برای متقاضیان مقطع کارشناسی در رشته های علوم پزشکی و علوم فنی و مهندسی که دارای متقاضیان بالاتری است به دو زبان ترکی و انگلیسی برگزار می شود. مدت زمان پاسخ به سؤالات آزمون 60 دقیقه است.

مرحله چهارم: مصاحبه حضوری

مصاحبه حضوری در همان روز برگزاری آزمون و در نوبت صبح و بعدازظهر انجام می شود. متقاضیان پس از دریافت دعوت‌نامه مصاحبه از زمان آزمون و نوبت مصاحبه خود مطلع خواهند شد. مدت زمان مصاحبه 15 تا 30 دقیقه و در قالب بررسی مدارک، هدف از درخواست متقاضی و بررسی دانش آکادمیک و اهداف شغلی متقاضی می باشد. متقاضیان برای مصاحبه باید همه مدارک تحصیلی و مدرک زبان خود را به همراه داشته باشند.

مرحله پنجم: ارزیابی نهایی

نتایج مصاحبه های متقاضیان توسط هیئت گزینش ارزیابی می شود و لیست متقاضیان واجد شرایط و تأیید شده برای تحصیل رایگان در ترکیه آماده می شود. در این مرحله صلاحیت عمومی متقاضی برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه ارزیابی می شود.

انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه

برنامه جامع بورسیه ترکیه بورسیه های تحصیلی متفاوت و خاصی را برای هر مقطع تحصیلی اختصاص داده است. بورسیه های تحصیلی کشور ترکیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس همه متقاضیان واجد شرایط است. متقاضیان برای گرفتن انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه باید دارای شرایط و الزامات خاصی باشند.

انواع بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه به 3 بخش بورسیه های تحصیلی بلند مدت Full-Time، بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت Short-Term و بورسیه های فول فاند Full Funded ترکیه تقسیم می شوند و هر یک از این دو نوع اصلی بورسیه های دانشگاه های ترکیه دارای زیرمجموعه های مختلفی می باشند:

بورسیه های تحصیلی بلند مدت Full-Time

  • بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری
  • بورسیه تحصیلی هنر ترکیه Art Scholarship Program
  • بورسیه تحصیلی شایستگی ترکیه Merit Scholarship

بورسیه تحصیلی کوتاه مدت Short-Term

  • بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته
  • بورسیه موفقیت Success Scholarship Program
  • بورسیه تحقیقاتی ترکیه Research Scholarship Program
  • بورسیه تحصیلی عبدالله گل ترکیه
  • بورسیه KATIP ترکیه
  • بورسیه دانشگاه های دولتی ترکیه
  • بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

بورسیه تحصیلی بلند مدت ترکیه Full-Time

بورسیه های تحصیلی بلند مدت ترکیه Full-Time در همه مدت تحصیل هزینه های تحصیلی متقاضیان را پوشش می دهند. در واقع متقاضی از ابتدای تحصیل در دانشگاه های ترکیه تا تمام شدن دوره تحصیلی می تواند بورسیه های تحصیلی بلند مدت ترکیه را دریافت کند. بورسیه های مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و بورسیه های شایستگی و بورسیه های هنر از جمله بورسیه های بلند مدت ترکیه می باشند. در ادامه به توضیح خلاصه هر یک از بورسیه های بلند مدت ترکیه می پردازیم.

بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

متقاضیان با تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه و دارا بودن شرایط تحصیل رایگان در ترکیه می توانند از این بورسیه های عالی برخوردار شوند. متقاضیان برای دریافت بورسیه های مقطع کارشناسی باید از ماه ژانویه تا فوریه هر سال از طریق سیستم درخواست بورسیه TBBS برای گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند.

شرایط بورسیه ترکیه با مدرک دیپلم و برای تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر برای متقاضیان بومی ترکیه فراهم است و کمتر متقاضی بین‌المللی امکان تحصیل رایگان در ترکیه در این مقطع تحصیلی را دارد.

متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی و علوم پایه می توانند برای اخذ این بورسیه ها درخواست دهند. تقریباً همه برنامه ها و رشته های مقطع کارشناسی به جز مقاطع کاردانی و مدارس حرفه ای بورسیه های تحصیلی را به متقاضیان ارائه می دهند. از شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان
  • دارا بودن مدرک زبان ترکی yos و کسب نمره لازم در آزمون زبان ترکی
  • دارا بودن معدل تحصیلی دیپلم بالاتر از 15

بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه ها و دپارتمان های مختلف در دانشگاه های ترکیه بر اساس رزومه علمی تحصیلی و پیشینه تحصیلی متقاضیان بورسیه تحصیلي ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد ترکیه در رشته ها و برنامه های علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم انسانی و مهندسی در دسترس است.

شرایط بورس تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد برای همه رشته ها به جز گروه علوم پزشکی فراهم است. شرایط تحصیل رایگان در ترکیه رشته حقوق در ترکیه و بورسیه رشته حسابداری در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد برای متقاضیان بین‌المللی مهیا می باشد. برخلاف شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی، متقاضیان بین‌المللی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد از بورسیه های تحصیلی ترکیه برخوردار شوند.

شانس قبولی در بورسیه ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد برای متقاضیان بین‌المللی با دارا بودن شرایط و مدارک زیر افزایش می یابد:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی با نمره ها و معدل بالاتر از 15
  • دارا بودن مدرک زبان ترکی yos و کسب نمره لازم در آزمون زبان ترکی
  • دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان به همراه ریزنمره های تحصیلی

بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

متقاضیان برای دارا بودن شرایط بورسیه تحصیلي ترکیه در مقطع دکتری باید با استاد راهنما یا سوپروایزر علمی در دانشگاه های ترکیه مکاتبه کنند. احتمال پذیرش در بورسیه ترکیه در مقطع دکتری برای متقاضیان بین‌المللی به معدل مقطع کارشناسی ارشد و مدارک و سوابق علمی تحصیلی و مقاله های تحقیقی بستگی دارد. از جمله شرایط بورسیه شدن در ترکیه در مقطع دکتری موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم 12 ساله دبیرستان
  • دارا بودن مدرک زبان ترکی yos و کسب نمره لازم در آزمون زبان ترکی
  • دارا بودن معدل تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد بالاتر از 18
  • دارا بودن مقاله های علمی منتشر شده در ژورنال های علمی جهان
  • دارا بودن تأییدیه مدارک و سوابق علمی از طرف استاد راهنمای دانشگاه ترکیه

برنامه بورسیه تحصیلی هنر ترکیه Art Scholarship Program

متقاضیان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته های هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی و موسیقی می توانند از بورسیه های هنر ترکیه برخوردار شوند. دانشگاه موسیقی و هنرهای زیبا آنکارا به متقاضیان دارای شرایط بورسیه تحصیلي ترکیه کمک هزینه تحصیلی و اسکالرشیپ اعطا می کند. برنامه بورسیه تحصیلی هنر ترکیه یک برنامه بورسیه تمام وقت است. متقاضیان مشغول تحصیل در برنامه های تحصیلی زیر می توانند برای دریافت بورسیه هنر ترکیه درخواست دهند:

 هنرهای نمایشی

  • مقطع کارشناسی آموزش ساز
  • مقطع کارشناسی آموزش صدا

فناوری ها و علوم موسیقی

  • مقطع کارشناسی علوم و فنون موسیقی
  • مقطع کارشناسی فناوری های موسیقی
  • مقطع کارشناسی تئوری موسیقی

 هنرهای زیبا و موسیقی

  • مقطع کارشناسی ارشد آموزش ساز
  • مقطع کارشناسی ارشد علوم موسیقی
  • مقطع کارشناسی ارشد فناوری های موسیقی
  • مقطع کارشناسی ارشد تئوری موسیقی
  • مقطع کارشناسی ارشد موسیقی شناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد آموزش صدا

بورسیه تحصیلی شایستگی ترکیه Merit Scholarship

برنامه بورسیه شایستگی به منظور تشویق متقاضیان واجد شرایط دارای مدارک علمی بین‌المللی و مهارت های زبانی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اجرا شده است. متقاضیانی که دارای شرایط بورس تحصیلی دانشگاه های ترکیه هستند، می توانند در برنامه بورسیه شایستگی شرکت کنند و کمک هزینه ماهانه 2 برابر بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی ترکیه را دریافت کنند. متقاضیان برای گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه از نوع بورسیه شایستگی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان باید دارای مدارک علمی از امتحان بورسیه ترکیه SAT، YOS، TOMER و نتایج آزمون های بین‌المللی GRE و GMAT باشند.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل مورد تأیید دانشگاه الزامی است.
  • متقاضیانی که در آزمون های ملی امتیازها و مقام های برتر را کسب کرده اند واجد شرایط این بورسیه تحصیلی ترکیه می باشند.
  • متقاضیانی که دارای مقاله های علمی منتشر شده در مجلات علمی جهان هستند نیز دارای شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه از نوع بورسیه شایستگی می باشند.
  • متقاضیان دارای مجوز ثبت اختراع و یا دارای معدل تحصیلی 3.50 از 4 شانس قبولی در بورسیه ترکیه را دارند.

بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت Short-Term

بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت در ترکیه هزینه های یک دوره تحصیلی را پوشش می دهند. مدت زمان دریافت بورسیه های کوتاه مدت Short-Term ترکیه در حدود یک سال می باشد. متقاضیان با دارا بودن شرایط بورس تحصیلی ترکیه می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی کوتاه مدت ترکیه بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه را تأمین کنند.

از مهم ترین برنامه های بورسیه تحصیلی کوتاه مدت ترکیه، برنامه بورسیه برای دانشجویان برجسته، برنامه بورسیه موفقیت Success Scholarship، برنامه بورسیه تحقیقاتی Research Scholarship و برنامه بورسیه KATIP را می توان نام برد. در ادامه به بررسی خلاصه هر یک از بورسیه های کوتاه مدت ترکیه می پردازیم.

برنامه بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته

برنامه بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته بیشتر به متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های ترکیه اعطا می شود. متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته باید از طریق دریافت تأییدیه های استاد مشاور و سوپروایزر علمی در دانشگاه های ترکیه اقدام کنند. میزان کمک هزینه دانشجویی این بورسیه از حدود 1.000 تا 3.000 لیر ترکیه می باشد که هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد. از شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان برجسته و مستعد موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن سوابق تحصیلی عالی و رزومه علمی تحصیلی قوی
  • دارا بودن مقاله ها و تحقیقات منتشر شده در ژورنال های علمی جهان
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالا

برنامه بورسیه موفقیت Success Scholarship Program

برنامه بورسیه موفقیت Success Scholarship Programبه طور خاص برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های ترکیه و دارای عملکرد تحصیلی برجسته و ممتاز برنامه ریزی و اجرا شده است. برنامه بورسیه موفقیت از جمله بورسیه های کوتاه مدت در ترکیه است. برنامه بورسیه موفقیت فقط کمک هزینه ماهانه را پوشش می دهد و هزینه های دیگر توسط این بورسیه تحصیلی پوشش داده نمی شود. مدت زمان برخورداری از بورسیه موفقیت یک سال تحصیلی است. میزان کمک هزینه ماهانه بورسیه تحصیلی موفقیت عبارت است از:

  • در مقطع کارشناسی: ماهانه 500 لیر ترکیه
  • در مقطع کارشناسی ارشد: ماهانه 700 لیر ترکیه
  • در مقطع دکتری: ماهانه 900 لیر ترکیه

برنامه بورسیه تحقیقاتی ترکیه Research Scholarship Program

برنامه بورسیه تحقیقاتی ترکیه به منظور تشویق محققان و دانشجویان مشغول تحصیل برای همکاری در طرح های تحقیقی و پژوهشی در معتبرترین دانشگاه های ترکیه طراحی و اجرا شده است. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های ترکیه را دارند و یا فارغ التحصیلان مقطع دکتری می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند.

برنامه بورسیه تحقیقاتی ترکیه فقط کمک هزینه بورسیه تحصیلی ترکیه را به صورت ماهانه پوشش می دهد. میزان کمک هزینه ماهانه بورسیه تحقیقاتی ترکیه در حدود 4.000 لیر ترکیه می باشد. مدت زمان دریافت بورسیه تحقیقاتی ترکیه از 3 ماه تا 12 ماه است. متقاضیان در طول سال تحصیلی می توانند برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه از نوع تحقیقاتی اقدام کنند.

بورسیه تحصیلی عبدالله گل ترکیه

از دیگر بورسیه های مختص متقاضیان مشغول تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های ترکیه بورسیه عبدالله گل می باشد. متقاضیان با تحصیل در دانشگاه ها و رشته های زبان ترکی و برخی از رشته های زبان انگلیسی ترکیه امکان گرفتن این بورسیه تحصیلی ترکیه را دارند. البته اگر متقاضی در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه تحصیل می کند و قصد دریافت این بورسیه را دارد، ارائه مدرک زبان ترکی و مدرک زبان انگلیسی الزامی است.

بورسیه عبدالله گل هزینه های تحصیلی متقاضیان را پوشش می دهد و شامل کمک هزینه ماهانه دانشجویی نمی شود. متقاضیان مشغول تحصیل در رشته های مهندسی و مدیریت و معماری دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی می توانند برای ثبت نام بورسیه تحصیلی عبدالله گل اقدام کنند.

برنامه بورسیه KATIP ترکیه

برنامه بورسیه KATIP یا برنامه ارتباطی ترکیه برای مقامات دولتی و علمی Turkish Communication Program for Public Officials and Academic یکی از بورسیه های ترکیه از نوع کوتاه مدت است. این بورسیه مختص متقاضیان در حال تحصیل در دانشگاه های ترکیه، مقامات دولتی، دیپلمات ها و محققانی است که مایل به فراگیری زبان ترکی و آشنایی با تاریخ و کشور ترکیه می باشند.

از شرایط بورس تحصیلی ترکیه برای برنامه بورسیه KATIP ارائه درخواست از طریق سفارتخانه های ترکیه و وزارت امور خارجه در کشورهای مربوط است. برنامه بورسیه KATIP فقط کمک هزینه ماهانه و هزینه های اقامت در ترکیه را پوشش می دهد. میزان کمک هزینه این بورسیه ماهانه در حدود 4.000 لیر ترکیه و مدت زمان دریافت این بورسیه از 8 تا 10 ماه می باشد.

بورسیه های دانشگاه های دولتی ترکیه

متقاضیان برای درخواست بورسیه های دولتی ترکیه برای سال تحصیلی 2023-2024 می توانند از تاریخ 10 ژانویه 2023 اقدام کنند. بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس می باشد. بورسیه های دولتی ترکیه به دلیل پوشش گسترده هزینه های تحصیلی و زندگی و همچنین مزایای مهم بسیار شناخته شده هستند. کمک هزینه های ارائه شده از طریق بورسیه ترکیه از لحاظ میزان و ارزش مادی متفاوت می باشند. کمک هزینه ها برای کمک مالی به دانشجویان در مدت اقامت تحصیلی در ترکیه است.

متقاضیان برای دریافت بورسیه های دولتی ترکیه نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس ندارند اما دارا بودن مهارت به زبان انگلیسی یا ترکی الزامی است. علاوه بر این متقاضیان برای درخواست بورسیه های دولتی ترکیه نیاز به پرداخت هزینه های درخواست ندارند. بورسیه های دولتی ترکیه هزینه های زیر را پوشش می دهند:

  • شهریه تحصیلی
  • بیمه درمانی سلامت دانشجویی
  • هزینه اقامتگاه دانشجویی
  • هزینه های سفر و رفت و آمد به ترکیه
  • هزینه های تحصیلی و فرهنگی
  • هزینه های دوره های آموزش زبان ترکی

بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

کشور ترکیه برای جذب متقاضیان بین‌المللی و تشویق به ثبت نام در دانشگاه های این کشور منابع مالی را برای تأمین بورسیه نه تنها در دانشگاه های دولتی بلکه در دانشگاه های خصوصی اختصاص داده است؛ بنابراین متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه را دارند، می توانند با ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه در این دانشگاه ها از مزایای دریافت بورسیه های کشور ترکیه برخوردار شوند. از مهم ترین بورسیه های دانشگاه های خصوصی ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

بورسیه دانشگاه کوچ Koc University

دانشگاه کوچ به عنوان بهترین دانشگاه ترکیه و از دانشگاه های خصوصی این کشور بورسیه های فول فاند را به متقاضیان واجد شرایط اعطا می کند. بورسیه های دانشگاه کوچ همه هزینه های تحصیلی (معافیت های 25% تا 100% شهریه) و هزینه های زندگی (هزینه های بیمه درمانی، کمک هزینه ماهانه و هزینه خرید بلیط رفت و برگشت به ترکیه) را پوشش می دهند.

بورسیه دانشگاه ابن خلدون Ibn Haldun University

دانشگاه خصوصی و جوان ابن خلدون با تمرکز بر مطالعات اجتماعی بورسیه های فول فاند و جزئی را به متقاضیان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می کند. از مهم ترین بورسیه های دانشگاه ابن خلدون موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه TAB: این بورسیه شایستگی علمی و تحصیلی شامل کمک هزینه ماهانه 1.500 لیر ترکیه، هزینه اقامتگاه دانشجویی و معافیت از شهریه می باشد.
  • بورسیه UBB: این بورسیه برای متقاضیان برجسته علمی شامل کمک هزینه ماهانه 2.500 لیر ترکیه، هزینه اقامتگاه دانشجویی و معافیت از شهریه می باشد.
  • بورسیه OGB: این بورسیه برای متقاضیان ممتاز علمی شامل معافیت از شهریه در مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشد.

بورسیه فول فاند Full Funded ترکیه

بورسیه های فول فاند ترکیه یا بورسیه تحصیل رایگان ترکیه از بهترین بورسیه های این کشور برای متقاضیان بین‌المللی است. بورسیه های فول فاند همه هزینه های زندگی و تحصیلی متقاضیان در طول تحصیل در ترکیه را پوشش می دهند. از جمله مهم ترین بورسیه فول فاند ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

بورسیه تحصیلی Turkiye Burslari

این بورسیه همه هزینه هایی که متقاضیان در حین تحصیل در ترکیه و کسب مهارت های جدید به آن نیاز دارند را در بر می گیرد. بورسیه Turkiye Burslari یک بورسیه فول فاند یا بورسیه تحصیل رایگان در ترکیه است که همه هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه را پوشش می دهد. بورسیه فول فاند Turkiye Burslari در همه رشته ها و برنامه های تحصیلی از هنر و علوم انسانی تا ادبیات و اقتصاد و معماری به متقاضیان اعطا می شود. این بورسیه هزینه های اقامت دانشجویی در ترکیه، هزینه بیمه درمانی، هزینه خرید بلیط رفت و برگشت به ترکیه و کمک هزینه ماهانه را پوشش می دهد.

بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت Bilkent University

بورسیه دانشگاه بیلکنت از بهترین بورسیه های تحصیلی ترکیه با بودجه کامل است. متقاضیان دریافت بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت از طریق نمره های دبیرستان، نمره های امتحانات نهایی و یا نمره های آزمون های بین‌المللی ارزیابی می شوند. علاوه بر بورسیه فول فاند این دانشگاه بورسیه های جزئی را نیز به متقاضیان واجد شرایط اعطا می کند. بورسیه های معاف از شهریه این دانشگاه در 5 سطح از 20% تا 100% تخفیف همراه است. معافیت از پرداخت هزینه اقامتگاه و اسکان دانشجویی مختص متقاضیانی است که بورسیه فول فاند را دریافت کرده اند و تا مدت زمان 8 ترم پرداخت می شود. بورسیه معافیت تحصیلی دانشگاه بیلکنت حداکثر 4 ترم برای دوره های آمادگی زبان انگلیسی و 10 ترم دوره های مقطع کارشناسی می باشد.

بورسیه فول فاند دانشگاه کوچ Koc University

بورسیه دانشگاه کوچ مختص متقاضیانی است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته MBA، کارشناسی ارشد LLB و یا مقطع دکتری PHD را دارند. دانشگاه کوچ بیش از 70 برنامه تحصیلات تکمیلی و بورسیه های تحصیلی متنوع را در سال 2023-2024 به متقاضیان ارائه می دهد. بورسیه فول فاند دانشگاه کوچ از بهترین برنامه های بورسیه ترکیه محسوب می شود.

بورسیه فول فاند Scholarship TUBITAK

برنامه بورسیه TUBITAK یکی از بهترین بورسیه های فول فاند و بورسیه تحصیل رایگان ترکیه در دانشگاه های این کشور است. این بورسیه از طریق برنامه های زیر متقاضیان بین‌المللی مشغول در دانشگاه های ترکیه را حمایت می کند:

  • برنامه بورسیه تحصیلی برای متقاضیان بین‌المللی
  • برنامه بورسیه تحقیقاتی برای اتباع خارجی
  • برنامه تحصیلات تکمیلی برای متقاضیان از کشورهای کمتر توسعه یافته
  • برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی برای متقاضیان بین‌المللی

بورسیه فول فاند دانشگاه سابانچی Sabanci University

بورسیه فول فاند دانشگاه سابانچی در نوع خود از بهترین بورسیه تحصیل رایگان ترکیه با بودجه کامل است. متقاضیانی که در دانشگاه سابانچی ثبت نام می کنند به طور خودکار برای دریافت بورسیه ارزیابی می شوند. متقاضیان برای افزایش احتمال پذیرش در بورسیه ترکیه در دانشگاه سابانچی باید دارای نمره های بالا در مقطع کارشناسی، معدل بالای مقطع کارشناسی، نتایج آزمون GRE و GMAT و دیگر معیارهای لازم باشند. انواع بورسیه های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود.

بورسیه بانک توسعه اسلامی Islamic Development Bank Scholarship

برنامه بورسیه بانک توسعه اسلامی ISDB یکی از بورسیه های فول فاند ترکیه و مختص شهروندان کشورهای عضو ISDB و جوامع مسلمان از کشورهای غیر عضو در سراسر جهان می باشد. این بورسیه در دانشگاه های انگلستان مانند دانشگاه آکسفورد نیز به متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری و یا دوره های آموزش حرفه ای در دانشگاه های ترکیه را دارند، واجد شرایط دریافت بورسیه ISDB هستند. این بورسیه مختص متقاضیان دختر و پسر در همه رشته های دانشگاهی و مقاطع تحصیلی دانشگاه های ترکیه است.

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه و دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور نیازمند آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه و شرایط دریافت این بورسیه ها می باشند. وکیل و مشاوره بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ترکیه در موسسه اصطهباناتی با آگاهی از قوانین و شرایط دریافت بورسیه های دانشگاه های ترکیه راهنمایی های لازم را به متقاضیان ارائه می دهند.

با ارائه خدمات مشاوره ای بورسیه موسسه ما متقاضیان واجد شرایط می توانند از مزایای بورسیه های فول فاند، بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان در ترکیه و بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه برخوردار شوند. به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه همین حالا با مشاوران موسسه ما تماس بگیرید.

شرایط بورسیه تحصیلی ترکیههزینه های تحت پوشش بورسیه تحصیلی ترکیه

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های ترکیه و دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه می توانند بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را تأمین کنند. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است و متقاضیان با دریافت بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه می توانند شرایط تحصیل رایگان را برای خود فراهم کنند.

کمک هزینه و بورسیه مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه ماهانه در حدود 1.000 لیر ترکیه و برای مقطع کارشناسی ارشد ماهانه در حدود 1.400 لیر ترکیه می باشد. کمک هزینه و بورسیه مقطع دکتری در ترکیه ماهانه در حدود 1.800 لیر ترکیه است. بورسیه تحصیلی رایگان دانشگاه های ترکیه هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  • شهریه دانشگاه های ترکیه
  • شهریه دوره یک ساله آموزش زبان ترکی
  • هزینه های اجاره اقامتگاه های دانشجویی
  • هزینه بیمه سلامت دانشجویی
  • هزینه بلیط پرواز رفت و برگشت به ترکیه (در ابتدای تحصیل و هنگام فارغ التحصیلی)

زمان ثبت نام و اعلام نتایج بورسیه های ترکیه

متقاضیان برای اخذ انواع بورسیه های دانشگاه های ترکیه باید در زمان اعلام شده از طرف آن دانشگاه برای ارسال درخواست و مدارک لازم اقدام کنند. در واقع یک تاریخ یکسان برای ثبت نام بورسیه های تحصیلی ترکیه و اعلام نتایج درخواست وجود ندارد و هر بورسیه زمان ثبت نام مشخصی دارد. زمان ثبت نام و اعلام نتایج برخی از بورسیه های دانشگاه های ترکیه عبارت اند از:

بورسیه های دولتی ترکیه

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیه10 ژانویه تا 20 فوریه
زمان ارزیابی نهاییمارچ تا اپریل /می
زمان انجام مصاحبهژوئن تا جولای
زمان اعلام نتایج درخواستاوایل آگوست
زمان ارزیابی مقدماتیآگوست
زمان انتقال بورسیهسپتامبر

 

بورسیه موفقیت Success Scholarship

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیهاکتبر تا نوامبر
فرآیند ارزیابی و اعلام نتایج درخواستنوامبر

 

بورسیه تحقیقاتی Research Scholarship

این بورسیه در 4 دوره در یک سال تحصیلی به متقاضیان اعطا می شود.

 دوره اول

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیهژانویه تا مارچ
فرآیند ارزیابی و اعلام نتایج درخواستاپریل

دوره دوم

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیهاپریل تا ژوئن
فرآیند ارزیابی و اعلام نتایج درخواستجولای

دوره سوم

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیهجولای تا سپتامبر
فرآیند ارزیابی و اعلام نتایج درخواستاکتبر

دوره چهارم

زمان اخذ درخواست بورسیه ترکیهاکتبر تا دسامبر
فرآیند ارزیابی و اعلام نتایج درخواستژانویه

 

بهترین رشته ها برای اخذ بورسیه های ترکیه

کشور ترکیه به منظور تشویق متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از طریق اعطای بورسیه های مختلف از آن ها حمایت مالی می کند. ارائه بورسیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی و اعطای بورسیه های فول فاند شرایط تحصیل با کمترین دغدغه مالی را برای متقاضیان تحصیل در ترکیه فراهم می کند.

دانشگاه های ترکیه برای همه رشته ها و برنامه های تحصیلی و همچنین مقاطع تحصیلی بورسیه های متنوعی دارند. از مهم ترین بورسیه های تحصیلی ترکیه برای متقاضیان ایرانی موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه رشته میکروبیولوژی پزشکی
  • بورسیه رشته پرستاری در ترکیه
  • بورسیه رشته مهندسی مکانیک در ترکیه
  • بورسیه رشته مهندسی صنایع در ترکیه
  • بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه
  • بورسیه رشته ریاضیات در ترکیه
  • بورسیه رشته اقتصاد در ترکیه
  • بورسیه رشته حقوق عمومی در ترکیه

بورسیه رشته حقوق در ترکیه

متقاضیان مشغول تحصیل در رشته حقوق در ترکیه می توانند از بورسیه های فول فاند و جزئی و معافیت از پرداخت شهریه برخوردار شوند. بورسیه رشته حقوق در ترکیه بر اساس دارا بودن شرایط تحصیلی عالی و شایستگی های علمی اعطا می شود. دانشگاه های زیر بورسیه رشته حقوق در ترکیه را به متقاضیان واجد شرایط اعطا می کنند:

  • دانشگاه کوچ Koc University
  • دانشگاه بیلکنت Bilkent University
  • دانشگاه آلتین باس Altinbas University

بورسیه رشته حسابداری در ترکیه

متقاضیان مشغول تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه های ترکیه می توانند از بورسیه های رشته حسابداری در ترکیه برخوردار شوند. هزینه های تحصیلی و معافیت های 50% تا 100% از پرداخت شهریه از موارد مهم در پوشش بورسیه های رشته حسابداری در ترکیه است. از مهم ترین بورسیه های رشته حسابداری در ترکیه Turkiye Scholarship را می توان نام برد. میزان این بورسیه رشته حسابداری در ترکیه برای متقاضیان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی 800 لیر ترکیه، کارشناسی ارشد 1.100 لیر ترکیه و مقطع دکتری حسابداری 1.600 لیر ترکیه می باشد.

بورسیه تحصیل در ترکیهبهترین دانشگاه های ترکیه برای اخذ بورسیه تحصیلی

دانشگاه های ترکیه با ارائه شهریه تحصیلی پایین و اعطای بورسیه های تحصیلی متنوع شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل متقاضیان بین‌المللی با تمکن مالی ناکافی فراهم کرده اند. هزینه بورسیه تحصیلی ترکیه و پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور، ترکیه را به مکان مناسب برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. به همین دلیل ترکیه در مدت زمان کوتاهی به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان مبدل شده است.

دانشگاه های ترکیه با بالا بودن کیفیت آموزشی، وجود رویکرد پژوهش محور، شهریه پایین و اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف از بهترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان ایرانی می باشند. در ادامه به ارائه بهترین دانشگاه های ترکیه با شهریه پایین و بورسیه های مختلف می پردازیم:

  • دانشگاه معمار سینان Mimar Sinan University
  • دانشگاه مصطفی کمال Mustafa Kamel University
  • دانشگاه خاور نزدیک (قبرس) Near East University (Cyprus)
  • دانشگاه اوکان Okan University
  • دانشگاه دوکوز ایلول Dokuz Eylul University
  • دانشگاه مدیترانه شرقی (قبرس) Eastern Mediterranean University (Cyprus)
  • دانشگاه فاتح Fatih University
  • دانشگاه آنکارا Ankara University
  • دانشگاه آتاتورک Ataturk University
  • دانشگاه آتیلیم Atilim University

سخن آخر

در این مقاله کامل لیست جامع بورسیه های تحصیلی ترکیه به همراه شرایط دریافت این بورسیه ها ارائه شد. دانشگاه های ترکیه بورسیه های تحصیلی فول فاند، بورسیه تحصیلی رایگان در ترکیه، بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان در ترکیه، بورسیه های جزئی و انواع دیگر بورسیه ها را به متقاضیان بین‌المللی ارائه می دهند. احتمال پذیرش در بورسیه ترکیه دارا بودن شرایط تحصیلی عالی، دارا بودن شایستگی ها و دستاوردهای علمی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و ترکی و معیارهای دیگر می باشد.

متقاضیان برای کسب آگاهی های لازم در مورد شرایط دریافت بورسیه های دانشگاه های ترکیه می توانند با مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنند. این مشاوران با ارائه خدمات مهاجرتی رایگان و قوانین بورسیه شدن در ترکیه کمک زیادی به متقاضیان برای تحصیل در ترکیه می کنند. در واقع خدمات مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه که در موسسه ما ارائه می شود، در کمتر موسسه مهاجرتی دیده می شود.

سؤالات متداول در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه

  1. متقاضیان واجد شرایط دریافت بورسیه های کشور ترکیه کدام اند؟

از نظر شرایط غیر تحصیلی شهروندان همه کشورهای یا فارغ التحصیلان دانشگاه ها در پایان سال تحصیلی جاری، قبل از آگوست 2022، محققان و پژوهشگران بومی و بین‌المللی واجد شرایط هستند.

  1. بورسیه های تحصیلی بلند مدت ترکیه Full-Time کدام اند؟

بورسیه هایی که هزینه های تحصیلی متقاضیان را پوشش می دهند: مانند بورسیه های مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و بورسیه های شایستگی و بورسیه های هنر می باشند.

  1. مهم ترین آزمون های بورسیه ترکیه کدام اند؟

مدرک نتایج امتحان بورسیه ترکیه و آزمون های بین‌المللی (GRE یا GMAT و SAT، YOS یا TOMER) می باشد.

  1. آیا ارائه مدرک زبان ترکی برای اخذ بورسیه ترکیه الزامی است؟

بله. متقاضیان فاقد مدرک زبان ترکی سطح C1 باید در دوره یک ساله آموزش زبان ترکی شرکت کنند و تا پایان سال تحصیلی مدرک زبان ترکی سطح C1 را دریافت کنند.

  1. بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه چه هزینه های را پوشش می دهد؟

شهریه دانشگاه های ترکیه، شهریه دوره یک ساله آموزش زبان ترکی، هزینه های اجاره اقامتگاه های دانشجویی، هزینه بیمه سلامت دانشجویی و هزینه بلیط پرواز رفت و برگشت به ترکیه.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

8 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی ترکیه | شرایط تحصیل رایگان در ترکیه

  1. سمانه گفت:

    سلام من 23سالمه و زمین شناسی میخونم امسال ساله آخرمه میتونم بعد از فارغ‌التحصیلی برای بورسیه کارشناسی اقدام کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در مقطع کارشناسی می توانید برای بورسیه دولتی کشور ترکیه اقدام نمایید.

  2. Turk گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگر نمره ی خوبی در آزمون یوس کسب کنیم و معدل دیپلم بالای ۱۵ باشه میتونیم بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟ یا شرایط دیگه ای هم داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین خیلی مهمه چون میخوام برنامه ریزی کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط سنی شما در دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی حائز اهمیت است. در حالت کلی با معدل بالا و شرایط سنی مناسب شانس اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای شما وجود دارد.

  3. سارینا گفت:

    سلام من رشته تحصیلیم انسانی هست و معدلم بالای 19.5باید برای دانشگاه چه رشته ای انتخاب کنم که شانس بالایی برای گرفتن بورسیه ترکیه داشته باشم؟
    میشه اسم رشته هایی که برای انسانی ترکیه بهشون بورسیه میدن رو بگید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بورسیه تحصیلی ترکیه بسته به رزومه علمی شما دارد و به رشته تحصیلی شما مرتبط نمی باشد.

  4. مونا عظیمی گفت:

    سلام من دانش آموز پایه نهم هستم و سه ماه دیگر مدرک پایه ام را میگیرم و معدلم بالای۱۸میباشد آیا میتوانم برای بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان درخواست بدهم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      لطفا در نظر داشته باشید که بیشتر بورسیه های تحصیلی ترکیه، برای مقاطع تحصیلی دانشگاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *