بهترین کشورها برای معماران برای کار

مشاغل معماری از کارهای پرطرفدار در دنیا است مخصوصا در کشورهایی که تجارت ساختمانی روبه رشدی دارند. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است بهترین کشورها برای کار معماری، شرایط کار در این کشورها و همچنین پردرآمدترین کشورها برای معماران را معرفی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز به صورت تلفنی و حضوری تماس برقرار کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین کشورهای دنیا برای معماران

بهترین کشورهای دنیا و شرایط کار برای معماران به شرح زیر است:

شرایط کار و مهاجرت معماران به کانادا

طبق قانون کشور کانادا، در صورتی که به عنوان عضوی از نهاد نظارتی در استانی که قصد کار دارید مجوز دریافت نکرده اید مجاز نیستید به عنوان معمار در کانادا کار کنید و یا از عنوان “معمار” استفاده کنید. با این وجود، اگر در حال کار تحت هدایت یک معمار هستید، لازم نیست برای کار در یک شرکت معماری مجوز بگیرید. موسسه رویال معماری کانادا (RAIC) یک انجمن ملی وصدای معماری و نشان دهنده عملکرد معماران در کاناداست.به طور کلی، چشم انداز شغلی برای معماران در کانادا مثبت است.انتظار می رود در نتیجه رشد پیش بینی شده در ساخت و ساز و تقاضا برای خدمات معماری، تعداد معماران در طی چند سال آینده اندکی افزایش یابد. اگرچه بیشتر شهرهای کانادا فرصت های شغلی را در بخش معماری ارائه می دهند، ممکن است دراستان های با رشد سریع همچون ساسکاچوان و آلبرتا فرصت های بیشتری پیدا کنید. هنگام جستجوی شغل، منطقه جغرافیایی خود را گسترش دهید تا شهرهای کوچکتر و شهرهای نزدیک به شهر مورد نظر خود را در بر گیرید. قبل از تصمیم گیری در محل سکونت خود در کانادا، تحقیق کنید و دریابید که تقاضای بیشتری برای حوزه حرفه شما وجود دارد.

شرایط کار و مهاجرت معماران به آمریکا

شما نمی توانید بدون اخذ مجوز در آن حوزه محل کار خود بع عنوان معمار در کانادا کار کنید. هر یک از 50 ایالت، ناحیه کلمبیا، گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده دارای یک موسسه برای ثبت نام معماران هستند که این حرفه را بررسی می کنند. همچنین شورای ملی انجمن های ثبت معماری (NCARB) وجود دارد، یک شرکت غیرانتفاعی است که از معماران قانونی تشکیل شده است. طبق اعلام دفتر آمار آمریكا، اشتغال معماران در آمریكا از سال 2014 تا 2024 حدود 7 درصد رشد خواهد كرد، تقریباً به سرعت متوسطی که برای همه مشاغل وجود دارد. با این وجود، رقابت برای مشاغل معماری بسیار قدرتمند خواهد بود. بیشتر برای معماران با آگاهی از طراحی سبز تقاضا وجود داشته باشد زیرا افزایش هزینه های انرژی و افزایش نگرانی در مورد محیط زیست باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های جدید طبق طراحی سازگار با محیط زیست ساخته شوند. فرصت ها از نظر جغرافیایی نیز حساس هستند و ممکن است برخی از نقاط کشور پروژه های جدید ساختمان کمتری داشته باشند. همچنین بسیاری از بنگاهها در ساختمانهای خاص مانند بیمارستانها یا برج های اداری تخصص دارند و تقاضا برای این ساختمانها ممکن است بر حسب منطقه متفاوت باشد. از جمله شهرهایی که بیشترین درآمد را در حرفه معماری دارند، لنکستر، سان فرانسیسکو، آتلانتا و ساکرامنتو هستند.

شرایط کار و مهاجرت معماران به آمریکا

شرایط کار و مهاجرت معماران به آمریکا

شرایط کار و مهاجرت معماران به استرالیا

به طور کلی، کلیه مدارک تحصیلی در معماری به دست آمده در خارج از استرالیا باید از نظر میزان هم ارزی با صلاحیت استرالیا ارزیابی شود زیرا اکثر صلاحیت های معماری خارج از کشور استرالیا به رسمیت شناخته نمی شوند. در حال حاضر، شورای اعتبار سنجی معماران استرالیا تعداد معدود مدرکهای شناخته شده غیر استرالیایی از نیوزیلند، هنگ کنگ و سنگاپور را که معتقدند آنها معادل صلاحیت یک معمار استرالیایی است لیست می کند. تمام مدارک دیگر از طریق سیستم بررسی دقیق آنها ارزیابی می شود. مانند ایالات متحده، شیوه معماری به صورت دولت و ایالتی تنظیم می شود. بر خلاف ایالات متحده، فقط حمایت از عنوان در ایالات استرالیا ارائه می شود. اشتغال برای معماران منظر در پنج سال گذشته به شدت افزایش یافته است تا نوامبر 2020 انتظار می رود رشد بسیار بالایی داشته باشد. برای هر نوع مسئولیت، یک معمار باید از قوانین محلی، مقررات و فنون ساخت و ساز آگاه باشد. آگاهی از سیستم تصویب ساختمان از طریق شوراهای محلی، نقشه برداران ساختمان و به طور کلی چگونگی کار ساخت وسایل نقلیه در استرالیا یک ضرورت در یک موقعیت مسئولیت در هر بنگاه معماری است. بنابراین شرکتهای معماری استرالیا معمولاً به تجربه محلی احتیاج دارند و ممکن است در استفاده از معماران خارج از کشور بدون تجربه کار و دانش در این مناطق مردد باشند. اگرچه در بسیاری از مناطق فرصت های شغلی برای معماران در دسترس است، اما به نظر می رسد استرالیا از شهرهای عالی برخوردار است و در سایر مناطق مطلقاً هیچ یک از آنها نیست. به عنوان مثال در سالهای اخیر ملبورن رشد کندی داشته است، در حالی که بریزبن و پرت در حال رشد بودند.

شرایط کار و مهاجرت معماران به نروژ

معمار یک عنوان محافظت شده در نروژ نیست و بنابراین می توانید آزادانه مشغول به کار شوید، اما عنوان Sivilarkitekt (معمار عمران) با این حال یک عنوان محافظت شده است، و برای فارغ التحصیلان مدارس معماری نروژی با حمایت یک مطالعه دانشگاهی 5 ساله، یا افرادی که اثبات معادل آموزش از کشورهای دیگر ارائه کنند، رزرو شده است. از آنجا که گزارش شده که نروژ دارای کمبود معماران است، تقاضا برای افراد متخصص ماهر زیاد است. با این حال، برای معماران خارجی، بازار کار نروژی کار ساده ای نیست و ممکن است پیدا کردن شغل در نروژ کار را دشوار کند. مهاجرت به نروژ فقط در چند سال گذشته رو به رشد است. این امر باعث می شود که کارفرمایان نروژی نسبت به استخدام مهاجران تمایلی نداشته باشند. بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی که در نروژ فعالیت می کنند که زبان کار آنها انگلیسی است، با این حال، برای اکثر قریب به کار در نروژ از جمله مشاغل معماری زبان نروژی معمولاً یک پیش نیاز اساسی است. شما می توانید دوره های زبان نروژی را در هر شهر نروژی پیدا کنید و باید توجه داشته باشید که بسته به نوع شغلی که درخواست می کنید، ثبت نام در دوره های نروژی ممکن است اجباری باشد. با این وجود، از آنجا که اخیراً نروژ بهترین مکان در جهان برای معماران جوان برای یافتن کار شناخته شد، به نظر می رسد که باید مورد توجه قرار گیرد.

شرایط کار و مهاجرت معماران به چین

برای کار قانونی در چین باید از طریق مسیر پروانه اشتغال برای ویزای کار (ویزا Z) اقدام کنید. شهرهایی مانند پکن و شانگهای به طور کلی نیاز دارند که شما باید دارای مدرک لیسانس و حداقل دو سال تجربه مرتبط با تحصیلات تکمیلی باشید و سابقه کیفری نیز نباشید. فرآیند اساسی در چین آغاز می شود، شرکتی که مایل به استخدام شما است، باید برای درخواست به اداره منابع انسانی و تأمین اجتماعی مراجعه کند. پس از ورود به چین، سرانجام مجبور خواهید شد مجوز اشتغال خود را به مجوز کار تبدیل کنید. در بازار چین سه نوع شرکت معماری وجود دارد، یعنی موسسات بزرگ طراحی دولتی، موسسات طراحی خصوصی کوچک و متوسط و شرکتهای طراحی خارجی. مناقصه و رقابت روش های متداول برای معماران خارجی برای دریافت پروژه ها در چین است. از آنجا که بسیاری از پروژه های کلیدی در چین قبلاً به اتمام رسیده است، مانند فرودگاه، موزه های بزرگ، کتابخانه و غیره، فرصت های کمتری برای به دست آوردن پروژه های برجسته در شهرهای درجه یک و شهرهای سطح دوم وجود دارد، اما همه احتمالات را از بین نمی برد. چین با وجود بدترین آلودگی هوا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، یک مروج فعال برای حفاظت از محیط زیست است. مفهوم ساختمان سبز توسط کلیه دولت ها و توسعه دهندگان محلی ترویج پیدا می کند و این امر فرصت های جدیدی را برای معماران خارجی با طراحی داخلی ایجاد می کند. یکی دیگر از بازارهای جدید در حال گسترش برای معماران در چین، تجهیزات بهداشتی است. برخی از تحلیلگران می گویند توسعه بیمارستان خصوصی می تواند جایگزین تسهیلات شرکت ها به عنوان قویترین بخش خدمات در صنعت معماری باشد.

پردرآمدترین کشورها برای معماران

سازمان ها و مجلات مختلفی وجود دارند که نظرسنجی های مربوط به حقوق و دستمزد را برای معماران منتشر می کنند. یک اینفوگرافیک منتشر شده توسط Metalocus نشان می دهد که این هفت کشور (به ترتیب صعودی) بالاترین حقوق ماهانه را ارائه می دهند: ایرلند (4651 دلار)، قطر (4665 دلار)، کانادا (4745 دلار)، استرالیا (4750 دلار)، ایالات متحده (،918 دلار)، انگلیس ( 6146 دلار) و سوئیس (7374 دلار).

ClearEdge3D بررسی حقوق و دستمزد صنعت 19AEC 20 را انجام داد، که در آن بیش از 6500 مدیر در سراسر دنیا شرکت کردند و درمورد سطح پرداخت، افزایش حقوق و سایر اطلاعات مربوط به جبران خسارت پاسخ دادند. یافته های آنها نشان می دهد که متخصصان AEC که در آمریکای شمالی مشغول به کار هستند بیشتر از همکاران اروپایی خود درآمد کسب می کنند.براساس این تحقیق، 32٪ از متخصصان AEC در آمریكا و كانادا بیش از 100000 دلار درآمد دارند، در مقایسه با تنها 9٪ در غرب اروپا و هیچ فردی در اروپای شرقی. اکثر متخصصان AEC که در اروپا کار می کنند کمتر از 75000 دلار در سال درآمد کسب می کردند.در کنار این تفاوت های جغرافیایی، این نظرسنجی همچنین به این نتیجه رسیده است که هنوز شکاف جنسیتی در صنعت AEC وجود دارد. مردان با درآمد 100000 دلار یا بیشت، 7٪ بیشتر از زنان مشاغل را به خود اختصاص می دهند، علیرغم داده هایی که نشان می دهد همتایان زنی که تحصیلات بهتری دارند بیشتر از آقایان هستند. براساس این گزارش، این فاصله در پایین تر از مقیاس حقوق و دستمزد حتی قابل توجه است 36٪ از زنان کمتر از 50،000 دلار درآمد دارند تقریباً دو برابر بیشتر از مردانی که در همان شرایط هستند.

پردرآمدترین کشورها برای معماران

پردرآمدترین کشورها برای معماران

براساس راهنمای حقوق و دستمزد RIBA 2019، مدیران و شرکای معمار انگلستان دارای درآمد متوسط 43605 پوند هستند، در حالی که معماران با بیش از پنج سال تجربه درآمدی بالغ بر 38000 پوند دارند. این راهنما بیان می کند که، اگرچه این اطلاعات بسیار کلی است زیرا کل انگلستان را تحت پوشش خود قرار می دهد، اما نشان دهنده روند مثبت در حقوق و دستمزد برای همه است اما یکی از نقش های مورد بررسی یا افزایش یافته از همان نظرسنجی قبلی در انگلیس نسبت به سال های قبل یکسان مانده است.با شناخت بهترین کشورها برای کار به عنوان معمار و شرایط لازم همچون گرفتن مجوز کار آن کشور می توانید تصمیم بگیرید که به کدام کشور مهاجرت کنید. البته کسب درآمد و میزان آن نیز از موارد مهمی است که در این مقاله بررسی شده است. برای کسب اطلاعات دقیق تر به مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین کشورها برای معماران برای کار

1- پردرآمدترین کشورها برای معماران چیست؟ کشورهای مختلفی در دنیا پذیرای معماران هستند اما کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، قطر دارای بیشترین درآمد ها هستند.

2- آیا برای کار در بهترین کشورهای دنیا به عنوان معمار نیاز به مجوز است؟ بله، در بسیاری از کشورهای سطح اول دنیا برای کار به عنوان معمار مستقل نیاز به مجوز دارید.

3- پرطرفدارترین کشورها برای معماران در دنیا کدامند؟ کشورهایی همچون آمریکا و کانادا و استرالیا دارای طرفداران زیادی بین معماران هستند.

4- کشورهای دارای آینده شغلی برای معماران کدامند؟ رشته معماری دارای رشته قابل ملاحظه ای در دنیا می باشد اما بعضی کشورها چشم اندازه شغلی بیشتری دارد. کشورهایی همچون کره جنوبی، آمریکا، کانادا دارای آینده روشن تری برای معماران هستند.، آمریکا، کانادا دارای آینده روشن تری برای معماران هستند.

5- درآمد معماران در کشور های اروپایی بیشتر است یا کشورهای آمریکای شمالی؟ کشورهای آمریکای شمالی برای معماران مشاغل پردرآمدتری نسبت به کانادا دارند.

6- آیا معماران در بهترین کشورها به تنهایی کار می کنند؟ خیر، معماران عموما دارای یک تیم با تخصص های مختلف هستند که به صورت گروهی کار می کنند.

7- معماران چگونه می توانند در بهترین کشورها کار پیدا کنند؟ افراد با مراجعه به سایت های کاریابی و مراجعه به پروژهای مهم می توانند مشاغلی را پیدا کنند.

8- کشورهای آسیایی برای معماران درآمد بیشتری دارند یا کشورهای اروپایی؟ بعضی کشورها همچون دبی و قطر در آسیا درآمد بیشتری از تمام کشورهای اروپایی دارند.

9- میزان درآمد در کشورهای آسیایی برای معماران چقدر است؟ معماران با توجه به سابقه شان دارای درآمدهای مختلفی در آسیا هستند که بیشترین آن 5000 دلار در ماه و کمترین آن 300 دلار در ماه است.

10- درآمد معماران در بهترین کشورهای دنیا چقدر است؟ درآمد معماران در بهترین کشورهای دنیا همانند کانادا و آمریکا و همچنین استرالیا دارای بیشترین مقدار درآمد با بالاتر از 100000 دلار هستند.

11- آیا مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا برای معماران آسان است؟ مهاجرت به عنوان معمار برای بهترین کشورهای دنیا مستلزم تحصیلات آکادمیک قوی و همچنین سابقه کار درخشان است.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “بهترین کشورها برای معماران برای کار

  1. یاسین محمودی گفت:

    سلام
    من سال اول دبیرستان رشته معماری داخلی هستم و خیلی علاقه به مهاجرت به استرالیا دارم .به رشتم هم علاقه دارمشرایط زبانم هم اوکیه
    ولی می ترسم که اون جا چه شرایطی برام فراهم میشه آیا کار ی معمار ایرانی رو اونجا قبول دارن؟
    اصلا به ایرانی بودن یا نبودن توجهی میکنن؟
    چه جوری می تونم ی معمار موفق و رده بالا توی استرالیا باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط کاری پس از تحصیل یا مهاجرت کاری به استرالیا بستگی به استعداد و توانایی شما دارد. به طور حتم در صورتیکه توانایی زیادی در معماری داشته باشید، کار مد نظرتان را پیدا خواهید کرد.

  2. مهدی گفت:

    سلام و درود
    کارشناسی ارشد معماری دارم و ۱۰ سال سابقه کار و رزومه ۲۵۰۰ طراحی
    ۳۰ سال سن دارم
    برای مهاجرت کدوم کشور رو پیشنهاد میدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      کشور هایی مانند مجارستان، آلمان و غیره بازار کار خوبی را برای رشته های مهندسی ارائه می دهند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  3. امیرحسین گفت:

    سلام من امیرحسین هستم
    دانشجوی معماری با رتبه کنکور1200
    معدل دیپلم 17.26
    سن 19
    قصد مهاجرت تحصیلی با بورسیه میباشم و درحال دریافت ایلتس میباشم و 5 نامه معرفی استاد هم دارم
    کدوم کشور مناسب میباشد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور های اروپایی، کانادا، استرالیا و غیره امکان تحصیل مناسب و کار پس از تحصیل را برای شما ارائه می دهد.

  4. یاسین گُردعلی گفت:

    سلام و درود گرامی،
    بنده 30ساله، کارشناسی ارشد معماری
    مؤلف 2کتاب، طراح و گرافیست که عکس کارهای گذشته موجوده،
    و در حال انجام مقاله بین المللی هستم،
    متاسفانه بدون مدرک زبان
    میخواستم راهنمایی و همراهی کنید برای کشورهای اروپایی بورسیه و فاند phd معماری بگیرم،
    پیشاپیش سپاس از شما گرامی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل دکترا و دریافت بورسیه تحصیلی حتما بایستی مدرک زبان ارائه دهید.

  5. مراد گفت:

    سلام من لیسانس معماری از دانشگاه ازاد با معدل ۱۷ و ۳۸ سال سن دارم متاهل می باشم ایا میتونم اقامت کاری بگیرم ؟ اگر میشود کدام کشور و چگونه ؟ چقدر هزینه دارد ؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید به زبان آلمانی تسلط پیدا نمایید، می توانید برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *