بهترین شهر آلمان برای تحصیل

انتخاب بهترین شهر آلمان برای تحصیل کمی دشوار است؛ زیرا تعداد زیادی از شهرهای کشور آلمان گزینه مناسبی برای تحصیل می باشند. شهرهای دانشجویی آلمان به دلیل وجود دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا دارای تنوع فرهنگی بسیاری است و فرصت آشنایی با دیگر فرهنگ ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل تحصیل در شهرهای دانشجویی آلمان چیست؟

آلمان به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. این کشور پس از ایالات متحده و انگلستان بیشترین جمعیت دانشجویی بین المللی را دارد. سیستم آموزش عالی آلمان به عنوان یکی از بهترین سیستم های جهان شناخته می شود. بسیاری از دانشگاه های آلمان در ردیف 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از دیگر دلایل تحصیل در آلمان به شرح زیر می باشد:

تحصیل رایگان

دانشگاه های دولتی آلمان هیچ گونه شهریه ای را از دانشجویان بین المللی خود دریافت نمی کنند. تحصیلات عالیه در آلمان توسط ایالت ها تأمین می شود، از این رو هیچ گونه شهریه برای دانشجویان وجود ندارد. بیش از 400 موسسه آموزش عالی در کشور آلمان وجود دارد.

مدارک معتبر بین المللی

آموزش عالی ارائه شده در آلمان یکی از بهترین ها در جهان است. این دانشگاه ها تحت رهنمودهای اصلاحات بولونیا عمل می کنند که تضمین می کند همه دانشجویان یک مدرک واحد و یک مدرک بین المللی دریافت می کنند. کارفرمایان در سراسر جهان مدرک اخذ شده از آلمان را به رسمیت می شناسند.

تحصیل به زبان انگلیسی

در بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل برنامه های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شوند؛ زیرا سال به سال تعداد دانشجویان بین المللی در این شهرها در حال افزایش است. این امکان برای رشته های مختلفی وجود دارد و در سراسر جهان دارای اعتبار می باشد.

وجود تمامی رشته ها

آلمان بیش از 16،000 دوره تحصیلی ارائه می دهد. این دوره ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های دکترا و فوق دکترا می باشند. تنوع بسیار زیاد دوره ها دلیل کافی برای انتخاب آلمان برای ادامه تحصیل است. این کشور پس از آمریکا بیشترین تعداد برنده جایزه نوبل در جهان را دارد.

فرصت های شغلی عالی

آلمان تقریباً در هر زمینه تحصیلی فرصت های شغلی عالی را ارائه می دهد. سیستم آموزشی آلمان یافتن شغل را برای فارغ التحصیلان آسان می کند. دوره های کارآموزی به دانشجویان کمک می کند ضمن انجام پروژه های مختلفی که توسط متخصصان این رشته راهنمایی و نظارت می شوند، اولین تجربه زندگی حرفه ای خود را کسب کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در شهرهای دانشجویی آلمان می باشند.

بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان

بیش از 200،000 دانشجوی بین المللی کشور آلمان را خانه دوم خود می دانند. این کشور بیش از 19،000 برنامه به زبان انگلیسی دارد. تحصیل در هر کدام از شهرهای این کشور مطمئناً مجموعه مهارت های لازم برای موفقیت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دلیل این امر این است که آلمان به داشتن دانشگاه های عالی و اقتصادی بسیار پیشرفته شهرت دارد. بهترین شهر آلمان برای زندگی دانشجویی به شرح زیر می باشد:

برلین

برلین بهترین شهر برای تحصیل پزشکی در آلمان است. در این شهر دانشجویان می توانند از بسیاری از رویدادهای فرهنگی لذت برده و از طریق طیف گسترده ای از موزه های جنگ و خانه های سینما با فرهنگ و تاریخ برلین آشنا شوند. علاوه بر این، در مقایسه با سایر شهرهای اروپا، برلین بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویانی که منابع درآمد کمتری دارند نیز می توانند در این شهر تحصیل کنند. در میان بسیاری از مزایای زندگی در برلین می توان به تخفیف دانشجویان در گالری ها، کتابخانه ها، یا فروشگاه های خرده فروشی اشاره کرد.

برلین

برلین

دانشگاه های برلین

برلین دارای پنج دانشگاه بزرگ دولتی و حدود 20 دانشگاه خصوصی و فنی است. دانشجویان می توانند طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره های تحصیلی را انتخاب کنند و تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های این کشور به پایان برسانند.

هامبورگ

دانشجویان می توانند در هامبورگ دانشگاه های مشهور بی شماری را پیدا کنند. اصولاً رشته های پرطرفدار مانند علوم اجتماعی، هنر، موسیقی، مهندسی یا طراحی را می توان در هامبورگ پیدا کرد. هامبورگ به عنوان شهری شهر مدرن و سنتی شناخته می شود. دانشجویان می توانند صدها مرکز موسیقی و موزه ها و تئاترهای متعددی را پیدا کرده و اوقات فراغت خود را در آن ها سپری کنند.

دانشگاه ها

دانشگاه های این شهر تجهیزات و امکانات پیشرفته ای را ارائه می دهند و دانشجویان مهارت های خود را از استادان و مدرسان یاد می گیرند. اگر چه بیشتر دوره ها در هامبورگ به زبان آلمانی است، اما تعداد زیادی از آن ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

مونیخ

مونیخ پس از برلین و هامبورگ، سومین شهر بزرگ آلمان است و یک مرکز دانشجویی خارق العاده می باشد. این شهر همچنین یکی از مراکز مهم فناوری، هنر، نوآوری، تجارت و گردشگری در میان سایر شهرها است. مونیخ علاوه بر داشتن دانشگاه های معتبر، یک مرکز اقتصادی قدرتمند با شرکت های مشهور از صنایع در زمینه فناوری پیشرفته، الکترونیک، ارتباطات و همچنین اتومبیل می باشد.

مونیخ

مونیخ

دانشگاه ها

دو دانشگاه برتر آلمان در مونیخ واقع شده اند، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ از بهترین دانشگاه های آلمان و دنیا به حساب می آیند. این دانشگاه ها فرصت های بی شماری را برای پیشرفت ارائه می دهند؛ زیرا کیفیت آموزشی را تضمین می کنند. برخی از بزرگ ترین افراد تحصیلات خود را در دانشگاه های مونیخ فرا گرفته اند.

اشتوتگارت

این شهر به عنوان یکی از قوی ترین مناطق صنعتی شهری مناسب برای تحصیل دانشجویان رشته مهندسی می باشد. هزینه های زندگی در اشتوتگارت نیز بسیار مناسب است و تحصیل در این شهر را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند. ویژگی بارز دیگر این شهر جنوب غربی آلمان، سرسبزی آن است. اشتوتگارت به دلیل داشتن باغ وحش و باغ گیاه شناسی تا حد زیادی شناخته شده است و همین امر آن را به مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی که علاقه خاصی به طبیعت دارند تبدیل کرده است.

دانشگاه ها

پردیس های دانشگاه در اشتوتگارت به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا با تعداد زیادی دانشجوی دیگر بین المللی ملاقات کنند. بسیاری از فعالیت های فوق برنامه مانند کارگاه ها، نمایشگاه ها و باشگاه های دانشجویی، دانشجویان را قادر می سازد تا در زمان حضور در آن معاشرت کنند و یاد بگیرند.

فرانکفورت

فرانکفورت نیز جزو بهترین شهر آلمان برای تحصیل ویژه برای کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های مالی یا بازرگانی هستند، می باشد. این شهر تمرکز زیادی در مراکز تجاری و گردشگری دارد که به اقتصاد ملی کمک می کنند و همچنین دانشجویان را قادر می سازد تا تجربه و دانش لازم را برای موفقیت در دنیای تجارت کسب کنند.

فرانکفورت

فرانکفورت

دانشگاه ها

این شهر میزبان برخی از دانشگاه های دارای رتبه عالی در اروپا است. کیفیت آموزشی که دانشگاه های معتبر فرانکفورت ارائه می دهند برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که مشتاق یادگیری و استفاده حداکثری از منبع هستند، مناسب است.

درسدن

اقامت در درسدن نسبتاً مقرون به صرفه است و دانشجویان از طریق سازمان های دانشجویی مانند Studentenwerk  فرصت های مختلفی برای یافتن مسکن دانشجویی دارند. دانشجویان بین المللی در درسدن با شهری متنوع و پر از فرهنگ و تاریخ روبرو می شوند. آن ها از طریق پروژه های مشترک و فعالیت های فوق برنامه با تعداد زیادی از دانشجویان دیگر مانند خودشان معاشرت می کنند.

دانشگاه ها

شهر درسدن دارای دانشگاه های عالی و با کلاس جهانی است که شرایط مناسب برای یادگیری و پیشرفت را ارائه می دهند. در دانشگاه های معتبر درسدن دانشجویان می توانند دانش و مهارت های عملی لازم را به دست آورند.

آخن

آخن شهری کوچک در نزدیکی مرزهای آلمان با بلژیک و هلند است. این شهر در اصل با جاذبه های بی شمار خود یک آهنربا برای دانشجویان بین المللی است. مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی و تحصیل نیز یک مزیت بزرگ در انتخاب این شهر برای تحصیل محسوب می شود. اگر چه همه چیز آن طور که انتظار می رود ارزان نیست اما هنوز ارزان تر از بسیاری از شهرهای آلمان است.

آخن

آخن

دانشگاه ها

دانشگاه های آخن به دلیل کیفیت علمی بالا شناخته شده اند. این شهر مرکز مهمی برای دانشجویانی است که به تحصیل در حوزه علم و فناوری علاقه مند هستند. یکی از مشهورترین دانشگاه های این شهر دانشگاه RWTH  آخن می باشد.

بن

بن از دیگر شهرهای دانشجویی آلمان است که برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بسیار جذاب می باشد. موزه خانه بتهوون در مرکز شهر قطعاً یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر است.

کلن

کلن یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل بوده و همچنین چهارمین شهر بزرگ آلمان و مقصد پر متقاضی برای دانشجویان بین المللی است. این شهر به دلیل گرایش های موسیقی، فرهنگی و پزشکی متعدد شناخته شده است.

کلن

کلن

دانشگاه ها

دانشگاه کلن ششمین دانشگاه تأسیس شده در اروپای مرکزی می باشد. تمام دانشگاه های کلن آموزش های با کیفیتی را به دانشجویان و فارغ التحصیلان خود ارائه می دهند. دانشجویان از طریق بسیاری از پروژه های گروهی و فعالیت های فوق برنامه به یادگیری مطالب جدید می پردازند.

لایپزیگ

لایپزیگ از دیگر مقاصد فوق العاده برای زندگی و تحصیل دانشجویان بین المللی است. این شهر از یک شهر کوچک به یک مرکز تجاری و تجاری تبدیل شده است که به دلیل چشم اندازهای زیبا و تأثیرگذاری آن بر موسیقی و هنر شناخته می شود. دانشگاه های این شهر دارای شهرت برجسته ای می باشند. نام های مشهور بسیاری مانند آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، و گوته و فردریش نیچه از فارغ التحصیلان دانشگاه لایپزیگ هستند.

هر گونه سوال در رابطه با بهترین شهر المان برای زندگی دانشجویی را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

رتبه دانشگاه های واقع در بهترین شهر آلمان برای تحصیل

شهرهای دانشجویی آلمان فرصت های زندگی و تحصیلی بی نظیری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. این شهرها دارای دانشگاه های برتری بوده که امکان تحصیل در رشته های گوناگونی مانند پزشکی، مهندسی، هنر، مدیریت و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. برخی از رتبه دانشگاه های این شهرها در سال 2021 به شرح زیر می باشند:

رتبه در آلمانرتبه جهانینام دانشگاه
150دانشگاه فنی مونیخ
263دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ
364دانشگاه هایدلبرگ
4117دانشگاه هومبولت برلین
5130دانشگاه آزاد برلین
6131موسسه فناوری کارلسروهه
7145دانشگاه فنی آخن
8148دانشگاه فنی برلین
9173=دانشگاه فنی درسدن
10=175=دانشگاه توبینگن
10=175=دانشگاه فرایبورگ

اخذ ویزای تحصیلی برای بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی و غیره را دارند به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت. دانشجویان باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این شهرها مدارکی را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی آلمان
  2. پاسپورت معتبر متقاضی
  3. کپی از گذرنامه
  4. سند ازدواج متقاضی (در صورت وجود)
  5. عکس پاسپورتی که اخیرا گرفته شده باشد (حداکثر 3 قطعه)
  6. ویزای قبلی شینگن
  7. اجازه اقامت قبلی آلمان
  8. مدرک زبان معتبر
  9. کارنامه قبولی در آزمون سراسری کشور خود
  10. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  11. تمکن مالی
  12. بیمه نامه
  13. انگیزه نامه
  14. رزومه تحصیلی
  15. رسید پرداخت هزینه درخواست
اخذ ویزای تحصیلی برای بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی برای بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی آلمان و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با بهترین شهر آلمان برای تحصیل می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره در مورد شهرهای دانشجویی آلمان به صورت حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با بهترین شهر آلمان برای تحصیل

  1. آیا تحصیل در بهترین شهرهای آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، آلمان در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است و این کشور پس از ایالات متحده و انگلیس سومین جمعیت دانشجویی بین المللی را دارد.

  2. آیا تحصیل در بهترین شهرهای آلمان رایگان است؟

خیر، اگر چه تحصیل در بیشتر شهرهای آلمان رایگان است اما تحصیل در ایالت بادن ورتمبرگ با هزینه همراه می باشد.

  1. بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل کدامند؟

    بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل شامل مونیخ، لایپزیگ، هامبورگ، درسدن، بن و غیره می شود.

  2. دلایل تحصیل در شهرهای دانشجویی آلمان چیست؟

دلایل تحصیل در شهرهای دانشجویی آلمان شامل مدرک معتبر تحصیلی، فرصت دریافت بورسیه تحصیلی، اقتصاد قوی این کشور و سایر موارد دیگر می باشد.

  1. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در شهرهای دانشجویی آلمان وجود دارد؟

    بله، در بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل برنامه های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

  2. آیا تحصیل در بهترین شهرهای آلمان با فرصت شغلی همراه است؟

    بله، آلمان تقریباً در هر زمینه تحصیلی فرصت های شغلی عالی را ارائه می دهد.

  3. آیا برلین جزو بهترین شهر آلمان برای تحصیل است؟

    بله، برلین جزو بهترین شهر آلمان برای تحصیل می باشد.

  4. بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی کدام است؟

    برلین از جمله بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی می باشد.

  5. بهترین شهرهای دانشجویی آلمان از نظر هزینه های زندگی کدامند؟

    بهترین شهرهای دانشجویی آلمان از نظر هزینه های زندگی شامل برلین، آخن، اشتوتگارت و غیره می شود.

  6. بهترین شهر آلمان برای تحصیل مهندسی کدام است؟

    از بهترین شهر آلمان برای تحصیل مهندسی می توان به مونیخ، اشتوتگارت و هامبورگ اشاره کرد.

  7. رتبه دانشگاه ها در بهترین شهرهای دانشجویی آلمان چقدر است؟

    رتبه دانشگاه ها در بهترین شهرهای دانشجویی آلمان چه در این کشور و چه در دنیا بسیار عالی است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *