اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق دارایی و سرمایه این امکان را به شما می دهد که بدون خرید ملک یا بازگشایی شرکت و کسب و کار بتوانید اقامت یک کشور را دریافت کنید. اسپانیا یکی از کشورهایی است که ویزای تمکن مالی را ارائه می دهد. در این مقاله که به کوش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط دریافت ویزای اقامت اسپانیا
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا
  • حداقل سرمایه برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس برقرار کنید.

شرایط دریافت ویزای اقامت اسپانیا

اقامت از طریق ویزای تمکن مالی یکی از انواع مختلف ویزاهای اسپانیا است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعطا می شود که نیاز به سرمایه کافی برای اقامت اسپانیا بدون کار است. همانطور که برای بستگان متقاضی نیز صادق است، زیرا می توانید خانواده خود را نیز با خود همراه کنید.این مجوز به شما امکان می دهد که پس از ورود به خاک اسپانیا به مدت یک سال در اسپانیا بمانید و این ویزا در مرحله اول برای یک سال صادر می شود. سپس، شما می توانید آن را هر دو سال یکبار تمدید کنید (یعنی مدت تمدید)، تا زمانی که اقامت دائم (پس از 5 سال در کشور) را دریافت کنید به تمدید ادامه می دهید.یکی از ویژگی های اصلی آن این است که به شما امکان نمی دهد هر نوع فعالیت اقتصادی یا حرفه ای را در اسپانیا انجام دهید. به عبارت دیگر، شما نمی توانید برای هیچ شرکتی که در کشور فعالیت می کند، کار کنید. این ویژگی دقیقا ماهیت مالی ویزا را نشان می دهد.با این وجود، برای اخذ ویزا نیازی به سرمایه گذاری در کشور اسپانیا ندارید. این ویژگی دیگر نیز جدا از سایر معیارهای مورد نیاز آن، دستیابی و پردازش ویزا را آسان می کند.با ویزای تمکن مالی، تنها چیزی که باید نگران آن باشید، داشتن وسایل کافی برای حمایت از خود (و خانواده) است. اگر بتوانید ثابت کنید که بودجه کافی دارید و اقامت شما در کشور برای دولت هیچ هزینه ای ندارد، می توانید اقامت خود را بدست آورید.این ویزا با اینکه نیاز به تمکن مالی داشته و اجازه کار را نیز نمی دهد هنوز ویزای پرطرفداری است و در واقع مناسب اشخاصی می باشد که شرایط زیر را دارند:

  • همه کسانی که می خواهند در اسپانیا بازنشستگی خود را بگذرانند.
  • خارجیانی که بودجه اقتصادی کافی برای پشتیبانی از خود بدون نیاز به کار در کشور دارند.
  • برای همه افرادی که می خواهند در سال اول خود در اسپانیا بدون کار زندگی کنند(برای بازدید و بررسی اقامت در این کشور) اما بعد از گذشت یک سال آنها مایل به ادامه فعالیت حرفه ای خود هستند. بنابراین ویزای تمکن مالی به این معنا ایده آل است زیرا همانطور که بعداً خواهیم دید، به شما این امکان را می دهد که بعد از سال اول وشعیت خود را به سمت مجوز کار تغییر دهید یعنی با پیدا کردن کار برای سال های آینده درخواست اقامت کاری بدهید.. با استفاده از یک برنامه مشترک ، شما می توانید به راحتی اقامتگاه همسر و فرزندان خود را دریافت کنید.

برخلاف رویه های دیگر مانند اتحاد خانواده، که شما را ملزم به زندگی در این کشور به مدت یک سال می کند، با ویزای تمکن مالی ضروری نیست. شما قادر خواهید بود ویزا را دریافت کنید و در کشور خود بمانید. تنها کاری که باید انجام دهید اثبات این است که وسایل مالی شما نیز برای حمایت از خود در صورت زندگی در کشور اسپانیا کافی است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

اگر می خواهید در اسپانیا سکونت داشته باشید، برای درخواست ویزا تمکن مالی باید یک قرار ملاقات آنلاین دریافت کنید و ارسال عکس های اسناد بعدی، و همچنین مدارک اصلی لازم که به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر که توسط اسپانیا با حداقل اعتبار یک سال شناخته شده باشد.
  • اگر متقاضی شهروند کانادا یا آمریکا نباشد، وی باید اسناد و مدارکی را ارائه دهد که وضعیت اقامت خود در کانادا را اثبات کند (اجازه اقامت دائم، اجازه کار، اجازه تحصیل و غیره)
  • گواهی پزشکی صادر شده توسط پزشک خانواده شما به شرح زیر:”این گواهی پزشکی اعلام می کند که آقای / خانم … از بیماری که ممکن است پیامدهای جدی بر سلامت عمومی داشته باشد مطابق با مفاد مندرج در آیین نامه بین المللی بهداشت 2005 ، رنج نمی برد.”
  • بازرسی پلیس توسط مقامات کلیه کشورهایی که متقاضی پنج سال گذشته در آن اقامت داشته است، صادر شده است.
    توجه: كنترل پليس بايد توسط RCMP صادر شود و حاوي اثر انگشت متقاضي ويزا باشد.به معنای اقتصادی کافی در زمان درخواست ویزا یا اثبات منبع درآمد منظم بدون نیاز به انجام فعالیت های تجاری یا حرفه ای در اسپانیا، برای شما و خانواده شما در صورت لزوم برای مدت زمان اقامت درخواست شده و در مقادیر زیر:مبلغ ماهانه 2،151.00 یورو برای سال 2020 یا معادل آن به یک ارز خارجی برای حمایت از خود در طی مدت اقامت درخواستی در اسپانیا.مبلغ ماهانه 538.00 یورو برای سال 2020 یا معادل آن به ارز خارجی برای حمایت از وابستگان شما در طول مدت اقامت درخواست شده در اسپانیا.
  • بیمه پزشکی عمومی یا خصوصی با یک شرکت بیمه مجاز فعالیت در اسپانیا.
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده با یک عکس رنگی تمام چهره اخیر که بصورت حضوری توسط یک عکاس تجاری یا استودیو گرفته می شود حداکثر شش ماه قبل از تاریخ ارسال درخواست خود. همچنین باید الزامات تصویر شده در این لینک را برآورده کند.برنامه اجازه اقامت تمکن مالی تکمیل و امضا شده EX01.
  • فرم درخواست مجوز تکمیل و امضا شده Modelo 790 Codigo 052 (دستورالعمل پر کردن آن)هزینه ویزا در حدود 87.60 دلار (سال 2020)، به استثنای زمانی که هزینه متقابل برای سایر کشورها، مانند کانادا و ایالات متحده اعمال می شود. فقط پول نقد سفارش پول یا چک معتبر قابل پرداخت به “سفارت اسپانیا” پذیرفته می شود.هزینه اجازه اقامت تمکن مالی اسپانیا: 15.70 دلار می تواند (از تاریخ 1 ژانویه 2020). فقط پول نقد، سفارش پول یا چک معتبر قابل پرداخت به “سفارت اسپانیا” پذیرفته می شود.
مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

حداقل سرمایه برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

حداقل هزینه ای که برای دریافت این اجازه اقامت باید داشته باشید بدین شرح می باشد:

در مورد ویزای تمکن مالی، باید ثابت کنید که سالانه 400٪ IPREM را در حساب بانکی خود دارید. برای سال 2020، IPREM برای یک ماه 537،84 € است. از آنجا که واحد اندازه گیری مورد نظر سال است، هدف داشتن این مبلغ برای هر ماه 6.454،03 € خواهد بود بنابرین متقاضی اصلی این ویزا باید تمکن مالی 25816 یورو را نشان دهد. با این وجود، اگر دوست دارید به طور قطعی این ویزا را اخذ کنید، پیشنهاد می شود کمی بیشتر از این موارد را در حساب خود داشته باشید.این مبلغ را به عنوان حداقل پول لازم برای تمکن در نظر بگیرید. به خصوص به این دلیل که بسته به اینکه کدام کنسولگری را انتخاب کنید (مثلاً در واشنگتن یا مسکو یا غیره)، حداقل مقدار بسیار بیشتر است. همچنین در نظر داشته باشید که ارز مورد استفاده باید یورو یا هر ارز بین المللی دیگری باشد که می تواند به یورو تبدیل شود.

قانون کلی مهاجرت به اسپانیا تصریح می کند که می توانید با هر نوع سرمایه یا درآمد تمکن مالی خود را اثبات کنید. با این وجود، بارها کنسولگری های مختلف اسپانیا درخواست مدرک بانکی پول نقدی را در حساب شما می کنند. تاریخ دقیق گواهینامه باید تا حد امکان به روز درخواست نزدیک باشد.کارتهای اعتباری یا ارزش های ملک همچنین می توانند در اینجا استفاده شوند، مادامی که شما نیز سندی را با آنها ارائه کنید که اعتبار آنها را از بانک شما تأیید کند.به خاطر داشته باشید که این امر به کنسولگری بستگی دارد، اما دولت معمولاً از شش ماه گذشته به صورت های بانکی شما نگاه می کند.لازم نیست تمام پول را در یک حساب و در یک کشور مقصد یا مبدا نگه دارید.برای مثال می توانید بخشی از پول را در یک حساب بانکی اسپانیایی و بخش دیگر آن را در حساب ایرانی داشته باشید و هنوز هم پذیرفته می شود.

با این وجود، بسته به کشور مبداء شما، اداره مهاجرت اسپانیا می تواند از شما بخواهد که مبلغ دقیق را در یک حساب بانکی اسپانیا داشته باشید. مثلاً اتفاقی که می افتد اگر شما اهل چین یا روسیه یا ایران باشید.از این رو توصیه این است که در اسرع وقت یک حساب بانکی باز کنید و پول را به حساب خود در کشور اسپانیا انتقال دهید.درآمد و میزان مبلغ لازم برای همراه کردن خانواده یا خود نیز به شرح زیر است:

حداقل سرمایه برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

حداقل سرمایه برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

همانطور که بسیاری از مجوزهای اقامتی دیگر، بازنشستگی یا اقامت تمکن مالی به شما امکان می دهد یک درخواست مشترک انجام دهید. این بدان معناست که شما می توانید همسر و فرزندان خود را که زیر سن قانونی قرار دارند (یا حتی اگر می توانستید نشان دهید که مسئولیت آنها را بر عهده دارید) بیاورید فقط با انجام درخواست خود.سپس، اگر می خواهید برای آوردن بستگان خود، برنامه مشترک را انجام دهید حداقل مبلغ پولی که باید نشان دهید افزایش می یابد. برای هر عضوی که با خود همراه می کنید، باید 100٪ اضافی از IPREM را نشان دهید، که به 6454،03 یورو اضافی سالانه اشاره دارد.

پس از مطالعه مقاله بالا با شرایط کامل اخذ ویزای تمکن اسپانیا آشنا شدید، حداقل مبلغ لازم برای ویزای تمکن مالی و مدارک لازم جهت دریافت ویزای تمکن مالی بررسی شد. ویزای تمکن مالی اسپانیا یکی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت دائمی اتحادیه اروپا است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

1- آیا با ویزای تمکن مالی اسپانیا می توان کار کرد؟

خیر، این ویزا برای شما محدودیت کار کردن در اسپانیا را دارد.

2- ویزای تمکن مالی اسپانیا برای چه مدت اخذ می شود؟

برای مدت یکسال در درخواست ابتدایی این ویزا برای شما صادر می شود.

3- ویزای تمکن مالی اسپانیا برای چه مدت قابل تمدید است؟

ویزا پس مدت یکسال برای هر دو سال یک بار قابل تمدید است.

4-با اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا بعد از چه مدت می توان اقامت دائم گرفت؟

پس از پنج سال تمدید این ویزا می توانید اقامت دائم اخذ کنید.

5- میزان تمکن برای ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

مبلغ تمکن ویزا حدود 26000 یورو برای یکسال می باشد.

6- آیا با اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا می توان خانواده را همراه کرد؟

بله، خانواده شما می توانند با ملحق شدن به ویزایتان، اجازه اقامت را اخذ کنند.

7- مبلغ اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا برای خانواده چقدر است؟

برای هر نفر از خانواده حدود 6000 یورو اضافه بر مبلغ اصلی باید پرداخت شود.

8- آیا با اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا لازم است تمام مدت در اسپانیا ماند؟

خیر، شما باید نشان بدهید که تمکن مالی لازم را دارید.

9- هزینه ثبت نام برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

هزینه ثبت نام حدود 80 دلار می باشد.

10- شرایط اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

می توانید از طریق حساب بانکی و دارایی مبلغ تمکن مالی را نشان دهید.

11- مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

مدت زمان دریافت ویزا حدود 20 روز کاری می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه برای “اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

  1. علیرضا گودرزی گفت:

    درامد ماهیانه ۵ ملیون از دریافت کرایه ، دارای ۶یا ۷ سال سابقه کار ( بیمه ) ، سند ملکی دارم ، شرکت ثبت شده از سه سال پیش دارم ولی مالیات زیادی ندادم تو اظهارنامه هام ، امکان اخذ اقامت اسپانیا یا کشور دیگری رو دارم یا خیر ، با تشکر ،

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند یونان و فرانسه از طریق تمکن مالی ویزا ارائه می دهند که شما می توانید اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  2. کاظم اقبالی گفت:

    سلام وقت بخیر. پزشک عمومی هستم با ده سال سابقه کار و هپچنین‌موسس و مدیر درمانگاه با اشتغالزایی بیش از سی نفر هستم جهت اقامت در هلند یا آلمان یا کشورهای اسکاندیناوی امکان تسهیل در اقامت بر حسب رزومه ام وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، امکان اقدام برای کشور هایی مانند آلمان، سوئد و دانمارک را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *