ارزانترین شهر آلمان برای زندگی
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اخیراً قیمت مسکن برای دانشجویان و مهاجران در ارزانترین شهر آلمان برای زندگی و مخصوصاً در برلین و مونیخ افزایش یافته است. این موضوع ممکن است به دلیل افزایش تقاضای متخصصین خارجی و دانشجویان جهت تحصیل و کار در شهرهای مطرح آلمان باشد. میزان اجاره می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری جهت انتخاب شهر به عنوان مقصد باشد. جهت کسب اطلاعات کامل تر درباره اقامت آلمان میتوانید با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

لیست ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

  • لایپزیگ

این شهر اولین شهر ارزان قیمت در کشور آلمان می باشد. در سال 2016، اجاره بهای متوسط ​​در هر ماه 332 یورو بوده است. این شهر در شرق آلمان واقع شده و بزرگترین شهر در ایالت فاکس ساکسونی است. زبان اصلی مردمان آن آلمان است، با این حال، اکثر جمعیت آن با زبان انگلیسی از مهاجران بین المللی استقبال می کنند.

  • بوخوم

در سال 2016 این شهر دومین شهر ارزان قیمت در کشور آلمان بوده است. میانگین اجاره در این شهر در هر ماه 344 یورو برآورد شده. در مقایسه با شهرهای گران تر مانند مونیخ، Bochum تقریبا نیمی از اجاره در هر ماه است. این شهر دارای پارک های سبز و امکانات صنعتی است و در حال حاضر در معرض بسیاری از تغییرات قابل توجه است. در ضمن این شهر امروزه به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا شناخته شده است.

  • کیل

این شهر یکی از محبوب ترین شهرها برای دانشجویان است و این به علت داشتن یک حیات پر جنب و جوش و پر از هیجان می باشد. علاوه بر این، این شهر معدن بسیاری از سنت های دریایی و تاریخ کشتی سازی خانه است. درضمن در سال 2016، اجاره  ماهانه مسکن در این شهر 368 یورو بوده است.

  • سیگن

این شهر یکی از بهترین مراکز پوشش دهنده برترین دانشگاه های آلمان است. این یک شهر کوچک است، با این حال، دارای ویژگی های منحصر به فرد و شخصی خود می باشد. Siegen برای دانش آموزان بسیار شناخته شده است. سال گذشته اجاره بهای متوسط ​​در هر ماه 371 یورو بوده است.

  • جنا

این شهر به خاطر شرکت های معروف مانند Zeiss و Schott Glas، ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، تکنولوژی و نوآوری مشهور است. حتی اگر یک شهر بسیار سنتی باشد، جنا نیز یک شیوه زندگی پر جنب و جوش و سرگرم کننده را ارائه می دهد. متوسط ​​اجاره ماهانه 377 یورو بود که پنجمین شهر مقرون به صرفه برای دانشجویان و مهاجرین در آلمان می باشد. درباره آلمان بیشتر بخوانید

ارزانترین شهر آلمان برای مهاجرین

ایلفلد

هزینه اجاره بیشترین نگرانی مالی افراد است اما در این شهر مساله چندان مهمی نیست. هم اکنون، اجاره ماهیانه آپارتمان های یک خوابه در مرکز شهر به طور میانگین 460 یورو هزینه دارد. با کمی شانس، میتوانید با پرداخت ماهانه 400 یورو صاحب آپارتمان کوچکی شوید. معمولا، در حومه شهرنیز میتوانید منازلی با ارزش ماهانه 200 الی 450 یورو اجاره کنید.

فرانکفورت ( اودر )

هزینه زندگی در فرانکفورت بسیار مقرون به صرفه میباشد. اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تنها 460 یورو در ماه هزینه دارد در حالی که در حومه شهر تنها 325 یورو میباشد. اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر به طور میانگین 1250 یورو در ماه میباشد. در دیگر نواحی شهر فرانکفورت میتوان آپارتمان هایی با اجاره 400 الی 1400 یورو در ماه اجاره کرد. در کنار تمام آنچه گفته شد، هزینه اجاره در برلین 40 درصد بیشتر در مقایسه با فرانکفورت میباشد.

شهر هاله

در این شهر فوق العاده قادر خواهید بود تا آپارتمان یک خوابه ای در نواحی مرکز شهر به مبلغ 350 یورو در ماه اجاره کنید. اجاره همین آپارتمان در حومه شهر حدود 200 یورو میباشد. آپارتمان های بزرگ کمی گران تر هستند. هزینه اجاره آپرتمان سه خوابه در مرکز شهر معادل 710 یورو به طور میانگین می باشد. در حالی که اجاره همین آپارتمان در حومه شهر 470 یورو در ماه است. هزینه چنین آپارتمان هایی در برلین 130 درصد بیشتر میباشد.

شهر کرفتل

کرفتل شهری در ایالت شمال غربی وستفالیا در نزدیکی شهر دوسلدورف میباشد. بر اساس یافته های تقریبی جمعیت شناسی، جمعیت این شهر 230000 نفر میباشد که در 137 کیلومتر مربع این شهر پراکنده شده اند. این شهر یکی از شهر های مقرون به صرفه زندگی در آلمان میباشد. چنانچه قصد اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کرفتل داشته باشید، میبایست 450 یورو در ماه پرداخت نمایید. هزینه اجاره همین آپارتمان در حومه شهر بسیار کمتر میباشد. به طور میانگین، هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر کرفتل 400 یورو میباشد.

ارزانترین شهر آلمان برای مهاجرین

ارزانترین شهر آلمان برای مهاجرین

شهر پاساو

زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه میباشد. اجاره، خورد و خوراک و خدمات رفاهی در پاساو نسبت به اکثر شهر های بزرگ کشور آلمان بسیار پایین تر میباشد. شما قادر خواهید بود تا با پرداخت تنها 600 یورو در ماه صاحب آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر شوید در حالی که هزینه اجاره همین آپارتمان در حومه شهر 340 یورو میباشد. هزینه اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه کمی بالاتر معادل 1050 یورو واقع در مرکز شهر و 700 یورو واقع در نواحی اطراف شهر میباشد.

هزینه خدمات رفاهی در این قسمت از کشور آلمان بسیار پایین میباشد. در پاساو تنها با پرداخت 75 یورو در ماه میتوانید از خدمات رفاهی بهره مند گردید. به هر سو، به یاد داشته باشید که هزینه خدمات رفاهی بسته به نیاز شما تا 250 یورو نیز ممکن است افزایش یابد.

چنانچه از صرف غذا در رستوران ها لذت میبرید، پاساو انتخاب خوبی است چرا که میتوانید با کمترین هزینه به این هدف دست یابید. هزینه یک وعده غذایی تک نفره در یکی از رستوران های گران شهر تنها 7 یورو میباشد. هزینه همین غذا در برلین 12 درصد گران تر است. چنانچه مایل به گذران وقت در یکی از کافه های محلی برای صرف نوشیدنی باشید میتوانید با پرداخت 2.80 یورو برای آبجو و یا 1.25 یورو برای آب آشامیدنی و 2.20 یورو برای یک فنجان کاپوچینو از گذران وقت در چنین کافه هایی لذت ببرید.

ارزانترین شهر آلمان برای تحصیل

شهر درسدن

چنانچه همواره قدردان زیبایی ها هستید، شهر درسدن انتخاب خوبی است. از دلایلی که این شهر را جعبه جواهرات آلمان خطاب می کنند موارد زیر میباشد:

  • معماری فوق العاده و مکان های دیدنی که حضور بیش از 40000 دانشجو را توجیه می نماید.
  • سرگرمی و شب زنده داری ها

زندگی در شهر درسدن ترکیبی از تاریخ و مدرنیته است. در محله زیبای آلتستاد قادر خواهید بود تا از موزه های زیبا، کتابخانه ها و دیگر مکان های تحصیلی بی نظیر دیدن فرمایید. در نئوستاد بیشترین جمعیت دانشجویان حضور دارند. در این محله کافه ها و باشگاه های بسیاری هستند که با توجه به هزینه های آن ها می توان زندگی داشت که با بودجه دانشجویان سازگار است.

  • غذا و خورد و خوراک

هر گاه که صحبت از غذا و خورد و خوراک به میان می آید، شهر درسدن در ذهن ها تداعی می گردد. در این باب، گزینه های بسیاری در اختیار افراد قرار دارد که شامل غذا های محلی و بین المللی فوق العاده ای است که مناسب هر شخص با هر میزان بودجه ای میباشد. افراد قادر خواهند بود تا در کافه های دانشجویی و یا بازار های واقع در میراث فرهنگی شهر نئوستاد که همبرگرهایی با حداقل قیمت 4.30 یورو عرضه می نماید، غذای مورد علاقه خود را بیایند.

ارزانترین شهر آلمان برای تحصیل

ارزانترین شهر آلمان برای تحصیل

دارمستاد

چنانچه شانس اقامت در شهر دارمستاد را داشته باشید (شهری که مردمانش علاقه دارند خود را هاینر معرفی نمایند )، مردم این شهر را به عنوان یکی از خوش برخورد ترین مردم ها خواهید شناخت. کسانی که وارد این شهر می شوند، می توانند از فضای سبز بسیار، موزه های زیبا، کتابخانه ها و دیگر مکان های تحصیلی این شهر حداکثر لذت را ببرند.

  • سرگرمی و شب زنده داری ها

ممکن است که فکر کنید چنین شهر کوچکی چیز زیادی برای عرضه به مسافرین خود ندارد اما یکی از مزیت های همین شهر کوچک آن است که میتواند فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار گوناگونی که مناسب شماست در اختیارتان قرار دهد. شهر های کوچکی چون درمستاد قادرند تا محیطی دوستانه فراهم آورند و شما را با تمامی افراد در شهر آشنا کنند! شب زنده داری این شهر از کافه های ایرلندی تا میخانه ها شروع میشوند و در دیگر کلاب های شهر ادامه دارند. در حقیقت، این شهر به سبب موسیقی فوق العاده خود نیز مشهور است. بهتر آن است که همواره به گوش باشید تا در فستیوال های بزرگ این شهر که در میان جمعیتی از مردم صورت می گیرند شرکت کنید.

  • غذا و خورد و خوراک

شهر دارمستاد از نظر خورد و خوراک برای تمامی افراد حتی گیاهخواران و علاقه مندان به غذاهای سنتی آلمان نیز گزینه های خوبی در اختیار دارد ( دقیقا در منطقه هسن ). این شهر از نظر محل اقامت نیز بهترین گزینه ها را در اختیار علاقه مندان خود قرار میدهد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان میتوانید با مشاوران دفاتر شیراز و تهان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *