اقامت دائم یونان
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مجوز اقامت در یونان برای مدت 5 سال اعطا می گردد و ممکن است در صورت درخواست مربوطه برای دوره های پنج ساله این قرارداد 5 سال دیگر تمدید شود، تا زمانی که اموال متعلق به مالکیت و مالکیت متقاضی و یا قرارداد اجاره نامه باقی بماند و با تمام شرایط مرتبط مورد نیاز توسط قانون برآورده می شود. برای اطلاع از شرایط اقامت دائم یونان ادامه مقاله را می توانید مطالعه کنید.

اخذ اقامت دائم یونان

تمام مسائل مربوط به شرایط مهاجرت به یونان، شهروندی و اقامت دائمی، از جمله حق شهروندی یونان، استفاده از این حق و پیش شرط های قانونی، توسط قانون ملی تنظیم گشته است. فرد می تواند در زمان تولد در صورتی که طبق قوانین فرد متولد شده از یک والدۀ ملیت یونان باشد، می تواند شهروندی یونان را بگیرد. یک شهروند یونانی فردی است که به طور صحیح در پرونده های شهرداری جمهوری یونان ثبت نام کرده باشد. ثبت نام در پرونده های شهری جمهوری یونان، اصل قانونی برای شهروندی یونان می باشد. به همین ترتیب، گواهی ثبت نام گواهینامه قانونی شهروندی یونان محسوب می گردد.

شهروندی یونان

برای دریافت ثبت نام گواهینامه قانونی شهروندی یونان، شهروندان یونان که دائما در کانادا زندگی می کنند، از طریق مقامات رسمی کنسولگری یونان درخواست می کنند، که به نوبه خود این درخواست را به مقامات مجاز (شهرداری) یونان، که گواهی ثبت نام را صادر می کنند، تحویل می دهند. هر دو ثبت نام ازدواج والدین و همچنین ثبت نام تولد متقاضی، پیش شرطی برای صدور گواهی ثبت نام است.

شهروندی یونان

کنسولگری های یونان در کانادا همه پروسه ثبت نام لازم و مرتبط را اجرا می کنند. لازم به ذکر است که طبق قانون یونان، تابعیت یونان حق ذاتی افراد متولد شده برای والدینی می باشد که شهروند یونان محسوب می گردند. به همین ترتیب، مقامات کنسولی یونان “شهروندی یونان را به شما نمی دهند”.

اقامت در یونان

از طریق مقررات قانون یونان و روش های تعیین شده آن، به شما کمک می کنند تا از حق برخورداری از حق شهروندی استفاده کنید. ثبت نام فرد در سوابق یک شهرداری یونان، به رسمیت شناختن حق شهروندی توسط دولت یونان است و بنابراین لازمه پاسپورت یونان می باشد.

به طور کلی طبق مقررات قانونی، شهروند یک کشور جهان سوم (کشورهای غیر اتحادیه ملی) در یونان از طریق هر نوع ویزای ورودی یا از طریق اقامت در یونان به طور قانونی، دارای حق برخورداری شهروندی می باشد. برای درخواست مجوز اقامت به مدت 5 سال در یونان شخص مذکور شخصا یا از طریق نهاد شرکتی که سهام آن به طور کامل متعلق به خود اوست، یا از طریق مالکیت املاک و مستغلات در یونان، به ارزش حداقل 250،000 یورو، می تواند اقامت بگیرد.

فروش ملک در یونان

فروش ملک در طول مدت مجوز اقامت به شهروندی غیر اتحادیه اروپا حق دریافت مجوز اقامت فروشنده را لغو می کند. شایان ذکر است که متقاضی مستلزم ارائه اسناد به شخص نیست و از این رو درخواست پرونده ممکن است از طریق وکیل صورت گیرد، البته با توجه به اینکه متقاضی وارد کشور مقصد شده است و نمایندگی خود را به یک وکیل اختصاص داده و این فرآیند قبل از پایان ویزای مربوطه صورت می پذیرد. مراحل:

  • مرحله 1: درخواست ویزای ورودی برای قلمرو یونان در اداره کنسولگری کشور مبداء متقاضی (در صورت امکان)
  • مرحله 2: خرید اموال یا ورود به قرارداد اجاره / توافق و گردآوری اسناد و مدارک مورد نیاز
  • مرحله 3: ارسال اسناد به مقامات مربوطه و پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 500 یورو
  • مرحله 4: دریافت سند تأیید ارسال درخواست. سند ذکر شده برای یک سال معتبر است و تا زمان صدور مجوز به عنوان مجوز موقت استفاده گردد.
  • مرحله 5: تأیید درخواست و اسناد ارائه شده توسط مقامات اصلح و صدور مجوز مربوط به اقامت.

مجوز اقامت به متقاضیان اجازه می دهد آزادانه به یونان ورود و یا از یونان سفر کنند، با این وجود به متقاضی اجازه سفر به هر کشور دیگری در منطقه شینگن را نمی دهد. اطلاعات بیشتر را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *