ویزای پرتغال

کشور پرتغال که از کهن ترین کشورهای جهان محسوب می شود، در سال های اخیر مورد توجه متقاضیانی ایرانی قرار گرفته است که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند. در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ ویزای پرتغال می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت اخذ ویزاهای کشور پرتغال
  • انواع ویزاهای پرتغال
  • ویزای کار پرتغال
  • انواع ویزاهای سرمایه گذاری در پرتغال
  • ویزای سرمایه گذاری پرتغال با خرید خانه و ملک
  • ویزای سرمایه گذاری پرتغال با فعالیت عمرانی
  • ویزای سرمایه گذاری پرتغال با بازسازی پروژه های ملی
  • ویزای سرمایه گذاری پرتغال از طریق خودحمایتی
  • انواع ویزاهای تحصیلی پرتغال
  • ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی پرتغال
  • ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد پرتغال
  • ویزای تحصیلی مقطع دکترا پرتغال
  • ویزای ازدواج پرتغال
  • ویزای همراه خانواده پرتغال
  • ویزای پناهندگی پرتغال
  • ویزای اقامت دائم و تابعیت پرتغال
  • مزایای اخذ ویزای اقامت پرتغال
  • ویزای پرتغال و خدمات موسسه اصطهباناتی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد ویزای پرتغال

اهمیت اخذ ویزاهای کشور پرتغال

کشور پرتغال که در غربی ترین بخش اروپا قرار دارد از کشورهای مطرح اروپا می باشد. این کشور در سال های 2017 و 2018 به عنوان برترین مقصد اروپایی انتخاب شده است. ثبات و امنیت سیاسی و اجتماعی، آب و هوای مطبوع و وجود جاذبه های گردشگری و همچنین پایین بودن بودن هزینه های تحصیل و زندگی این کشور را در فهرست مقاصد مهاجرتی مهاجران قرار داده است.وجود دانشگاه های برتر و تنوع رشته های دانشگاهی، شهریه مقرون به صرفه و اعتبار مدارک دانشگاهی را می توان از دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان به این کشور ذکر کرد.کشور پرتغال دارای عنوان چهارمین کشور مسالمت آمیز جهان می باشد. متقاضیان مهاجرت به پرتغال، این کشور اروپایی می توانند از روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار و ازدواج اقامت این کشور را اخذ کنند.متقاضیان با اخذ ویزای اقامت این کشور می توانند بدون اخذ ویزا به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنند و به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند. امکان رفت و آمد به آمریکا و کانادا بدون اخذ ویزا و امکان اخذ مجوز اقامت برای خانواده متقاضی و فرزندان تا ۲۶ سالگی و حتی پدر و مادر متقاضی از دیگر مزیت های اخذ ویزای اقامت پرتغال می باشد.بر این اساس متخصصان و وکلای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به تهیه این مقاله پرداخته اند تا روش های مختلف اخذ ویزای پرتغال را شرح دهند. اگر قصد اخذ ویزای پرتغال را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مطالعه این مقاله کامل را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

انواع ویزاهای پرتغال

متقاضیان با اخذ ویزاهای گوناگون کشور پرتغال می توانند در این کشور به طور کوتاه مدت و بلندمدت اقامت داشته باشند. انواع ویزاهای اقامت پرتغال عبارت است از:

ویزای اقامت نوع A

متقاضیانی که قصد مسافرت به کشورهای جهان را دارند و باید برای تعویض پرواز خود در کشور پرتغال توقف کنند، باید از این نوع ویزا استفاده کنند. این نوع ویزا که به ویزای فرودگاهی شناخته می شود، در فرودگاه پرتغال صادر می شود. متقاضیان با اخذ این نوع ویزا نمی توانند از فرودگاه پرتغال خارج شوند و در شهر رفت و آمد کنند

ویزای اقامت نوع B

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کوتاه مدت پرتغال را دارند، می توانند این ویزای اقامت را اخذ کنند. متقاضیان با اخذ این ویزا می توانند به مدت 5 روز از کشورهای عضو شینگن با سفر هوایی یا زمینی به مقصد خود رفت و آمد کنند.

ویزای اقامت نوع C

متقاضیانی که قصد اقامت کوتاه مدت در پرتغال را دارند، می توانند از این ویزا استفاده کنند. متقاضیان برای اقامت توریستی، اقامت دیدار با خانواده و اقامت پزشکی باید این نوع ویزا را اخذ کنند. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا در حدود 90 روز تا یک سال می باشد. انواع این ویزا عبارت است از:

  • ویزای یک بار ورود یا Single Entry برای یک بار ورود و خروج
  • ویزای دو بار ورود یا Double Entry برای دو بار ورود و خروج
  • ویزای چند بار ورود یا Multiple Entry برای چند بار ورود و خروج

ویزای نوع D

متقاضیان برای اقامت طولانی مدت در پرتغال باید این نوع ویزا را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا بیش از یک سال می باشد. متقاضی برای تحصیل و کار و سرمایه گذاری در پرتغال می تواند این ویزا را دریافت کند.

ویزای کار پرتغال

متقاضی می تواند از طریق اخذ ویزای کار پرتغال در این کشور به کار و اشتغال بپردازد. متقاضی باید از یک کارفرمای اهل پرتغال پیشنهاد کاری Job Offer داشته باشد. این کارفرما در ابتدا شغل پیشنهادی را به مدت ۳ ماه در کشور پرتغال آگهی می کند و سپس برای ۳ ماه دیگر این شغل را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند.در صورتی که شخص مورد نظر برای پر کردن این فرصت شغلی در این مدت یافت نشد، کارفرما با متقاضی کار قرارداد امضا می کند.متقاضیان برای اخذ ویزای کار پرتغال باید دارای تخصص کاری و حرفه ای باشند و همچنین دارای مدرک مهارت زبان پرتغالی باشند. مشاغل مورد نیاز بازار کشور پرتغال در حوزه های کشاورزی، عمران و ساخت و ساز، خودروسازی، مد و فشن و بهداشت می باشد. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2019 در حدود 6.8 بوده است.اخذ ویزای کار پرتغال به وسیله کارفرمای اهل پرتغال انجام می شود. متقاضی با دریافت ویزای کار و اشتغال و فعالیت پس از ۳ تا 4 سال کار می تواند برای اخذ اقامت دائم پرتغال اقدام کند.متقاضی باید در این مدت 3 تا 4 ساله مالیات های خود را پرداخته باشد و به زبان انگلیسی یا پرتغالی تسلط داشته باشد. اگر متقاضی پس از تحصیل در دانشگاه های پرتغال برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کند، احتمال کاریابی بیشتر خواهد شد.

انواع ویزاهای سرمایه گذاری در پرتغال

متقاضی می تواند از طریق سرمایه گذاری ویزای اقامت پرتغال را اخذ کند. از آن جا که دولت پرتغال علاقمند به توسعه وگسترش طرح های تجاری و بازرگانی به منظور رشد سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصادی است، سرمایه گذاری در این کشور یک روش مطمئن و پرسود خواهد بود. متقاضی می تواند از طریق خرید خانه و ملک و یا سرمایه گذاری در فعالیت های عمرانی اقامت این کشور را اخذ کند.متقاضی برای سرمایه گذاری در کشور پرتغال باید واجد شرایط خاصی باشد. از جمله شرایط مهم سرمایه گذاری در این کشور می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی نباید دارای شهروندی و تابعیت دیگر کشورهای اروپایی باشد.
  • متقاضی نباید دارای سوسابقه کیفری باشد.
  • متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی ثابت کند که منبع سرمایه گذاری در خارج از کشور پرتغال می باشد.
  • متقاضی باید قبل از سرمایه گذاری حداقل یک سفر کاری به پرتغال داشته باشد.
  • متقاضی باید متعهد شود که با سرمایه گذاری در پرتغال حداقل ۷ روز را در سال در این کشور اقامت کند.
  • متقاضی باید هزینه های رسیدگی به پرونده سرمایه گذاری در پرتغال را پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۲۵ سال داشته باشد.

ویزای سرمایه گذاری پرتغال با خرید خانه و ملک

متقاضی با خرید خانه و ملک که یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور است، می تواند اقامت دائم و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ کند. روش خرید خانه و ملک در پرتغال از جهت اعتبار و ارزش به ویزای طلایی معروف است.بدین منظور سرمایه گذار باید در حدود ۵۰۰.۰۰۰ یورو را برای خرید ملک هزینه کند. اگر متقاضی تمایل به خرید خانه کلنگی و بیشتر از ۳۰ سال ساخت را دارد، می تواند برای خرید این نوع خانه در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.یکی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید خانه و ملک سود ۳ تا ۱۰ درصدی است که از طریق خرید خانه نصیب متقاضی می شود. علاوه بر این متقاضی می تواند مجوز اقامت پرتغال را برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود دریافت کند.

ویزای سرمایه گذاری پرتغال با خرید خانه و ملک

ویزای سرمایه گذاری پرتغال با خرید خانه و ملک

ویزای سرمایه گذاری پرتغال با فعالیت عمرانی

متقاضی سرمایه گذاری در کشور پرتغال می تواند با مشارکت در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز این کشور مقدمات اخذ اقامت و تابعیت پرتغال را فراهم کند. بدین منظور متقاضی باید در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو را در فعالیت های عمرانی این کشور سرمایه گذاری کند.این مبلغ سرمایه گذاری شده پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد به متقاضی مسترد خواهد شد.

ویزای سرمایه گذاری پرتغال با بازسازی پروژه های ملی

متقاضی با سرمایه گذاری در پروژه های ملی کشور پرتغال می تواند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کند. برای این نوع سرمایه گذاری متقاضی باید در حدود ۲۸۰.۰۰۰ یورو را برای بازسازی پروژه های ملی کشور پرتغال سرمایه گذاری کند.متقاضی می تواند این مبلغ سرمایه گذاری شده را پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد پس بگیرد.

ویزای سرمایه گذاری پرتغال از طریق خودحمایتی

متقاضی سرمایه گذاری در کشور پرتغال می تواند از طریق خودحمایتی ویزای اقامت این کشور را اخذ کند. این روش که از کم ریسک ترین روش های مهاجرت به پرتغال می باشد، نیازمند سرمایه گذاری در شرکت یا پروژه خاصی نمی باشد و فقط متقاضی باید اثبات کند که دارای تمکن مالی کافی برای زندگی و اقامت در پرتغال می باشد.متقاضی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی همسر و فرزندان خود باید برای همسر خود در حدود ۴۵۰۰ یورو و برای هر یک از فرزندان در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در حساب بانکی داشته باشد. متقاضی باید برای خود در حدود ۹۵۰۰ یورو در حساب بانکی باشد.

انواع ویزاهای تحصیلی پرتغال

پایین بودن هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در پرتغال و همچنین اخذ پذیرش آسان دانشگاه های کشور پرتغال موجب شده است تا مهاجران تحصیلی این کشور اروپایی را به دیگر کشورهای اروپایی ترجیح دهند. یکی از موارد مهم در پذیرش دانشگاه های اروپا، ارائه مدرک زبان انگلیسی بوده است که این شرط از شرایط مهم پذیرش دانشگاه های پرتغال حذف شده است.دولت پرتغال با ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان شرایط را برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل آن ها فراهم می کند. علاوه بر این دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.کشور پرتغال دارای دانشگاه های معتبر و با رنکینگ های جهانی است. علاوه بر این موارد دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن اقدام کنند.یکی از مزیت های اخذ ویزای تحصیلی پرتغال این است که ترم های تحصیلی که دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور پرتغال می گذراند به عنوان سال های اقامت در این کشور محسوب می شود.در واقع دانشجوی بین المللی با تمام شدن دوره تحصیلی خود و امکان یافتن کار و اشتغال پس از ۵ سال از ورود خود به کشور پرتغال می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت و سپس پاسپورت پرتغال اقدام کند.دانشجویان با انجام کار دانشجویی در واقع زمینه لازم برای اشتغال پس از فارغ تحصیلی و کسب تجربه لازم را فراهم می کنند. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و یا زبان پرتغالی به عنوان یک امتیاز مثبت در یافتن کار مناسب محسوب می شود.فارغ تحصیلانی که خواستار اخذ اقامت این کشور می باشند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دولت پرتغال به فارغ تحصیلان دانشگاه های این کشور یک مهلت یک ساله می دهد تا به جست و جوی کار بپردازند و کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند.در صورتی که متقاضی کار مورد نظر خود را پیدا کند، می تواند برای اخذ مجوز کار پرتغال اقدام کند. پس از ۵ سال کار و زندگی در کشور پرتغال متقاضی می تواند مقدمات اخذ اقامت دائم این کشور را فراهم کند.

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی پرتغال

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه های پرتغال باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی در پرتغال در حدود ۴ سال است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال زبان پرتغالی و انگلیسی است.متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بین المللی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. دانشگاه های دولتی پرتغال هزینه های کمتری دارند اما متقاضی باید به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال سالانه در حدود ۳۰۰۰ یورو تا ۸۰۰۰ یورو می باشد.

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی پرتغال

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی پرتغال

ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد پرتغال

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های پرتغال را دارند، باید دارای مدرک کارشناسی باشند. متقاضی باید از دانشگاه مورد نظر خود یک پذیرش تحصیلی داشته باشد.طول مدت این ترم تحصیلی ۲ سال است و دانشجویان باید در این مدت بین ۹۰ تا ۱۲۰ واحد درسی را بگذرانند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرتغال سالانه در حدود ۱۵۰۰ یورو تا ۲۵۰۰ یورو می باشد. این مقطع به زبان انگلیسی و پرتغالی تدریس می شوند.دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی را دارند که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس با نمره ۶ یا ۶.۵ باشند.

ویزای تحصیلی مقطع دکترا پرتغال

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های پرتغال باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. طول مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا بین ۳ تا ۵ سال است. زبان تدریس در این مقطع به انگلیسی و پرتغالی است.دانشجویان در این مقطع نیاز به داشتن یک سوپروایزر علمی و استاد راهنما دارند. دانشجو در ترم های اول مقطع دکترا به فراگیری دروس و در ترم های بعد به تحقیق و پژوهش علمی می پردازند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا پرتغال در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو به طور سالانه می باشد.

ویزای ازدواج پرتغال

متقاضی اخذ اقامت دائم پرتغال می تواند از طریق ازدواج با یک تبعه و شهروند این کشور این مجوز اقامت را اخذ کند. البته اخذ ویزای ازدواج پرتغال تا حدی دشوار می باشد، چرا که دولت پرتغال سخت گیری های زیادی را در مورد واقعی بودن ازدواج لحاظ کرده است.ازدواج تبعه و شهروند پرتغال با یک فرد خارجی اگر صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور صورت گیرد، جرم محسوب می شود. در قوانین ازدواج پرتغال ازدواج همجنسگراها نیز قانونی می باشد. متقاضی ازدواج با شهروند پرتغال باید واجد شرایط زیر باشد:

  • متقاضی ازدواج با تبعه پرتغال باید دارای تمکن مالی کافی در جهت تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در مدت زندگی در پرتغال باشد.
  • ازدواج طرفین باید یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه متقابل شکل گرفته باشد و نه صرفا به منظور اخذ اقامت کشور پرتغال انجام شود.
  • متقاضی و تبعه پرتغالی باید با ارائه عکس های خانوادگی و بلیط های سفر دونفره و مدارک دیگر ثابت کنند که ازدواج آن ها ازدواج صوری نیست.
  • متقاضی باید در صورت جدایی از همسر سابق و یا مرگ همسر، گواهی طلاق و فوت را ارائه دهد.این ازدواج باید به طور قانونی و رسمی ثبت شود.
  • متقاضی خارجی باید با ارائه اسناد مالی تامین هزینه های زندگی برای یک سال زندگی مشترک در پرتغال را در یک حساب بانکی جداگانه ثابت کند.
  • پس از گذشت ۳ سال از ازدواج، در صورتی که ثابت شود متقاضی با همسر خود در آرامش و دوستی در یک خانه زندگی می کند و رابطه خوبی با هم دارند، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.
ویزای ازدواج پرتغال

ویزای ازدواج پرتغال

ویزای همراه خانواده پرتغال

متقاضی با دریافت ویزای همراه خانواده می تواند همسر و فرزندان خود را در کشور پرتغال همراه داشته باشد. متقاضی که ویزای کاری و سرمایه گذاری و تحصیلی پرتغال را اخذ کرده باشد، می تواند ویزای همراه را نیز دریافت کند.ویزای همراه مختص متقاضیانی است که دارای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشند. متقاضی می تواند با ارائه مدارک محل اقامت و گواهی تمکن مالی این ویزا را دریافت کند و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در کشور پرتغال همراه خود داشته باشد.

ویزای پناهندگی پرتغال

متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت کشور پرتغال می توانند از طریق اخذ ویزای پناهندگی اقامت این کشور را اخذ کنند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان این روش را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نمی دهند و ذکر این روش در این مقاله صرفا در جهت آگاهی متقاضیان می باشد.به طور کلی و بر اساس کنوانسیون ژنو پناهنده فردی است که بنا به عقاید سیاسی، اجتماعی، مذهبی و قومی و یا جنگ در صورت بازگشت به کشور خود مورد صدمه و آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. به طور معمول پروسه پناهندگی زمان بر و دشوار است و افرادی که از این طریق اقامت کشورهای دیگر را اخذ می کنند از وجهه خوبی در آن کشور برخوردار نمی باشند.در صورتی که با درخواست پناهندگی متقاضی در کشور پرتغال موافقت شود باید روال اداری آن طی شود، اما اگر این درخواست پذیرفته نشود متقاضی باید به کشور خود بازگردد.

ویزای اقامت دائم و تابعیت پرتغال

متقاضیان اخذ ویزای اقامت و تابعیت پرتغال می توانند از روش های گوناگون سرمایه گذاری، تحصیل در پرتغال، ازدواج و اخذ ویزای کار مقدمات دریافت اقامت دائم این کشور را فراهم کنند.دانشجویان با تحصیل درکشور پرتغال می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و با یافتن کار در این کشور اقامت این کشور را دریافت کنند. البته متقضیان صرفا با تحصیل نمی توانند اقامت دائم پرتغال را اخذ کنند. بدین منظور متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی باید به مدت ۵ سال در این کشور کار و زندگی کند.متقاضی با ویزای کاری نیز پس از ۵ سال کار و فعالیت می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی برای اخذ اقامت دائم پرتغال باید واجد شرایط باشد. شرایط مهم اخذ اقامت دائم پرتغال عبارت است از:

  • متقاضی در مدت ۵ سال اقامت در این کشور با فرهنگ و آداب و رسوم کشور پرتغال آشنا شده باشد.
  • متقاضی به زبان پرتغالی مسلط شده باشد.
  • متقاضی با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند.
  • متقاضی در طی مدت زمان اقامت در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

مزایای اخذ ویزای اقامت پرتغال

متقاضیان با اخذ ویزاهای مختلف پرتغال از مزایای فراوان اقامت و زندگی در این کشور اروپایی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین مزیت های اخذ ویزای اقامت پرتغال عبارت است از:

  1. برخورداری از آب و هوای مناسب و مطلوب پرتغال
  2. امکان سفر و رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزای شینگن
  3. برخورداری از تحصیل رایگان
  4. امکان رفت و آمد به آمریکا و کانادا بدون اخذ ویزا
  5. امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده و فرزندان تا ۲۶ سالگی و حتی پدر و مادر متقاضی
  6. اعتبار علمی و جهانی مدارک دانشگاه های پرتغال
  7. ارزان و به صرفه بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  8. پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  9. برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  10. امکان اخذ مجوز کار دانشجویی ضمن تحصیل
  11. پذیرش و تائید مدارک دانشگاهی پرتغال در کشورهای دیگر
  12. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال
  13. عدم وجود محدودیت سنی برای تحصیل
  14. امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال پس از ۵ سال کار و زندگی در پرتغال
مزایای اخذ ویزای اقامت پرتغال

مزایای اخذ ویزای اقامت پرتغال

ویزای پرتغال و خدمات موسسه اصطهباناتی

یکی از مهم ترین موارد در اخذ ویزای پرتغال مشاوره با وکلای مجرب و باسابقه می باشد. بدون شک اقدام به امر مهم مهاجرت بدون کمک از مشاوران و متخصصان این حوزه کاری بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. وکلا و متخصصان مهاجرت به اروپا موسسه اصطهباناتی با آگاهی از شرایط اخذ ویزاهای کشورهای اروپایی جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهند.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با برخورداری از وکلا و مشاوران برجسته و مجرب همه آن چیزی که برای اخذ ویزاهای پرتغال نیاز دارند را به متقاضیان یادآور می شوند. نحوه ارائه مدارک و اسناد مالی به اداره مهاجرت و یا سفارت نیازمند همکاری مشاوران و وکلای مجرب می باشد که متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی در طی سال ها تجربه کاری به خوبی از پس آن برآمده اند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.

سخن آخر

در این مقاله ویزاهای پرتغال مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی از روش های تحصیل، کار و اشتغال، ازدواج، سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک، خودحمایتی و غیره می تواند به این کشور اروپایی برتر مهاجرت کند. وجود دانشگاه های برتر با رتبه و رنکینگ جهانی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی، عضویت پرتغال در اتحادیه اروپا و پیمان شینگن از مزایای شگفت اخذ ویزاهای اقامت پرتغال می باشد.رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار، درآمدزایی بالا، رایگان بودن تحصیل دانشگاهی، بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها، بالا بودن سطح امنیت و رفاه، وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان، شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان از مزیت های اخذ ویزاهای گوناگون کشور پرتغال می باشد.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای پرتغال می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.

سوال های متداول در مورد ویزای پرتغال

1- ویزای اقامت نوع C پرتغال مختص چه متقاضیانی است؟

مختص متقاضیانی که قصد اقامت کوتاه مدت در پرتغال را دارند.متقاضیان برای اقامت توریستی، اقامت دیدار با خانواده و اقامت پزشکی باید این نوع ویزا را اخذ کنند. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا در حدود 90 روز تا یک سال می باشد.

2- مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری در پرتغال با خرید خانه چیست؟

سود ۳ تا ۱۰ درصدی که از طریق خرید خانه نصیب متقاضی می شود و متقاضی می تواند مجوز اقامت پرتغال را برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود دریافت کند.

3- شرایط اخذ ویزای ازدواج پرتغال چیست؟

یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت پرتغال باشد ازدواج واقعی و قانونی باشد و نه برای اخذ اقامت پرتغال متقاضی خارجی دارای تمکن مالی کافی باشد.

4- شرایط اخذ ویزای اقامت دائم و تابعیت پرتغال چیست؟

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و زبان پرتغالی آشنایی با قوانین و مقررات پرتغال و تبعیت از این قوانین و در طی مدت زمان اقامت در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

5- آیا با تحصیل می توان ویزای اقامت پرتغال را اخذ کرد؟

صرفا تحصیل در پرتغال موجب اخذ اقامت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند.

6- تمکن مالی اخذ ویزای سرمایه گذاری خودحمایتی پرتغال چقدر است؟

برای همسر در حدود ۴۵۰۰ یورو و برای هر یک از فرزندان در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو برای خود در حدود ۹۵۰۰ یورو در حساب بانکی باشد.

7- شرایط اخذ ویزای کار پرتغال چیست؟

دارا بودن پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای پرتغالی

8- تمکن مالی اخذ ویزای سرمایه گذاری فعالیت عمرانی در پرتغال چقدر است؟

متقاضی باید در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو را سرمایه گذاری کند. این مبلغ سرمایه گذاری شده پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد به متقاضی مسترد خواهد شد.

9- روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری پرتغال چیست؟

خرید خانه و ملک خودحمایتی مشارکت در پروژه های عمرانی

10- تمکن مالی اخذ ویزای سرمایه گذاری خرید خانه در پرتغال چقدر است؟

در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو

11- آیا امکان اخذ ویزای همراه خانواده پرتغال وجود دارد؟

متقاضی با دریافت ویزای همراه خانواده می تواند همسر و فرزندان خود را در کشور پرتغال همراه داشته باشد. متقاضی که ویزای کاری و سرمایه گذاری و تحصیلی پرتغال را اخذ کرده باشد، می تواند ویزای همراه را نیز دریافت کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *