بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

دانشگاه لومونوسف مسکو، که شاید بهترین دانشگاه پزشکی روسیه عنوان شود، یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی روسیه، در سال 1755 تاسیس شد. در سال 1940، به افتخار میخائیل لومونسوف (1765-1711)، یک دانشمند روسی برجسته که به شدت به ایجاد دانشگاه مسکو کمک کرد، نام لومونسوف را بر آن گذاشتند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

امروزه، همانطور که در طول تاریخ خود نشان داده است، این دانشگاه نقش اصلی خود را به عنوان مرکز یادگیری و تحقیق و همچنین یک مرکز فرهنگی مهم حفظ کرده است. استادان و دانشجویان آن سنت های قدیمی را با بالاترین استانداردهای علمی و آرمان های دموکراتیک دنبال می کنند.

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

دانشگاه ایالتی مسکو یکی از بزرگترین موسسات آموزشی سنتی در روسیه است و در تقریبا در تمام شاخه های علوم انسانی و مدرن رشته هایی را ارائه می دهد. دانشجویان آن در مقطع کارشناسی امکان انتخاب یکی از 128 رشته ارائه شده در 39 دانشکده را دارند، در حالی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در 18 شاخه علوم انسانی و پایه ای، در 168 حوزه مختلف تخصص داشته باشند. تعداد کل دانش آموزان MSU بیش از 40،000 نفر است. علاوه بر این، حدود 10،000 دانش آموز دوره دبیرستان در مراکز و دوره های مختلف MSU شرکت می کنند. انواع مختلف دوره های تحصیلی و کار تحقیقاتی در موزه های MSU، زیرمجموعه های وابسته در نقاط مختلف روسیه، برگزار می شود.

از جمله افرادی که تدریس و انجام تحقیقات در MSU را بر عهده دارند می توان به 2500 نفر فوق دکترا و نزدیک به 6000 دارنده درجه علمی اشاره کرد که تعداد مجموع استادان و مدرسان حدود 5000 نفر می باشد و بیش از 300 نفر از اعضای خبره آکادمی علوم روسی و سایر آکادمی ها در میان آن ها وجود دارد. حدود 4500 دانشمند و محقق در حال حاضر در 350 پروژه تحقیقاتی در زمینه های مختلف مشارکت دارند.

علاوه بر 39 دانشکده، دانشگاه مسکو شامل 15 موسسه پژوهشی، 4 موزه، 6 شعبه محلی در روسیه و خارج از کشور، حدود 380 بخش، پارک علمی، باغ گیاه شناسی، کتابخانه، انتشارات دانشگاه و یک چاپخانه، مرکز تفریحی و یک مدرسه شبانه روزی برای کودکان با استعداد می باشد.

این دانشگاه دارای 39 دانشکده و 15 مرکز تحقیقاتی است. تعدادی از دانشکده های کوچک مانند، دانشکده فیزیک، شیمی و دانشکده تربیت بدنی به تازگی افتتاح شده اند. کلاس های شبانه توسط دانشکده های اقتصاد، تاریخ، روزنامه نگاری، فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی انجام می شود در حالی که دانشکده روزنامه نگاری برنامه های مختص خود را ارائه می دهد. که برای تحصیل در روسیه گزینه مناسبی میباشد .

منطقه پردیس (کمپوس)

از نقطه نظر مهندسی و عملیات، محوطه دانشگاه مسکو یک سیستم بسیار پیچیده است که دارای 1،000،000 متر مربع مساحت و 1000 ساختمان و سازه است که 8 خوابگاه آن بیش از 12000 دانش آموز را در خود جای داده و 300 کیلومتر خطوط برق در آن جریان دارند. با این وجود، این سیستم دانشگاهی باید برای تامین نیازهای مدرن به عنوان یک مرکز آموزش عالی و مرکز تحقیقاتی مدرن برای بهترین دانشگاه پزشکی روسیه ، بروز رسانی شود.

هزینه دانشگاه لومونوسوف مسکو (LMSU)

الگوی هزینه در سال

  • هزینه تحصیل 9900 دلار
  • بیمه درمانی 250 دلار
  • هزینه سکونت 2750 دلار
  •  1500 دلار هزینه های سربار فقط برای سال اول

رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

روسیه از دیدگاه جهانی دارای یک سیستم آموزش عالی بسیار پیشرفته است. این کشور دارای بیش از 17000 پزشک و حدود 900000 کاندیدا علوم مختلف است. در حالی که تعدادی از حوزه های مطالعاتی که مدارس روس در آن ها سرآمد هستند وجود دارد، مدارس پزشکی بیشترین توجه را به خود جلب کرده اند. براساس آمار جهانی یونسکو، 30 مورد از 100 مدرسه برتر پزشکی در جهان در روسیه قرار دارند. از این تعداد، 10 مورد از آن بخاطر استفاده از بهترین روش های آموزشی به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

آکادمی پزشکی مسکو ( Moscow Medical Academy (MMA) )

از میان تمام موسسات آموزش عالی پزشکی در روسیه، MMA قدیمی ترین و بزرگ ترین موسسه پزشکی می باشد. این مدرسه نقشی کلیدی را در آموزش و توسعه متخصصان علمی در تمام زمینه ها بازی می کند. 1001+ رده بندی جهانی دانشگاه 2019

دانشکده پزشکی و دندان پزشکی مسکو ( MSUMD )

MSUMD از پنج دانشکده از جمله پزشکی عمومی ( General Medicine )، پرستاری ( Nursery )، دندانپزشکی ( Dentistry )، آموزش بیشتر دندانپزشکان و آموزش عالی تشکیل گردیده است. این مدرسه برای آموزش متخصصان پزشکی در فدراسیون روسیه مورد توجه قرار گرفته است.

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه ( Russian State Medical University (RSMU) )

این موسسه که در مسکو واقع شده است، یک موسسه بسیار قدیمی و بسیار دارای احترام است. این مدرسه حدود 7000 دانشجو را در حوزه های پزشکی، پزشکی زیستی و مراقبت های کودکان آموزش می دهد. رتبه کشوری 107 / رتبه جهانی 4021

دانشکده پزشکی سنت پترزبورگ ( St. Petersburg State Medical Academy (SPSMA) )

با بیش از 100 سال سابقه آموزشی، SPSMA به عنوان بهترین مرکز تخصصی آموزشی در حوزه پزشکی بالینی و پیشگیرانه شناخته می شود.رتبه کشوری 91 / رتبه جهانی 3720

دانشگاه پزشکی سیبری ( Siberian State Medical University )

دانشگاه پزشکی سیبری در شهر Tomsk یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی بعد از دانشگاه MMA می باشد. رتبه کشوری 119 / رتبه جهانی 4250

دانشگاه پزشکی ریازان ( Ryazan State Medical University )

دانشگاه پزشکی ریازان به منظور ارائه آموزش کامل پزشکی به سه زبان مختلف به رسمیت شناخته شده است. دانشجویانی که در این مدرسه به منظور گذراندن دورهای آموزشی شرکت می کنند دارای حق آموزش به زبان روسی، انگلیسی یا فرانسوی هستند. رتبه کشوری 234  / رتبه جهانی 6289

دانشگاه دولتی ولگاگراد ( Volgograd State Medical University )

رئیس این دانشگاه دانشمند برجسته روس، Vladimir I. Petrov، می باشد و دانشگاه پزشکی ولگاگراد به خاطر کارکنان بسیار شایسته و پزشکان باتجربه و پژوهشگران پیشرفته و ماهر شهرت  یافته است. رتبه کشوری 167 / رتبه جهانی 5133

آکادمی پزشکی دولتی نووسیبیرسک ( Novosibirsk State Medical Academy (NSMA) )

NSMA به عنوان خانه ای برای تعدادی از موسسات از جمله موسسه دارو، مرکز صدور مجوز مرکزی در SFO، مرکز مشاوره پزشکی، موسسه آرایشی و بهداشتی، موسسه انتشاراتی دارای شهرت می باشد. رتبه کشوری 9 / رتبه جهانی 786

موسسه پزشکی بشکیر ( Bashkir State Medical Institute )

موسسه پزشکی دولتی Bashkir در حال حاضر پرسنل پزشکی، مراقبت های بهداشتی، داروخانه، مهدکودک، و مطالعات دهان و دندان را آموزش می دهد. رتبه کشوری 57 / رتبه جهانی 2827

دانشگاه پزشکی کوبان ( Kuban State Medical University )

دانشگاه پزشکی کوبان، که در Krasnodar واقع شده است، دارای 600 نفر کارکنان دانشگاهی می باشد. این کارکنان از 65 پزشک متخصص و بیش از 300 نفر از متقاضیان علوم تشکیل شده است. حدود 15 درصد دانشجویان از خارج از روسیه می باشند و دانشگاه برخورد دوستانه ای با افراد خارجی دارد. رتبه کشوری 265 /  رتبه جهانی 6997

دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پطرزبورگ روسیه

آکادمی پزشکی ایالتی سیتی پترزبورگ I. I. Mechnikov (SPSMA) یک دانشگاه عمومی واقع در سنت پترزبورگ، فدراسیون روسیه است. SPSMA یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده های عالی پزشکی روسیه است. این آکادمی بیش از 100 سال سابقه خود را به عنوان یک موسسه پیشرو در زمینه پزشکی و آموزش متخصصان در پزشکی پیشگیرانه و بالینی گذرانده است. به دلیل تغییر نام در سال 1920 (به ترتیب زیر)، این دومین کالج در سن پترزبورگ نامیده می شود، نسبت به دانشگاه پزشکی دولتی سن پترزبورگ، که اولین کالج پزشکی است. این دانشگاه در حال حاضر بزرگترین بیمارستان بیماری های عفونی در سنت پترزبورگ است، عنوانی که قبلا توسط بیمارستان Botkin داده شد.

NWSMU یک سابقه طولانی در تحصیل دانشجویان روسی و بین المللی دارد. بیش از 35،000 پزشک از دانشگاه فارغ التحصیل شدند. از زمان آغاز برنامه بین المللی در سال 1947 بیش از 3500 فارغ التحصیل بین المللی از بیش از 50 کشور وجود داشته است. در حال حاضر تعداد دانشجویان بیش از 5000 نفر است. برنامه هایی برای متحد کردن SPSMA با دیگر دانشکده ها برای تشکیل یک دانشگاه پزشکی دولتی در شمال غربی وجود دارد.

دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پطرزبورگ روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پطرزبورگ روسیه

  • پزشکی عمومی: در روسیه تدریس می شود
  • سطح تحصیلات: برنامه های مقطع تخصص
  • نوع ثبت نام: تمام وقت
  • مدت زمان: شش سال
  • شرایط پذیرش: تحصیلات کامل دبیرستان (دیپلم دبیرستان)
  • ورودی امتحانات: امتحانات کتبی و شفاهی در موضوعات زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی و فیزیک

اسناد مورد نیاز برای درخواست بورس تحصیلی روسیه در سال 2019

فرم درخواست برای یک برنامه آموزشی. این برنامه در حساب شخصی ایجاد شده در abiturient.spbu.ru پر شده است. فرم درخواست برای آموزش در فدراسیون روسیه به هزینه صندوق فدرال RF در این سهمیه. متقاضیان باید برنامه را امضا کرده و یک عکس را ضمیمه کنند. برای دانلود فرم درخواست، یک کپی از یک گواهی / دیپلم تحصیلی (یا نسخه اصلی آن) و متن آن (در صورت وجود) روی لینک کلیک کنید.

بعضی از گواهی های آموزشی باید قانونی شوند تا در فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شوند (نیاز به یک گواهی تشخیص یا گواهینامه هماهنگی مدارک). جزئیات مربوط به، به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خارجی را بررسی کنید.

  • یک کپی از یک سند هویت. لطفا توجه داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل 18 ماه در زمانی که تحصیل شما در SPbU آغاز می شود اعتبار داشته باشد.
  • یک گواهی نامه برای عدم وجود هر گونه مانع پزشکی برای تحصیل در فدراسیون روسیه
  • گواهی منفی HIV / AIDS
  • 4 (چهار) عکس 3 × 4 سانتی متر. عکس ها باید در سال 2018 گرفته شده باشند

هزینه های تحصیلی برای پزشکی عمومی روسیه حدودا 3,139.79 دلار در سال است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی تحصیل در دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه و دریافت مشاوره با مشاورین ما در موسسه توسعه گران مهر تماس بگیرید .

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

1- چند دانشگاه پزشکی در روسیه وجود دارد؟

در حال حاضر، آموزش پزشکی توسط بیش از 70 دانشگاه روسی ارائه می شود.

2- آیا مدرک پزشکی اعطاء شده توسط دانشگاه های روسیه در جهان معتبر است؟

در دهه گذشته تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام می کنند، ده برابر شده است. همه دانشگاه ها توسط WHO و شورای پزشکی کشورهای پیشرو مانند ایالات متحده، اروپا، خاورمیانه، استرالیا، هند، کانادا و غیره به رسمیت شناخته می شوند.

3- هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسوف چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسوف مسکو حدود 9900 دلار آمریکا است.

4- رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه چگونه است؟

دانشگاه های روسیه از رتبه علمی و سطح آموزشی بالایی برخوردار است. طبق اخرین آمار از 100 موسسه آموزشی پزشکی برتر، 30 تای آن در روسیه قرار دارد.

5- دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ چگونه دانشگاهی است؟

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ یکی از قدیمی ترین و پیشروترین موسسه پزشکی در روسیه است. برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه باید دوره دبیرستان خود را به اتمام رسانده باشید و به زبان روسی آشنایی داشته باشید.

6- دانشگاه پزشکی مسکو چه رتبه ای را در جهان کسب کره است؟

دانشگاه پزشکی مسکو نقش کلیدی در پرورش متخصصان و پزشکان زیادی داشته است. رتبه جهانی این دانشگاه در سال 20019، 1001+ است.

7- دانشگاه پزشکی دولتی روسیه در چه جایگاهی در جهان قرار دارد؟

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه(RSMU) مکان مناسبی برای تحصیل دانشجویان پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی است. این دانشگاه توانسته رتبه جهانی 4021 را کسب نماید.

8- وضعیت دانشگاه سن پترزبورگ در جهان و کشور چگونه است؟

دانشگاه سن پترزبورگ به عنوان قدیمی ترین دانشگاه روسیه توانسته است رتبه 91 در کشور و رتبه 3720 را در جهان کسب نماید.

9- آیا دانشگاه پزشکی سیبری روسیه در جهان شناخته شده است؟

بله، دانشگاه پزشکی سبیری روسیه پس از دانشگاه MMA در روسیه به عنوان برترین دنشگاه روسیه قرار گرفته است. این دانشگاه توانسته است رتبه 119 در کشور و 4250 را در جهان کسب نماید.

10- مدارک مورد نیازی که برای تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه ارائه دهیم چیست؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی روسیه از موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. به طور کلی مدارکی که باید ارائه دهید به شرح زیر می باشد:

  • کپی از سند هویتی
  • 4 قطعه عکس اندازه گذرنامه
  • اثبات سلامت جسمی و روحی
  • نامه عدم سوء سابقه

11- چگونه می توانم در برترین دانشگاه های پزشکی روسیه تحصیل کنم؟

برای تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک برنامه و دانشگاه انتخاب کنید.
  • هزینه تحصیل را در نظر بگیرید.
  • توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به گذراندن دوره آمادگی(پادفک) داشته باشید.
  • انتخاب رقابتی را پشت سر بگذارید و مدارک را ارسال کنید.
  • دعوت نامه دریافت کرده و برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *