اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

ویزای طلایی در حقیقت ویزای اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که در املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری برابر یا بیشتر از 500000 یورو انجام می دهند. هدف ویزای طلایی که از سال 2013 در اسپانیا تصویب شده است و در سایر کشورها از جمله مالتا، پرتغال یا انگلستان نیز به اجرا در آمده ، جذب سرمایه گذاران خارجی است که می خواهند خانه یا املاک دیگری بخرند و در عوض آسان تر اجازه اقامت اسپانیا را اخذ کنند. در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی تهیه شده است در باره ی نحوه اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • الزامات درخواست ویزای طلایی اسپانیا
  • مدارک لازم برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا
  • چه افرادی می توانند ویزای طلایی اسپانیا دریافت کنند
  • مزایای ویزای طلایی اسپانیا
  • مالیات ویزا طلایی اسپانیا
  • مدت زمان دریافت ویزای طلایی
  • مدت اجازه اقامت از طریق ویزای طلایی اسپانیا

اگرچه برنامه ویزای طلایی اسپانیا از نظر گزینه های مربوط به خانواده انعطاف پذیر است اما مسیر تابعیت محدودی دارد. هزینه های دولتی دریافت ویزای طلایی کم و روند آن سریع است. این ویزا برای دریافت اقامت بسیار ایده آل است اما برای کسانی که نیاز به گذرنامه دوم دارند چندان ایده آل نمی باشد.ویزای سرمایه گذار اسپانیایی را می توان هر دو سال یکبار تمدید کرد. پس از پنج سال امکان دستیابی به اقامت دائم و پس از ده سال تابعیت وجود دارد. برای حفظ و تمدید مجوز ویزای اقامت لازم نیست در اسپانیا زندگی کنید.میزان سرمایه گذاری مورد نیاز جهت دریافت ویزای طلایی اسپانیابه دست می آورد؟شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، برای دریافت اجازه اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی اسپانیا لازم است 500000 یورو در املاک، دو میلیون یورو در اوراق قرضه دولت اسپانیا یا 1 میلیون یورو در شرکتهای اسپانیایی سرمایه گذاری کند

الزامات درخواست ویزای طلایی اسپانیا

جهت ارائه درخواست موفیت آمیز ویزای طلایی، متقاضی باید شرایط زیر را فراهم کند:

  1. متقاضی باید ساکن کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشد. در نظر داشته باشید که این ویزا برای سرمایه گذاران خارج از اروپا در نظر گرفته شده است.
  2. بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  3. سابقه کیفری نداشته باشد.
  4. دارای بیمه پزشکی دولتی یا خصوصی در اسپانیا باشد.
  5. بتواند اثبات کند که از منابع مالی کافی برای زندگی در اسپانیا و حمایت از خانواده خود برخوردار است. بودجه کافی به معنای سپرده سالانه بانکی 26400 یورو برای سرمایه گذار و 6600 یورو برای هر یک از اعضای خانواده وی است.
  6. به هیچ یک از بیماریهای مسری که در آیین نامه بین المللی بهداشت 2005 ذکر شده است، مبتلا نشده باشد.
  7. عدم ورود یا اقامت غیرقانونی بودن در خاک اسپانیا.
  8. سرمایه گذاری مربوطه را انجام دهد که بسته به نوع آن مبلغ این سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود.

در ادامه لیستی از تمام سرمایه گذاری های ممکن، آورده شده است:

  • انجام سرمایه گذاری مبلغی معادل یا بیشتر از دو میلیون یورو در اوراق قرضه دولتی اسپانیا
  • انجام سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانکی اسپانیایی یا در سهام شرکت های اسپانیایی به ارزش بیش از یک میلیون یورو
  • خرید املاک و مستغلات در کشور اسپانیا با ارزشی بیشتر از 500000 یورو.
  • راه اندازی یک تجارت در اسپانیا که باید شرایط زیر را داشته باشد:

برنامه های محبوب سرمایه گذاری جهت دریافت اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

برنامه محبوب سرمایه گذاری جهت دریافت اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی عبارتند از:

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

این مسیر به متقاضیانی نیاز دارد که مبلغ قابل توجهی را در املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری کنند. مبلغ تعیین شده این برنامه 500000 یورو است. متقاضیان می توانند ملک مسکونی یا تجاری یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنند. املاک موجود ممکن است اجاره شود. خریداران مختلف نیز ممکن است سرمایه گذاری خود را با یک ملک ترکیب کنند و برای ملکی که مبلغ آن بیش از حداقل سرمایه گذاری باشد می توان وام مسکن دریافت کرد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسپانیا

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسپانیا

توسعه تجارت در اسپانیا

این مسیر مستقیماً با هدف کمک به اقتصاد اسپانیا طراحی شده است. متقاضی که این گزینه را انتخاب می کند باید:

  • اشتغال زایی داشته باشد.
  • تأثیر مهمی در کشور یا منطقه در سطح اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.
  • به نوآوری های علمی یا فناوری کمک کند.
  • حداقل نیاز سرمایه گذاری در این گزینه 1000000 یورو است.

انتقال سرمایه

سرمایه گذاران همچنین ممکن است تصمیم بگیرند مبلغ قابل توجهی را در اوراق قرضه اسپانیا سرمایه گذاری کنند. به دلیل امنیت مالی این اوراق ، این گزینه در بین متقاضیان بسیار محبوب است. اوراق قرضه توسط دولت حمایت می شود. این یک سرمایه گذاری نسبتاً بی خطر است و با استفاده از آن می توانید بازده رقابتی کسب کنید. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز در این گزینه 1.000000 یورو است. در غیر این صورت می توان حداقل یک میلیون یورو در سهام شرکت های اسپانیایی یا سپرده های بانکی توسط یک موسسه مالی اسپانیا سرمایه گذاری شود.

پروژه های تجاری در اسپانیا

پروژه هایی که مناسب تلقی می شوند باید معیارهای زیر را رعایت کنند:

  • این امر حرکتی برای اشتغالزایی باشد
  • این سرمایه گذاری تأثیر مثبتی بر اجتماع یا اقتصادی در منطقه جغرافیایی سرمایه گذاری داشته باشد.
  • نشان دهنده سهم قابل توجهی در نوآوری علمی و یا یا فناوری داشته باشد.

اسناد لازم برای دریافت ویزا طلایی اسپانیا

  1. فرم رسمی درخواست ویزای اقامت ، کپی شده و بطور صحیح توسط متقاضی پر شده
  2. شناسنامه معتبر (فتوکپی کلیه برگه های گذرنامه، که باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد، همراه با ترجمه رسمی اسپانیایی).
  3. اصل و کپی از بیمه نامه پزشکی اجباری ، دولتی یا خصوصی.
  4. گواهی عدم سوابق کیفری در پنج سال گذشته. این گواهینامه باید از مراجع ذیصلاح در هر یک از کشورهایی که متقاضی در طی 5 سال گذشته در آن سکونت داشته است، اخذ شود و ترجمه رسمی شود.
  5. بیانیه بانکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای نگهداری متقاضی (و خانواده وی ، در صورت درخواست نیز) در اسپانیا.
  6. گواهی ازدواج یا تولد فرزندان. این اسناد باید به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی شود.
  7. اسنادی که سرمایه گذاری های انجام شده را اثبات می کند. به طور مشخص:
  • در صورتی که بخواهید ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنید، باید گواهی خرید و گواهی ثبت زمین و سند دارایی های خریداری شده را به عنوان اثبات خرید ملک ارائه دهید.
  • در صورت سرمایه گذاری در سهام یا مشارکت های اسپانیایی برای اثبات مشارکت خود باید اعلامیه سرمایه گذاری از سوی سازمان ثبت سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و برای اثبات خرید سهام باید گواهی نامه از واسطه مالی ثبت شده در کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار (Comisión de Nacional de Mercado de Valores) ارائه دهید.
  • در صورتی که در اوراق قرضه دولتی اسپانیا سرمایه گذاری کرده اید، به یک مجوز از بانک اسپانیا یا موسسه مالی که آن سرمایه گذاری را مدیریت کرده است و توسط آن به روشنی مشخص می شود چگونه صاحبان آن خرید هستید، نیاز دارید.
  • و در نهایت برای سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، به گواهی صادر شده توسط موسسه مالی که با آن معامله کرده اید و در آن شرح می دهد شما تنها دارنده آن سپرده هستید، نیاز خواهد داشت.
اسناد لازم برای دریافت ویزا طلایی اسپانیا

اسناد لازم برای دریافت ویزا طلایی اسپانیا

چه افرادی می توانند از ویزای طلایی اسپانیا بهره مند شوند؟

ویزای طلایی برای کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که قصد دارند در اسپانیا به عنوان ابزاری برای اخذ اقامت خود، سرمایه گذاری کنند، طراحی شده است.کشورهایی که در آن، این نوع اجازه اقامت بیشترین محبوبیت را کسب کرده است، بدون شک چین و روسیه هستند. با این حال ، مردم ایران ، ونزوئلا و لبنان نیز همواره به دنبال این ویزا بوده اند.

مزایای ویزای طلایی اسپانیا

  • متقاضیان توسط ویزای طلایی حق زندگی در اسپانیا را دریافت می کنند، هرچند قانونا نیازی به انجام این کار نیست.
  • با داشتن کارت اقامت اسپانیا، کلیه اعضای خانواده می توانند با سهولت و بدون درخواست ویزا اضافه، به منطقه شینگن اتحادیه اروپا سفر کنند.
  • اخذ گذرنامه در اسپانیا یک پروسه طولانی است و متقاضی را ملزم به زندگی در این کشور می کند. با این حال، دارندگان گذرنامه اسپانیا در نهایت اقامت اروپا را بدست می آورند ، یعنی توانایی زندگی، کار، تحصیل و مسافرت آزادانه در هر کجای اتحادیه اروپا را کسب می کنند
  • ویزای طلایی اسپانیا این امکان را به شما می دهد تا در اسپانیا به طور قانونی کار و زندگی کنید. اقامت طلایی به عنوان وسیله ای برای اجازه کار محسوب می شود.
  • اقامت از طریق ویزای طلایی تنها اجازه ای است که به شما اجازه می دهد 2 سال در این کشور زندگی و کار کنید (در سایر موارد فقط 1 سال اجازه کار و زندگی دارید ).
  • برای به دست آوردن این ویزا، شرط مقیم بودن در قلمرو اسپانیا که معادل بیش از 183 روز در سال زندگی در کشور اسپانیا است، وجود ندارد. ویزای طلایی فقط خواستار سالانه یکبار سفر متقاضی به کشور اسپانیا است.
  • با استفاده از ویزای طلایی به راحتی می توانید خانواده خود را به کشور اسپانیا بیاورید. متقاضی اصلی (سرمایه گذار) می تواند همزمان با درخواست خود، برای اقامت همسر و فرزندان خود درخواست کنند. به همین دلیل ویزای سرمایه گذار برای آن دسته از خانواده هایی است که می خواهند زندگی در اسپانیا را شروع کنند، بسیار توصیه می شود.
  • برای درخواست ویزای طلایی، لازم نیست متقاضی این کار را به صورت حضوری در اسپانیا انجام دهد. شما به سادگی می توانید نماینده ای برای ارائه اسناد مربوطه تعیین کنید.
  • پس از به دست آوردن اقامت دائم، مبلغ سرمایه گذاری شدهدیگر نیازی به تأمین اعتبار نخواهد داشت.

مالیات ویزا طلایی

هنگامی که شما ملکی را خریداری می کنید و مجوز اقامت اسپانیا را اخذ می نمایید، مطمئناً مشمول مالیات خواهید بود. نوع مالیات و میزان آن بستگی به مدت زمانی دارد که در اسپانیا در طول سال سپری می کنید. اگر بیش از 6 ماه در اسپانیا بمانید، به عنوان ساکن اسپانیا محسوب می شوید و دارایی و درآمد جهانی شما در اسپانیا مشمول مالیات می شود. اگر مدت زمان کمتری در این کشور زندگی کنید، فقط به خرید اولیه املاک و پس از آن ارزش دارایی های شما در اسپانیا، مالیات تعلق می گیرد.

مدت زمان روند دریافت ویزای طلایی

پس از ارسال کلیه مستندات به مرجع ذیصلاح، ممکن است 20 روز زمان ببرد تا تصمیم گیری انجام شود.پس از دریافت اعلامیه ای با نتیجه مطلوب، یک ماه زمان دارید تا در کنسولگری اسپانیا واقع در کشور خودتان درخواست ویزا دهید. در این زمان شمایا نماینده شما باید درخواست ویزا طلایی به همراه تاییدات را ارائه دهید.مرحله بعد بدست آوردن TIE (Tarjeta de Identidad del Extranjero) و همچنین ارائه اثر انگشت به اداره پلیس خواهد بود.

مدت زمان اقامت از طریق ویزای طلایی

هنگامی که سرمایه گذار ویزای طلایی خود را بدست آورد، امکان دو سال اقامت قانونی در خاک اسپانیا را خواهد داشت.پس از سپری شدن این دوره موقت ، متقاضی می تواند درخواست تمدید ویزا کند که به وی اجازه می دهد تا 5 سال دیگر اقامت قانونی داشته باشد.برای تمدی این ویزا ، فرد مورد نظر باید ثابت كند كه همچنان دارایی را كه هدف سرمایه گذاری بوده است، خواه ملك ، سهام یا اوراق قرضه عمومی، را حفظ کرده است.علاوه بر این ، شما باید حداقل یک بار در طول سال از اسپانیا بازدید کرده باشید.به یاد داشته باشید که ویزای طلا یکی از چندین روش اخذ تابعیت اسپانیا است. پس از گذشت 10 سال اقامت قانونی در اسپانیا، سرمایه گذار می تواند برای تابیعت اسپانیا درخواست دهد.

مدت زمان اقامت از طریق ویزای طلایی

مدت زمان اقامت از طریق ویزای طلایی

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

1- شرایط لازم برای دریافت ویزای طلایی چیست؟

سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورو در املاک و مستغلات اسپانیا

2- چه مدت می توانم توسط ویزای طلایی خود در اسپانیا بمانم؟

اجازه اقامت اولیه سرمایه گذار برای دو سال معتبر است و تا زمانی که شما حداقل سطح سرمایه گذاری را حفظ کنید، می تواند تا مدت 5 سال تمدید شود.

3- آیا محدودیتی در تعداد دفعات تمدید ویزای طلایی وجود دارد؟

خیر

4- آیا می توان از ویزای طلایی برای اثامت دائم یا شهروند استفاده کرد؟

بله ، اگر واقعاً با ویزای طلایی خود به طور دائم در اسپانیا زندگی می کنید بعد از پنج سال اقامت بلند مدت دریافت خواهید کرد.

5- برای حفط اقامت از طریق ویزای طلایی آیا اقامت مداوم در اسپانیا و پرداخت مالیات ضروری است؟

خیر شما هیچ تعهدی برای اقامت مداوم و پرداخت مالیات ندارید.

6- چه کسی می تواند از ویزا طلای اسپانیا بهره مند شود؟

ویزای طلایی برای کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و سرمایه دار طراحی شده است.

7- دریافت ویزای طلایی اسپانیا چقدر زمان می برد؟

بین 20 روز تا یک ماه

8- آیا برای دریافت ویزای طلای اسپانیا ا؟مکان دریافت وام مسکن وجود دارد؟

هر مبلغ اضافی بیش از 500000 یورو سرمایه گذاری شده در املاک و مستغلات اسپانیا را می توان از طریق وام مسکن دریافت کرد.

9- آیا از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اسپانیا امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد؟

بله

10- دریافت شهروندی اسپانیا چه مدت بعد از دریافت ویزای طلایی امکان پذیر است؟

پس از 10 سال اقامت دائم فرد سرمایه گذار می تواند طریق فرایند روند طبیعی شدن متقاضی شهروندی شود، مشروط بر اینکه ملاک های خاصی برآورده شود.

11- از طریق چه برنامه هایی امکان دریافت ویزای طلایی اسپانیا وجود دارد؟

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، توسعه تجارت در اسپانیا، انتقال سرمایه، پروژه های تجاری در اسپانیا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *