اقامت توسط تولد بچه در آلمان

اگر والدین کودکی از هم جدا شده باشند و یا یکی از والدین آلمانی باشد، کودک هنگام تولد شهروندی آلمان را خواهد گرفت و اگر فرزند با یکی از والدین در آلمان زندگی کند، به طور خودکار آن والد مجوز زندگی با فرزند خود در آلمان را دریافت می کند. در ادامه مقاله به اقامت توسط تولد بچه در آلمان بیشتر اشاره شده است،می توانید به وب سایت(توسعه گران مهر)مراجعه کنید و اطلاعات خود را ارتقاء دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دریافت اقامت توسط تولد بچه در آلمان

شهروندی آلمان تنها می تواند پس از چند سال اخذ شود. برای تبدیل شدن به یک شهروند آلمانی، شما معمولا باید 8 سال ساکن آلمان با یک مجوز اقامت باشید و شرایط خاصی را انجام دهید. به طور معمول پس از هشت سال، خارجی ها واجد شرایط درخواست شهروندی آلمان هستند، این زمان می تواند از طریق تولد، نژاد (والدین) یا ازدواج با یک شهروند آلمانی کمتر شود. اقامت دائم آلمان می تواند پس از پنج سال اعمال شود، گرچه معافیت ها نیز برای مدت زمان مورد نیاز وجود دارد. برخی از خارجی ها ترجیح می دهند با ویزای اقامت دائمی در آلمان زندگی کنند، اگر چه آنها دارای حقوق مشابه با شهروندان دائمی، مانند رای دادن نیستند. با این حال، در هر دو مورد، ساکنان می توانند در آلمان زندگی کنند.

شهروندی آلمان

شهروندی آلمان توسط والدین و نه تنها محل تولد تعیین می شود. کودکان با مادر یا پدر آلمانی در هنگام تولد شهروند آلمان می شوند. اگر هیچ یک از والدین آلمانی نیستند، یک کودک متولد شده در خاک آلمان، به طور خودکار در صورتی که در زمان تولد حداقل یکی از والدین به صورت قانونی  به مدت هشت سال در آلمان زندگی کرده باشد یا دارای یک دوره سه ساله اجازه اقامت دائم آلمان یا سوئیس باشد، می تواند ملیت آلمان را بگیرد.

شهروندی آلمان

 

اقامت آلمان

یک کودک همچنین حق دارد که ملیت والدین را بگیرد. با این حال، این تنها در مورد کودکان متولد شده بعد از 1 ژانویه 2000 اعمال می شود، درخواست های قبل از آن تاریخ پذیرفته نیست. این کودکان شهروندی آلمانی والدین خود را دریافت می کنند و در سنین 18 تا 23 سالگی می توانند تابعیت مورد نظر را انتخاب کنند. کودک باید ملیت های والدین خود را برای شهروندی آلمان دریافت کند یا برای شهروندی دوگانه درخواست دهد. همسر و فرزندان اغلب می توانند دارای تابعیت آلمان شوند، حتی اگر 8 سال در آلمان زندگی نکرده باشند. اگر در این راستا و همچنین از شرایط زندگی در آلمان سوالات بیشتری دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “اقامت توسط تولد بچه در آلمان

  1. محمد نواب غلامی گفت:

    سلام,من درخواست ویزای پیوست به همسر دادم,اقامت همسرم کاری هست,درخواستم به جهت نداشتن شواهد تمکن مالی رد شده,میخواستم بدونم برای اعتراض نامه تمکن بانک کافیه یا باید مدارکی رو که روز مصاحبه ارایه کردم رو هم به سفارت پست کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است برای اخذ ویزای ازدواج آلمان، فردی که در آن کشور است، پشتیبان مالی مانند میزان درآمد را اثبات نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *