اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی

کشور اتریش در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرت سرمایه گذاری تبدیل شده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی یا تمکن مالی می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا اخذ اقامت و سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی در اتریش؟
  • شاخص های لازم سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی در اتریش
  • دلایل اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی در اتریش
  • شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی
  • مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی
  • مدارک لازم اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی
  • هزینه های اقامت و زندگی در اتریش
  • مزایای اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی
  • معایب اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی

چرا سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی و اخذ اقامت اتریش؟

جمهوری اتریش که یکی از کهن ترین و زیباترین کشورهای اروپایی است در مرکز اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور عضوسازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، پیمان شینگن و منطقه یورو می باشد. کشور پیشرفته و صنعتی اتریش یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرت تحصیلی  متقاضیان می باشد. از دلایل سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور توسط متقاضیان مهاجرت به اتریش می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد. این کشور در سال ۲۰۱۸ بر اساس دارا بودن شاخص های انسانی در رتبه ۲۰ جهان قرار گرفت.روش خودحمایتی و یا تمکن مالی یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت اتریش مختص و مناسب متقاضیانی است که شرایط ورود به کشور اتریش از طریق کار وتحصیل را ندارند. بر این اساس کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله کامل و دقیق را تهیه کرده اند تا چگونگی اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی را برای متقاضیان توضیح دهند. اگر قصد اخذ اقامت این کشور را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

شاخص های لازم سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی در اتریش

از آن جا که روش خودحمایتی و یا تمکن مالی برای اخذ اقامت اتریش از روش های سرمایه گذاری در اتریش محسوب می شود، متقاضیان برای سرمایه گذاری در این کشور باید معیارها و شاخص های خاصی را برای سرمایه گذاری مد نظر قرار دهند. از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری در هر کشور نرخ بیکاری، نرخ تورم، نرخ مصادره اموال، تولید ناخالص ملی، سالم بودن نظام قضایی و نرخ مالیات آن کشور می باشد. نرخ بیکاری اتریش در حدود ۴.۵ می باشد که در مقایسه با نرخ بیکاری برخی کشورهای اروپایی پایین می باشد و نشان دهنده وضعیت مناسب برای متقاضیان کار و اشتغال در این کشور می باشد.نرخ تورم اتریش در سال ۲۰۱۹ در حدود ۱.۵ درصد می باشد که در مقایسه با نرخ تورم کشورهای دیگر بسیار مناسب و پایین می باشد. نرخ مصادره اموال در کشور اتریش عدد یک می باشد. نرخ مصادر اموال هر کشور از عدد یک تا ۷ رتبه بندی می شود و هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، آن کشور دارای امنیت سرمایه گذاری بیشتر و قاعدتا نرخ مصادره اموال کمتر می باشد. نرخ یک مصادره اموال کشور اتریش حاکی از امنیت سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سالم بودن نظام قضایی و عدم فساد یکی دیگر از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری می باشد که پایین بودن این شاخص در اتریش نشان دهنده ثبات و سلامت اقتصاد اتریش می باشد.شاخص دیگر تولید ناخالص ملی یا GDP می باشد. به طور کلی تولید ناخالص ملی اتریش در حدود ۷۴ درصد از اقتصاد جهان را شامل می شود که نشان دهنده ارزش فعالیت های اقتصادی اتریش در مدت یک سال می باشد. نرخ مالیات بر درآمد اتریش که صرف مقرری بازنشستگی، کار و اشتغال و امور اجتماعی مردم می شود در حال حاضر در حدود ۵۵ درصد می باشد.

دلایل اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری

کشور اتریش به دلیل دارا بودن اقتصاد قوی و با ثبات از برترین کشورهای پیشرفته در حوزه اقتصاد می باشد. این کشور که دارای رتبه چهارم در اقتصاد جهان می باشد، از ویژگی های مثبت برای سرمایه گذاری برخوردار می باشد. ثبات و امنیت سیاسی و اقتصادی، پایین بودن درصد مالیات، دارا بودن نیروهای کاری ماهر و مجرب و دارا بودن زیر ساخت های قوی موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری به روش های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنند. یکی از مهم ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور روش خود حمایتی یا تمکن مالی است.روش خودحمایتی اتریش مختص افرادی است که دارای تمکن مالی کافی برای زندگی و اقامت در این کشور می باشند. به طور کلی متقاضیان با این روش قصد سرمایه گذاری در کشور اتریش را ندارند، بلکه قصد اخذ اقامت این کشور را دارند. متقاضیان پس از اخذ اقامت این کشور و بررسی شرایط کار و زندگی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری می کنند.در واقع هدف اولیه این متقاضیان در ابتدا اخذ اقامت اتریش و سپس سرمایه گذاری در این کشور می باشد. بر این اساس بیشتر افرادی برای این کار اقدام می کنند که در سن بازنشستگی باشند و در پی استخدام و اشتغال نباشند. متقاضیانی که از طریق خودحمایتی و تمکن مالی مجوز اقامت اتریش را اخذ می کنند، می توانند به عنوان کارفرما عمل کنند و به کار و اشتغال در این کشور بپردازند. یکی از مهم ترین مزیت های طرح خودحمایتی اتریش عدم نیاز به مدرک مهارت زبان و مدرک تحصیلی دانشگاهی نمی باشد.

سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در اتریش

روش سرمایه گذاری تمکن مالی یا خودحمایتی که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود، با نام ویزای بازنشستگی نیز شناخته می شود. در این روش متقاضی باید دارای تمکن مالی بالایی باشد تا بتواند اقامت اتریش را به روش سرمایه گذاری اخذ کند.

  • متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی در اتریش برای خود را بدون کار کردن دارا می باشد.
  • متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی ثابت کند که در کشور خود ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو درآمد دارد.
  • متقاضی باید با ارائه گواهی مالی ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی خود در مدت یک سال زندگی در اتریش را دارد.
  • متقاضی در مدت اقامت در اتریش از طریق سرمایه گذاری خودحمایتی تا چندین سال مجوز کار و اشتغال در این کشور را ندارد.
سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در اتریش

سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در اتریش

شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

دولت اتریش سالانه مجوز اقامت اتریش از طریق تمکن مالی و خودحمایتی را به تعداد محدودی ارائه می دهد. دولت اتریش شرایطی را به منظور اعطای مجوز اقامت به متقاضیان سرمایه گذاری خودحمایتی فراهم کرده است.

  • بر این اساس متقاضیان باید گواهی تمکن مالی را برای همه اعضا خانواده خود ارائه دهد.
  • متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی بانکی ثابت کند که برای تامین هزینه های زندگی خود در مدت یک سال دارای ۲۲.۰۰۰ یورو در حساب بانکی خود می باشد.
  • در صورتی که متقاضی قصد اخذ مجوز اقامت برای همسر و فرزندان نیز داشته باشد، باید ثابت کند که برای همسر خود در حدود ۳۲.۵۰۰ یورو و برای هر فرزند در حدود ۳.۵۰۰ یورو در حساب خود موجودی دارد.
  • علاوه بر این متقاضی باید با ارائه پرینت حساب بانکی نشان دهد که دارای درآمد ماهانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ یورو برای خود و در حدود ۲.۶۹۰ یورو برای همسر و در حدود ۲۸۰ یورو برای هر یک از فرزندان می باشد.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی A1 برای متقاضی و همسر وی و فرزندان ۱۴ تا ۱۷ سال الزامی می باشد.
  • در صورتی که متقاضیان فاقد مدرک تحصیلی دیپلم باشند، ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی کافی است.
  • ارائه اسناد و گواهی اجاره محل اقامت در اتریش الزامی می باشد.
  • اگر متقاضی به دلیل عدم حضور در اتریش قادر به اجاره محل اقامت در این کشور نمی باشد، می تواند هزینه اجاره بهای ۱۵ ماه یک آپارتمان در اتریش را به یورو پرداخت کند.

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

متقاضی اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی در ابتدا می تواند مجوز اقامت یک ساله این کشور را دریافت کند. متقاضی می تواند این مجوز را برای یک سال دیگر تمدید کند. اگر متقاضی همه شرایط اقامت و زندگی در این کشور را در طی این مدت رعایت کرده باشد و واجد همه شرایط باشد، می تواند مجوز اقامت ۳ ساله را پس از این ۲ سال اخذ کند. متقاضی پس از ۵ سال اقامت و زندگی در اتریش می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند. یکی از مهم ترین شرایط در اخذ اقامت دائم اتریش رعایت قوانین و مقررات این کشور در مدت اقامت می باشد، در واقع متقاضی نباید در طی مدت اقامت در اتریش مرتکب جرم و جنایتی شده باشد.

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

مدارک لازم اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

متقاضیان اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی یا تمکن مالی باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم در جهت اخذ اقامت اتریش موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی در حدود ۲۲۰۰۰ یورو برای هر عضو خانواده
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه پاسپورت معتبر همه اعضا خانواده
  • ارائه اسناد محل اقامت در اتریش
  • ارائه گواهی مالی درآمد ماهانه
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه منبع سرمایه
  • ارائه سند ازدواج

هزینه های اقامت و زندگی در اتریش

برآورد هزینه دقیق زندگی در هر شهر و کشور به نوع زندگی و الگوی مصرف هر فرد بستگی دارد علی رغم بالا بودن کیفیت زندگی در کشور اتریش و به ویژه در شهر وین پایتخت این کشور که به عنوان بهترین شهر برای زندگی در چند سال متوالی معرفی شده است، اما هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و ارزان تر است. هزینه های زندگی در اتریش عبارت است از:

  • هزینه یک پرس غذا در رستوران در حدود ۱۲ یورو
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وین در حدود ۹۰۰ یورو
  • هزینه حمل و نقل شهری در حدود ۲۴۰ یورو
  • هزینه های اینترنت ماهانه در حدود ۲۵ یورو
  • هزینه خورد و خوراک: روزانه در حدود ۱۰ یورو
  • هزینه های اضافی دیگر: ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو
هزینه های اقامت و زندگی در اتریش

هزینه های اقامت و زندگی در اتریش

مزایای اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

متقاضیان با اخذ مجوز اقامت اتریش از طریق تمکن مالی کافی و یا خودحمایتی از مزایای فراوان اقامت و زندگی در این کشور برخوردار می شوند. از جمله مزیت های اقامت در این کشور موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. زندگی در کشور اروپایی با ثبات و امنیت اقتصادی
  2. عدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش
  3. عدم نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی
  4. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا
  5. امکان زندگی و کار در بهترین شهر جهان
  6. امکان خرید خانه و ملک در اتریش
  7. زندگی در کشور اروپایی برتر با بالاترین استانداردهای زندگی
  8. امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در دانشگاه های معتبر و برتر جهانی با رتبه های زیر ۵۰ جهانی
  9. امکان تحصیل فرزندان متقاضی در دانشگاه های برتر زبان آلمانی در میان کشورهای آلمانی زبان
  10. تحصیل رایگان در اتریش برای همسر و فرزندان متقاضی
  11. بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی
  12. دارا بودن رتبه ۲۰ در میان کشورهای جهان از نظر بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی
  13. امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی همسر و فرزندان متقاضی در اتریش
  14. امکان اخذ مدرک مهارت زبان آلمانی در اتریش
  15. تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اتریش مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  16. امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال اقامت در اتریش
  17. امکان اخذ پاسپورت اتریش پس از ۱۰ سال اقامت در اتریش

معایب اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی

اخذ مجوز اقامت و کار و زندگی در هر کشور نه تنها دارای مزایا که با معایب و مشکلاتی نیز همراه است. اخذ اقامت اتریش در روش خودحمایتی و تمکن مالی در مقایسه با دیگر کشورها معایب چندانی ندارد، اما از مهم ترین معایب آن می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی با اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی نمی تواند تا مدت ۵ سال در این کشور نمی تواند از طریق کارفرمای اتریشی به کار در اتریش و اشتغال بپردازد اما خود می تواند کسب و کاری را راه اندازی کند.
  • متقاضی با این روش اقامت در اتریش باید به مدت ۶ ماه در اتریش اقامت و زندگی کند.
  • متقاضی در صورت وجود مشکل در اخذ اقامت واتریش و یا لغو قرارداد با مشکل در بازگشت سرمایه مواجه نمی شود و در واقع اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی نیاز به انتقال همه سرمایه به این کشور را ندارد و فقط ارائه اسناد مالی و گواهی های بانکی کفایت می کند.
  • تنها مشکل و عیب در اخذ اقامت از طریق خودحمایتی پرداخت اجاره بهای ۱۵ ماه خانه ای در اتریش می باشد که در صورت عدم اخذ اقامت و یا لغو قرارداد مسترد نخواهد شد.

سخن آخر

در این مقاله اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که اگر متقاضی دارای تمکن مالی کافی باشد، طرح خودحمایتی از بهترین روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت کشور اتریش می باشد. متقاضی با اخذ اقامت این کشور از طریق تمکن مالی کافی می تواند از مزیت های مختلف اقامت در این کشور برخوردار شود.زندگی در کشور اروپایی با ثبات و امنیت اقتصادی، عدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش ، عدم نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی، عدم نیاز به مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا و امکان زندگی و کار در بهترین شهر جهان را می توان از مزیت های این نوع سرمایه گذاری در اتریش ذکر کرد.یکی از مهم ترین موارد در اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی این است که متقاضی در صورت وجود مشکل در اخذ اقامت واتریش و یا لغو قرارداد با مشکل در بازگشت سرمایه مواجه نمی شود و در واقع اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی نیاز به انتقال همه سرمایه به این کشور را ندارد و فقط ارائه اسناد مالی و گواهی های بانکی کفایت می کند.

اگر هنوز با مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن متقاضی به مقصد در کنار وی خواهند بود و با مشاوره های مفید و سودمند این مسیر سخت را هموار می سازند.

این مقاله به توضیح چگونگی اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی و تمکن مالی پرداخت. در این روش متقاضی با عدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش می تواند اقامت این کشور را اخذ کند و در برترین کشور اروپایی با ثبات و امنیت اقتصادی زندگی و اقامت کند. امکان اخذ پاسپورت اتریش پس از ۱۰ سال اقامت و امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال اقامت از مزیت های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. از موارد مهم سرمایه گذاری به روش خودحمایتی در اتریش این است که نیاز به مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا نمی باشد و همچنین نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی نمی باشد. اگر قصد سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی

1- شاخص های لازم سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی در اتریش چیست؟

نرخ بیکاری، نرخ تورم، نرخ مصادره اموال، تولید ناخالص ملی، سالم بودن نظام قضایی و نرخ مالیات

2- دلایل اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری چیست؟

ثبات و امنیت سیاسی و اقتصادی، پایین بودن درصد مالیات، دارا بودن نیروهای کاری ماهر و مجرب و دارا بودن زیر ساخت های قوی

3- یکی از مهم ترین موارد در سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در اتریش چیست؟

متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی ثابت کند که در کشور خود ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو درآمد دارد.

4- شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی برای همراهان چیست؟

اگر متقاضی قصد اخذ مجوز اقامت برای همسر و فرزندان را داشته باشد، باید ثابت کند که برای همسر در حدود ۳۲.۵۰۰ یورو و برای هر فرزند در حدود ۳.۵۰۰ یورو در حساب خود موجودی دارد.

5- آیا دارا بودن مدرک مهارت زبان برای اخذ اقامت خودحمایتی الزامی است؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی A1 برای متقاضی و همسر وی و فرزندان ۱۴ تا ۱۷ سال الزامی می باشد.

6- آیا متقاضی برای اخذ اقامت باید حتما در اتریش اقامت داشته باشد؟

اگر متقاضی به دلیل عدم حضور در اتریش قادر به اجاره محل اقامت در این کشور نمی باشد، می تواند هزینه اجاره بهای ۱۵ ماه یک آپارتمان در اتریش را به یورو پرداخت کند.

7- متقاضی پس از چند سال می تواند اقامت اتریش از طریق خودحمایتی را اخذ کند؟

متقاضی پس از ۵ سال اقامت و زندگی در اتریش می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.

8- مهم ترین مزایای اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی کدامند؟

زندگی در کشور اروپایی با ثبات و امنیت اقتصادیعدم نیاز به انتقال سرمایه به اتریش عدم نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهیعدم نیاز به مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح بالا

9- مهم ترین مشکل اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی چیست؟

متقاضی با اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی نمی تواند تا مدت ۵ سال در این کشور نمی تواند از طریق کارفرمای اتریشی به کار بپردازد اما خود می تواند کسب و کاری را راه اندازی کند.

10- هزینه های اقامت و زندگی در اتریش چقدر است؟

هزینه یک پرس غذا در رستوران در حدود ۱۲ یوروهزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وین در حدود ۹۰۰ یوروهزینه حمل و نقل شهری در حدود ۲۴۰ یورو

11- مدارک لازم اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی کدامند؟

ارائه گواهی تمکن مالی در حدود ۲۲۰۰۰ یورو برای هر عضو خانوادهارائه گواهی عدم سوپیشینهارائه گواهی سلامت پزشکیارائه پاسپورت معتبر همه اعضا خانواده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *