بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته های پرتقاضا در این کشور کدامند؟ در سال های اخیر متقاضیان فراوانی برای تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور اقدام کرده اند. در این مقاله که توسط تیم مجرب اصطهباناتی تهیه گردیده به بررسی بهترین رشته تحصیلی در آلمان، بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان پرداخته می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای آشنایی بیشتر با بهترین رشته های تحصیلی در آلمان ، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را بشنوید !

رشته های تحصیلی در آلمان

رایگان بودن تحصیل، پایین بودن نرخ بیکاری و وجود فرصت های شغلی فراوان موجب شده است تا متقاضیان ایرانی رشته های تحصیلی در آلمان را برای تحصیل در این کشور را انتخاب کنند. رشته های تحصیلی مهندسی، دندانپزشکی و داروسازی، مدیریت، علوم اجتماعی، ارتباطات، کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، رشته های هنری و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان محسوب می شوند. در ادامه به بررسی دقیق رشته های پرطرفدار در آلمان می پردازیم.

رشته های پرطرفدار در آلمان

رشته های مهندسی و مدیریت و کامپیوتر از رشته های پرطرفدار در آلمان محسوب می شوند و سالانه بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این رشته های تحصیلی در آلمان راهی این کشور می شوند. رشته های پرطرفدار در آلمان عبارت است از:

  • رشته های تحصیلی مهندسی با حدود 71352 دانشجوی در حال تحصیل
  • رشته های تحصیلی مدیریت بازرگانی با حدود 52168 دانشجوی در حال تحصیل
  • رشته های تحصیلی علوم انسانی با حدود 37619 دانشجوی در حال تحصیل
  • رشته های تحصیلی علوم ریاضیات و کامپیوتر با حدود 29748 دانشجوی در حال تحصیل
  • رشته های تحصیلی هنر با حدود 24412 دانشجوی در حال تحصیل

بهترین رشته تحصیلی در آلمان

کشور آلمان در رشته پزشکی از برترین کشورهای جهان محسوب می شود. دارا بودن دانشگاه های پزشکی معتبر در سطح جهان، دارا بودن رتبه های جهانی QSدانشگاه های پزشکی و مورد تأیید بودن مدرک پزشکی این کشور در همه کشورها موجب شده است تا از میان بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان، رشته پزشکی به بهترین رشته تحصیلی در آلمان برای متقاضیان بین المللی تبدیل شود.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان

به طور کلی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان رشته های مهندسی و پزشکی می باشند. در سال های اخیر گرچه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از جمله بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دارای بالاترین درآمد و حقوق در این کشورها می باشند، اما رشته های مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و خودرو و مدیریت مهندسی، رشته های فناوری اطلاعات، رشته های مدیریت و MBA و مهندسی سخت افزار و نرم افزار نیز از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان محسوب می شوند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته مهندسی

تحصیل در رشته های مهندسی، اخذ اقامت، تابعیت با فارغ التحصیلی و اشتغال در کشور آلمان این کشور را به یکی از برترین کشورها برای تحصیل در رشته های مهندسی تبدیل کرده است. از جمله بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در حوزه مهندسی می توان به رشته مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی اشاره کرد.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های مهندسی

رشته های تحصیلی مهندسی از بهترین رشته تحصیلی در آلمان محسوب می شوند. مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی خودرو از رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه مهندسی محسوب می شوند. از برترین دانشگاه های مهندسی آلمان که در رتبه بندی های برترین دانشگاه های جهانQS دارای رتبه های زیر 100 می باشند، موارد زیر را می توان نام برد:

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های مهندسی شیمی

بالا بودن اعتبار علمی دانشگاه های مهندسی شیمی و پایین بودن هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها از جمله مزیت های تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه مهندسی شیمی در آلمان می باشد. از دانشگاه های مهندسی شیمی دارای رتبه های برتر و جهانی آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های مهندسی عمران

بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه های مهندسی، بالا بودن کیفیت و سیستم آموزشی تحصیلی، مدرک مورد اعتبار و باارزش از مزیت های تحصیل در رشته های مهندسی عمران می باشد. از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان رشته های مهندسی عمران را می توان نام برد. از برترین دانشگاه های مهندسی عمران آلمان دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه فنی KARLSRUHE
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه لایب نیتس هانوفر

 بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته مدیریت

وجود بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان در حوزه مدیریت و وجود دانشگاه های مدیریت مانند دانشگاه مانهایم که در رشته مدیریت و MBA در زمره 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی های QS می باشد را می توان از دلایل مهاجرت متقاضیان به این کشور محسوب کرد. گرچه تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه مدیریت در مقایسه با رشته های دیگر هزینه های بالاتری دارد، اما اعتبار و ارزش مدرک تحصیلی این رشته ها این عیب را می پوشاند.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های مدیریت بازرگانی

دانشگاه مدیریت نیز مانند دانشگاه های مهندسی در آلمان دارای اعتبار و ارزش جهانی می باشند. دانشگاه های مدیریت آلمان در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی QS و FT دارای رتبه های زیر 200 می باشند. از جمله دانشگاه های برتر در بهترین رشته تحصیلی در آلمان در حوزه رشته مدیریت موارد زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه مانهایم با رتبه جهانیQS 101-150
  • دانشگاه لودیگ ماکسی میلیاس مونیخ با رتبه جهانی QS 101-150
  • دانشگاه RWTH آخن با رتبه جهانی QS 101-150
  • دانشگاه فنی مونیخ با رتبه جهانی QS 101-150
  • دانشگاه مدیریت WHU-OTTO BEISHEIM با رتبه جهانی QS 101-150

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته های علوم انسانی

رشته های تحصیلی در آلمان در حوزه علوم انسانی مانند رشته های ارتباطات، اقتصاد، علوم اجتماعی، خبرنگاری و علوم انسانی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان می باشند که در برترین کالج های آلمان تدریس می شوند. فارغ التحصیلان این رشته ها پس از تحصیل دارای بازار کار خوبی در آلمان می باشند. وجود فرصت های شغلی فراوان و اعتبار مدرک تحصیلی رشته های علوم انسانی موجب مهاجرت تحصیلی متقاضیان فراوانی برای تحصیل در این رشته ها شده است.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های علوم انسانی

رشته های علوم انسانی از جمله رشته های اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی و علوم سیاسی را می توان از جمله رشته های پرطرفدار در آلمان محسوب کرد. تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های علوم انسانی و اعتبار بالای دانشگاه های این رشته را می توان از دلایل مهاجرت متقاضیان برای تحصیل در بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان در حوزه علوم انسانی محسوب کرد.

دانشگاه های علوم انسانی آلمان دارای رتبه های برتر جهانی در سایت های QS و THE IN می باشند. از مجموع دانشگاه های علوم انسانی آلمان پنج دانشگاه دارای رتبه و رنکینگ زیر 100 می باشند که عبارتند از:

  • دانشگاه هومبولت برلین با رتبه جهانی 27
  • دانشگاه فرای برلین با رتبه جهانی 37
  • دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان برلین با رتبه جهانی 53
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدبرگ با رتبه جهانی 56
  • دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن با رتبه جهانی 94

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته کامپیوتر و ریاضیات

مهندسی نرم افزار و سخت افزار و رشته های مرتبط با ریاضیات از بهترین رشته تحصیلی در آلمان در حوزه فناوری و کامپیوتر می باشند. از دلایل این برتری می توان به رقابت علمی تحصیلی دانشگاه های آلمان در این رشته ها با دانشگاه های آمریکا، وجود بازار کار فعال و در دسترس و وجود فرصت های شغلی اشاره کرد.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های ریاضیات و کامپیوتر

کشور آلمان با دارا بودن بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان در حوزه ریاضیات و کامپیوتر و وجود فرصت های شغلی مرتبط با این رشته ها از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شوند. تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر به زبان انگلیسی در دانشگاه های مونیخ و برلین را می توان از مهم ترین مزیت های تحصیل در این دانشگاه ها محسوب کرد. دانشگاه های ریاضیات و علوم کامپیوتر دارای رتبه های QS زیر 100عبارت است از:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه فنی برلین
  • دانشگاه KIT موسسه کارس لوهه
  • دانشگاه لودویگ ماکسی میلیاس مونیخ
  • دانشگاه RWTH آخن راینیش فردیش ویلیام بن
  • دانشگاه هومبولت برلین

 بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته های هنر

وجود فضای باز برای ارائه آثار هنری در زمینه های مختلف، وجود رشته های هنری مختلف و ارائه دروس به صورت عملی و کارورزی را می توان از برترین مزیت های تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان در حوزه هنر محسوب کرد. متقاضیان می توانند در رشته های نقاشی، طراحی، موسیقی، تئاتر و رشته های مرتبط با هنر در دانشگاه های هنر آلمان مشغول تحصیل شوند و پس از فارغ تحصیلی در این کشور به کار و اشتغال بپردازند.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته های هنر

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و رشته های هنر

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و دانشگاه های هنر

کشور آلمان علاوه بر دارا بودن دانشگاه های برتر جهانی در رشته های مهندسی دارای دانشگاه هایی با رتبه های جهانی در رشته های کاربردی و هنر نیز می باشد. ارائه دروس به صورت عملی و کار عملی در استودیوها و انجام پروژه های دانشجویی به صورت کارورزی از جمله مزیت های تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان در حوزه هنر می باشد.

در حال حاضر در حدود 24000 دانشجو در رشته های هنر آلمان مشغول تحصیل می باشند. از برترین دانشگاه های هنر آلمان که دارای رتبه های QS زیر 100 می باشند، موارد زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه فنی برلین با رتبه 51-10
  • دانشگاه هنر برلین با رتبه 51-100

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و اخذ اقامت

متقاضی با تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی با یافتن کار ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و به کار و اشتغال مشغول شود.  متقاضی پس از ۵ سال کار و اشتغال مداوم می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند. در واقع متقاضی با تحصیل در بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و اخذ تابعیت

متقاضی با تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان و فارغ تحصیلی و کار و اشتغال می تواند تابعیت و شهروندی آلمان را اخذ کند. از شرایط مهم در اخذ شهروندی آلمان کار و اشتغال به مدت ۸ سال در کشور آلمان، تحصیل در دانشگاه های آلمان و پرداخت منظم و به موقع مالیات می باشد.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و هزینه های زندگی

متقاضی با تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان می تواند از مزیت پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار شود.

  • هزینه های زندگی در گران ترین شهر این کشور، دوسلدروف ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در ارزان ترین شهر آلمان ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو می باشد.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و خدمات موسسه اصطهباناتی

یکی از مهم ترین موارد در تحصیل در رشته های تحصیلی در آلمان و مهاجرت تحصیلی به این کشور مشاوره با مشاوران و متخصصان مهاجرت می باشد. متقاضیان برای تحصیل در رشته های پرطرفدار در آلمان خود به تنهایی نمی توانند به راحتی اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با کارشناسان این حوزه این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور می باشد که با برخورداری از خدمات مشاوره ای مهاجرتی و وکلا و کارشناسان برجسته بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی بهترین رشته های تحصیلی در آلمان، بهترین رشته تحصیلی در آلمان، بهترین رشته برای مهاجرت به آلمان و رشته های پرطرفدار در آلمان پرداخته شده است. به طور کلی از مجموع موارد ذکر شده می توان دریافت که رشته های مهندسی، پزشکی و علوم انسانی و مدیریت از برترین رشته های تحصیلی دانشگاه های آلمان محسوب می شود.

متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند.

سوال های متداول در مورد بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

  1. رشته های تحصیلی در آلمان کدامند؟

رشته های تحصیلی مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، مدیریت، علوم اجتماعی، ارتباطات، کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار و رشته های هنری.

  1. بهترین رشته تحصیلی در آلمان کدام است؟

 رشته پزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیل در آلمان محسوب می شود.

  1. بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان کدامند؟

رشته های مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و خودرو و مدیریت مهندسی، رشته های فناوری اطلاعات، رشته های مدیریت و MBA و مهندسی سخت افزار و نرم افزار.

  1. بهترین دانشگاه های رشته مهندسی در آلمان کدامند؟

دانشگاه صنعتی مونیخ، دانشگاه RWTHو دانشگاه KARLSRUHE از بهترین دانشگاه های مهندسی آلمان هستند.

  1. هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه های زندگی در دوسلدروف ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو و هزینه های زندگی دانشجویی در ارزان ترین شهر آلمان ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو می باشد.

  1. بهترین دانشگاه های رشته مهندسی عمران آلمان کدامند؟

دانشگاه فنی KARLSRUHE، دانشگاه RWTH آخن، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه لایب نیتس هانوفر.

  1. آیا اخذ اقامت آلمان با تحصیل در این کشور امکان پذیر است؟

بله، اگر متقاضی با امضای قرارداد با کارفرمای آلمانی بتواند کار مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند، پس از ۵ سال کار و اشتغال مداوم می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

  1. آیا اخذ تابعیت آلمان با تحصیل در این کشور امکان پذیر است؟

 بله، اگر متقاضی با فارغ تحصیلی و اشتغال به مدت ۸ سال در کشور آلمان به کار و اشتغال بپردازد، با لحاظ شرایطی می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

  1. آیا اخذ ویزای همراه با تحصیل در آلمان امکان پذیر است؟

بله، متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه دانشجویی کند.

   10. آیا متقاضیان برای تحصیل در آلمان می توانند خود به تنهایی اقدام کنند؟

 خیر. متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند به راحتی اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

  1. شرایط اخذ ویزای همراه با تحصیل در آلمان چیست؟

ارائه گواهی تمکن مالی و متقاضی باید دارای محل اقامت مناسبی برای همسر و فرزندان خود در کشور آلمان باشد. همسر متقاضی نیز باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی A1 باشد.

2.9/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت کدامند؟

  1. Se گفت:

    سلام من برای لیسانس رشته حقوق در المان بخوام اقدام کنم باید چه سطحی از مدرک آلمانی رو داشته باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر مدرک ب۲

  2. نفیس گفت:

    سلام من ترم اخر رشته اقتصاد هستم میخواستم بدونم میتونم برای ارشد مهندسی کامپیوتر تو آلمان اقدام کنم؟
    یا اینکه با رشته اقتصاد بهتره درخواست بدم؟
    برای مهاجرت تحصیلی به المان شما رشته اقتصاد پیشنهاد میدین یا مهندسی کامپیوتر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به علاقه شما داره
      اما اقتصاد باید تسلط بیشتری به زبان المانی داشته باشید

  3. فریده گفت:

    سلام یه سوالی داشتم بنده کارشناسی هوشبری دارم از دانشگاه شهید بهشتی ۲۲ ساله هستم و تازه مدرک گرفتم میخواستم بدونم اگر درخواست مهاجرت بدم قبول میکنن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله وقتی مدرکتون آزاد بشه میتونید مهاجرت رو داشته باشید البته مدرک زبان هم لازمه راهتون هست

  4. زهرا گفت:

    سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم امکان مهاجرت به آلمان و بورسیه شدن برای لیسانس رشته مهندسی شیمی چطور هستش آیا امکان مهاجرت و بورسه وجود دارد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله در صورت نداشتن گپ تحصیلی و ارائه مدرک زبان آلمانی و معدل خوب متقاضی میتونه از تحصیل رایگان آلمان استفاده کند

  5. نادیا گفت:

    سلام وقت بخیر ، من با ویزای پیوست به همسر آلمانی وارد آلمان میشم و می خوام علوم انسانی بخونم. 34 سال دارم. محدودیت سنی برای پذیرش من وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت حضور شما در آلمان امکان تحصیل در دانشگاه هایی که محدودیت سنی ندارند، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *