اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس آماده یا ویزای اپراتوری بیزنس

یکی از مهم ترین شرایط اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس آماده یا ویزای اپراتوری بیزنس ، فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار تبلیغات است. موقعیت کاری مورد نظر بایستی در رسانه های آنلاین مختلف تبلیغ شود تا ثابت شود تلاش انجام شده برای استخدام جامع بوده و متقاضیان بالقوه بسیاری را در کانادا پوشش داده است. به گفته کارشناس سرمایه گذاری موسسه حقوقی توسعه گران مهر به محض اینکه جواب مثبت فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار مالک / اپراتو را دریافت کردید، شما می توانید برای مجوز کار مهاجرت، پناهنده ها و تابعیت کانادا اقدام نمایید. مدت زمان اعتبار این مجوز کار همانند مدت زمان اعتبار فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار است که معمولا دو سال است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اقامت کانادا از طریق ویزای اپراتوری بیزنس و خرید سهام بیزنس

سیاست اداره توسط مالک یک طرح مهاجرتی رسمی به شمار نمی رود بلکه مجوز کاری است که تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال (TFWP) صادر می شود. هیچ سهمیه سالانه ای در مورد تعداد مجوز های کاری ای که می توانند صادر شوند وجود ندارد. جدید ترین اخبار مرتبط با مالکان کسب و کار جدید تحت طرح TFW در حال جذب توجه محلی و بین المللی بسیاری از سوی سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است. اگر شما مالک کسب و کار خود باشید برایتان راهی وجود دارد تا مجوز کار کانادا را بگیرید. شما می توانید برای ارزیابی تاثیر بازار کار معاف از تبلیغات اقدام نمایید که در صورت تایید، زمینه کسب مجوز کار شما را فراهم خواهد نمود.

از این نوع مجوز کار اغلب تحت عنوان مجوز کار مالک یا اپراتور یاد می شود. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به چگونگی کارکرد آن داشته باشیم. هر کارفرمای کانادایی که بخواهد به طور موقت یک نیروی کار خارجی را استخدام نماید ابتدا باید فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را بگذراند. از طریق این فرایند کارفرما از دولت این اجازه را می گیرد تا یک نیروی کار خارجی را وارد کانادا کند. هدف فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار حصول اطمینان از این موضوع است که پیش از استخدام موقت یک نیروی کار خارجی تمامی تلاش ها انجام شده تا یک شهروند کانادایی یا یک فرد دارای اقامت کانادا به صورت دائم در آن موقعیت شغلی به کار گرفته شود.

پس از اینکه مجوز کار را گرفتید، در بیشتر موارد شما قادر خواهید بود از طریق سیستم ورود اکسپرس برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. برای پیشنهاد کاری ای که شرکت خود شما به شما به عنوان متقاضی ارائه می نماید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید نمود. با داشتن مجوز کاری مالک / اپراتور بر مبنای فرایند ارزیابی تاثیر بازار کار شما شانس خوبی خواهید داشت تا تحت طرح دولتی نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت نمایید.

ویزای کار موقت از طریق خرید بیزینس آماده 

ویزای کار موقت از طریق خرید بیزینس آماده

ویزای کار موقت از طریق خرید بیزینس آماده 

کارآفرینان بین المللی گزینه های مختلفی برای کار در کانادا دارند. کارگران خارجی کارآفرین با ایده های نوآورانه و تخصص در کسب و کار بی نظیر، به رشد اقتصادی کانادا کمک می کنند. چندین برنامه مهاجرت اقامت دائم کانادا کارآفرینان را هدف قرار می دهد، اما این روند می تواند طولانی تر از آن باشد و برای یک دوره کار موقت در کانادا باشد. به همین دلیل، بسیاری از کارآفرینان ابتدا با اخذ اجازه کار موقت وارد کانادا می شوند. و از آن جا که بسیاری از برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا از تجربه کاری کانادایی برخوردار هستند، کارآفرینان با چنین تجربیاتی می توانند از این امر برای حمایت از نامزدی یا درخواست وضعیت اقامت دائم کانادا، استفاده نمایند.

کارآفرینانی که قصد دارند فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه دهند و در ضمن در کانادا نیز گسترش یابند، می توانند مجوز کار انتقال شرکتی را بگیرند. برنامه انتقال شرکتی در درجه اول توسط شرکت های چند ملیتی برای جابجایی مدیریت و کارکنان کلیدی بین شعب استفاده می شود، اما می تواند برای کار آفرینان نیز مناسب باشد.

الزامات اساسی این برنامه به شرح زیر می باشد:

تجارت جدید در کانادا باید پایدار باشد. با ارائه یک برنامه تجاری، اطلاعات مالی و شواهدی مبنی بر اینکه محل کار در کانادا اجاره داده شده، قابلیت بقای کار را نشان می دهد. برای واجد شرایط بودن، برنامه کسب و کار باید شامل استخدام حداقل یک کانادایی در طول سال اول فعالیت باشد. مشاغل خارج از کشور و کانادایی باید مالکیت مشترکی داشته باشند. به طور خاص، این دو شرکت باید دارای شعبه اصلی، شرکت تابعه یا روابط وابسته باشند. شخصی که برای مدیریت مشاغل کانادایی منتقل می شود باید حداقل یک سال از کار تمام وقت در یک مقام ارشد یا مدیر اجرایی معادل با شرکت خارج از کشور برخوردار باشد. واگذاری داخلی شرکت معمولاً گزینه ای ارجح برای کارآفرینانی است که قصد دارند زمان خود را بین مدیریت تجارت فعلی خود در خارج از کشور و شروع به کار شعبه یا شرکت تابعه جدید در کانادا تقسیم کنند.

سایر مجوز های کاری که ممکن است مناسب باشد شامل موارد زیر است:

  • مجوز کار آفرین C11: این مجوز شامل مالکان تنها یا اکثریت صاحبان مشاغل کانادایی است. مجوز های C11 یک مسیر ایده آل برای صاحبان مشاغل فصلی است.
  • صاحبان مجوز کار مبتنی بر LMO: برای صاحبان اقلیت هایی که مایل هستند نقش کلیدی و اساسی را در کار روزانه تجارت کانادا بپردازند. این شامل یک LMO ( نظر بازار کار ) است که توسط دولت صادر می شود.

خرید چه بیزینسی در کانادا می تواند منجر به اخذ اقامت و ویزا شود؟

خرید یک تجارت

هنگامی که فکر خرید کامل یک تجارت هستید، مطمئناً ریسک متوسطی با آن همراه است. سرمایه گذاری که شما باید انجام دهید نیز نسبتا بسیار زیاد است و زمان شروع آن سریع است. همچنین ممکن است در شروع کار با برخی از چالش ها روبرو شوید و بازده ای که کسب می کنید با پیشرفت کار در تجارتتان رابطه دارد. در هنگام خرید یک تجارت چه چیزی را باید بررسی کنیم؟ هنگام خرید یک کسب و کار، به راحتی می توانید عاشق آن شوید.

سودآورترین فرصت های تجاری کوچک برای مهاجران در کانادا

  • حمل و نقل و ذخیره سازی

صنعت حمل و نقل و ذخیره سازی شامل خدمات حمل و نقل مسافر، حمل کالا همچنین انبار کردن و ذخیره محصولات می باشد. نکته جالب در مورد این صنعت این است که شما می توانید از خریدی کوچک شروع کنید. کامیونی کوچک بخرید و با تعداد زیادی از از مشتریان کار کنید، سپس می توانید در صورت افزایش مشتریانتان، رانندگان بیشتری استخدام کنید و کامیون های بیشتری به راه بیندازید و اینگونه به راحتی کارتان را گسترش دهید.

  • مدیریت و اصلاح زباله ها

از نتایج فرعی غیر قابل اجتناب یک اقتصاد در حال رشد، انباشت زباله است.با توسعه کسب و کار ها، کاغذ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، وسایل الکترونیکی قدیمی به نفع مدل های جدیدتر دور انداخته می شوند، با توسعه فضای اداری جدید، آوار ساختمانی افزودن می شود و غیره. این امر برای محیط زیست عالی نیست و خوشبختانه روزانه مشاغل بیشتری نقش خود را در ارتقاء آینده ای پایدار برای همه مردم می پذیرند و اقدامات پیشگیرانه ای برای مهار تولید زباله انجام می دهند. زباله هرگز از بین نمی رود، به این معنی که فرصت های زیادی برای کارآفرینان آگاه به محیط زیست وجود دارد تا به کره زمین کمک کنند و از این طریق سود خوبی کسب کنند.

  • خدمات حرفه ای

یکی از راه های مهاجرت به کانادا داشتن مهارت هایی چون حسابداری، بازاریابی، مدیریت، مشاوره یا انجام تحقیقات علمی دارید؟ اگر چنین است، می توانید تجارتی کوچک را شروع کنید که در آن دانش و تخصص خود را به عنوان سرمایه انسانی بفروشید. اگر می توانید به مشاغل کمک کنید تا در پرداخت مالیات صرفه جویی کنند، فرایندهای حسابداری و حقوق و دستمزد خود را ساده تر کنند، قدرت مدیریتی آنها را بهبود بخشید یا محصولات جدیدی را خلق کنید، می توانید مشتریانی پیدا کنید که به واسطه مهارت و دانشتان دستمزد خوبی به شما پرداخت می کنند.

  • مشاور املاک

از دیگر دلایل یک اقتصاد در حال شکوفایی، خرید و اجاره خانه ها و فضای اداری است. با رشد و گسترش مشاغل، برای پر کردن جایگاه های خالی به کارگران جدید احتیاج دارند. برخی از این کارگران از مناطق نزدیک به شهر جذب می شوند و ریشه می گیرند تا زمانی که کسب و کار جدید خود را آغاز کنند.

  • مراکز ورزشی بدنسازی و تفریحی

 اگر اشتیاق به تناسب اندام و اشتیاق به افراد دارید می توانید عشق خود را از ورزش و سالم بودن به یک تجارت کوچک سودآور تبدیل کنید. مراکز تناسب اندام در سراسر آمریکای شمالی در حال به وجود آمدن هستند که باعث می شود ورزشگاه های زنجیره ای غیر شخصی بزرگ به عنوان مکانی برای حضور در تمرینات انتخاب شوند. چه اشتیاق شما کراس فیت، کیک بوکسینگ، یوگا، هنرهای رزمی، یا یک گرایش تناسب اندام دیگر باشد.

شرایط شخص برای اخذ ویزای اپراتوری بیزینس کانادا

شرایط شخص برای اخذ ویزای اپراتوری بیزینس کانادا

شرایط شخص برای اخذ ویزای اپراتوری بیزینس کانادا

برای بسیاری از بازرگانان در سراسر جهان، کانادا گزینه منطقی است که به عنوان مقدمه ای برای شروع فعالیت تجاری جدید یا گسترش یک تجارت فعلی می باشد. وضعیت اقتصادی مطلوب، اخلاق کاری مردم و تنوع جمعیت، همه عواملی هستند که در تبدیل کانادا به یک محیط ایده آل که در آن بتوانند یک تجارت را ایجاد کنند، نقش دارند.

دشواری در رابطه با فرآیند استاندارد اجازه کار، مربوط به درخواست چیزی به نام ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) می باشد، که تأیید مثبت آن معمولاً برای یک درخواست مجوز کار موفق انجام می شود. برای تأیید LMIA، کارفرما معمولاً باید نشان دهد که تلاش کرده است تا یک کانادایی برای جایگاه مورد نظر استخدام شود. این امر مستلزم تبلیغات در منابع خاص برای مدت زمانی مشخص می باشد و همچنین تکمیل گزارش استخدامی که تعداد متقاضیان کانادایی را مشخص می کند و توضیح می دهد که چرا هیچ یک از آن ها برای موقعیت مناسب نبودند. به دلیل عدم تمایل به استخدام بیگانگان برای شغلی که توسط یک کانادایی انجام می شود، این برنامه ها با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم مطابقت با الزامات دقیق مقرر در دولت، رد می شود.

کاندیدای ایده آل کیست ؟ برای واجد شرایط بودن به عنوان مالک اپراتور، سرمایه گذار خارجی باید دارای موارد زیر باشد:

  • تجربه مدیریت قابل بررسی و قابل واگذاری.
  • دارایی کافی برای خرید مشاغل هدفمند در کانادا.
  • توانایی های کافی در زبان انگلیسی یا فرانسه برای فعالیت فعال به عنوان مدیر در مشاغل.
  • کنترل سهم قانونی در مشاغل: بیش از 50 درصد سهام را در اختیار داشته باشید و نمی توان آن را رد کرد.

مالکیت سهام به خودی خود تضمین نمی کند که یک تبعه خارجی به عنوان یک مالک اپراتور واجد شرایط باشد. پیشنهاد اشتغال باید به یک سرمایه گذار خارجی داده شود که به طور جدی در مدیریت تجارت مشغول باشد. این کار با بررسی قصد اتباع خارجی برای فعالیت در تجارت و همچنین تجربه قبلی در مدیریت یا اداره یک تجارت ارزیابی می شود.

نیاز های مالک / اپراتور LMIA:

سایر الزامات عبارتند از:

یک طرح تجاری. شما باید با جزئیات توضیح دهید که چگونه سرمایه گذاری در این تجارت را تامین می کنید و اشتغال ایجاد می کنید. برنامه کاری باید مفصل و قانع کننده باشد. شما باید افسر استخدام و توسعه اجتماعی کانادا را متقاعد کنید که می دانید چه کاری انجام می دهید. شما باید فعالانه درگیر تجارت باشید. شما باید نشان دهید که در حال سرمایه گذاری منفعل نیستید. درعوض، شما قصد دارید تجارت خود را بیشتر توسعه دهید. شما معمار و منبع الهام پروژه خود هستید. در برنامه کاری خود، قصد استخدام شهروندان کانادایی یا افراد دارای اقامت دائم را نشان دهید ( به طور ایده آل، در سال اول کار ).

تفاوت روش اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس با سرمایه گذاری چیست؟

اعتقاد بر این است که کانادا یکی از 10 کشور برتر برای شروع آسان تجارت می باشد. این امر به دلیل وجود منابع طبیعی بسیار غنی، داشتن نیروی کار فوق العاده ماهر و یک دولت پایدار است. اگر مایلید به عنوان کارآفرین یا با ویزای سرمایه گذاری کانادا مهاجرت کنید، چندین گزینه برای دریافت ویزا کارآفرین و سرمایه گذار در دسترس شما قرار دارد که شامل برنامه ویزا عمومی استارتاپ و برنامه منتخب ویژه استانی می باشد. اگر در درخواست خود موفق شوید، می توانید به همراه خانواده به کانادا بروید.

 مهاجران تجاری ثروتمند در حال خرید کسب و کار ها هستند و به سیاستهای مالک -عامل کانادا روی آورده اند. برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی مسیر ورود به کانادا به دو مرحله تقسیم می شود که با اجازه کار موقت تحت قوانین فدرال مالک-عامل آغاز می گردد. بر اساس این سیاست، سرمایه گذار خارجی می تواند پس از خرید و انتقال مالکیت اکثریت سهم از یک شرکت تجاری سودآور کانادایی به عنوان یک ملیت خارجی مجوز کار دریافت کند.  پس از پذیرش مجوز کار، داوطلبان می توانند در مراحل بعدی تحت بسیاری از برنامه های مهاجرتی، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این امر می تواند شامل برنامه نیروی ماهر فدرال، تحت سیستم اکسپرس اینتری یا تحت یک جریان مناسب مهاجرت تجاری استانی (PNP) باشد.

دو دسته مهاجرت تجاری به کانادا

 دسته سرمایه گذار

تاجر باید دولت را از جهات زیر راضی کند:

  • فرد باید یا مدیر اجرایی ارشد باشد و یا حداقل 2 سال در خارج از کانادا مشغول به کار بوده باشد.
  •  باید مایل به سرمایه گذاری 800000 دلار کانادا در سپرده ثابت دولت بدون هیچ گونه سودی برای مدت 5 سال باشد. این سرمایه گذاری از طریق مصاحبه انجام می شود.

دسته کارآفرینان

 برای دسته کارآفرین باید دولت را از جهات زیر راضی کرد:

  • فرد باید این هدف و توانایی را داشته باشد که یا تجارتی را از ابتدا ایجاد کند یا برای سرمایه گذاری در کانادا آن را خریداری کند.
  •  وی باید در امر اداره و مدیریت مشاغل تجاری در کانادا توانمند باشد.
  • باید حداقل یک شغل برای شهروند کانادایی یا هر فردی که اقامت دائم کانادا را دارد، ایجاد نماید.

 برای واجد شرایط بودن باید یکی از این موارد را داشته باشید:

  • داشتن تجربه ای که برای مشارکت در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا موثر باشد
  • داشتن تجربه مدیریت مزرعه و همچنین قصد داشته خریداری یک مزرعه در کانادا را و مدیریت آن.
مدت زمان پروسه انجام اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس

مدت زمان پروسه انجام اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس

مدت زمان پروسه انجام اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس

دولت کانادا دسته خاص از مجوزهای کار ایجاد کرده است که از طریق آن اکثر صاحبان یک شرکت می توانند حق کار در کانادا را به طور قانونی بدست آورند.و این مسیر را تسهیل کرده است. برای بسیاری از بازرگانان در سراسر جهان، کانادا گزینه ای منطقی جهت شروع فعالیت تجاری جدید یا گسترش یک تجارت موجود است. وضعیت اقتصادی مطلوب، اخلاق کاری مردم و تنوع جمعیت، همه عواملی هستند که در شناخت کانادا به عنوان محیطی ایده آل جهت تجارت، نقش دارند.

هدف اصلی این دسته از مجوزهای کاری فراهم نمودن مسیری تسهیل کننده است که از طریق آن اتباع بیگانه بتوانند وارد کشور شوند و به تجارت بپردازند. بیشتر صاحبان مشاغل از شرکت خود محافظت می کنند و تمایل دارند که شخصاً بر عملکرد آن نظارت داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که مطابق نظرشان در حال فعالیت می باشد. چنانچه کارآفرینان مجبور باشند که یک پروسه درخواست طولانی مدت و پیچیده صدور مجوز کار را جهت سرپرستی از شرکت کانادایی خود طی کنند، برای شروع یا گسترش تجارت خود به جای دیگری نقل مکان خواهند کرد. خوشبختانه دولت کانادا چشم انداز این مسئله را در نظر گرفته است و به طور موثری مسیر اجازه کار صاحب / اپراتور را تعیین کرده است.

 

 

این روند چقدر طول می کشد؟

پس از یافتن کسب و کاری مناسب، 2-3 ماه طول می کشد تا روند درخواست LMIA تکمیل شود. دریافت مجوز کار در اکثر حوزه های قضایی کمتر از 3 ماه طول خواهد کشید. 

دارنده مجوز کار چه زمانی می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند؟ 

حداقل زمان انتظار وجود ندارد. در طول سال اول کار در کانادا، سرمایه گذار خارجی به همراه اعضای خانواده خود در صورت واجد شرایط برنامه ای مناسب یا ورود به سیستم فدرال اکسپرس یا یک برنامه منتخب استانی باشد می تواند فورا، برای اقامت دائم اقدام کنند. در بیشتر موارد روند کار در کمتر از 12 ماه به پایان می رسد. اگر شما سرمایه گذار هستید و باید برای سرمایه خود برنامه مدونی را بچینید، پیشنهاد می کنیم حتما با مشاورین تخصصی سرمایه گذاری در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به جلسه مشورت بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *