اقامت گرجستان با ثبت شرکت

اگر قصد سرمایه گذاری در گرجستان را دارید، ثبت شرکت از بهترین گزینه های ممکن است. این کشور از لحاظ سهولت در شروع یک کسب و کار، در جایگاه نهم در دنیا ایستاده است و با فراهم کردن شرایط بسیار مناسب در سرمایه گذاری و ثبت شرکت باعث جذب بسیاری از افراد شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح مختصری درباره این موضوع پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

گرجستان یک جمهوری شوروی سابق است که در مرز بین اروپا و آسیا و در ساحل شرقی دریای سیاه واقع شده است. این کشور با روسیه در شمال، ترکیه و ارمنستان از جنوب و آذربایجان در جنوب شرقی دارای مرز مشترک است. جمعیت این کشور بیش از 3.7 میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در تفلیس، پایتخت آن زندگی می کنند. زبان رسمی آن گرجی است و ارز مناقصه قانونی آن لاری جورجیایی (GEL) است.

این کشور کوچک در یک منطقه تجاری استراتژیک در چهارراه آسیا و اروپا قرار دارد و مقصدی بسیار جذاب برای زندگی، انجام بیزینس و یا هر دو است. هزینه زندگی به میزان قابل توجهی پایین است، روند اخذ اجازه اقامت ساده و قابل دستیابی است و به دلیل کاهش بار مالیاتی و سهولت در شروع بیزینس می توان آن را یک کشور دوستدار کارآفرینی دانست.

گرجستان همچنین یک گزینه گذرنامه جالب است. شهروندان گرجستان از دسترسی بدون ویزا به 113 کشور در سراسر جهان از جمله کشورهای عضو شینگن اتحادیه اروپا برخوردار هستند. و عملا می توان بعد از اقامت در کمتر از یک سال از طریق فرمان ویژه ریاست جمهوری، تابعیت دریافت کرد.

گرجستان در گزارش رقابت جهانی جهانی مجمع اقتصادی 2017-2018 به عنوان نهمین رتبه برتر در سطح جهان از نظر بار تنظیم مقررات دولتی، هشتمین از لحاظ بهترین کل نرخ مالیات، هفتمین برای تعداد مراحل شروع یک تجارت، رتبه ششم برای زمان لازم برای شروع کسب و کار، رتبه چهار برای تعرفه تجارت و رتبه یک برای نرخ تورم (2.1٪ در سال 2018) رتبه بندی شده است.

دستیابی به اقامت بدون مالیات نیز مشروط بر این است که فرد درآمد محلی با درآمد نداشته باشد. در مورد شرکت ها، سه روز باید برای شرکت کافی باشد و در صورت عدم توزیع سود ممکن است بدون مالیات باشد. همچنین چندین منطقه تجاری بدون مالیات وجود دارد.

این دلایل، و بسیاری موارد دیگر در زیر توضیح داده شده است، که باعث شده است گرجستان به عنوان محلی برای به ثبت رساندن یک شرکت، سرمایه گذاری و یا دریافت اقامت در نظر گرفته شود. در این مقاله برخی از نکات کلیدی برای اخذ ویزا، اجازه اقامت و تابعیت و همچنین عواملی که باعث می شود این کشور به مقصدی برای سرمایه گذاری و / یا شروع یک تجارت تبدیل شود، توضیح داده می شود.

انواع شرکت های قابل ثبت برای اقامت گرجستان

انواع شرکت های قابل ثبت برای اقامت گرجستان

انواع شرکت های قابل ثبت برای اقامت گرجستان

بخش استارت آپ گرجستان توسط قانون گرجستان در مورد کارآفرینان پوشش داده می شود. این قانون برای نخستین بار در سال 1994 تصویب و از آن زمان چندین بار اصلاح شده است تا مدیریت شرکت ها کارآمدتر شود. چارچوب قانونی و نظارتی کشور، انواع شرکت های زیر را در بر می گیرد:

  • شرکت سهامی مشترک (باید ثبت شود)
  • شرکت با مسئولیت محدود (باید ثبت شود)
  • مشارکت عمومی (باید ثبت شود)
  • تعاونی (باید ثبت شود)
  • مالکیت انحصاری (باید ثبت شود، اما نه به عنوان یک نهاد قانونی)
  • مشارکت مشترک (لازم به ثبت نیست)
  • شعبه نمایندگی یا شرکت (باید ثبت شود)
  • مشارکت محدود (باید ثبت شود)

هر یک از شرکت های فوق، عملکرد شما را توصیف می کند. راه اندازی یک شرکت برون مرزی در تفلیس یا سایر شهرهای گرجستان تقریبا بدون هزینه است. کارآفرینان باید هزینه ثبت بیزینس جدید خود را که حدود 40 دلار با نرخ ارز فعلی است، پرداخت کنند.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت طبق آیین نامه گرجستان:

این مدرک تنها برای اهداف اطلاعاتی کاربرد دارد. محتوای آن نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا مالی تلقی شود،بلکه باید به عنوان مروری بر شرایط در گرجستان در نظر گرفته شود. جزئیات ذکر شده ممکن است تغییر کند و در نتیجه شرح قوانین و چارچوب های دیگر نادرست باشد. در همه موارد، اشخاص و شرکت ها باید درمورد مسائل خاص از مشاوره کارشناسان حقوقی و مالی استفاده کنند.

ثبت شرکت در سه مرحله ساده:

کارفرمایان برای ثبت شرکت در گرجستان باید سه مرحله ساده را انجام دهند. این مراحل عبارتند از:

پرداخت هزینه ثبت:

گزینه اول:

  • زمان تکمیل: 1 روز
  • هزینه تکمیل: 34.90 دلار
  • آژانس انجام دهنده: تمام بانک های گرجستان

گزینه دوم:

  • زمان تکمیل: بلافاصله
  • هزینه تکمیل: 69.81 دلار
  • آژانس انجام دهنده: تمام بانک های گرجستان

ثبت شرکت با ثبت کارآفرینی و دریافت شماره شناسایی و گواهی ثبت مالیاتی:

  • زمان تکمیل: 1 روز / بلافاصله
  • هزینه تکمیل: هزینه ای ندارد
  • آژانس انجام دهنده: آژانس ملی ثبت ملی

افتتاح حساب بانکی شرکت:

  • زمان تکمیل: 1 روز
  • هزینه تکمیل: از3.49 دلار تا 90 دلار متغیر است.
  • آژانس انجام دهنده: تمام بانک های گرجستان

فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

ساخت و تولید:

گرجستان از نظر استراتژیکی در چهار راه تجاری و بازرگانی بین شرق و غرب قرار دارد و موقعیت آن برای دسترسی به بازارهای آسیا، اروپا و همچنین کشورهای خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع نیز بسیار مناسب است. قوانین دوستانه بیزینسی، چارچوب مالیاتی و گمرکی مطلوب و محیط کاری به نسبت کم هزینه نقش اساسی در توسعه بخش تولید گرجستان داشته اند.

مواد غذایی، فلزات و فرآورده های معدنی غیر فلزی بزرگترین پایگاه های صنعتی گرجستان محسوب می شوند و پوشاک، خودرو، الکترونیک و پلاستیک سریع ترین صنایع رو به رشد هستند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دولت فرصت های زیادی را در صنعت تولید فراهم کرده است.

فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

مرکز لجستیک منطقه ای:

گرجستان در یک منطقه بسیار استراتژیک قرار دارد و به عنوان دروازه ورود به قفقاز و آسیای میانه شناخته می شود. این کشور راه ورود قابل اعتمادی برای جریان های بین قفقاز و اروپا و همچنین بین آسیای میانه و اروپا است. این موضوع قرن ها در جاده ابریشم تاریخی گنجانده شده است که به گرجستان نقش مهم ژئوپلیتیکی می بخشد.

اقتصاد حمل و نقل گرجستان در محوریت ترانزیت است. میزان حمل بار در این کشور حدود 50 درصد ترانزیت است. زندگی جدیدی در راه های حمل و نقل مسیر تجاری باستانی بین شرق و غرب احساس می شود و در تجدید حیات حمل و نقل نقش اساسی ایفا می کنند.

گرجستان در حال توسعه لنگرگاه جدیدی در اعماق دریا است که قرار است 100 میلیون تن ظرفیت داشته باشد. به علاوه،کارهای اصلی پروژه باکو – تفلیس-کارس به پایان رسید و خط راه آهن جدید رسما در اکتبر سال 2017 افتتاح شد. این راه آهن برای منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا خطوط راه آهن گرجستان و آذربایجان را به ترکیه متصل می کند. همچنین، شبکه اصلی جاده ای کشور _ بزرگراه شرق به غرب با دقت و به طور فشرده در حال ساخت است. این پروژه ها با هدف افزایش سرمایه اصلی ژئوپلیتیک گرجستان ( پتانسیل ترانزیت) عملی شده اند.

انرژی:

طی دهه گذشته، مصرف برق به طور قابل توجهی مطابق با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته و در سال 2018 به 12.6 TWh رسیده است. تولید برق نیز از سال 2004 به سرعت در حال رشد بوده است، بخشی از آن به دلیل نوسازی و توانبخشی به HPP های موجود و بخشی از آن به دلیل توسعه نیروگاه های جدید که در سال 2018 به 12.1 TWh رسید، می باشد.

با افزایش مصرف نه تنها در گرجستان بلکه در کشورهای همسایه، فرصت بسیار خوبی برای توسعه نیروگاه های جدید جهت پاسخگویی به تقاضاهای روزافزون فراهم شده است. براساس برآوردها، در حال حاضر تنها حدود 25% از پتانسیل های گرجستان مورد استفاده قرار گرفته است. در نتیجه، پتانسیل های بدون استفاده زیادی بیشتر از منابع آبی و همچنین منابع باد، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده نیز وجود دارد.

میزان سرمایه گذاری برای اقامت گرجستان با ثبت شرکت

مجوز اقامت برای اقامت نامحدود به خارجیانی (و اعضای خانواده آنها) اعطا می شود که سرمایه گذاری به ارزش 300000 دلار در گرجستان انجام دهند و گردش مالی سالانه آنها برای فعالیت های کارآفرینی در سال اول حداقل 50000 دلار، سال دوم 100000 دلار و سال سوم، چهارم و پنجم از زمان صدور مجوز اقامت 120000 دلار باشد. همچنین این مجوز اقامت برای خارجیانی (و اعضای خانواده آنها) صادر می شود که دارای مجوز اقامت از طریق سرمایه گذاری در ملک غیر قابل منقول به ارزش 300000 دلار باشند و آن ملک را حداقل 5 سال حفظ نمایند.

اعضای خانواده خارجیان عبارتند از:

همسر، کودک خردسال و فرزند ناتوان که کاملا وابسته به متقاضی است و رسما به عنوان فرد معلول شناخته می شود. به صورت یک نتیجه گیری کلی باید گفت که از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت خواهید توانست به اقامت گرجستان، این کشور زیبا و کوچک دست یابید. اخذ اقامت اولیه ممکن است 2 تا 3 ماه به طول بیانجامد و این امکان را خواهید داشت که آن را به مدت 6 سال تمدید کنید. پس از گذشت 6 سال از اقامت گرجستان با ثبت شرکت نیز می توانید جهت اخذ اقامت دائم درخواست دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد اقامت گرجستان با ثبت شرکت

1- وضعیت سرمایه گذاری گرجستان از طریق ثبت شرکت چگونه است؟

این کشور از لحاظ سهولت در شروع یک کسب و کار در جایگاه نهم در دنیا قرار دارد.

2- اعتبار پاسپورت گرجستان چگونه است؟

با اخذ پاسپورت این کشور میتوان به 113 کشور دنیا بدون ویزا ورود کرد.

3- نرخ تورم اقتصادی کشور گرجستان چقدر است؟

در حدود 2.1 درصد در سال میباشد.

4- انواع شرکت های قابل ثبت برای اخذ اقامت گرجستان کدامند؟

شرکت هایی دارای سهامی مشترک و با مسئولیت محدود-مشارکت عمومی و تعاونی و مالکیت انحصاری و یا شعبه ی نمایندگی شرکت و مشارکت محدود.

5- میزان سرمایه گذاری در گرجستان چقدر است؟

در حدود 300000 دلار میباشد.

6- گردش مالی 5 سال اول ثبت شرکت در گرجستان در چه حدودی باید باشد؟

سالانه بین 50000 تا 120000 دلار میباشد.

7- همراهان فرد متقاضی ثبت شرکت گرجستان شامل چه کسانی هستند؟

همسر و فرزندان.

8- مدت زمان اقامت اولیه گرجستان از طریق ثبت شرکت چقدر است؟

اخذ اقامت اولیه ثبت شرکت 2 تا 3 ماه به طول می انجامد.

9- چند سال پس از ثبت شرکت در گرجستان میتوان به اقامت رسید؟

تقریبا پس از گذشت 6 سال.

10- اخذ تابعیت گرجستان چقدر زمان میبرد؟

پس از ثبت شرکت با گذشت 1 سال اقامت میتوان به اقامت رسید.

11- کارفرمایان برای ثبت شرکت در گرجستان باید از چه نهاد هایی اقدام کنند؟

از طریق تمام بانک های گرجستان صورت میگیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *