آموزش ابتدایی در فنلاند

اغلب سیستم آموزش ابتدایی در فنلاند به عنوان نمونه ای آرمانی در سراسر جهان مورد توجه قرار می گیرد. معلمان آن از میان دانشجویان با بالاترین عملکرد انتخاب شده اند و به همان ترتیب حقوق دریافت می کنند. دانش آموزان آن به طور مرتب در میان بالاترین رتبه نمرات آزمون در جهان هستند و مهمتر از همه بدون آمادگی برای آزمون های فشرده شرکت می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط آموزش ابتدایی در فنلاند

در میان عناصر قابل انتقال سیستم تحصیل در فنلاند، یادگیری زود از طریق بازی، بودجه مدرسه عادلانه، آموزش معلم بسیار حرفه ای، یک رویکرد مبتنی بر تحقیق و کل کودک به مدیریت مدرسه، احترام به کودکان و معلمان است که اگر چه چالش برانگیز است، اما محیط یادگیری با استرس پایین و سیستم آموزش ویژه قوی است. مدل آموزش و پرورش فنلاندی به ویژه برای اولویت بازی مورد توجه قرار گرفته است.

در دبیرستان، دانش آموزان برای هر یک ساعت، 15 دقیقه وقت استراحت دریافت می کنند تا به خارج از کلاس بروند و در اطراف گشت و گذار کنند. در فنلاند، اولین نگرانی زمان آموزش است. اما معلمانی که در هر دو سیستم تدریس می کنند می گویند، این وقت های بازی به دانش آموزان کمک می کند تا تمرکز بهتری بر مطالب درسی داشته باشند.

تحصیل در فنلاند

تحصیلات ابتدایی در فنلاند از سال تولد ششم یا هفتم کودکی اجباری است و نه سال طول می کشد. هدف اعلام شده آموزش ابتدایی فنلاند، ارتقاء مسئولیت اخلاقی و برابری است، همزمان با ترویج مبانی مهارت و دانش لازم برای توسعه در زندگی بعد از آن نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.تحصیل در فنلاند

سال تحصیلی 190 روزه در اواسط ماه اوت آغاز می شود و در ابتدای ماه ژوئن به پایان می رسد. اگرچه اساسا یک موسسه واحد است، هر مدرسه ابتدایی به دو قسمت تقسیم می شود: یکی برای کودکان زیر 13 سال و دیگری برای دانش آموزان با سن بالاتر. اغلب “دو مدرسه” در یک ساختمان نیستند.

پذیرش مدارس ابتدایی در فنلاند

تمام کلاس های مدارس ابتدایی در فنلاند به طور کلی توسط یک معلم آموزش داده می شوند، در حالی که در کلاس های بالاتر توسط معلمان تخصصی تر آموزش داده می شوند. در پایان کلاس نهم، دانش آموزانی که قبول نشده اند، می توانند تا قبل از شروع درخواست خود برای تحصیلات عالی یا خروج از سیستم مدرسه، به صورت داوطلبانه در کلاس دهم ثبت نام کنند. مراقبت های بهداشتی، غذای روزانه، کتاب های درسی و سایر مواد رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه آموزش پیش دبستانی، نیز توسط دولت تامین می شود. کودکان معمولا به مدرسه محلی خود می روند و برای دو سال اول به صورت داوطلبانه در کلاس های صبحگاهی و بعد از ظهر شرکت می کنند، که توسط مقامات محلی سازماندهی می شوند. اگر اطلاعاتی از شرایط مهاجرت به فنلاند برای تحصیل را ندارید، بهتر است که با مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *