اعزام دانشجو به سوئد

برای اعزام دانشجو به سوئد ، علاوه بر برآورده ساختن الزامات خاص ورود باید الزامات کلی ورود را برآورده سازید. شما می توانید الزامات خاص برای برنامه های آکادمیک مختلف در سوئد را در وب سایت های دانشگاهی پیدا کنید. زمانیکه آماده درخواست اعزام دانشجو به سوئد هستید، از universityadmissions.se برای ارائه کاغذ بازی های لازم طبق هر دو دسته از راهنماها استفاده خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو به سوئد

مقطع لیسانس

به منظور برآورده ساختن الزامات کلی ورود برای تحصیلات سطح لیسانس، تمام دانش آموزان باید:

  • تحصیلات بالاتر از متوسطه (دبیرستان) را با موفقیت تکمیل کرده باشند (پست-۱۶).
  • قادر به اثبات تخصص و مهارت در زبان انگلیسی باشند. لازمه ورود برای تحصیلات در سطح لیسانس در سوئد برابر با دوره انگلیسی 6/ انگلیسی B بالاتر از متوسطه سوئدی است. الزامات زبان انگلیسی را ببینید.

برای دانش آموزانی که نمره نهایی مدرسه خود را پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ دریافت کرده اند، لازمه اضافی ورود برای درس ریاضیات به شرح زیر وجود دارد:

  • دانش آموز باید دوره های ریاضیات را با موفقیت تکمیل کرده باشد تا به سطح 1a,1b,1c، / ریاضیات A ( تقریبا ۱۰ سال از تحصیلات ریاضیات) ریاضیات دوره های سوئدی برسد.

بالاتر از متوسطه و صلاحیت های دانشگاهی

درصورتی که پیش از تحصیل در سوئد دارای تحصیلات دانشگاهی باشید، باید صلاحیت های بالاتر از متوسطه (دبیرستان) را به علاوه صلاحیت های دانشگاهی خود ارائه کنید. برای برخی از دوره ها و برنامه ها، به دانش آموزان تنها مکان هایی بر اساس صلاحیت های بالاتر از متوسطه آن ها پیشنهاد می شود نه بر اساس صلاحیت های دانشگاهی شان. میتوانید برای تابعیت و اقامت سوئد نیز اقدام کنید.

اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد مقطع فوق لیسانس

برای برآورده ساختن الزامات ورود برای تحصیلات سطح فوق لیسانس (دوره دوم یا فارغ التحصیل)، شما باید:

  • درجه لیسانس خود را (معادل کارشناسی (kandidatexamen) سوئدی) از یک دانشگاه بین المللی شناخته شده دریافت کرده باشید.
  • قادر به اثبات تخصص و مهارت در زبان انگلیسی باشید. شما می توانید این امر را به وسیله یک آزمون بین المللی شناخته شده، همچون تافل، آیلتس، غیره انجام دهید. تحصیلات بالاتر از متوسطه قبلی یا تحصیلات دانشگاهی که در برخی از کشورها تکمیل شده اند نیز می توانند الزامات را برآورده سازند. وب سایت دانشگاهی که تمایل به تحصیل در آنجا را دارید برای اطلاعات بیشتر در خصوص الزامات زبان بررسی کنید چرا که آن ها تعیین می کنند چه سطحی برای دوره و برنامه فوق لیسانس نیاز است.

 دوره های دکترا در سوئد

به طور کلی، برای پذیرش در یک دوره دکتری، شما باید:

  • دارای یک درجه دانشگاهی برابر با درجه لیسانس یا بالاتر با تمرکز بر موضوع مشابه با رشته تحصیلی مورد نظر باشید. در اغلب موارد، درجه فوق لیسانس لازم است. تحصیلات قبلی باید شامل یک پایان نامه مقطح تحصیلی باشد که نتایج تحقیق مستقل را نشان دهد.
  • دارای تسلط مناسب به زبان انگلیسی باشید مهارات های زبان سوئدی نیز در برخی از موضوعات که کنفرانس ها و سمینارها به زبان سوئدی برگزار می شوند حائز اهمیت هستند.

اگر شما شرایط مهاجرت به سوئد را دارا میباشید با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *