انتقالی دانشجویان در روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

برنامه تبادل دانشجو برای دانشجویان دانشگاه هم تراز دولتی روسیه که قصد گذراندن یک یا دو ترم تحصیلی را در دانشگاه دولتی روسیه دارند، قابل انجام شد. شهریه در چهارچوب قراردادهای همکاری دوجانبه از قانون مستثنی می شود. در این مقاله به بررسی شرایط شرایط انتقالی دانشجویان در روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ پرداخته شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

متقاضیانی که به این دانشگاه انتقالی می گیرند، یک رشته را در دانشگاه میزبان انتخاب می کنند و می توانند در کلاس ها، کنفرانس ها و آموزش های عملی در طول برنامه تحصیلی که در این زمان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. این دانشگاه در سال 1395 برای ورودی های 2017 – 2018 مورد تایید وزارت بهداشت واقع شد و از همین رو مورد تقاضای بسیار واقع شده است. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، از برترین موسسات اعزام دانشجو به روسیه را ورود شما را به

شرایط انتقالی دانشجویان در روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

انتقالی در دانشگاه ملی روسیه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل انجام است. نیز برای دانشجویان ارشدی که خواهان شرکت در سخنرانی ها و کنفرانس ها هستند، این امکان فراهم است. این انتقالی شامل انجام تحقیق جداگانه نمی شود.

انتقالی دانشجویان در روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگبیشینه کاری برای دانشجویان انتقالی 20 ساعت کلاس در طول هفته است (هر ساعت آکادمیک/درسی شامل 45 دقیقه است، طول مدت کلاس ها در دانشگاه ملی روسیه 90 دقیقه است.) این بدین معنی است که دانشجویان انتقالی می توانند بیش از ده کلاس در هفته در دانشگاه میزبان بگذرانند.

دانشجویان انتقالی همچنین می توانند دوره زبان روسی آزادی (5 دوره آزاد، 8 ساعت در هفته) در تمام طول انتقالشان بگذرانند. کلاس ها معمولا 2 بار در هفته به صورت گروهی بسته به سطح زبان کنونی دانشجویان برگزار می شود. در صورت انتخاب، زبان روسی مشمول حدکثر برنامه برای دانشجویان انتقالی است.

دانشجویان انتقالی همچنین این موقعیت را دارند تا دوره زبان روسی تمام وقتی را در دانشکده فرهنگ و زبان های خارجی دانشگاه روسیه در 20 ساعت آموزشی هفتگی بگذرانند. این دوره جنبه های اصلی زبان روسی (صحبت کردن، گوش دادن، خواندن، نوشتن، دستور زبان و…) را پوشش می دهد. هم چنین در دوره های بالاتر ادبیات روسی و یا زبان رسانه نیز به دانشجویان تدریس می شود.

دانشجویان انتقالی می توانند یکی از موارد ذیل را انتخاب کنند:

  • بیست ساعت آکادمیک در هفته (10 کلاس) در برنامه های دانشگاه میزبان، بدون دوره زبان روسی (یا دوره های زبان روسی با هزینه اضافه)
  • دوازده ساعت آکادمیک در هفته (6 کلاس) در برنامه های دانشگاه میزبان + 8 ساعت دوره زبان روسی در هفته

در پایان دوره انتقالی دانشجویان، مدارک و شواهد گذراندن این دوره ها به شخص اعطا می شود.

روند ارسال درخواست انتقالی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

متقاضیان از دانشگاه های هم تراز با دانشگاه ملی روسیه باید فرم های مربوطه را که در ذیل آمده است، تکمیل نمایند و به دفتر اصلی امور بین الملل و یا مسئول هماهنگی دانشجویان انتقالی ارسال نمایند.

 

مهلت ارسال درخواست انتقالی دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ

مدت زمان انتقالی دانشگاه ملی سنت پترزبورگلطفا در نظر داشته باشید که دانشجویان فقط برای سال تحصیلی که از 1 سپتامبر آغاز می شود، می توانند پذیرفته شوند! آن دسته از دانشجویانی که در ماه فوریه به دانشگاه ملی روسیه مراجعه کنند، می توانند نهایتا در 1 سپتامبر پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز انتقالی به روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

پیش از ارسال تقاضای انتقالی، به شما توصیه می کنیم که این لیست را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که مدارکتتان کامل است.

  • معرفی نامه-از طرف مسئول هماهنگی دانشگاه میزبان که مهر و امضا شده باشد.
  • فرم درخواست انتقالی دانشجو
  • نامه انگیزه برای دریافت انتقالی
  • برنامه تحصیلی
  • کپی گذرنامه مسافرتی- صفحه عکسدار گذرنامه، کپی می بایست کامل، خوانا و روشن باشد.

گذرنامه متقاضی باید حداقل بمدت 1 سال و نیم بعد از شروع دوره انتقالی برنامه ریزی شده معتبر باشد! در غیر اینصورت، متقاضی قادر نخواهد بود تا ویزای روسیه بگیرد.

  • تاییدیه مهارت زبانی

این تاییدیه هم می تواند مدرکی بین المللی باشد و یا نامه امضا شده ای از استاد زبان روسی دانشگاه متقاضی که نشان دهد که زبان فعلی متقاضی طبق زبان های اروپایی است. برای ارسال تقاضا برای دروسی که به زبان روسی برگزار می شوند، دانشجویان نیاز است که مدرکی را ارائه دهند تا ثابت کند که سطح زبان روسی آن ها حداقل ب2 می باشد. برای ارسال درخواست برای دروسی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهند که حداقل نمره آن ها B2 باشد. دانشجویانی که برای دوره تمام وقت زبان روسی درخواست داده اند، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

  • مدرک سلامت عمومی زبان روسی

این مدرکی است که باید اثبات کند که متقاضی در شرایط مطلوب سلامتی به سر می برد، نبود هر گونه عفونت و بیماری خاصی، و عدم ممنوعیت برای تحصیل در خارج از کشور)، این مدرک باید توسط پزشک محلی مهر و امضا شود. تست ایدز نیز لازم است، ولی دانشجو می تواند بجای اینکه این مدرک را با سایر مدارک بفرستد، با خودش به کشور مقصد بیاورد. مدارک هم باید به زبان رسمی شخص متقاضی و هم به زبان روسی باشد و یا اینکه بطور رسمی به زبان روسی ترجمه شده باشد، شامل ترجمه مهرها و امضاها نیز می شود. لطفا توجه داشته باشید که ایکس ری شش ها برای دانشجویانی که میخواهند از خوابگاه استفاده کنند الزامی است. این مدرک باید هم به زبان رسمی متقاضی و هم به زبان روسی باشد و یا توسط اداره رسمی ترجمه به روسی ترجمه شود. شامل ترجمه مهرها و امضاها نیز می شود. در صورتی که مدرک تا زمان رسیدن به خوابگاه آماده نبود، دانشجو باید تصویربرداری ایکس ری را در طول سه روز کاری بعد از رسیدن به دانشگاه ملی روسیه در بیمارستان انجام دهد (حدود قیمت انجام این تست 300 تا 400 RUR است)

به شما توصیه می کنیم جهت تحصیل در روسیه که یک تا دو ماه قبل از آمدن به دانشگاه ملی روسیه تست ایدز را انجام دهید، چرا که معمولا برای ارسال درخواست ویزا لازم است ولی تنها برای سه ماه معتبر است.

  • رونوشت ویزاهای پیشین به روسیه در صورت وجود.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *