اجاره خانه دانشجویی در آلمان

چندین گزینه برای دانشجویان در آلمان در مورد مسکن وجود دارد، با این حال انتخاب اصلی شما باید بین اقامت یا اجاره خانه دانشجویی در آلمان صورت بگیرد. دانشگاه های آلمان به طور خودکار مسکن را به دانشجویان اختصاص نمی دهند، بنابراین شما باید تحقیقات مربوطه را برای پیدا کردن یک مکان، خودتان انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اجاره خانه دانشجویی در آلمان

برای مهاجرت به آلمان باید بدانید که در هر دانشگاه در چندین مدل اتاق دانشجویی وجود دارد و در حقیقت قیمت خانه در آلمان برای آن‌ها رایگان می‌باشد. مورد اول یک اتاق در یک سالن اقامت که اغلب مقرون به صرفه است و شما براحتی پیدا خواهید کرد. با این حال، در برخی از دانشگاه ها همین اتاق های اقامتی دانشجویان تقاضای زیادی دارند. اما اگر زود اقدام کنید، احتمال شانس گرفتن اتاق برای شما وجود دارد. این نوع مقرون به صرفه ترین محل اقامت است با اجاره ای در حدود 240 یورو در هر ماه بنابراین توصیه می شود که برای این مسکن در اسرع وقت بعد از اخذ پذیرش درخواست کنید.

اقامت دانشجویی در آلمان

انواع مختلف مسکن در آلمان موجود است. ارزان ترین و محبوب ترین گزینه یک اتاق با یک آشپزخانه عمومی، حمام و فضای زندگی کوچک است. شما همچنین می توانید آپارتمان هایی که شامل 2 تا 1 اتاق خواب است، را انتخاب کنید. برای یک اقامتگاه خصوصی تر، آپارتمان های یک و دو نفره نیز موجود است که کمی گرانتر هستند. قیمت نیز بسته به سطح مبلمان، متغیر است.

اقامت دانشجویی در آلمان

شما می توانید مسکن را که به طور معمول شامل تخت، میز، کمد و قفسه و یا بدون مبلمان است به قیمت ارزان تر پیدا کنید. همچنین امکان اجاره مسکن از یک صاحب خانه یا نماینده املاک وجود دارد. قیمت ها به شدت به نسبت مکان و کیفیت آپارتمان متغیر هستند، با این حال قیمت مسکن در آلمان در حدود 210 تا 360 یورو در هر ماه می باشد.

امکانات مسکن دانشجویی در آلمان

برای صرفه جویی در هزینه زندگی در آلمان، بهتر است که با یک هم اتاقی در فلت شیر زندگی کنید، که در بین دانشجویان نیز بسیار محبوب است. معمولا شما می توانید یک قرارداد اجاره برای یک اتاق یا آپارتمان را شخصا امضا کرده و آن را با دیگری به اشتراک بگذارید. با این وجود، شما می توانید از طریق اینترنت جستجو کنید و قرار ملاقات را برای مشاهده آپارتمان ها هنگام ورود به خانه بگذارید. امکانات اقامتی خصوصی مانند سایر نقاط دنیا می تواند بسیار متفاوت باشد. در آلمان شما همه چیز را از اتاق های خالی به آپارتمان های کاملا مبله در بازار خواهید یافت. شما می توانید یک اتاق یا یک آپارتمان کامل را نیز اجاره کنید. جای تعجب نیست که مسکن دانشجویی یارانه ای معمولا ارزان تر از اجاره مسکن در بازار است.

کیفیت مسکن در آلمان

کیفیت مسکن در آلمان بستگی به سال ساخت و تسهیلات دارد. سالن های اقامتگاه قدیمی می توانند خسته کننده باشند، در حالیکه برخی ساختمان های با امکانات جدید یا بازسازی شده، گاهی اوقات استانداردهای بسیار بالا را ارائه می دهند. شما می توانید از طریق سازمان خدمات دانشجویی محلی برای خانه های جدید یا تعمیری درخواست کنید.

برای کسانی که جهت تحصیل به آلمان می آیند، آپارتمان مشترک اغلب گزینه خوبی هستند زیرا شما می توانید با افراد جدید آشنا شوید و هزینه اجاره نیز ارزان تر است. در میان دانشجویان و متخصصان جوان رایج است که آپارتمان های مشترک را در میان خانه های 50-60 ساله پیدا کنند. زندگی در WG به معنای به اشتراک گذاشتن یک آشپزخانه و حمام است. آگاه باشید که اغلب این خانه ها مبله نیست. شما می توانید برای یک آپارتمان یا یک مهمانخانه دانشگاهی از طریق اداره مشاوره دانشجویان خارجی درخواست دهید. بهتر است که شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *