مهاجرت به ترکیه در چندسال اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان بخصوص جوانان و دانشجویان قرار گرفته است. کشور ترکیه با رشدی که داشته توانسته نظر بسیاری از مهاجرین را با هدف های مختلف به خود جذب نماید. این کشور با اجرای سیاست های متفاوت از جمله خرید ملک و مستغلات در چند سال اخیر توانسته سرمایه های زیادی را به خود جذب نماید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با داشتن بهترین و زبده ترین متخصصان شما را از اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری آشنا می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری

250000 دلار برای اخذ پاسپورت ترکیه- قانون پاسپورت طلایی رسمی شده است. همانطور که در مارس 2018 پیش بینی شد، دولت ترکیه قانون جدیدی را وضع کرد تا با سرمایه گذاری 250000 دلار در خرید ملک ویزای طلایی جهت زندگی در ترکیه را بدست آورید. تمامی مدارک لازم جهت اخذ ویزا در ماده ی قانونی 5901 در پاراگراف 46 ذکر شده است. سرمایه گذاری 250000 دلاری در ملک حقیقی و قانونی، این اجازه را به سرمایه دار و خانواده اش می دهد که تابعیت کشور ترکیه را بدست آورند.

ملک مد نظر سرمایه دار باید در بیشتر موارد، سند قانونی آماده شده داشته باشد. این بدان معناست که ملک مورد نظر باید آماده ی استفاده و خرید باشد. هرچند در بعضی از موارد، پروژه های در حال ساخت قبل از اتمام نهایی می توانند سند قانونی داشته باشند و خریداری شوند. مبلغ سرمایه گذاری ذکر شده باید در یک تراکنش از یک حساب خارج از کشور ترکیه به داخل این کشور ارسال شود. این مبلغ نباید کمتر از 250000 دلار باشد و باید معادل واحد پول کشور شخص خارجی محاسبه شود. خرید ملک باید در یک زمان مشخص صورت گیرد و مبلغ یکجا پرداخت شود.

قابل ذکر است که خریدی که همراه با پرداخت وجه یکجا نباشد (برنامه ای برای پرداخت به صورت قسطی داشته باشید) از لحاظ قانونی قابل بهره برداری و استفاده نیست. ابتدا باید یک ملکی که قصد خرید دارید انتخاب کنید سپس قراردادی با شما منعقد شود که جزئیات شرایط خرید ملک و نحوه ی توافق دوجانبه در آن ذکر شده باشد. قرارداد را باید به وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی منطقه تحویل دهید. مشاور یا وکیل شما موظف بررسی مدارک است و باید سند قانونی اماده شده داشته باشد و حتی باید مجوز اقامت در حینی که قرارداد را تنظیم می کند، داشته باشد.

مجوز اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری

مجوز اسکان، پاسپورت فنی است که برای خرید ملک در ترکیه که سند قانونی داشته باشد صادر می شود و اطلاعاتی درباره ی ملک از جمله تعداد طبقات و اتاق ها و زیربنای ساختمان را نشان می دهد. سند قانونی ملک در واقع مدرکی رسمی است که حق مالکیت و صاحب ملک را نشان میدهد. این سند باید امضای مالک حقیقی، مهر رسمی و عکس شخص را داشته باشد. نکته ی مهمی است که سند قانونی را جهت جعلی نبودن چک کنید تا نام شخصی که در آن نوشته شده با نام فروشنده یکی باشد.

مشاور حقوقی یا وکیل شما تمامی این کارها را انجام میدهد و از صحت اطلاعات مربوط به سند قانونی مطمئن می شود تا قرضی یا بدهی نداشته باشد و مطابق با ملک مورد نظر برای خرید باشد. در هنگام تکمیل قرارداد، شما باید بیعانه یا وثیقه ای بگذارید تا ملک را برایتان محفوظ نگه دارند (حداقل مبلغی که برای بیعانه یا وثیقه باید بگذارید در حدود 1000 دلار یا معادل آن باید باشد). تاریخ و مبلغی را برای شما مقرر می کنند تا تمامی هزینه ی وثیقه یا بیعانه را طبق تاریخ معین شده پرداخت کنید و این مبلغ در حدود یک دوم از ارزش خرید ملک است.

مجوز اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری

زمانی که تمام کارهای اداری را انجام دادید باید مابقی هزینه را برای خرید ملک پرداخت کنید تا مشاور حقوقی یا وکیلتان از قانونی بودن اسناد مطمئن شده و امضا کند. برای اینکه بخواهید سند قانونی شده برای خرید ملک داشته باشید، درخواستی را برای اداره ی ثبت املاک منطقه ای بفرستید که زمینتان در آنجا وجود دارد.

مالیات خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری در ترکیه

در هنگام قانونی کردن سندتان در ترکیه باید تمامی مالیات و هزینه ها را واریز کنید. زمانی که مراحل قانونی خرید ملک کامل شود به عنوان صاحب جدید و قانونی ملک، سند قانونی ملک را دریافت می کنید. در اداره ی مالیات کشور ترکیه باید نام و مشخصات ملک را وارد کنید. لازم است حساب بانکی باز کنید که بتوانید ملکی را در کشور ترکیه بخرید. برای اینکه حساب بانکی در ترکیه باز کنید و اصل پاسپورتتان را اخذ کنید باید فرمهای دیگری جهت تعیین هویت به آدرسی که در آنجا زندگی می کردید (آدرس محل زندگی در کشور مبدا) آماده کنید.

این فرم می تواند در قالب گواهینامه ی شخص یا پرداخت هر نوع صورتحسابی باشد (برق، آب، گاز) یا حتی مربوط به مالیات های شهرداری باشد. زمانی که حساب بانکی باز شود، مبلغ مالیات درمورد ملک وقف شده برایتان مشخص میشود تا بتوانید نامتان را به عنوان صاحب حقیقی ملک مورد نظر در اداره ی شهرداری منطقه، ثبت کنید. هزینه ی کلی خرید ملک شما تقریبا 6.5 % از هزینه ی ملک جدیدتان می شود.

اقامت خارجیان در ترکیه از طریق خرید ملک ۲۵۰۰۰۰ دلاری

اشخاص خارجی زمین یا ملکی را در کشور ترکیه با نام خود می توانند خریداری کنند به شرطی که ملک یا زمین در یکی از شهرهای کشور ترکیه بنا شده باشد نه در روستا یا مناطق روستانشین کشور. ملک خریداری شده باید در مناطق اطراف شهرداری یا شهرک های اطراف شهر بنا شده باشد و خارج از این مناطق نباشد. زمین یا خانه ی خریداری شده نباید در منطقه ی نظامی باشد (خارج از مناطق نظامی ساخته شده باشد). مالیات سالانه که برای ملک خریداری شده مشخص می شود توسط کارمندان شهرداری جمع آوری می شود که در حدود 0.3 % برای زمین و 0.1 % برای خانه می باشد.

این هزینه ها متغیر می باشد و با توجه به اداره ی شهرداری و محل بنای ساختمان متفاوت می شود. در شهرهای بزرگ، این هزینه دو برابر می شود. مالیات تمامی املاک سالانه ارزیابی و بررسی می شود. مسئولین کشور ترکیه، مراحل اخذ تابعیت شهروندی را بین 45 تا 60 روز پس از انجام تمامی مراحل بالا، به پایان می رسانند. دولت این کشور، برای کاهش در زمان روند اخذ تابعیت شهروندی ترکیه، اداره ی مخصوصی را برای اخذ تابعیت بازگشایی کرده است. مدارکی که برای درخواست تابعیت شهروندی لازم است:

  • فرم درخواست تابعیت شهروندی
  • 2 قطعه عکس به ابعاد 50 × 60 میلی متر با زمینه ای که توسط ایکائو یا سازمان بین المللی هوانوردی مشخص شود.
  • پاسپورت یا مدارک مشابه که وضعیت کنونی شما را نشان دهد ( تابعیت را نشان دهد) لازم است. در صورتی که شخص تابعیت خاصی ندارد مدرکی قانونی لازم است که نشان دهد شخص اجازه ی اخذ تابعیت را دارد.

احوال شخصیه یا وضعیت مدنی باید با سند و مدرک ارائه شود: در صورتی که ازدواج کرده اید سند ازدواج لازم است در صورتی که طلاق گرفته اید حکم طلاق لازم است. در صورتی که بیوه باشید گواهی فوت همسر لازم می باشد. مدرکی همانند کپی از شناسنامه یا کارت شناسایی لازم است که نمایانگر هویت شخص باشد و در صورتی که شخص ازدواج کرده باشد مشخصات همسر و خانواده و فرزندان ذکر شده باشد.

رسید بانکی که نشان دهد هزینه ی درخواست تابعیت را برای وزارت امور مالی یا ادراه ی کل امور مالی پرداخت کرده باشید. درحال حاضر هزینه ی هر یک متر مربع برای خرید خانه در کشور ترکیه در حدود 13000 لیر ترکیه و معادل 3200 دلار آمریکا می شود. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت کامل از هزینه زندگی در ترکیه مطلع هستند، بهتر است که با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *