بهترین شهر سوئد برای زندگی

اگر شرایط مهاجرت به سوئد را دارید می توانید شهر مالمو که پر از مناظر جذاب و مردم دوست داشتنی است را انتخاب کنید. شما می توانید ملک های اجاره ای را با قیمت های کمتری حتی خریداری کرده و به زندگی آرام و پر از رفاه خود بپردازید. محیط زیست و آب و هوای عالی کشور سوئد می تواند برای شما رغبت انگیز باشد و حس و هیجان زیستن در محیط طبیعی را در شما بیدار کند. هم اینک در موسسه حقوقی توسعه گران مهر، مشاورین با تجربه ما که دارای سابقه اقامت در دیگر کشور ها نیز می باشند، آماده اند تا شما را برای آنچه انتخاب می کنید، روشن کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین شهر سوئد برای زندگی

  • استکهلم

به طور طبیعی، شهر استکهلم، پایتخت سوئد، بهترین شهر برای بازدیدکنندگان و مهاجرت به سوئد است. می توانید به راحتی از این شهر به هر شهر دیگری در سوئد سفر کنید. به یاد داشته باشید که حتما به منطقه متروپلیس، موزه وسا، باغ دژور و جزیده آیدیلیک در مرکز شهر سری بزنید.

  • مالمو

این شهر یکی از بهترین مقاصد سوئد برای گشت و گذار است. قسمت جنوبی سوئد دارای آب و هوایی معتدل به همراه تفریحات گوناگون می باشد. در زمان برنامه ریزی خود به سوئد، بهتر است که ابتدا از کوپن هاین به مالمو سفر کنید و نه از استکهلم به مالمو.

  • گوتنبرگ

چنانچه به طبیعت و تاریخ علاقه داشته اما مایل به اقامت در شهر هایی پر از توریست نیستید، گوتنبرگ بهترین گزینه است. این شهر دومین شهر بزرگ سوئد بوده و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر جنوبی در قسمت غربی ساحل سوئد واقع شده است. چنانچه مایل به بازدید از پایتخت اسکاندیناوی هستید، این شهر دارای موقعیت خوبی نسبت به این منطقه می باشد.

  • آپسالا

توریست های جوان عاشق این شهر هستند. این شهر دارای شب هایی پر شور و هیجان، دانشگاه های بسیار، رویداد ها و سیستم حمل و نقل عالی می باشد که دانشجویان بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. تاریخ غنی و هیجان انگیز این شهر توریست های بسیاری را به قبرستان قوم وایکینگ ها که گاملا نامیده می شود و بازدید از کلیسای تخریب شده قرن 11 ام جذب می نماید. به علاوه، این شهر تنها یک ساعت با شهر زیبا اما عجیب گَول فاصله دارد.

  • سولنا

در شمال سوئد شهر زیبا و جذاب سولنا وجود دارد. بازدید کنندگانی که مایل به بازدید از سبک زندگی عجیب شهر ها هستند می توانند به این شهر که مدعی آن است سفر کنند.

گرانترین شهر سوئد برای زندگی

گرانترین شهر سوئد برای زندگی

گرانترین شهر سوئد برای زندگی

  • لینشوپینگ

لینشوپینگ در جنوب سوئد واقع شده است. لینشوپینگ یک شهر کوچک است که تنها 148855 نفر جمعیت دارد و مرکز استان اوستریوتالاند است. این شهر به خاطر دانشگاه ها و شهری پپشرفته بودن شناخته شده است. لینشوپینگ تصمیم دارد تا سال 2025 به شهری کاملا عاری از کربن تبدیل شود. این شهر دارای شاخص قیمت کالاهای مصرفی 84.34 و متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه 610 دلار در ماه است.

  • اوپسالا

اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل وجود کلیسای سوئد ( از سال 1164) شناخته شده است. این شهر همچنین به خاطر حضور قدیمی ترین دانشگاه منطقه اسکاندیناوی ( دانشگاه اوپسالا که در سال 1477 تاسیس شده است) مشهور است. اوپسالا به دلیل وجود مرکز تحقیقات زیست پزشکی و داروسازی سوئد نیز شناخته شده است. این شهر 140.540 نفر جمعیت دارد و دارای شاخص قیمت کالاهی مصرفی 98.09 و متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه 800 دلار در ماه است.

  • یوتبری ( گوتنبرگ)

یوتبری دومین شهر بزرگ سوئد است که به صورت رسمی در سال 1621 تاسیس شده است. این شهر در ساحل غربی سوئد و دقیقا روی آب واقع شده است به همین دلیل به یک شهر بندری مهم تبدیل شده است. جمعیت کلان شهر یوتبری بیش از 960.000 نفر است. شهر یوتبری توسط مجله FORBES به عنوان دوازدهیمن شهر مبتکر جهان رتبه بندی شده است. یوتبری دارای شاخص قیمت کالاهای مصرفی 93.6 و متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه 1.018 دلار در ماه است.

  • اوربرو

اوربرو مرکز استان اربرو سوئد است که در جنوب مرکزی سوئد واقع شده است و حدود 140.000 نفر جمعیت دارد. خود شهر تقریبا کوچک است و به خاطر بخش قدیمی شهر شناخته شده است. این شهر دارای شاخص قیمت کالاهای مصرفی 97.73 و متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه 1.020 دلار در ماه است. متوس قیمت یک وعده غذایی برای دو نفر تقریبا 83 دلار است.

  • استکهلم

استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر سوئد است که تقریبا 2.2 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در بالای چهارده جزیره در دهانه دریاچه ملارن قرار دارد. استکهلم به خاطر مکان های دیدنی، پایتخت بودن و مرکز فرهنگی و اقتصادی اسکاندیناوی بودن شناخته شده است. استکهلم 1.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. استکهلم دارای شاخص قیمت کالای مصرفی 99.07 و متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه 1.300 دلار در ماه است.

مزایای زندگی در سوئد

کارکنان در سوئد مرخصی زیادی دریافت می کنند. در اکثر موارد کارکنان پنج هفته و یا حتی بیشتر مرخصی دارند. علاوه بر این، اگر شما قصد داشته باشید در سوئد بچه دار شوید، 480 روز مرخصی والدین دریافت می کنید که بین والدین تقسیم می شود ! نه دو هفته برای مردها و 6 ماه برای زن ها، اکثر والدین یک ماه را در مرخصی می گذرانند و بعد از آن 70%- 80% آنها کار می کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند.

  • مالیات بالا اما همراه با پاداش های چشمگیر

مالیات در سوئد از سایر نقاط اروپا و جهان بیشتر است. اما این مالیات بالا مزایایی نیز دارد مثل مراقبت های درمانی، آموزش و موارد دیگر. قبلا در مورد مالیات در سوئد توضیح داده ایم. مالیات بر درآمد استاندارد 30% و مالیات بر ارزش افزوده 25% است. اگر شما در سال کمتر از 18.800 کرون (1900 دلار) درآمد داشته باشید نیازی نیست مالیات پرداخت کنید و اگر بیشتر از 433.000 کرون (4500 دلار) درآمد داشته باشید 31% مالیات علاوه بر 20/25% مالیات باید پرداخت کنید.

  • اینترنت 

سوئد یکی از سریعترین اتصالات اینترنت در جهان را دارد ( رتبه 5 در سال 2014). علاوه بر این اینترنت برخلاف برخی از کشورها بسیار مقرون به صرفه است. اینترنت موبایل در سوئد نیز بسیار خوب است. 4G در زیر زمین و حتی خارج از مجمع الجزایر نیز وجود دارد که نشان می دهد سوئد در تکنولوژی بسیار جدی است و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در گیم پیشتاز است.

مزایای زندگی در سوئد

مزایای زندگی در سوئد

  • حمل و نقل عمومی

شبکه حمل و نقل در استکهلم آنقدر خوب و گسترده است که شما نیاز به ماشین شخصی ندارید. شبکه حمل و نقل SL عظیم است و منطقه وسیعی از استکهلم را پوشش می دهد. در اخر هفته شبکه حمل و نقل عمومی 7/24 کار می کند و در هفته از ساعت 5.30 شروع به کار می کند و نیمه شب متوقف می شود. مثل شبکه حمل و نقل لندن، شبکه حمل و نقل SL از سیستم کارت مسافرتی استفاده می کند. مسافران می توانند در هر سفر اعتبار کارت را افزایش دهند یا برای 7، 30 یا 90 روز کارت خود را برای تمام شبکه حمل و نقل شارژ کنند. 

  • زندگی روزمره آرام

سوئدی ها تمرکز خاصی بر روی آرامش و سبک زندگی راحت دارند. استرس کم، گذراندن وقت با دوستان و خانواده و افزایش مهارت های شخصی ارزش های مهمی هستند که به ایجاد جامعه پویا کمک می کند. 

  • آموزش رایگان ( تقریبا برای تمام افراد)

اگر می خواهید یادگیری زبان در مدارس را شروع کنید یا در دوره کارشناسی ارشد تجارت بین الملل شرکت کنید مدارس و دانشگاه های سوئد برای شهروندان اروپایی رایگان هستند. اگر شما از کشورهای اروپایی نیستید و قصد تحصیل در سوئد باید هزینه پرداخت کنید. قبل از برنامه ریزی برای رفتن به سوئد بررسی کنید.

معایب زندگی در سوئد

اکثر مردم سوئد، در طول سال آب و هوا را بسیار بد توصیف می کنند چندین هفته در تابستان وجود دارد که هوا بسیار گرم می شود اکثر سال هوا مرطوب، بارانی و برفی است.. اگر شما با آب و هوای شمال غربی اقیانوس آرام به ویژه منطقه سیاتل آشنا باشید آنگاه تصوری از زندگی در سوئد خواهید داشت. البته با برف بیشتر از آنچه که تصور می کنید.

در نظر سنجی که در مورد توصیف زندگی در سوئد از مردم محلی انجام شد مشخص شد که اکثر سوئدی ها نژاد پرست هستند. هر چند که این توضیحات به طور کامل دقیق نیست. اما واقعیت زندگی در سوئد این است که مردم تمایل دارند که در حریم شخصی خودشان باشند و تا زمانی که شما بارها برای آشنایی با آنها تلاش نکنید آنها تمایلی به دوستی ندارند.

مالیات. گفتن این جمله کفایت می کند که اگر بلند پروازی شما در زندگی پولدار شدن است از سوئد دوری کنید. البته بسیاری از افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند و احساس می کنند مزایای زندگی در سوئد از هزینه ها مهم تر است. باید بدانید که با پرداخت مالیات نه تنها به خودتان بلکه به افرادی که کمتر خوشبخت هستند کمک می کنید.

زمستان در سوئد بسیار وحشتناک است. حداقل در قسمت جنوبی سوئد که این طور است. از نوامبر تا فوریه هوا بسیار سرد و مرطوب است. مهاجرت مشکل است. این موضوع بسیار قابل لمسی است زیرا با مطرح کردن آن، این ریسک وجود دارد که شما به عنوان دشمن مهاجران و یا حتی نژاد پرست شناخته شوید. مهاجرت حداقل در 5 سال گذشته جنبه های مثبت بسیاری به همراه داشته است.

سوئد در حال حاضر یک کشور چند فرهنگی است. بخش زیادی از مهاجران عراقی هایی هستند که به خاطر جنگ افروزی امریکا به سوئد مهاجرت کرده اند. سوئدی ها بیمارترین مردم در اروپا هستند حداقل اگر به تعداد روزهایی که سوئدی ها به خاطر بیماری از کار به خانه برمی گردند را حساب کنیم این موضوع حقیقت دارد. هر چند که مشخص است این موضوع زیاد دقیق نیست زیرا تقلب و کلاهبرداری زیادی وجود دارد. رفتن به خانه از محل کار به این معنا نیست که شما حقوق دریافت نمی کنید.

سوئدی ها کمی خجالتی و درونگرا هستند. کسانی که از آمریکا یا کشورهایی که پر حرف و خودمانی هستند به سوئد می آیند متوجه می شوند که نزدیک شدن به سوئدی ها مشکل است. در نهایت لازم به ذکر است که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انتخاب بهترین شهر سوئد برای زندگی و همچنین شرایط اخذ اقامت و قوانین جدید و شرایط مهاجرت به این کشور با مشاورین و موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید یا به صورت حضوری مراجعه کنید و از راهنمایی مشاورین ما در راستای اخذ اقامت سوئد نهایت استفاده را ببرید.

4/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *