امن ترین شهر ترکیه

این روزها مبحث مهاجرت به یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات تبدیل شده است. یکی از گزینه های جالب توجه که اخیراً نام آن زیاد به گوش می رسد مهاجرت به ترکیه است. در ادامه به راه های ممکن برای مهاجرتی و امن ترین شهر ترکیه خواهیم پرداخت. مؤسسه‌ حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)، همراه با علم و تجربه همگام شما برای پیمودن مسیر اهدافتان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

امن ترین شهر ترکیه

دفتر امور خارجه انگلیس می گوید که زندگی در ترکیه به طور کلی امن است، ترکیه به سرعت به بخش گردشگری خود بازگشته است. این شهر ششمین مقصد مهم توریستی جهان است. “پس از آنکه بسیاری از شرکت های هواپیمایی بریتانیا عمیقا ظرفیت صندلی خود را افزایش دادند،” بازار پرواز بین انگلیس و ترکیه نقش اصلی را در جهانگردی بازی می کند. اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع تعدادی از هشدارها را در مورد بازدید از ترکیه که در چند سال گذشته در آن قرار داشت، لغو کرده اند.این کشور بیشترین برچسب سبز را دارا می باشد که نشان می دهد سفر امن است، به استثنای چند منطقه. استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و آنکارا، پایتخت آن، عمدتا امن هستند.

با این حال، هشدار می دهد که، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ، باید اقدامات احتیاطی صورت گیرد تا از شکنجه شدن در ناآرامی های مدنی یا حمله تروریستی جلوگیری شود. بیشتر حملات تروریستی در آنکارا و استانبول صورت گرفته است، اما افزوده اند که حملات به احتمال زیاد به دولت ترکیه، غیرنظامیان و تظاهرات به جای نقاط توریستی راهدف قرار می گیرند. با این وجود، احتمال دارد برخی حملات نیز منافع غرب و گردشگران کشورهای غربی، به ویژه در شهرهای بزرگ را هدف قرار دهد. اگر چه خطر برای گردشگران به طور کلی کم است، اما هنوز هم خارجی ها باید “در مکان هایی که توسط غربی ها مورد استفاده قرار می گیرند، مراجعه کنند.

اقامت در ترکیه برای مهاجرین

در خصوص ترکیه شرق مسافران باید هوشیار باشند که نباید در عرض 10 کیلومتر از مرز با سوریه یا شهر دیاربکر سفر کنند. بر اساس آخرین توصیه های دولت، “بیشتر حملات تروریستی در جنوب و شرق کشور و در آنکارا و استانبول صورت گرفته است. به احتمال زیاد حملات به دولت ترکیه، غیرنظامیان و تظاهرات اهمیت دارد. با این وجود، احتمال دارد که برخی حملات نیز منافع غرب و گردشگران کشورهای غربی، به ویژه در شهرهای بزرگ را هدف قرار دهد. “15 اوت سالگرد اولین حمله به تاسیسات دولتی ترکیه است. از لحاظ تاریخی، این سالگرد سالیانه موجب افزایش خشونت توسط گروه پ.ک.ک و دیگر گروه های انفجاری شده است. ترکیه، کشوری که در آن با وجود وقایع ناگوار در زمان اخیر ، هنوز هم یکی از اهداف مورد علاقه در میان گردشگران از سراسر جهان است. بهترین مکان برای اقامت در ترکیه برای مهاجرین:

  • شهر دیدیم: هزینه زندگی به نسبت شهرهای دیکر کمتر است. با وجود شهرت آن به عنوان “کوچک بریتانیا”، محله های خاص محوطه سنتی ترکیه را حفظ کرده است.
  • شهر فتحیه
  • شهر ییلیکاوک : قلب شهر ترکیبی از قدیمی و جدید، مدرن و سنتی است.

اقامت در ترکیه برای مهاجرین

بهترین شهر ترکیه برای زندگی یعنی استانبول، تعداد زیادی از کارکنان مهاجر در این شهر مستقر هستند. به طور طبیعی، این یک مرکز گردشگری، مالی، کسب و کار، اقتصاد و صنعت است. همچنین دارای بهترین دسترسی به امکانات آموزشی و همچنین یک شبکه حمل و نقل قابل توجه به اماکن دیگر در ترکیه و نیز کشورهای جهان است. البته، به عنوان یک شهر، هزینه زندگی بیشتر است، اما روند فعلی دیده شده است که مردم از طریق خرید ملک در مناطق دور افتاده استانبول با قیمت پایین اقدام می کنند.

ترکیه غربی و ریویرا

در غرب کشور، دره خط ساحلی است که دارای برخی از بهترین سواحل در اروپا است و گردشگران به طور معمول ترین منطقه گردشگری ترکیه هستند. روزنامه تلگراف می نویسد: “اکثر حملات در شهرهای دور از مناطق ساحلی با گردشگران بوده است.” استراحتگاه های ساحلی، که اکثریت گردشگران بریتانیا در آنجا می گذرانند، شهر مرمت شده در مریمیز به طور خلاصه، هشدار سفر توسط را در زمان کودتای شکست خورده در سال 2016 به دست آورده است.

با وجود دور بودن و زیربنای ضعیف، مرکز ترکیه در سالهای پیش از 2016 افزایش گردشگری را شاهد بوده است. اکثر بازدیدکنندگان به منطقه باستانی کاپادوکیا سفر می کنند، که به دلیل شکل گیری سنگ های غیر معمول و هتل های غار شناخته شده است.ترکیه مرکزی نیز دارای چراغ سبز می باشد که برای این منطقه هیچ هشداری وجود ندارد.در مقایسه با بسیاری از دیگر مقصد محبوب مسافرتی در سراسر جهان، کاپادوکیا یک مکان فوق العاده امن باقی مانده است، از جمله برای مسافران زن که به تنهایی سفر می کنند.

بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

مرکز شهر آنتالیا است که به عنوان یک مرکز گردشگری، خرید و زندگی شبانه شناخته می شود. اگر چه که یک شهر شلوغ است، محیط فوق العاده ظریف بسیاری از ملیت های مهاجر را در طول سال در آن زندگی می کنند. مرز ترکیه با سوریه و عراق همیشه باعث نگرانی در جهان بوده است. فاصله بین استانبول و مرز سوریه تقریبا همان فاصله از شهر نیویورک تا ساوانا، جورجیا است. تا زمانی که خارجی ها، مخصوصا گردشگران، در حمله ای ISIS و داعش مورد هدف قرار گرفتند که 11 نفر را در منطقه گردشگری مشهور استانبول کشته اند. برای اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

سوالات متداول در مورد امن ترین شهر ترکیه

1- امنیت کشور ترکیه برای زندگی چگونه است؟

کارشناسان مهاجرت معتقدند کشور ترکیه کشوری امن و راحت جهت زندگی مهاجران می باشد و با توجه به اینکه ششمین مقصد گردشگری جهان است، مسئولین این کشور همواره در تلاش جهت برقراری امنیت بیشتر می باشند.

2- بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی کدامند؟

آنکارا، استانبول، آنتالیا، دیدیم، ادیرنه، اسپارتا و غیره

3- در کدام شهر ترکیه هزینه های زندگی کمتر است؟

شهر دیدیم از ارزان ترین شهرهای این کشور است که قیمت ملک و مایحتاج زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است.

4- هزینه های زندگی در شهر استانبول ترکیه چه میزان است؟

شهر استانبول به دلیل اینکه قلب ترکیه و مرکز گردشگری این کشور به شمار می آید، دارای هزینه های بیشتری نسبت به سایر شهرها می باشد.

5- شهر آنکارا ترکیه برای زندگی چگونه است؟

آنکارا پایتخت ترکیه و شهری توسعه یافته است و دارای زیر ساخت های بهداشتی، اقتصادی و آموزشی مناسبی است و از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی می باشد.

6- آیا شهر اسپارتا ترکیه برای زندگی مناسب است؟

بله، شهر اسپارتا از شهرهای بسیار آرام ترکیه است که ترافیک کم و هوای بسیار تمیز و خوب آن از مزایای آن است. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد.

7- کدام شهرها در ترکیه برای زندگی مناسب نیستند؟

در کشور ترکیه برخی شهرها مانند شهر آگری، دیاربکر، هاکاری، باتمان و غیره مکان های مناسبی جهت زندگی به شمار نمی آیند.

8- مزایای زندگی در ترکیه چیست؟

فاصله کوتاه تا ایران، امکان رفت و آمد آسان، امکان خرید ملک در این کشور، امنیت و کیفیت زندگی و غیره

9- معایب زندگی در ترکیه چیست؟

یادگیری زبان ترکی استانبولی و عدم تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی، اعتقادات سنتی مردم ترکیه و هماهنگی با اعتقادات آنان، هزینه های متغیر زندگی و غیره

10- بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی در سال 2020 کدامند؟

آنتالیا، استانبول، آلانیا، کمر، بلک، سیده، بدروم، کالکان و غیره

11- آیا شهر بدروم برای زندگی مناسب است؟

بدروم از جمله شهرهای امن و از شهرهای بسیار تمیز در ترکیه می باشد که دارای امکانات فرهنگی تفریحی بسیاری نیز هست.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *