آزمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

دانشجویان بین المللی که دارای مدارک آزمون عمومی دولتی(USE) هستند، می توانند براساس نتایج آزمون USE خود در دانشگاه های روسیه، پذیرش شوند. شهروندان بین المللی که زبان روسی بعنوان زبان بومی شان نیست، بایستی یک آزمون استاندارد به زبان روسی را بعنوان زبان خارجی و تحت برنامه ازمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه بگذرانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه ضمن مطالعه مقاله زیر، با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ازمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

دانشجویان ملزم به شرکت در کنکور جهت پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه های کشور روسیه نمی باشند. دانشجویان همچنین ملزم به شرکت در امتحانات آیلتس و تافل جهت پذیرش دانشگاه های کشور روسیه نمی باشند. دوره MBBs در کشور روسیه 6 سال می باشد. کشور روسیه محیطی چند فرهنگی برای دانشجویان پزشکی خود فراهم نموده است. شیوه تدریس دانشگاه های کشور روسیه با توجه به استاندارد های جهانی هر ساله به روز رسانی می شود.

این دانشگاه ها دانشجویان خود را جهت شرکت در سمینار های دیگر دانشگاه ها حمایت می کنند تا آنان به درجات بالاتر علمی و توانایی نشان دادن خود دست یابند. مدرک پزشکی از دانشگاه های روسیه مورد تایید سازمان های UNESO، WHO و MCI می باشد. تمامی دانشجویان فارغ التحصیل از دانشکده های پزشکی روسیه واجد کار در سایر کشور ها پس از گذراندن موفقیت آمیز امتحانات مربوطه می باشند. بسیاری از دانشگاه های روسیه دوره های خود را به سبب راحتی دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می نمایند.

هزینه زندگی و تحصیل در کشور روسیه در مقایسه با سایر کشور ها مقرون به صرفه تر می باشد. بسیاری از دانشگاه های روسیه مورد پذیرش بین المللی می باشند. به دانشجویان این فرصت داده می شود تا جهت کسب تجارب بیشتر در حیطه تحصیلی خود در کلینیک ها وبیمارستان ها به دوره کارآموزی مشغول گردند. امنیت خوابگاهی بهترین دانشگاه های روسیه مورد تایید قرار گرفته اند. دریافت ویزای دانشجویی کشور روسیه نیز در مقایسه با سایر کشور ها بسیار آسان تر می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشجویان خارجی بسیاری تمایل دارند در رشته پزشکی دانشگاه های روسیه به تحصیل بپردازند، زیرا دانشگاه های پزشکی روسیه امتیاز خوبی در جهان کسب کرده اند. دولت روسیه برخی از هزینه های تحصیل را تامین می کند. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه می باشد. برخی از هزینه های آن توسط دولت تامین می شود. میانگین شهریه تحصیل رشته پزشکی بین 3000 _ 5000 دلار در سال است. هزینه های کم و کیفیت بالای آموزشی رشته پزشکی یکی از دلایل اصلی دانشجویان برای انتخاب دانشگاه های این کشور می باشد.

کالج های پزشکی روسیه توسط MCI و WHO به رسمیت شناخته شده اند. در حال حاضر هزاران پزشک که از دانشگاه های روسیه فارغ التحصیل شده اند، در سراسر جهان مشغول به طبابت هستند. با توجه به لیست سازمان بهداشت جهانی، دانشجویان پزشکی که از دانشگاه های روسیه فارغ التحصیل شده اند، واجد شرایط ازمون غربالگری MCI می باشند.

یکی از بهترین دلایل تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه این است که هیچ گونه ازمون ورودی وجود ندارد و هزینه تحصیل برای دانشجویان پزشکی بین المللی بسیار مقرون به صرفه می باشد. دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید WHO و MCI هستند و 90 دانشگاه دولتی پزشکی در این کشور وجود دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه

ویژگی های دوره پزشکی

  1. زبان آموزش: روسی و انگلیسی
  2. طول دوره: 6 سال
  3. شرایط و معیار های لازم: 10+2 و 50 _ 60 % PCB و واجد شرایط NEET
  4. حداقل شهریه سالیانه: 3000 دلار
  5. حداکثر شهریه سالیانه: 8000 دلار
  6. متوسط هزینه زندگی: 143 دلار در ماه ( به استثنای کالاهای لوکس و دخانیات )
  7. سال تحصیلی: از سپتامبر تا جون
  8. شروع کلاس ها: 25 سپتامبر
  9. نوع آموزش: تمام وقت
  10. آخرین مهلت درخواست: 25 آگوست
  11. مدارک مورد نیاز: ریز نمرات 10 +2 و گواهی قبولی، نتیجه NEET و پاسپورت معتبر

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه ها

برای دانشجویان انگلیسی زبان علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه راهی جایگزین برای دستیابی رویاهای شان وجود دارد. تحصیل پزشکی در روسیه معمولا نیاز به ازمون ورودی ندارد. فرایند پذیرش روسیه معمولا دارای استرس کمتری نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر است. جایی که تعداد بی شماری از دانشجویان برای تعداد محدودی از مکان های در دسترس در مدارس گوناگون پزشکی درخواست می دهند.

برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی به دانشجویان امکان دسترسی به آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته ترین بیمارستان ها می دهد. مدرک تحصیلی دانشگاه‌های این کشور توسط سازمان بهداشت جهانی و یونسکو دارای رسمیت است. آموزش پزشکی در روسیه به عنوان یکی از بهترین ها در دنیا شناخته شده است. آکادمی پزشکی I.M. سچنوا مسکو (I.M. Sechenov Moscow Medical Academy) و آکادمی پزشکی دولتی سنت پترزبورگ (Saint-Petersburg State Medical Academy)، دو موسسه آکادمیک بزرگ در کشور ارائه کننده آموزش پزشکی در روسیه هستند.

دلایل تحصیل پزشکی در روسیه

  • فرایند دریافت ویزای دانشجویی آسان
  • ازمون های ورودی مورد نیاز نیست
  • آموزش با کیفیت بالا و استانداردهای آکادمیک عالی
  • شهریه های تحصیل پزشکی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه
  • دانشگاه های معتبر بین المللی و مدارک دارای رسمیت
  • بهترین امکانات
  • مدارک پزشکی دارای رسمیت در سراسر جهان است
  • فرایند پذیرش و درخواست نامه آسان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • محیط تحصیل پزشکی ایمن

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

امروزه تحصیل MBBS در روسیه در میان دانشجویان بین المللی بسیار محبوب شده است، زیرا فدراسیون روسیه دارای برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی در دنیا است. شهریه برای MBBS در روسیه در مقایسه با دیگر کشورها بسیار اندک و به صرفه است، زیرا از طرف دولت کمک های مالی می گیرد. دانشگاه های پزشکی روسیه تحت توجهات وزارت بهداشت فدراسیون روسیه کار می کنند و در فهرست “مدارس پزشکی جهانی” سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته اند.

بر اساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) “فهرست مدارس پزشکی جهانی”، حدود 30 دانشگاه روسیه جز 100 دانشگاه برتر پزشکی دنیا قرار دارند. کالج های پزشکی روسیه توسط MCI، USMLE و WHO به رسمیت شناخته شده اند، آنها راه های جدیدی را برای تحصیل MBBS در روسیه برای دانشجویان خارجی باز کرده اند.

هزاران پزشکی که اکنون مشغول به کار در کشور خود هستند، در روسیه به تحصیل MBBS پرداخته اند. به لطف حضور در لیست سازمان بهداشت جهانی، دانشجویانی که مدرک MBBS خود را در روسیه کسب می کنند، واجد شرایط شرکت در آزمون های غربالگری کشور خود هستند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

رتبه و رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه

بهترین دانشگاه های پزشکی دولتی در روسیه

  1. آی.ام شچنو اولین دانشگاه دولتی علوم پزشکی مسکو (I. M. Sechenov First Moscow State Medical University)
  2. دانشگاه علوم پزشکی دولتی تور (Tver State Medical University)
  3. دانشگاه علوم پزشکی دولتی اورنبرگ (Orenburg State Medical University)
  4. دانشگاه علوم پزشکی دولتی پرم (Perm State Medical University)
  5. دانشگاه دولتی ماری (Mari State University)
  6. دانشگاه علوم پزشکی دولتی نیژنی نووگورود از سال 1920 (Nizhny Novgorod State Medical University Since 1920)
  7. دانشگاه علوم پزشکی دولتی باشکیر (Bashkir State Medical University)
  8. دانشگاه دوستی ملل (People’s Friendship University)
  9. دانشگاه علوم پزشکی دولتی کورسک (Kursk State Medical University)

شرایط کار پس از تحصیل

پزشکان خارجی از سال 2018 بدون مجوز می توانند در روسیه کار کنند. قبلا از ورود پزشکان خارجی به روسیه طبق قوانین و استانداردهای روسیه جلوگیری می شد پزشکان خارجی برای کار در روسیه باید مدرک خود را مطابق با استانداردهای ملی تصدیق کنند و امتحان زبان روسیه را پاس کنند و مجوز شروع فعالیت کاری در روسیه را دریافت کنند. در حال حاضر مجوزهای ثبت شده OECD با MIMC ها تصدیق شده است( بدون نیاز به هیچ مجوز اضافی):پروتکل های پزشکی، داروها، دستگاه های پزشکی، گواهی های پزشکی، آموزش، تحقیق و توسعه.

مسئولان روسی اعلام کردند که میانگین حقوق پزشکان در روسیه از 35.900 روبل به 48.000 روبل( 574 دلار تا 778 دلار) در ماه افزایش پیدا کرده است. طبق آمار فدرال، پرسنل پزشکی در مقایسه با گروه های دیگر کارمندان بالاتر از میانگین حقوق دریافت می کنند. هر چند که مطالعات دیگر اطلاعات متفاوتی را نشان می دهد مبنی بر اینکه پزشکان در روسیه حدود 20.000 روبل( 320 دلار) در ماه به طور میانگین حقوق دریافت می کنند. صحت این موضوع تا حدودی توسط شکایات پزشکان مبنی بر حقوق کم تایید شده است. به طور تعجب آوری پزشکان در روسیه جز گروه های با شرایط نامساعد جامعه هستند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ها

بورسیه های دولت روسیه برای دانشجویان خارجی – مجموعه ای از بورسیه های دولتی برای تحصیل در روسیه هر ساله برای دانشجویان خارجی موجود است که شامل شهریه رایگان، اقامت دانشجویی و کمک خرجی می شود که در سال 2017 در حدود 24 دلار در ماه بود. 15000 عدد از این بورسیه ها در سال 2017 اعطا شدند.

بورسیه های غیر دولتی روسیه برای دانشجویان خارجی

دانشکده مطالعات روسی و آسیایی (SRAS) بورسیه هایی را برای تحصیل در روسیه و دیگر کشورهای شوروی سابق فهرست کرده است که بیشتر آنها برای دانشجویان آمریکایی است. بورسیه های بنجامین گیلمن – بیش از 2900 بورسیه تا حداکثر 5000 دلار آمریکا برای شهروندان آمریکایی در مقطع کارشناسی که قصد تحصیل یا کارآموزی در خارج را دارند پرداخت می شود.

متقاضیانی که در حال تحصیل یک زبان خارجی (نظیر روسی) در کشور خارجی ای هستند که غالبا به آن زبان صحبت می کنند، به صورت خودکار برای جایزه نیاز بحرانی زبان به مبلغ کل 8000 دلار، در نظر گرفته می شوند.

بورسیه تحقیقاتی روسیه در BP – بورسیه هایی به ارزش ماهانه بین 240 تا 560 لار برای دانشجویان در حال اخذ مدرک در انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه های همکار روسی. متقاضیان باید در حال تحصیل با بودجه ایالتی باشند نمره های عالی داشته باشند و هدف آنها پیشرفت در موضوع انتخابی شان در آینده باشد.

بورسیه های شورای آمریکایی – بورسیه های مختلفی در رابطه با آموزش زبان روسی و تحقیق در روسیه، شامل طرح علمی تحقیقاتی عنوان VIII، هم وجود دارند که مختص دانشجویانی است که می خواهند به مدت سه ماه در یکی از کشورهای آسیای مرکزی یا اروپای شرقی، شامل روسیه، به تحقیقات مستقل بپردازند. ارزش این بورسیه بین 7000 تا 25000 دلار متغیر است و معمولا شامل بلیت پرواز، خرجی ماهانه، بیمه سلامت و غیره می شود.

درهای باز

پروژه بورسیه روسیه – بورسیه هایی برای دانشجویان خارجی همه کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر یا اقتصاد در روسیه وجود دارد. ای بورسیه ها توسط انجمن روسی دانشگاه های جهان ارائه می شوند و کل شهریه را تحت پوشش قرار می دهند.

سوالات متداول ازمون ورودی دانشگاه پزشکی روسیه

آیا برای ورود به رشته پزشکی در روسیه باید در کنکور شرکت کنم؟

دانشجویان ملزم به شرکت در کنکور جهت پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه های کشور روسیه نمی باشند.

آیا برای ورود به رشته پزشکی در روسیه نیاز به آیلتس و تافل دارم؟

خیر، شرکت در امتحانات آیلتس و تافل جهت پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه های کشور روسیه لزومی ندارد.

دوره MBBs در کشور روسیه چه مدت است؟

6 سال

آیا مدرک پزشکی دانشگاه های روسیه برای سایر کشور ها اعتبار دارد؟

تمامی دانشجویان فارغ التحصیل از دانشکده های پزشکی روسیه واجد کار در سایر کشور ها می باشند.

آیا می توانم دوره های پزشکی را در روسیه به زبان انگلیسی بگذرانم؟

بسیاری از دانشگاه های روسیه دوره های خود را به سبب راحتی دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می نمایند.

مدرک پزشکی از دانشگاه های روسیه تا چه حد معتبر است؟

مدرک پزشکی از دانشگاه های روسیه مورد تایید سازمان های UNESO، WHO و MCI می باشد.

آیا تحصیل پزشکی در روسیه دوره کارآموزی دارد؟

به دانشجویان فرصتی داده می شود تا جهت کسب تجربه بیشتر در حیطه تحصیلی خود، در کلینیک ها وبیمارستان ها به  کارآموزی مشغول گردند.

سال تحصیلی دوره پزشکی در روسیه از چه تاریخی است؟

از سپتامبر تا جون، شروع کلاس ها: 25 سپتامبر 

مدارک مورد نیاز دوره پزشکی در دانشگاه های روسیه چه هستند؟

ریز نمرات 10 +2 و گواهی قبولی، نتیجه NEET و پاسپورت معتبر

کدام موسسات در روسیه ارائه کننده آموزش پزشکی هستند؟

آکادمی پزشکی I.M. سچینوا مسکو، آکادمی پزشکی دولتی سنت پترزبورگ

بهترین دانشگاه های پزشکی دولتی در روسیه کدامند؟

  1. آی.ام سچینوا اولین دانشگاه دولتی علوم پزشکی مسکو
  2. دانشگاه علوم پزشکی دولتی تور 
  3. دانشگاه علوم پزشکی دولتی اورنبورگ 
  4. دانشگاه علوم پزشکی دولتی پرم (Perm State Medical University)
  5. دانشگاه دولتی ماری (Mari State University)
  6. دانشگاه علوم پزشکی دولتی نیژنی نووگورود از سال 1920 (Nizhny Novgorod State Medical University Since 1920)
  7. دانشگاه علوم پزشکی دولتی باشکیر (Bashkir State Medical University)
  8. دانشگاه دوستی ملل (People’s Friendship University)
  9. دانشگاه علوم پزشکی دولتی کورسک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های روسیه با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *