املاک در مجارستان

دارندگان املاک در مجارستان ، به خود در داشتن یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها مباهات می کند. ما می توانیم یک محدوده ی بی نظیر از آپارتمان ها، محل های تجاری و خرده فروشی ها، انبارها و زمین را با اجازه ی ساخت ارائه دهیم. سرمایه ی واقعی املاک و مستغلات بوداپست یکی از برجسته ترین مراکز سرمایه گذاری سرپوشیده بوداپست است، ما می توانیم به شما در اجاره و مدیریت اموال خود در بوداپست و همچنین تامین مالی وام دهندگان مجارستانی کمک کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خرید املاک در مجارستان برای خارجی ها

خرید ملک در مجارستان در سال های اخیر بسیار آسان شده است و تنها محدودیت های مکانی که خریداران بین المللی را از داشتن حقوقی مانند شهروندان مجارستانی باز می دارد، وجود دارد. در حال حاضر، مهاجران  تنها می توانند منازل شهری  یا مسکونی را خریداری کنند؛  زیرا املاک روستایی عمدتا متعلق به شهروندان این کشور است. اما همچنان، گزینه های زیادی در بازار ملک و املاک برای خارجیان وجود دارد. در حال حاضر تنها چیزی که برای خرید ملک در مجارستان مورد نیاز است، داشتن یک مجوز است که به راحتی می توان آن را از شورای بخش و با پرداخت 200 یورو دریافت کرد. حداکثر این مجوز تا 6 هفته صادر می شود.

شهروندان غیر اروپایی که به ویزا نیاز دارند، پیش از ورود به مجارستان باید برای مجوز اقامت در نزدیکترین کنسولگری یا سفارت درخواست دهند. معمولا این افراد در ابتدا برای ویزای کار برای ورود به کشور درخواست می دهند و پس از ورود، آن را به مجوز اقامت تبدیل می کنند. تاریخ انقضای مجوز به شرایط ویزا بستگی دارد، اما می تواند برای مدت طولانی اعتبار داشه باشد. خریداران ملک پس از دریافت مجوز اقامت، باید برای اخذ مجوز خرید ملک از مقامات محلی اقدام کنند. معمولا کلیه درخواست ها تایید می شود اما پروسه آن تا حداکثر سه ماه طول می کشد.

معمولا مهاجرین، املاکی به عنوان شرکت خریداری می کنند. با این حال در سال های اخیر، این امر غیر ضروری است و تنها زمانی مفید است که چندین ملک را خریداری کنید. برای جلوگیری از هزینه های مربوط به آن، باید به عنوان یک شخص خرید خود را انجام دهید، اما اگر به دلایل بیزنسی مهاجرت می کنید، می توانید از این گزینه استفاده کنید ولی باید هزینه های اضافه تری پرداخت کنید.

قیمت املاک در مجارستان

همانطور که بازار املاک و مستغلات مجارستان افزایش مستمری در قیمت ملک را نشان می دهد، برخی روندها طوری فرموله شده اند که توجه ویژه ای را در نقاط تمرکز مختلف در بازار قرار می دهند. آنچه که به نظر می رسد قابل توجه ترین نقطه تمرکز باشد، این است که درصد موجودی املاک نوساز برای فروش کمتر از املاک قدیمی (بازسازی شده و غیر بازسازی شده) است، و در نتیجه، سهم املاک نوساز فروخته شده کمتر از 3% است.

قیمت املاک در مجارستان

از سوی دیگر، همانطور که به نظر می رسد بخش ساخت و ساز رشد داشته است، که عمدتا به دلیل پررونق بودن بازار املاک و مستغلات در بوداپست در کنار افزایش عمومی در قیمت املاک در مجارستان است و افزایش در قیمت ها در هر متر مربع، سرمایه گذاران تمایل به پرداخت دارند، تعداد مجوز خانه های مسکونی صادر شده برای کارآفرینان املاک و مستغلات در مقایسه با سال 2014 تا 33.8 درصد افزایش داشته و تعداد مجوزهای ساختمانی درخواست شده تا 74 درصد افزایش داشته، که به نوبه خود باعث عرضه و تقاضا برای املاک نوساز در بوداپست می شود که به وضعیت متعادل تری در چند سال آینده منجر می شود و سهم آپارتمان های نوساز به فروش رفته افزایش خواهد یافت.

مهم است که در این زمینه توجه داشته باشید که تعداد قطعه زمین های موجود برای ساختمان های مسکونی که در محل های اصلی شهر قرار دارند، رو به اتمام است، که نشان می دهد این موج توسعه ساخت و سازهای جدید تکمیل خواهد شد، هیچ ساختمان عظیم دیگری از آپارتمان های نوساز در شهر وجود نخواهد داشت و جایگزین آن بازسازی ساختمان های قدیمی موجود است که می تواند با اضافه کردن یک یا دو طبقه جدید نوساز باشد.

اثرات مورد انتظار این خواهد بود که ارزش املاک در اطراف این ساختمان های نوساز افزایش خواهد داشت، و از آنجا که هیچ ملک نوساز دیگری در مکان های اصلی مرکز شهر وجود نخواهد داشت، این نوع از املاک قیمت فروش بالایی خواهند داشت.

به طور کلی، خرید ملک در مجارستان فرآیندی کاملا ساده و سرراست برای سرمایه گذاران خارجی است. یک شخص حقیقی به یک مجوز از شهرداری منطقه و یک شهروند غیر مجارستانی نیز به یک مجوز اداری از مقامات محلی نیاز دارد، هر دو دارای تشریفات اداری هستند که معمولا توسط یک وکیل انجام می شود و چندین هفته طول می کشد تا رسمی شود. به غیر از این، هیچ محدودیت مالکیتی در املاک مسکونی در مجارستان وجود ندارد. قیمت فعلی املاک در مجارستان:

  • آپارتمان 1 خوابه: میانگین 62532 پوند (79967 دلار آمریکا)
  • آپارتمان 2 خوابه: میانگین: 107406 پوند (137353 دلار آمریکا)
  • آپارتمان 3 خوابه: میانگین: 274251 پوند (350718 دلار آمریکا)
  • خانه های 2 خوابه: میانگین 59107 پوند (75587 دلار آمریکا)
  • خانه های 3 خوابه: میانگین: 117528 پوند (150297 دلار آمریکا)
  • خانه های 4 خوابه: میانگین: 172362 پوند (220420 دلار آمریکا)
  • خانه های 5 خوابه: میانگین: 203434 پوند (260156 دلار آمریکا)

سایت های معتبر خرید املاک در مجارستان

مجارستان یک کشور محصور در خشکی است، پس هیچ مأمن ساحلی ندارد، اما چشم اندازهای شگفت انگیزی دارد، بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی و آب و هوای مدیترانه­ ای در جنوب دارد. مهمتر از همه، مجارستان یکی از زیباترین شهرهای اروپای شرقی را دارد: بوداپست. قبل از شروع جستجوی ملک در مجارستان، مهم است که در مورد نوع ملک مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

قبل از شروع جستجو، فکر کنید چگونه می خواهید از آن ملک استفاده کنید و ایده واضحی در مورد نیازهای خود داشته باشید. خوب است که لیستی از انتظارات خود را تهیه کنید و آن ها را رتبه بندی کنید. از آنجا که شما باید در طول فرآیند خرید خانه سازش کنید، این لیست به شما کمک خواهد کرد که ملکی را که مناسب­ ترین سازگاری را با نیازهای شما دارد، پیدا کنید. یک نقطه شروع خوب برای جستجوی شما، بازدید از وب سایت های زیر است:

www.ingatlan.com (به مجارستانی، انگلیسی و آلمانی موجود است) بزرگترین پایگاه داده آنلاین املاک مجارستان است. شما می توانید انواع مختلف ملک را جستجو کنید (مثلا اجاره / خرید؛ خانه، آپارتمان، قطعه زمین، برای استفاده تجاری و غیره) و ناحیه مورد علاقه خود را انتخاب کنید (از جمله بوداپست، بالاتون و سایر نقاط مجارستان). این سایت همچنین لینک های مفیدی به شما ارائه می دهد که مربوط به قوانین مالکیت ملک، مانند متخصصان حقوقی املاک و مستغلات و وکلای انگلیسی-زبان است.

www.ingatlan.net نام مشابهی است اما سایت متفاوتی است و فقط به زبان مجارستانی در دسترس است. روزنامه Pesti Est و BBJ، به طور منظم اطلاعاتی درباره بازار املاک و تبلیغاتی برای آژانس های املاک و مستغلات و توسعه دهندگان منتشر می کنند. در مجارستان، آژانس های املاک و مستغلات از مشتریانی که مایل به خرید ملک باشند، هزینه نمی گیرند، زیرا آن ها کمیسیون کارگزاری را از فروشندگان دریافت می کنند. این بدان معنی نیست که برخی آژانس ها تلاش نخواهند کرد و هزینه می گیرند، بنابراین همیشه قبل از ایجاد یک توافق یا امضای هر چیزی، اطمینان یابید که همه هزینه ها واضح هستند.

نکته: استفاده از یک شرکت انتقال / املاک متخصص بسیار توصیه می شود. یک شرکت خوب، دانش عمیقی درباره بازار ملک، قیمت ها، نحوه عملکرد سیستم و راه حل های احتمالی برای جلوگیری از اثرات سوء آن ها را دارد. علاوه بر این ها، آن ها باید بتوانند با مذاکره به روند خرید و تهیه قراردادها کمک کنند. متخصصان همچنین تمایل دارند روابط خوبی با چندین آژانس املاک و مستغلات داشته باشند، بنابراین خواص بیشتری خواهید دید. www.expatcenter.hu محل خوبی برای شروع در هنگام خرید یک ملک است.

اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

در کشور مجارستان، خرید ملک به تنهایی شما را واجد شرایط اخذ اقامت نمی کند. با این وجود راه اندازی یک شرکت قابل بهره برداری و دریافت سود مداوم از آن به شما قابلیت اخذ اقامت این کشور را می دهد. در نتیجه در صورتی که شما در مجارستان ملکی خریداری نمایید و شرکتی برای مدیریت ملک راه اندازی کنید ( به این معنا که از اجاره ی ملک مذکور درآمد و سودی کسب کنید) می توانید برای اخذ اقامت مجارستان اقدام نمایید.

اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

نکات مهم قبل از خرید املاک در مجارستان

هر چند که بسیاری از افراد آرزوی داشتن یک خانه روستایی در ییلاقات مجارستان و / یا یک آپارتمان ارزان قیمت در بوداپست را دارند، اما بسیاری از صاحبان بالقوه املاک وقت مناسبی از سال را برای بازدید از کشور، شهر، شهرستان یا روستای مورد نظر خود انتخاب نمی کنند. آنها تمایل دارند که در طی فصل گرم توریستی  از آنجا بازدید کنند و شیفتۀ آن مکان می شوند که خرید یک ملک برای اجاره دادن به توریست ها در ماههای گرم تابستان می تواند ایده جالبی باشد.

اما بسیاری از آنهایی که این رویا را در سر دارند، در ماههای زمستان وقتی با واقعیت مواجه می شوند، به شدت ناراحت می شوند. در زیر برخی موارد که باید در زمان جستجوی ملک در ماههای تابستان و زمستان مد نظر قرار گیرند، توضیح داده می شوند.

دست کم دو بار به مجارستان سفر کنید (یک بار در تابستان و یک بار در زمستان)، بخصوص در زمانی که به دنبال یک ملک هستید که به توریستها اجاره دهید و یا کل طول سال را به مستاجر اجاره دهید  تا بتوانید واقعیتهای هر یک از املاک بالقوه ای که مشاهده می کنید، و فعالیت های سرگرمی آن منطقه و فصل گردشگری را بررسی کنید.

در زمستان در زمانی که بسیاری از روستاها و حتی شهرها متروک هستند، نه فقط برای دیدن اینکه یک مکان در زمستان چقدر بی روح است بلکه برای بررسی ویژگیهای رطوبت و سایر مسائل مربوط به آب که ممکن است بطور موقت پوشش داده شده باشد، به مجارستان سفر کنید.

برای یک فروشنده ملک، رنگ کردن ساختمان برای پوشاندن رطوبت، گچ کاری مجدد دیوارهای رطوبت زده، تعویض کاشیهای سقف، و غیره که از مسائل زمستان قبل هستند، امری عادی است و کاری می کند که در تابستان همه چیز عالی به نظر برسد! بنابراین، به ویژگیهای ملکهای دور و بر خوب نگاه کنید و در صورت لزوم از یک نقشه بردار بخواهید تا ملک مورد نظر شما را بررسی کند و مسائلی از این قبیل را مشخص سازد.

در تابستان، به ویژه اگر آن یک منطقه گردشگری / آبگرم / دریاچه است ، نه تنها برای دیدن اینکه آن مکان در تابستان چقدر پرنشاط است، بلکه همچنین برای بررسی مشکلات مربوط به حشرات (مثلا پشه ها) و گیاهان (به عنوان مثال کهنه واش، که موجب بروز آلرژی و تب یونجه می شود) نگاهی به اطراف بیندازید. با مردم محلی، شوراها و نمایندگان املاک مشورت کنید تا ببیند چگونه می توانید مشکل حشرات (پشه) و گیاهان (تب یونجه) را برطرف کنید.

بررسی کنید که برای مثال آیا دریاچه پر از ماهییهایی است که لاروهای پشه را می خورند و یا اینکه صاحبان املاک باید از مقررات مربوط به گیاهانی که بیش از حد رشد کرده اند، و قسمت عمومی جلوی باغ و شیارهای طولانی پیروی کنند یا خیر. همچنین بررسی کنید که اگر همه چاهها و چشمه های آب در مناطق عمومی در تمام طول سال بسته شوند، خشکی زمین تا چه حدی است و کدام مراکز تفریحی و فعالیتهای اوقات فراغتی فقط در فصل تابستان باز است.

اگر به فکر خرید یک ملک در حومه شهر برای اجاره دادن یا اهداف دیگری هستید، باید بررسی کنید که چه راههای حمل و نقلی به فرودگاه اصلی و ایستگاه (های) قطار وجود دارد. در بسیاری از روستاها، دسترسی به ایستگاه قطار و فرودگاه اصلی، می تواند به معنی نیاز به استفاده از یک ماشین شخصی، یا یک مالیات سنگین و یا در بهترین حالت، انتظار در صف شلوغ اتوبوس باشد. در هر صورت، باید مسیرهای حمل و نقل مد نظر قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

به برخی از مغازه های مواد غذایی آن منطقه، قیمت های آنها، زمان باز شدنشان توجه کنید و ببینید آیا سرویس تحویل به منزل را دارند یا خیر. همچنین به فروشگاههای محلی D.I.Y و بازرگانان ساختمان ساز توجه کنید. تا جاییکه امکان دارد وارد فروشگاههای مختلف شوید تا ببیند به زبان انگلیسی صحبت می کنند یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا افراد محلی به زبان انگلیسی صحبت می کنند یا خیر. جهت اطلاع از هزینه زندگی در مجارستان میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد خرید املاک در مجارستان

1- آیا می توان از طریق خرید ملک در مجارستان سرمایه گذاری کرد؟

بله.

2- چه املاکی می توان در مجارستان خرید؟

آپارتمان ها، محل های تجاری و خرده فروشی ها، انبارها و زمین .

3- آیا صاحبان املاک خریداری شده در مجارستان اجازه ساخت دارند؟

بله.

4- آیا خرید ملک در مجارستان برای خریداران بین المللی محدودیت دارد؟

بله ، محدودیت های مکانی ، خریداران خارجی فعلا فقط املاک شهری را می توانند خریداری کنند زیرا املاک روستایی عمدتا متعلق به شهرواندان کشور است.

5- برای خرید ملک در مجارستان چه چیزی لازم است؟

داشتن مجوز اقامت و سپس گرفتن مجوز خرید ملک از مقامات محلی.

6- هزینه مجوز خرید ملک در مجارستان چقدر است؟

200یورو.

7- صدور مجوز برای خرید ملک در مجارستان چقدر طول می کشد؟

حدود 6 هفته.

8- پروسه زمانی خرید ملک در مجارستان چقدر طول می کشد؟

حدود 3 ماه.

9- عمدتا چه املاکی در مجارستان قابل خریداری می باشد؟

املاک قدیمی ( بازسازی شده یا غیر بازسازی شده ).

10- آیا امکان افزایش قیمت ملک در مجارستان وجود دارد؟

بله ، به علت تقاضای زیاد.

11- قیمت خرید ملک در مجارستان چقدر است؟

از 75000 تا 350000 دلار متغیر است.

12- آیا می توان از طریق خرید ملک در مجارستان اقامت گرفت؟

خرید ملک به تنهایی منجر به اقامت نمی شود و می بایست شرکتی برای مدیریت ملک راه اندازی کنید که بتوانید از اجاره ملک مذکور حتی به صورت پاره وقت به توریست ها ، درآمد کسب کنید.

13- برای خرید ملک در مجارستان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سردی و رطوبت زمستان ، گرمی تابستان ، راه های ارتباطی ، مراکز خرید و…

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *