بهترین شهر انگلستان برای تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی کشورهای مختلف و در هر کشور شهرهای متفاوتی وجود دارد که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب کشور مورد نظرتان باید در ارتباط با بهترین شهرها برای تحصیل در این کشور مطالعه کنید. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است به معرفی بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل، دانشگاه های معتبر در بهترین شهرهای انگلستان، زبان مورد نیاز برای تحصیل در این شهرها، هزینه زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای انگلستان میپردازد. برای کسب اطلاعات دقیق تر به مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریزو اصفهان به صورت تلفنی و یا حضوری مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان:

انگلستان دارای شهرهای زیادی و دانشگاه های مختلفی است. اما در بین این شهرها طی نظرسنجی که از دانشجویان شهرهای متفاوت انجام شده است، 10 شهر به عنوان بهترین شهرها برای تحصیل در انگلستان انتخاب شده اند. در اینجا به معرفی شهر های انتخاب شده می پردازیم.

نیوکاسل

دانشجویان دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نورت هامبریا شهرخود را به عنوان بهترین مکان دانشجویی در انگلستان انتخاب کردند. در حالی که نیوکاسل در تمام رده ها بسیار موفق بوده است، دانش آموزان به خصوص از زندگی شبانه و پر جنب و جوش شهر از جمله سالن های موسیقی مستقل، رستوران ها و هزینه های مقرون به صرفه این مکان ها صحبت کردند.

لیورپول

لیورپول به عنوان دومین شهر مناسب برای دانشجویان انتخاب شده است. دانشجویان لیورپول سرگرمی های این شهر و هزینه های مناسب آن همچنین کیفیت دانشگاه ها را از بارزترین دلایل انتخاب این شهر به عنوان بهترین شهر برای تحصیل عنوان کردند.

شفیلد

بقایای قابل مشاهده از گذشته صنعتی وپیشرفت شفیلد که دانش جویان این شهر را چنان تحت تأثیر قرار داده است. این شهر استقبال گرمی از دانشجویان دارد و همچنین برای شروع کار پس از تحصیل مکان مناسبی است.

منچستر

با حدود 99000 دانش آموز در منطقه بزرگ منچستر، این شهر یکی از پرجمعیت ترین و محبوب ترین مکان های دانشجویی در کشور است. شبکه تراموا مترولینک با امتیاز بالا برای حمل و نقل و همچنین کیفیت باشگاه های ورزشی از عوامل محبوبیت این شهر برای دانشجویان است.

لیدز

برای یک تجربه خوب زندگی دانشجویی، افراد می توانند این شهر را انتخاب کنند. هزینه های زندگی در این شهر بسیار مناسب است و همچنین این شهر دارای فضاهای سبز ورزشی و امکانات بسیار برای دانشجویان است.

لیدز بهترین شهر دانشجویی انگلستان

لیدز بهترین شهر دانشجویی انگلستان

برایتون

شهر شاد دریایی از بهترین مکان های دانشجویی در جنوب انگلستان است. دانشجویان دانشگاه ساسکس و دانشگاه برایتون به این شهر امتیاز بالایی برای مزیت های کیفیت زندگی دانشجویی، هزینه های کم و کیفیت دانشگاه می دهند.

لندن

بدیهی است که بزرگترین به معنای بهترین بودن نیست، اما پایتخت کشور انگلیس هنوز دارای رده بالایی در نظرسنجی های دانشجویی است. دانشگاه های بسیار معتبر و سیستم بهداشتی، حمل و نقل دارای کیفیت بالا از دلایل انتخاب این شهر در بین دیگر شهرها می باشد.

گلاسکو

این شهر برای دانشجویان یکی از فرصت های ورود به انگلستان است زیرا موقعیت های کاری مناسبی دارد همینطور که هزینه های زندگی در آن نیز پایین می باشد همچنین دانشجویان عنوان کردند که کارهای دانشجویی خوبی نیز توانستند داشته باشند.

کاردیف

شهر کوچکی در انگلستان که دارای محیطی آرام برای دانشجویان و هزینه های مقرون به صرفه زندگی است. این شهر از نظر دانشجویان دارای امنیت بالا، محیط های ورزشی و غذا خوری های مناسب دانشجویان است.

بریستول

بریستول در بین ده شهر برتر دانشجویی کلبه رتبه نهایی را بدست آورده است. دانش آموزان به تعداد زیاد رستوران ها و کافه ها، امکانات خوابگاه های دانشجویی و همچنین هزینه های مقرون به صرفه از مواردی است که دانشجویان این شهر را انتخاب کردند.

هزینه زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای انگلستان

دانشجویان گزینه های بسیاری برای مکان های زندگی در هنگام ورود به انگلستان دارند و هرکدام از این ها هزینه های متفاوتی دارند. اگر قصد دارید برای تحصیل به بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان بروید، احتمالاً گزینه Halls of Residence را انتخاب خواهید کرد که معمولاً از حدود 50 پوند در هفته شروع می شود و تا حدود 80 پوند در هفته برای برخی دانشگاه های معروف پیش می رود. برخی از آنها دارای امکاناتی مانند غذای آماده هستند، اما بعضی دیگر فقط یک آشپزخانه خواهند داشت تا بتوانید غذای خود را تهیه کنید.اگر تصمیم به انتخاب Halls of Residence ندارید، همیشه می توانید گزینه های دیگری برای خود پیدا کنید و بهترین راه اجاره اتاق یا آپارتمان مشترک با افراد دیگر است. فایده این کار این است که اولا شما می توانید مستقل زندگی کنید و همچنین با تقسیم کردن هزینه خانه تان با افراد دیگر می توانید صرفه جویی کنید. اجاره می تواند بسته به استاندارد محل سکونت شما، از 400 پوند در هفته به بالا متغیر باشد. اگر غذای خود را خریداری می کنید، برای خرید مواد غذایی در هفته در حدود 25 تا 30 پوند در بودجه تان باید در نظر بگیرید.

هزینه خط تلفن دارای نرخ پایه 10 پوند در ماه برای اجاره فقط خط است بنابراین برای تماس های بیشتر می توانید خطتان را شارژ کنید، تقریبا 2.50 پوند در هفته برای شما هزینه داشته باشد. هزینه موبایل بسته به ارائه دهنده و تعرفه ای که در آن قرار دارید متفاوت است. پیش پرداخت به طور کلی برای کنترل هزینه ها ارزان تر است، اما اگر تماس زیادی برقرار کنید، قرارداد با 5 پوند در هفته شروع می شود. اکثر شرکت ها 5 پوند در هفته را برای اینترنت در بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان دریافت می کنند. اگر در خانه یا آپارتمانی زندگی می کنید، نیاز به محاسبه آب، گرمایش و برق در بودجه خود دارید که می تواند از 10 پوند درهفته برای همه صورتحساب ها باشد. اگر به دور از دانشگاه زندگی می کنید، باید هزینه های رفت و آمد را نیز در بودجه خود بگنجانید. یکی از بهترین شهرهای دانشجویی همچون لندن، می تواند هر هفته از 10 پوند هزینه داشته باشد. کتاب، دفترچه یادداشت، کاغذ همه چیزهایی هستند که شما به آن نیاز خواهید داشت و برای این کار باید هفته ای 7 پوند هزینه کنید. زمانی برای تفریح نیز وجود خواهد داشت، بلیط سینما در انگلیس حدود هشت پوند هزینه دارد، یک لیوان آبجو سه پوند، اجاره DVD حدود سه پوند است. اینها همه هزینه هایی است که شما برای زندگی در بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان باید در نظر بگیرید. برای راهنمایی در ارتباط با مهاجرت تحصیلی به انگلستان با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریزو اصفهان تماس حاصل کنید.

دانشگاه های معتبربرای تحصیل در انگلستان:

دانشگاه آکسفورد

تاریخ تأسیس دقیق دانشگاه آکسفورد مشخص نیست. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تدریس از حدود 1096 آغاز شده است و آن را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در زبان انگلیسی می دانند و دومین دانشگاه از نظر کیفیت عملکرد جهانی است. این دانشگاه در شهر آکسفورد، دارای 44 دانشکده است که بیش از 100 کتابخانه دارد و آن را به بزرگترین سیستم کتابخانه ای در انگلستان تبدیل کرده است. آکسفورد کمترین جمعیت را در بین شهرهای انگلستان و ولز دارد که یک چهارم ساکنان آن دانشجو هستند (نزدیک به 22000 نفر از بیش از 140 کشور مختلف).

دانشگاه امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن به عنوان یک دانشگاه در سال 1907 تأسیس شد و نتیجه آن ادغام بین کالج سلطنتی علوم، دانشکده سلطنتی معادن و کالج سیتی و صنفی بود. این یک موسسه علمی مستقر در مرکز لندن است. تمرکز امپریال روی علوم، مهندسی، پزشکی و تجارت است. اشعار آن “دانش علمی ، جلال تاجگذاری و محافظت از امپراتوری” ترجمه می شود و همچنین 14 نفر از برندگان جایزه نوبل ، از جمله سر الكساندر فلمینگ، كه پنی سیلین را كشف كردند، از این دانشگاه هستند.

دانشگاه منچستر

با تقریبا 40000 دانشجو، بزرگترین جامعه دانشجویی در انگلستان است. با وجود همه مؤسسات آموزش عالی، شهر منچستر بیشترین جمعیت دانشجویی در اروپا را در خود جای داده است، و این باعث می شود که این دانشگاه به یک مرکز علمی بسیار قوی در جهان شناخته شود. در دانشگاه به چهار دانشکده تقسیم می شود که هر یک دارای مدرسه های جداگانه است. این دانشکده های علوم زیستی، علوم انسانی، پزشکی و علوم انسانی و مهندسی و علوم فیزیکی هستند.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول که در سال 1876 تأسیس شد، تعالی دانشگاهی را با نوآوری ترکیب می کند. دانشجویان می توانند بیش از 500 دوره در تمام سطوح، از مقاطع پایه تا دکتری، انتخاب کنند. دانشگاه دارای بیش از 25000 دانشجو از 150 کشور جهان است. پردیس اصلی در قلب شهر تاریخی اما پر جنب و جوش شهر بریستول، تنها یک سفر دو ساعته از لندن تا این شهراست. این شهر با فرهنگ متنوع، روحیه مستقل و هکتارهای فضای سبز، بهترین مکان برای زندگی در انگلستان توسط Sunday Times در سال 2018 شناخته شد.

دانشگاه لیورپول

دانشگاه لیورپول یک دانشگاه عمومی و عضو گروه راسل از دانشگاه های تحقیقاتی است. در سال 1881 به عنوان کالج دانشگاهی لیورپول تأسیس شد و در اولین سال دانشجویان خود را در سال 1882 شروع به پذیرش دانشجو کرد. امروزه، این دانشگاه حدود 30،000 دانشجو دارد، از جمله 7000 دانشجوی بین المللی از 127 کشور و همچنین 195،000 فارغ التحصیلان و 6000 کارمند.

دانشگاه لیدز

دانشگاه لیدز یک دانشگاه ردبریک در شهر لیدز، غرب یورکشایر است.رسماً در اوایل قرن بیستم تأسیس شد، ریشه این دانشگاه را می توان در قرن نوزدهم ، هنگامی که دانشکده علوم یورکشایر تاسیس شد، کشف کرد. این موسسه یکی از اولین کالج های انگلستان برای دانشجویان با تمام اعتقادات و سوابق بود که برای به چالش کشیدن انحصار آکسفورد و کمبریج ساخته شده است. این دانشگاه بیش از 500 دوره کارشناسی و بیش از 200 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دوره بورس ملی اعطا می شود.این دانشگاه با داشتن بیش از 30000 دانشجو – 5،000 نفر دانشجوی بین المللی، از بیش از 100 کشور جهان – به عنوان یک موسسه چند فرهنگی و بین المللی شناخته می شود.

زبان تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان

قبل از تحصیل در بیشتر مؤسسات آموزش عالی و بالاتر در انگلستان، به درک خوبی از زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. شما میتوانید پیش از شروع دروس اصلی چندین ترم زبان انگلیسی تحصیل کنید. گزینه دیگر این است که قبل از آمدن به انگلیس، آزمون انگلیسی مانند IELTS را در کشور خود انجام دهید. سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی IELTS پیشرو در آزمون انگلیسی است که در جهان انجام می شود و چهار مهارت زبانی را آزمایش می کند. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیز حداقل سطح B2 در زبان انگلیسی را از شما درخواست می کنند. نمرات مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های برتر در شهرهای مهم انگلستان به شرح زیر است

زبان تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان

زبان تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان

دوره های کارشناسی:

مدرک دیپلم به اضافه آیلتس 5.0-5.5

PG Cert / PG Dip

  • مدرک کارشناسی ارشد به علاوه IELTS 6.5-7.0
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک کارشناسی یا بالاتر به علاوه IELTS 7.0

MBA

تجربه کاری 2-3 ساله، به علاوه آیلتس 6.5-7.0

دکترا

مدرک کارشناسی ارشد، به علاوه آیلتس 6.5-7.0

با مطالعه مطالب بالا با بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل آشنا شدید و همچنین هزینه های زندگی در این شهرها را بررسی کردید و دانشگاه هایی که در این شهرها هستند را به شما معرفی کردیم. توجه داشته باشید که تحصیل در این شهرها مزایایی همچون هزینه مناسب تحصیلی، دانشگاه های با رنکینگ جهانی، امکانات متفاوت برای دانشجویان دارند و شما می توانید با آسودگی این شهرها را برای تحصیل در انگلستان انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات جامع در ارتباط با مهاجرت تحصیلی به انگلستان با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین شهر انگلستان برای تحصیل

1- هزینه زندگی در بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل چقدر است؟ این هزینه با توجه به شهری که شما می توانید انتخاب کنید متفاوت است. هزینه زندگی در ده شهر برتر انگلستان برای تحصیل حدود 2000 پوند در گرانترین شهر و 1200 پوند در ارزانترین شهر است.

2- بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل کدامند؟ در انگلستان شهرهای متعددی دارای شرایط تحصیل مناسب برای دانشجویان بین المللی هستند اما در میان این ها، ده شهر برتر برای تحصیل در انگلستان به این شرح هستند: نیوکاسل، لیورپور، شفیلد، منچستر، لیدز، برایتون، لندن، گلاسکو، کاردیف، بریستول.

3- آیا دانشگاه های موجود در بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل دارای رنکینگ جهانی هستند؟ بله، تمامی دانشگاه های موجود در ده شهر برتر انگلستان برای تحصیل دارای رنکینگ جهانی کمتر از 500 هستند.

4- رشته های محبوب در بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل چیست؟ برخی از دوره های محبوب دانشجویان بین المللی شامل مدیریت و مهندسی تجارت است. برخی دانشجویان بین المللی همچنین دوره هایی را در زمینه مدیریت پسماند و علوم محیط زیست می گذرانند و دارای بیشترین تقاضا ها هستند.

5- هزینه تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل چقدر است؟ هزینه تحصیل در بین ده شهر برتر انگلستان برای تحصیل متفاوت است اما از کتذین هزینه ها 4000 پوند تا 20000 پوند در شهرهای گران تر است.

6- هزینه خوابگاه ها در بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل چقدر است؟ هزینه اقامتگاه های دانشجویی با توجه به امکانات رفاهی و خصوصی بودن آن از 300 – 30 پوند در هفته است.

7- چگونه ویزای دانشجویی برای تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان دریافت کنید؟ علی رغم اینکه در یک روند زمانبر و مقداری سخت قرار دارد، کمیسیون عالی انگلیس با این اظهار عقیده که دانشجویان مشروعیت ویزای دانشجویی خود را در انگلستان دریافت می کنند و می توانند اطمینان داشته باشند که در یک موسسه آموزشی با کیفیت بالا تحصیل می کنند، افراد را واجد شرایط تحصیل در این کشور می کند.

8- دلایل انتخاب شهرهای مختلف به عنوان بهترین شهرها برای تحصیل در انگلستان چیستند؟ عوامل مختلفی در انتخاب یک شهر به عنوان بهترین شهرها برای تحصیل در انگلستان وجود دارد. همچون هزینه های کم تحصیل و زندگی دانشجویی، وجود تفریحات مختلف برای دانشجویان، امکانات خوابگاه و ورزشی برای دانشجویان، پیدا کردن راحت کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از عوامل مهم است.

9- مزایای تحصیل در بهترین شهرهای انگلیس برای تحصیل در انگلستان چیستند؟ تحصیل در بهترین شهرهای انگلستان دارای مزایایی همچون پیشرفت علمی، هزینه تحصیل و هزینه زندگی پایین، تحصیل در دانشگاه های معتبر و دارای رنک جهانی، استفاده از امکانات دانشجویی است.

10- آیا می توان در حالی که در انگلیس تحصیل می کنید کار نیز کنید؟ به بیشتر دانشجویان در دوره های بیش از 6 ماه، یک گواهی اجازه کار می دهند که به آنها امکان می دهد در طول ترم (حداکثر 20 ساعت در هفته) و تمام وقت در طول تعطیلات کار کنند. با این حال برای مهاجرت باید بتوانید نشان دهید که می توانید بدون نیاز به کار، هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان را داشته باشید. شما باید بتوانید منابع مالی دیگری را جدا از کار پاره وقت خود نشان دهید.

11- آیا با داشتن کار پاره وقت می توان در بهترین شهرهای انگلستان تدریس کرد؟ خیر، زیرا هزینه های تحصیل و زندگی در شهرهای انگلستان کم نیستند و همچنان حقوق کارهای دانشجویی برای تمام هزینه های شما کافی نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *