برنامه مهاجرتی PEQ كانادا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دولت کبک برنامه مهاجرتی PEQ كانادا را برای تشویق نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی بعد از تکمیل برنامه تحصیلات خود راه اندازی کرده است که طبق این برنامه افراد می توانند به طور دائم در کبک بمانند.

شرایط برنامه مهاجرتی PEQ كانادا

برنامه تجربه کاری کبک (PEQ) یک فرایند ساده جدید است که منجر به تابعیت و اقامت کانادا بطور دائم برای دو دسته از متقاضیان است. این برنامه به نیروهای کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی برای اقامت دائم اجازه می دهد  تا درخواست خود را برای اقامت در کبک پس از اتمام تحصیل یا کار قبلی خود در صورت دارا بودن شرایط شرایط و یا تحصیلات مرتبط ارسال کنند.

برنامه تجربه کاری کبک کانادا برای دانش آموزان

برای دانش آموزان در صورتی می توانند واجد شرایط باشند، که در کبک تحصیل کرده باشند و مراحل پیشرفته تحصیلی زیر و یکی از انواع این مدارک را به دست آورند:

  • Diplôme D مطالعات تخصصی (دیپلم مطالعات حرفه ای DEP  ) شامل 1800 ساعت مطالعه؛
  • گواهی spécialisation PROFESSIONNELLE ) AVS گواهی فنی و حرفه ای تخصصی) جمعا 1800 ساعت؛
  • Diplôme D مطالعات Collégiales، که در دسامبر هر سال برگزار میگردد (دیپلم کالج ، آموزش های فنی و حرفه ای)؛
  • مدرک کارشناسی؛
  • مدرک کارشناسی ارشد؛
  • دکترا.

در شرایط مهاجرت به کانادا می خوانیم که دیپلم یا مدرک باید توسط یک دانشگاه و یا توسط یک موسسه آموزش عمومی واقع در کبک که توسط دولت به رسمیت شناخته شده است اخذ شده باشد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید به طور متوسط زبان فرانسه را حداقل به صورت فرانسه شفاهی بلد باشند.

لزوم دانستن زبان فرانسوی برای تحصیل در کانادا

دانش آموز می تواند دانش زبان فرانسه خود را توسط یکی از موارد زیر را اثبات کنند:

  • دوران تحصیل خود را به زبان فرانسه گذارنده باشند و مدارک خود را به زبان فرانسه گرفته باشند؛
  • در فرانسه به طور تمام وقت برای حداقل دو سال در یک موسسه آموزشی متوسطه و یا بعد از دبیرستان تحصیل کرده باشند؛
  • دوره سطح متوسط ​​فرانسه را در کبک گذرانده باشند
  • تست فرانسوی استاندارد شناخته شده ای چون (تست D’ارزیابی (TEF) را بگذرانند.
  • الزامات حرفه ای زبان در کبک را داشته باشند.

دانش آموزان بایستی برای اقامت دائم درون کبک شش ماه قبل از اتمام برنامه تحصیلی خود درخواست اقامت در کبک را ارسال کند. انتخاب کبک (CSQ) برای دانش آموز مبنی بر تایید اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی در کبک است.

برنامه تجربه کاری کبک نیروهای کار موقت در کانادا

برای نیروهای واجد شرایط  PEQ، در ال حاضر متقاضی باید ساکن موقت کبک تحت عنوان یک کارگر موقت خارجی و یا به عنوان یکی از شرکت کنندگان در برنامه تعطیلات کاری . یا بعنوان سرمایه گذاری در کبک کانادا مورد تایید باشد. متقاضی باید به صورت تمام وقت در کبک در سطح فنی، حرفه ای و یا مدیریتی برای یک دوره 12 ماهه در 24 ماه قبل از ارسال درخواست در کبک مشغول به کار بوده باشد. دوره 12 ماهه لازم نیست به صورت پیوسته باشد و می تواند با بیش از یک کارفرما انجام شده باشد. متقاضی باید در یک سطح حرفه با سطح مهارت بالاتر از “C” تحت سیستم ملی طبقه بندی شغلی (NOC) مشغول به کار بوده باشد.

در کبک، اشتغال تمام وقت به منزله حداقل 30 ساعت کار در هفته می باشد. زمان صرف شده به عنوان یک کار خود اشتغالی نیز می تواند در شرایطی مورد قبول باشد و بایستی 12 ماهه باشد. با این حال، کارهای پاره وقت تحت PEQ واجد شرایط نیستند.

روند درخواست پذیرش تحصیل در کبک کانادا

در زمان ارائه درخواست، نیروی کار موقت خارجی باید به صورت تمام وقت مشغول به کار باشد و باید در تطابق کامل با شرایط ویزای نیروی کار موقت خارجی باشد. نیروی کار موقت خارجی نیز باید یک دانش متوسط ​​از زبان فرانسوی به صورت شفاهی داشته باشد. برای اثبات توانایی زبان فرانسه، متقاضی می تواند از میان یکی از گزینه های بالا روش تسلط خود به زبان فرانسوی را انتخاب کند.

تحت برنامه PEQ، هیچ انتخاب برای زمان مصاحبه وجود ندارد. تصمیم گیری تنها بر اساس اطلاعات مستند و شواهد ارائه شده در فایل هنگام ارسال درخواست صورت می گیرد. انتظار می رود که تاخیر پردازش صدور CSQ و نتیجه آن در حدود 1-2 ماه به طول انجامد. هنگامی که گواهی صادر شده، متقاضی می تواند برای اقامت دائم از طریق اداره مهاجرت فدرال مناسب برای اخذ مدارک بهداشتی، امنیتی و امور مربوطه اقدام کند.

کارآموزی و اخذ اقامت کانادا از طریق PEQ

دولت کبک کارمندان خارجی را مشتاق می نماید تا در کبک کار کنند و دانشجویان خارجی را دعوت به تحصیل در این استان می نماید تا اقامت آنان در این شهر را تضمین کند. برنامه تجربه ای کبک PEQ روند ساده ایست که اقامت دائم را برای دو دسته از متقاضیان امکان پذیر می سازد. این برنامه دانشجویان بین المللی و کارمندان خارجی موقت را قادر می سازد تا جهت اخذ اقامت دائم کبک پس از تکمیل دوره کار و یا تحصیل خود اقدام فرمایند.

کارآموزی و اخذ اقامت کانادا از طریق PEQ

کارآموزی و اخذ اقامت کانادا از طریق PEQ

منتخبین این برنامه  کسانی هستند که تسلط به زبان فرانسوی داشته و دارای مدرک تحصیلی و یا تجربه کاری در کبک می باشند. این برنامه یکی از برنامه های مهاجرتی کبک می باشد، بدین معنا که روند تقاضا از این طریق بسیار سریع تر از برنامه هایی چون “برنامه کارمندان با تجربه کبک QSW” می باشد.

همانند بسیاری از راه های مهاجرت به کبک، این برنامه متقاضیان را قادر می سازد تا برای اخذ مدرک CSQ اقدام فرمایند. به محض دریافت CSQ، متقاضی می تواند جهت دریافت اجازه اقامت در کانادا اقدام نماید.

الزامات برنامه تجربه کبک

تمامی متقاضیان PEQ می بایست جهت تهیه موارد زیر اقدام فرمایند:

  • مدارکی مبنی بر هدف راه اندازی و یا حفظ کار در کبک
  • مدارک حاکی از اقامت موقت در کبک با هدف کار و یا تحصیل و پیروی از شرایط اقامت.
  • تسلط نسبی به زبان فرانسه، تنها متقاضیان اصلی نیازمند ارائه این مدارک هستند و نیازی به تسلط به زبان برای همسر و فرزندان وجود ندارد.
  • به عهده گرفتن مسئولیت مراقبت از همسر و فرزندان و تهیه تمامی نیاز آنان برای حداقل مدت 3 ماه.
  • حداقل سن مجاز 18 سال بوده و فرد ملزم به ارائه گذرنامه معتبر نیز می باشد.

امتحاناتی که جهت اثبات تسلط نسبی به زبان فرانسه مورد پذیرش هستند در زیر نام برده شده اند:

  1. TEFAQ
  2. TCF-Quebec
  3. TEF
  4. TEF Canada
  5. TCF
  6. DELF
  7. DALF
  • رونوشت نهایی گواهی تکمیل موفقیت آمیز حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت در فرانسه.
  • رونوشت نهایی گواهی تکمیل موفقیت آمیز دوره های پیشرفته زبان فرانسوی که بیشتر افراد این گزینه را نادیده می گیرند و تسلط بر زبان خود را در زمان مصاحبه های حضوری اثبات می نمایند.
  • گواهی تمرینات حرفه ای در کبک

هشیار باشید که افسران مهاجرتی MIDI حق این را دارند تا با منتخبین PEQ جهت ارزیابی آنان به شخصه مصاحبه نمایند. به علاوه، متقاضیان می بایست جهت تهیه هر مدرک مورد نیاز دیگر به سبب نوع تقاضای خود ( کارمند خارجی موقت و یا دانشجوی بین المللی ) آمادگی لازم را کسب نمایند.

رشته های دوره های PEQ کانادا

مدرک های شایستگی کبک تحت شرایط PEQ به قرار زیر می باشند:

  1. مقطع لیسانس ( دانشجویان دوره لیسانس )
  2. مقطع فوق لیسانس ( شامل MBA نیز می شود )
  3. دکترا
  4. دیپلم DEC تحصیلات دانشگاهی فنی حرفه ای
  5. دیپلم DEP فنی حرفه ای
  6. گواهی ASP تخصص فنی حرفه ای، گواهی حداقل 1800 ساعت دوره تحصیلی

برای واجد شرایط بودن،  مدرک ها در شرایط زیر اخذ می گردند:

  1. طی مدت 36 ماه برای پذیرش دائم اخذ شده باشد.
  2. توسط دانشگاه کبک و یا موسسه تحصیلاتی صادر شده باشد.
  3. طی شرایط تحصیل تمام وقت در دانشگاهی واقع در کبک اخذ شده باشد.
  4. در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید، واجد اخذ دیپلم نمی باشید:
  5. در صورت داشتن دیپلمی غیر از مواردی که در بالا ذکر شده است. (گواهینامه دروس فنی حرفه ای، گواهینامه تحصیلات دانشگاهی، دیپلم تخصصی و پست دکترا).
  • ارسال 2 مدرک تحصیلات فنی حرفه ای که دوره تحصیلی کمتر از 1800 ساعت داشته باشند.
  • ارسال مدرک تحصیلات فنی حرفه ای که دوره تحصیلی کمتر از 1800 ساعت داشته باشد

در صورتی که کمتر از نصف دوره تحصیلی خود در کبک زندگی کرده باشید.

هزینه تحصیل دوره های PEQ کانادا

برای ادامه تحصیل در کبک، مدارک لازم برای پوشش هزینه های تحصیلی و زندگی مورد نیاز است. هزینه تحصیل در 15000 دلار در سال تخمین زده می شود. این مقدار بین موسسات و برنامه های تحصیلی متفاوت است. علاوه بر آموزش و پرورش، شما باید منابع کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده ای که همراه شما هستند، داشته باشید.

هنگامی که درخواست شما را تحت PEQ ارسال می کنید، شما باید یک وظیفه را برای فراهم آوردن نیازهای اساسی خود و در صورت لزوم وابستگان همراه خود به مدت حداقل سه ماهه امضاء کنید. این وظیفه به شکل یک قرارداد با توجه به صلاحیت مالی خود است.

شما می توانید درخواست خود را نه بعد از 36 ماه پس از دریافت مدرک یا دیپلم خود ارسال کنید. از اکتبر سال 2018، کاندیداها مجاز به ارائه درخواست خود 6 ماه قبل از اخذ دیپلم نیستند. آنها ملزم به فارغ التحصیل شدن و ارائه دیپلم یا گواهی تکمیل موفقیت آمیز و همچنین ضمیمه نهایی نمرات خود برای ارائه درخواست می باشند.

هزینه تحصیل دوره های PEQ کانادا

هزینه تحصیل دوره های PEQ کانادا

دوره های PEQ کانادا برای دانشجویان

متقاضیانی که برای PEQ به عنوان دانشجویان بین المللی درخواست می کنند، باید دارای شرایط اضافی زیر باشند:

  1. به طور موقت در کبک زندگی کرده باشد و شرایط اقامتی خود را رعایت کرده باشد؛
  2. برای حداقل نیمی از دوره تحصیلی خود را در کبک زندگی کرده باشد؛
  3. دارای دیپلم واجد شرایط کبک باشد یا در طی شش ماه از تاریخ ارائه درخواست نامه این دوره را تکمیل کرده باشد؛ اگر برنامه تحصیلی 36 ماه قبل از درخواست نامه تکمیل شده باشد، پس شخص واجد شرایط درخواست برای PEQ به عنوان دانشجوی بین المللی نیست؛
  4. اگر درخواست نامه خود را از کبک ارائه می کنند، پس در هنگام ارائه درخواست نامه به صورت قانونی ساکن کبک هستند.

تمام برنامه های تحصیلی کبک واجد شرایط PEQ نیستند. متقاضیانی که درخواست نامه ها را به عنوان دانشجویان بین المللی ارائه می کنند، باید بررسی کنند که برنامه تحصیلی آنها دارای شرایط PEQ است. برنامه های تحصیلی زیر واجد شرایط درخواست نامه های PEQ هستند:

  • مدرک کارشناسی
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • دکترا
  • دیپلم DEC برای تحصیلات کالج، آموزش فنی؛
  • دیپلم DEP آموزش فنی و حرفه ای، تصدیق 1800 ساعت آموزش یا بیشتر؛
  • دیپلم DEP آموزش فنی و حرفه ای، و به دنبال تصدیق ASP برای تخصص حرفه ای، تصدیق حداقل 1800 آموزش ادامه دار که منجر به یک حرفه خاص می شود.

اگر دانشجوی بین المللی دارای تمام شرایط بالا باشد، می توانند درخواست نامه را برای CSQ از طریق PEQ در هر زمان ارائه کنند. هیچ سهمیه ای برای این برنامه وجود ندارد و درخواست نامه در همه زمان ها پذیرفته می شوند. تمام درخواست نامه های PEQ به صورت کاغذی هستند؛ یعنی به صورت نسخه چاپی به MIDI برای پردازش ارائه می شوند.

دوره های PEQ کانادا برای جویندگان کار

برای واجد شرایط بودن برنامه PEQ ، متقاضیان باید به صورت موقت در کبک به عنوان کارگر خارجی یا به عنوان شرکت کننده در برنامه کار تعطیلات اقامت داشته باشند. متقاضیان باید قبل از ارسال درخواست  به صورت تمام وقت در کبک برای یه دوره 12 ماهه در 24 ماه برای شغلی استخدام شده باشند. نیازی نیست این دوره 12 ماهه پیوسته باشد و می تواند بیش از یک کارفرما وجود داشته باشد.

تحت مقررات دوم آگوست 2018 ، تمام مشاغل واجد شرایط PEQ هستند. این بدین معنی است که علاوه بر مشاغل مدیریتی ، فنی و حرفه ای که تحت برنامه های قبلی پذیرفته شده بودند، PEQ  جدید مشاغل سطح C ( مشاغل حد متوسط که معمولا نیاز به مدرک دبیرستان یا آموزش خاص شغلی دارند) و سطح D( مشاغل کارگری که معمولا نیاز به آموزش در حین کار دارند) نیز پذیرفته می شوند.

در کبک شغل تمام وقت شامل 30 ساعت کار در هفته میشود . افرادی که به صورت کار شخصی یا به صورت نیمه وقت کار میکنند یا خود صاحب کسب و کاری هستند واجد شرایط PEQ نیستند. همسر دانشجویان یا کارگرانی که در کبک کار می کنند می توانند مجوز کار دریافت کنند که این باعث میشود آنها واجد شرایط برنامه PEQ شوند اگر که الزامات لازم را داشته باشند. در زمان ارائه درخواست، کارگر موقت خارجی باید به صورت تمام وقت استخدام باشد و شرایط ویزای یک کارگر موقت خارجی را به صورت کامل داشته باشد.

کارگر موقت خارجی همچنین باید دانش متوسطی از زبان فرانسه داشته باشد ، برای اثبات توانایی های زبان فرانسه متقاضی باید از میان گزینه هایی که در بالا توضیح داده شده است یکی را انتخاب کند. تحت برنامه PEQ تصمیم گیری برای انتخاب افراد فقط توسط اطلاعات و مدارک ارائه شده در فایل انجام می شود و بر پایه برنامه امتیاز بندی نیست.

وکلای کارشناس موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) اطلاعات کاملی را در این زمینه دارند که شما متقاضی محترم می توانید با مراجعه و یا تماس تلفنی به آنها در مرکز شیراز و تهران آگاهی های مورد نیاز خود را کسب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *