اقامت برزیل با خرید ملک

اکثر خارجی ها در ریو برزیل یا در شمال شرقی این کشور آفتابی ملک خریداری می کنند با توجه به اینکه در ریو املاک نزدیک به ساحل گران تر هستند، اما سائو پائولو به عنوان پایه ای برای انجام کسب و کار و خرید ملک محبوب تر است. شما نیز اگر سرمایه لازم را برای اقدامات مربوط به اقامت برزیل با خرید ملک دارید، میتوانید با اطلاعاتی که مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در اختیار شما قرار می دهند، اقدام به ثبت و اخذ مجوز خرید ملک در این کشور کنید و ویزای سرمایه گذاری در برزیل را کسب نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درخواست اقامت کشور برزیل از طریق خرید ملک

شورای ملی مهاجرت برزیل در تاریخ 1 نوامبر 2018 منتشر ( تاسیس) شد. قانونی که در آن اعطای مجوز اقامت به عنوان نتیجه سرمایه گذاری های املاک در برزیل را تنظیم میکند. با سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون BRL( حدود 250.000 دلار آمریکا) در املاک و مستغلات شهری برزیل، خارجی ها میتوانند یک ویزای اقامت موقت دو ساله را پس گذشت 30 روز در کشور به دست آورند. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز در مناطق شمالی و شمال شرقی کشور حتی کمتر است: در این مناطق،سرمایه گذاری به اندازه 700.000BRL( حدود 175.000 دلار امریکا) میتواند سرمایه گذار را قادر به تامین حقوق اقامت موقت نماید.

  •  شامل خانواده: همسر و فرزندان وابسته به سرمایه گذار همچنین میتوانند حق اقامت را بر اساس سرمایه گذاری اولیه متقاضی اصلی واجد شرایط را به دست آورند.
  • مسیر اقامت دائم: اگر بعد از 2 سال سرمایه گذار هنوز مالکیت سرمایه گذاری را به عهده دارد و در وضعیت خوبی باشد می تواند ویزای اقامت دائم را دریافت نماید.
  • راه رسیدن به شهروندی برزیل: زمانی که اقامت برزیل برای مدت 4 سال یا بیشتر حفظ شود. سرمایه گذار واجد شرایط تقاضا برای اقامت و پاسپورت میشود.

بنابراین هیچ گونه پیگیری سریعی برای شهروند برزیل شدن توسط برنامه سرمایه گذاری وجود ندارد. مسیری برای شهروند بودن برزیل در نظر گرفته شده است.  مالکیت شرکت تا زمانی مجاز است که هر متقاضی به طور جداگانه با حداقل شرایط سرمایه گذاری مطابقت داشته باشد. تامین مالی بانک نیز برای خارجی ها نیز در دسترس است. اما فقط برای مبلغی که بیش از 1BRL یا 700.000 BRL در مناطق شمال یا شمال شرقی است.

محدودیت در خرید ملک برای خارجی ها

محدودیت در خرید ملک برای خارجی ها

محدودیت در خرید ملک برای خارجی ها

آیا در کشور برزیل محدودیتی در خرید ملک برای خارجی ها وجود دارد ؟

به استثنای املاک روستایی و زمین های نزدیک به مرز ملی برزیل یا زمین های مارینها که مالکیت آن ها به دولت فدرال تعلق دارد، خارجی ها آزادانه می توانند در برزیل زمین خریداری کنند. قیمت ملک در بازار برزیل بالا می باشد. که این گرانی به چارچوب قانونی قابل اعتماد برزیل که شامل قوانینی ساده و مستقیم برای یافتن و خرید ملک می باشد، مربوط است. همچنین رشد جمعیت و اقتصاد نیز موجب افزایش ارزش املاک در برزیل شده است. اگر به دنبال خرید خانه ای ویژه تعطیلات هستید، آب و هوای داغ و آفتابی، منظره های زیبا و سواحل بکر برزیل، آنجا را به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. 

مراحل قانونی خرید ملک در برزیل

مالکیت ملک در برزیل با پر کردن یک سند عمومی از خرید و فروش اموال ( Escritura Pública de Compra e Venda de Imóveis ) از طریق اداره املاک و مستغلات ) Cartório de Registro de I Móveis (RGI) ) انجام می شود. سند عمومی باید در حضور یک سردفتر اسناد رسمی اجرا شود. فروشنده باید گواهی معافیت مالیاتی خاص را ارایه نماید و خریدار باید یک مالیات انتقال املاک و مستغلات به نام ( ImpostosobreTransmissão de Bens Imóveis (ITBI را پرداخت نماید. در حالی که ITBI می تواند به طور قانونی توسط خریدار یا فروشنده پرداخت شود، این کار در برزیل برای خریدار است تا این هزینه را پوشش دهد.

مهم است که بررسی کنید که آیا شما عنوان مالکیت و یا عنوان ” پیش فروش مالیات ” را به دست آورده اید. بعضی از زمین های برزیل به عنوان مزایده های دولتی ادعا می شود که افراد را مجاز به داشتن عنوان ” مزایده ” برای املاک و مستغلات می کند. در چنین مواردی، با وجود ITBI، خریدار باید هزینه مزایده را پرداخت کند که معمولا 5 درصد از مقدار معامله می باشد.

املاک نیز به طور غیر مستقیم می تواند از طریق خرید سهام در یک نهاد قانونی که دارای حق مالکیت است، خریداری شود. این ساختار اغلب هنگام خرید ملک های تجاری مانند انبارها و ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

دریافت شهروندی پس از اقامت در برزیل با خرید ملک

پس از مدت کوتاهی می توانید برای شهروندی کشور برزیل در خواست دهید اما باید شرایط لازم را داشته باشید. افراد خارجی پس از 15 سال اقامت مستمر در کشور برزیل در صورت نداشتن هرگونه سابقه کیفری می توانند برای شهروندی کشور برزیل درخواست دهند. با این حال این دوره می تواند خیلی کوتاه تر شود. در صورتی که فرد خارجی دارای اقامت دائم برزیل باشد،مهارت کافی در زبان برزیلی ( در صحبت، خواندن و نوشتن ) داشته باشد، دارای شغل یا اموال کافی برای حمایت از خود و خانواده اش باشد، این 15 سال به 4 سال کاهش می یابد.

این دوره 4 ساله نیز می تواند باز هم کمتر شود. در صورتی که فرد مقیم همسری یا فرزندی برزیلی داشته باشد می تواند پس از یک سال برای شهروندی برزیل درخواست دهد. در صورتی که تخصصی خاص، مهارتی علمی یا هنری داشته باشد، پس از دوسال واجد صلاحیت درخواست شهروندی برزیل می باشد. افرادی که ملک یا کسب و کاری با ارزش مشخص در کشور برزیل دارند نیز بعد از سه سال می تواند درخواست شهروندی دهند.

روند تابعیت:

روند تقاضای شهروندی برزیل توسط وزارت دادگستری هدایت می شود. ماموران این وزارت پیش از تایید درخواست، کل مدارکی که باید به همراه درخواستتان ارسال کنید را بررسی می کنند. مهمترین مدارک مربوطه گواهی عدم سوء پیشینه، شرایط استخدامی و شرایط مالی می باشد. همچنین متقاضی نباید هیچ بدهی مالیاتی داشته باشد و باید اثبات کند که وضعیت سلامت روحی و جسمی خوبی دارد (این مورد تنها مربوط به متقاضیانی است که بعد از کمتر از دو سال اقامت دائم برای شهروندی درخواست می دهند)

نکات مربوط به شهروندی دوگانه

طبق قانون برزیل داشتن شهروندی دوگانه مجاز می باشد. با این حال برای حفظ تابعیت ها، هر دو کشور مربوطه باید ( در این مورد برزیل و کشور محل زندگیتان ) شهروندی دوگانه را بپذیرند.

درآمد حاصل از اجاره ملک در برزیل

درآمد حاصل از اجاره ملک در برزیل

درآمد حاصل از اجاره ملک در برزیل

برزیل بزرگترین کشور در جنوب آمریکا و سومین کشور در آمریکای ترکیبی می باشد. این کشور بعد از کانادا و آمریکا در جایگاه پنجم در رنکینگ جهانی وسعت زمین و جمعیت قرار گرفته است. در نتیجه از سال 2017 با پیاده سازی قوانین مهاجرتی جدید، برزیل یکی از کشور هایی است که بیشترین تعداد جستجو توسط افراد خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در خرید ملک را داشته است. یکی از دلایل این پیشامد، آزادی سیستم عادلانه ای است که به افراد خارجی دارای CPF ( ورژن برزیلی شماره امنیت اجتماعی ) این اجازه را می دهد که صاحب ملک شوند.

به استثنای زمین های کشاورزی که برای خرید آن ها فرد خارجی باید اقامت دائم داشته باشد. علاوه بر آزادی خرید ملک، قیمت ملک در بازار املاک برزیل پایین می باشد و حتی در مقایسه با بیشتر سرمایه گذاری های ناپایدار همچون بازار مالی، خرید خانه، آپارتمان، قطعه زمین یا هر نوع ملک دیگری با ریسکی کم و سودی بالا همراه است.برای مثال به فرض اینکه 300000 رئال ( 71،131.90 یورو) برای خرید یک ملک سرمایه گذاری کرده باشید، اجاره ماهانه 2.5 هزار ریالی ( 592.296 یورو)، نرخ بازده ماهانه 0.83 درصدی یا نرخ بازده سالانه 9.9 را برایتان به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این حقیقت که این نوع سرمایه گذاری با ثباتی کلی همراه است، برای هدف دریافت ویزای سرمایه گذاری نیز کاملا قابل قبول است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تابعیت و اقامت برزیل با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)در ارتباط باشید. اقامت برزیل با خرید ملک یکی از راه هایی است که میتوانید شما را به یک رفاه کامل جهت زندگی در خارج از کشور برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *