بررسی شرایط تحصیل پزشکی آذربایجان

آذربایجان در سواحل غربی دریای خزر در جنوب شرقی قفقاز واقع شده است.این  منطقه کوهستانی، تنها حدود 7 درصد از زمین های قابل کشت دارد. عمده کشاورزی این منطقه در حومه دره کورا و رودخانه آن است. نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای مستقل مشترک المنافع شرقی، آذربایجان سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد، و همچنین به عنوان نرخ پایین بیکاری رسیده است. جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور در منطقه قفقاز به سمت جنوب است و از شمال به روسیه، از شمال به گرجستان، شمال غرب به ارمنستان، و ایران است.  و از شرق با دریای خزر هم مرز می باشد. در این مقاله به بررسی تجصیل پزشکی آذربایجان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تورم به 16.6 درصد در سال 2007 رسیده و منجر به انرژی و رشد سریع آذربایجان شده است، تورم مزمن در اوایل این دهه بررسی شد، منجر به انتشار یک ارز جدید گشت.

آذربایجان در مرز گرجستان و روسیه واقع شده است و بخشی از کشورهای شرق اروپا است. قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و پس از آن در سال 1995 از این کشور جدا شد. این کشور باستانی زیبا بین دیواره های باکو توسط دریای خزر و کوههای قفقاز محدود شده است. دانشگاه هایی در پایتخت این کشور و دیگر شهرستانهای این کشور در حال رشد سریع است. بهترین بخش این کشور آب و هوای آن است که بسیار معتدل و گرم در است در مقایسه با دیگر کشورهای شرق اروپا که دمای آن بین (- 10 درجه 30 درجه) است.

بررسی اعزام دانشجو و شرایط تحصیل پزشکی در آذربایجان

مطالعه اتباع خارجی در جمهوری آذربایجان، توسط “مقررات اتباع خارجی در دانشگاه های جمهوری آذربایجان برای تحصیل دانشجویان بین المللی” تایید شده و توسط تصمیم شماره 56 مورخ 2001/1/6 از کابینه وزرا تنظیم می شود.

خارجی هایی که سند آموزش و پرورش، مناسب برای سطح برنامه های آموزشی مربوط مربوطه در جمهوری آذربایجان را دارا هستند، در دوره های آموزشی با هدف بهبود دانش زبان میتوانند باز در این دوره ها شرکت کنند. پس از پایان دوره آموزشی، دانشجویان بایستی امتحان پایانی را با موفقیت بگذرانند، گواهینامه های معتبر دولتی در پایان آموزش به شخص داده می شود. پس از اخذ این گواهی نامه، شخص خارجی می تواند برای سطوح آموزشی برای تحصیل در دانشگاه اقدام کند.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی آذربایجان
خارجی ها و افرادی متقاضی دوره های کارشناسی ارشد هستند داشتن مدرک کارشناسی با در نظر گرفتن الزامات قوانین الزامی است، در (کارشناسی ارشد) دانشگاه درجه دو اتباع خارجی با مدرک لیسانس از دانشگاه های فراتر از جمهوری آذربایجان و افرادی که شهروندی این کشور را دارند در آزمون کارشناسی ارشد نیاز به پاس کردن قسمت زبان ندارند اما افراد خارج از آذربایجان بایستی پس از آموزش زبان می توانند وارد این دوره ها شوند. شهروند خارجی متقاضی مدرک کارشناسی ارشد، باید مدرک لیسانس خود را آماده داشته باشند.

فقط یک بخش کوچک از مطالعات خارجی با توجه به حساب دولتی مربوطه محاسبه میگردد، اصول پرداخت تحت شرایط امضا شده توسط دانشگاه می باشد. دانش آموزان خارجی از شهروندان کشورهای همسایه در جمهوری آذربایجان، شهروندان کشورهای اروپایی، آمریکا، ژاپن، چین، هند، آرژانتین و چند کشور عربی در این کشور وجود دارد. تحصیل شهروندان خارجی در جمهوری آذربایجان، در تخصص های مانند پزشکی، اقتصاد، انسان دوستانه و فنی می باشد.

تعدادی از مزایای تحصیل پزشکی MBBS در جمهوری آذربایجان

  • تست غربالگری FMGE / MCI (آنلاین) از جمله آزمون ساختگی مربیگری.
  • هزینه هزینه شهریه پایین برای MBBS خارج از کشور.
  • فرایند پذیرش ساده آنلاین بدون هر گونه آزمون ورودی و یا هر آزمون پذیرش.
  • آموزش با کیفیت بالا به زبان انگلیسی در برنامه MBBS در جمهوری آذربایجان تدریس می شود.
  • دانشکده های پزشکی برای MBBS جمهوری آذربایجان در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.
  • دانشجویان هندی برای استفاده از MBBS در جمهوری آذربایجان واجد شرایط به نظر می رسند برای امتحانات صدور مجوزهای مختلف از جمله آزمون MCI غربالگری، 1USMLE -، PLAB  تحت نظر انگلستان و غیره صورت میگیرد.
  • گرفتن پذیرش در سطح پزشکی PG بسیار آسان تر از MBBS در جمهوری آذربایجان در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان می باشد در مقایسه با گرفتن پذیرش در برنامه های PG پزشکی در دیگر کشورها ساده تر است.
  • هزینه زندگی در جمهوری آذربایجان نسبت به هر کشور دیگری بسیار کم است. ایالات متحده هزینه ای بین 130 $ در هر ماه (8،000 روپیه) دارد نسبت به هزینه زندگی در اوکراین دارد.
  • جمهوری آذربایجان شرایط آب و هوای معتدل در مقایسه با دیگر کشورهای دیگر ارائه دارد.
  • دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید.
  • و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درآذربایجان مطلع گردید.

فرایند پذیرش پزشکی آذربایجان

روند پذیرش در اینجا بسیار ساده است. فقط اسناد را ارسال کنید و یک ماه برای پاسخ آن صبر کنید باید بدانید که گرفتن پذیرش تضمین شده نیست. تنها چیزی که شما باید مراقبت آن باشید زمان ارسال درخواست است. اگر شما در زمان مشخص شده اقدام کنید، تکمیل فرآیند پذیرش باید در 20 اوت ارسال گردد. سیستم پذیرش مستقیما شفافیت کامل برای دانشجویان متقاضی MBBS در جمهوری آذربایجان دارد. دانشجویان قادر به ردیابی پیشرفت سیستم پذیرش خود از طریق آخرین تکنولوژی است. پذیرش رایگان به طور کامل بدون هیچ زحمتی  در MBBS  جمهوری آذربایجان در حال حاضر برای دانشجویان در دسترس است.

  • هزینه های دانشکده های پزشکی خصوصی تقریبا 50٪ متغیر است.
  • پذیرش دانشکده های پزشکی خصوصی سالانه به طور متوسط 2/3 درصد بالاتر می رود.
  • اگر شما فقط خود را برای پذیرش دانشگاه های دولتی خود آماده کرده اند، پذیرش آنها بسیار دشوار است.
  • لازم نیست به پرداخت حتی یک ریال (پنی) برای رزرو صندلی به جز هزینه های درخواست دانشگاه را پرداخت کنید.

دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویانی که یک پیشنهاد مطالع برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه بریستول دارند تا جمعه 29 آوریل 2016 (ساعت 17:00 به وقت بریتانیا) می توانند اقدام کنند، به طور خودکار کمک هزینه تحصیلی کارشناسی ارشد به افرادی که سریعتر اقدام کنند تعلق میگیرد.

اسکان برای دانشجویان بین المللی در جمهوری آذربایجان:

محل اقامت یکی از چیزهای مهم برای برنامه ریزی برای افرادی که در حال برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور خود هستند می باشد. پیدا کردن یک مکان ویژه زندگی در شهرستانها بزرگتر آذربایجان مانند باکو بسیار آسان است. دانشجویان خارجی می توانند بین زندگی با یک خانواده محلی یا اجاره یک اتاق انتخاب کنند. شاید هزینه تنها کمی بیشتر زندگی در خوابگاه است باشد، اما امکان یادگیری بیشتر در مورد زبان و فرهنگ را برای شما فراهم میکند. جایگزین دیگر این است که در خوابگاه، باقی بمانند. خوابگاه معمولا در دانشگاه ها واقع شده و اساسا مبله می باشد.

دانشگاه هزینه های خوابگاه دانشجویی را فقط برای سال اول فراهم می کند و دانشجویان در اتاق های مشترک می مانند. 2 یا 3 دانش آموزان در هر اتاق، بسته به زمان ورود خود قرار میگیرند. اتاق ها دارای توالت و حمام مشترک بین هر 2 تا 4 اتاق می باشد. محل اقامت دارای اتاق های لابی و آشپزخانه در هر طبقه می باشد. کافه نیز در ساختمان های دانشگاهی در دسترس است، تا به راحتی بتوانید مواد غذایی کم هزینه را تهیه کنید. همچنین بسیاری از انواع مختلف رستوران ها و کافه ها خصوصی در اطراف دانشگاه وجود دارد. گرما، نور و آب همه در درون محل اقامت به عنوان بخشی از هزینه که دانشجو پرداخت میکند وجود دارد انتظار میرود غذاهای استاندارد نیز قابل تهیه باشند، تماس های تلفنی و حمل و نقل حدود 500+ دلار در ماه هزینه دارد. آپارتمان شخصی تجاری برای دانشجویان در دسترس هستند و شاید مبلغ اضافی 200-400 دلار در هر ماه هزینه فرد بیشتر گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان با کارشناسان حقوقی و آموزشی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *