مهاجرت-و-اقامت-دائم-کشور-سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای بسیار پیشرفته و مدرن و از طرفی هم از اقتصاد های موفق اروپا می باشد. سوالات زیادی بابت انواع ویزاها تابعیت و اقامت سوئیس از مشاورین موسسه پرسیده می شود، ما در این مقاله به بررسی شرایط مختلف مهاجرت به سوئیس پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

انواع ویزاها :

انواع مختلفی از فرم های درخواست ویزا وجود دارد:

مجوز نوع B برای یک دوره اولیه پنج سال برای شهروندان اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا صادر می شود. در این شرایط قرارداد کاری با یک شرکت سوئیسی (برای حداقل یک سال معتبر است) اثبات استقلال مالی برای به دست آوردن این اجازهه اقامت لازم است.

مجوز نوع C به اتباع خارجی تعلق میگیرد. اکثر شهروندان اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا می توانید اقامت دائم را پس از یک دوره مداوم پنج ساله در سوئیس به دست آورند. (با این حال، این شرایط برای مردم قبرس، مالت و کشورهای عضو اتحادیهه اروپا و اروپای شرقی صدق نمی کند.) تمام کشورها دیگر نیاز به ماندن در سوئیس به مدت ده سال به منظور واجد شرایط شدن برای گرفتن اجازه C دارند. هنگامی که یک خارجی حق زندگی در سوئیس را به دست آورد، او دیگر به شرایط اعمال شده توسط مجوز کار خود در مورد انتخاب خود رکارفرما گره خورده است.

اجازه نوع CI اجازه به اعضای خانواده است، به عنوان مثال برای همسران و فرزندان اعمال می شود تا به سن 25 سالگی برسند، کارکنان در سازمان های بین دولتی یا خارجی اعمال می گردد. این اجازه به طور خودکار حق کار در سوئیس را به دارندهه آن اعطا می کند.

اجازه نوع G اجازه لازم برای است کسی می خواهد به اشتغال در سوئیس بپردازد، اما محل اصلی اقامت او در خارج از کشور باقی مانده است. در اکثر موارد، این نوع از مجوز به اصطلاح Grenzgänger اعطا می شود، کارگران مرزی که به صورت روزانه یاا هفتگی برای کار به سوئیس رفت و آمد می کنند. توسط این قانون مستلزم به بازگشت به کشور محل اقامت خود حداقل یک بار در هفته هستند. این اجازه برای مدت زمان قرارداد کار معتبر است، اما قابل تمدید برای پنج سال دیگر است.

مجوز نوع L مجوز برای خارجی هایی است که در حال برنامه ریزی برای ماندن در سوئیس برای یک دوره بیش از سه ماه و کمتر از یک سال باشند. به عنوان یک قرارداد کار بدون نیاز به واجد شرایط بودن است، این مجوز اغلب توسط کسانی که بهه دنبال کار به سوئیس آمده اند استفاده می شود. با این حال، موارد مهاجرتی در اینجا نیز اعمال می شود.

تابعیت و اقامت دائم سوئیس

 

بعد از اینکه در سوئیس به مدت 10 سال به طور مداوم زندگی کردید (اگر شما همسر یک شهروند سوئیسی است)، شما می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید برای شما یک مجوز نوع C. اجازه اسکان می دهد با استفاده از این مجوز اعطا شده، شما می توانید به طور نامحدود در سوئیس زندگی کنید، تغییر کارفرمایان و شغل شما به صورت خودکار تبدیل خواهد شد.

پس از 10 سال اقامت مستمر در سوئیس شما می توانید تقاضای خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند سوئیسی ارسال کنید. تنها شش سال نیاز است اگر شما با یک شهروند سوئیسی ازدواج کرده اید. مجوز شهروندی شما اجازه می دهد تا حقوق اضافی خاصی دریافت کنید، مانند قدرت رای دادن، تعهدات دیگر، برای مثال، تمام مردان جوان سوئیسی مجبور به انجام خدمت سربازی می باشند.

بازیابی اجازه اقامت در سوئیس

همه، از جمله اتباع اتحادیه اروپا، نیاز به اجازه اقامت دارند اگر اقامت آنها در سوئیس بیش از سه ماه به طول انجامد. تلاش برای محدود کردن مهاجرت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا، مقامات سوئیس بر روی تعدادی از جواز کار و اقامت اعطا شده به خارجی ها به صورت سالانه اعمال میگردد. در آوریل 2012، سهمیه سالانه برای کار و اقامت نیاز به مجوز از سوی کارکنان از قسمت شرق اتحادیه اروپا انجام می شود. در ژوئن 2013، این سهمیه برای متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تمدید میگردد. این اندازه گیری به صورت سالانه تمدید می شود.

اجازه اقامت را می توان از کانتونهای مهاجرت و دفاتر مسئول محل اقامت خود در سوئیس به دست آورید. یک لیست از تمام موارد مهاجرتی و بازار کار مقامات استانی را می توان در وب سایت اداره فدرال مهاجرت پیدا کنید.

همه مجوزها در قالب کارت های هویت به اتباع اتحادیه اروپا و شینگن صادر می شود. در سال 2011، همه اتباع کشورهای ثالث کارت هویت به عنوان یک فرد خارجی جدید بیومتریک در انطباق با مقررات اتحادیه اروپا دریافت خواهید کرد. اطلاعات بیومتریک (دو اثر انگشت و یک عکس جدید گذرنامه) در یک تراشه نامرئی بر روی کارت ذخیره می شود و پس از پنج سال مجددا یک بار بایستی کشور را ترک کنند.

جهت کسب اطلاعات گوناگون در رابطه قوانین جدید مهاجرت و شرایط اخذ تابعیت و اقامت سوئیس می توانید اطلاعات گوناگون وب سایت ما را مطالعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

مقالات مرتبط برای اطلاعات بیشتر:

اقامت سوئیس

دانشگاه لوزان سوئیس

ویزای دانشجویی و تحصیلی سوئیس

شغل های پر درامد سوئیس

راه اندازی کسب و کار در سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *