اخذ پاسپورت لهستان

چگونه می توانم برای شهروندی درخواست کنم؟ یکی از مهمترین جنبه های درخواست برای اخذ پاسپورت لهستان ثابت کردن این است که شما به زبان لهستانی مسلط هستید. این فرمان زبان باید با یک گواهی رسمی تایید شود، که پس از اتمام موفقیت آمیز امتحان دولتی صادر می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ پاسپورت لهستان

با تولد فرزند که حداقل یکی از والدین شهروند لهستانی باشد، یا به وسیله حق خون (Jus Sanguinis) صرف نظر از این که کودک در لهستان یا خارج از کشور متولد شده است، شما شهروندی لهستان را دریافت خواهید کرد. تولد فرزند در خاک لهستان، حق خاک (Jus Soli) این اصل اعمال می شود زمانی که یک کودک در قلمرو جمهوری لهستان متولد شده و هر دو والدین دارای تابعیت نیستند طبق قانون، کودک به شهروندی لهستان می رسد. همچنین با پذیرش کامل در صورتی که فرزند با 16 سال سن همراه والدین به لهستان برود، والدین تابعیت لهستان را بگیرند این تابعیت شامل فرزند هم می شود.

تابعیت لهستان

طبق ماده 18 قانون لهستان، رئیس جمهور این کشور می تواند به درخواست خودش، به فرد خارجی، پاسپورت شهروندی لهستانی اعطا کند. فرم درخواست شهروندی لهستان باید توسط رئیس جمهور لهستان تعیین شود.

تابعیت لهستان

راه دیگری این است که به عنوان یک شهروند لهستانی شناخته شده است. شهروندی ممکن است به خارجی ها اعطا شود اگر:

  • بدون داشتن مزاحمت برای حداقل 3 سال در لهستان بر اساس اجازه اقامت دائم یا یک مجوز اقامت دائم در اروپا اقامت کرده و یک درآمد ثابت و همچنین مسکن در لهستان داشته باشد.
  • حداقل در مدت 2 سال بر اساس اجازه و اخذ اقامت لهستان زندگی کرده و با یک شهروند لهستانی ازدواج کرده باشد.
  • حداقل دو سال در لهستان بر اساس اجازه اقامت دائم به عنوان پناهنده زندگی کرده باشد.
  • اقامت بدون مزاحمت برای حداقل 2 سال لهستان بر اساس یک مجوز اقامت دائم به دلیل اقامت لهستانی صادر شده است.

تفاوت تابعیت و اقامت دائم لهستان

ساکنان دائم در لهستان ممکن است در انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری رای ندهند و ممکن است گذرنامه لهستانی را نداشته باشند. این تفاوت ها نسبتا سطحی هستند، به ویژه از آنجایی که صاحبان مجوز اقامت طولانی مدت شهروندی اتحادیه اروپا ممکن است بدون نیاز به گذرنامه اتحادیه اروپا، در اتحادیه اروپا زندگی کنند، مسافرت و آزادانه کار کنند. با این حال، تابعیت اجازه می دهد که کنترل بیشتری نسبت به آینده خود در حق رای دادن داشته باشند و همچنین تداوم زندگی شما را در لهستان تضمین می کنند.

اقامت طولانی مدت در لهستان

یک شهروند خارجی جهت مهاجرت به لهستان که دارای اجازه اقامت دائم و مستقل بوده و حداقل سه سال است که در لهستان مشغول به کار بوده، واجد شرایط درخواست شهروندی است. برای خارجیانی که در یک مدرسه بین المللی شرکت کردند که در آن زبان اصلی آموزش لهستانی بود، یک گواهی پایان تحصیل می تواند کافی باشد. در غیر این صورت، متقاضی باید آزمون امتحان سطح B1 را طبق مقررات توسط کمیسیون دولتی صدور گواهینامه مهارت در زبان لهستانی به عنوان یک زبان خارجی برگزار کند. با یک گواهی نامه زبان در محل، مدارک زیر باید به وویود با صلاحیت رسیدگی به محل اقامت شما در لهستان ارسال شود:

  • فرم درخواست تکمیل شده، در لهستان نوشته شده است.
  • یک عکس اصلی
  • یک کپی گواهی گواهی تولد شما
  • یک کپی از شناسه خارجی شما، مخصوصا گذرنامه شما
  • گواهی نامه شما از دستور زبان
  • بیانیه ای که جزئیات هر گونه خروج، سفر یا غیر اقامت در دوره اقامت خود را بدون وقفه مشخص می کند.
  • هر اسنادی که حاوی دستاوردهای حرفه ای (مانند درجه های حرفه ای یا عناوین)
  • یک سند برای تایید شهروندی همسر
  • دریافت رسید برای پرداخت وجه تمبر برای صدور تصمیم نهایی
  • اثبات اشتغال و مالکیت خانه، در صورت درخواست شهروندی براساس اقامت طولانی مدت.

زندگی در لهستان چگونه است؟ برای دریافت جوای این سوال بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *