کار در سوئد
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئد از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی و یکی از اعضای پیمان شنگن می باشد، بیشترین ایرانیان مقیم اروپا در این کشور زندگی می کنند، سالانه افراد زیادی متقاضی مهاجرت و اخذ تابعیت و اقامت سوئد می باشند. در این مقاله به طور اجمالی به برخی شرایط کار در سوئد پراخته شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی برگزدیده اصطهباناتی در دفاتر مختلف تماس حاصل فرمایید.

کار در سوئد برای شهروندان غیر اروپایی

اگر شما شهروند غیراروپایی هستید، نیازمند مجوز کار یا اقامت خواهید بود. افرادی که دارای اقامت موقت کشورهای اتحادیه اروپا می باشند دارای شرایطی مشابه با شهروندان اروپایی می باشند. در موارد دیگر نیازمند ارائه مجوز کار هستید، اگر قصد اقامت بیش از 3 ماه را دارید، اجازه اقامت به همراه اجازه کار صادر خواهد شد. جهت کسب اقامت کار باید قبل از ورود به سوئد پیشنهاد کاری خود را ارائه دهید.  البته این پیشنهاد کاری باید حداقل ده روز در سوئد و اتحادیه اروپا آگهی شده باشد. اتحادیه کاری مرتبط میزان یک بازه زمانی را جهت بررسی شرایط و زمان تعیین کرده است. حقوق دریافتی توسط فرد متقاضی کار در این کشور را 1265 یورو تعیین کرده است. هزینه اولین درخواست جهت ویزا 194 یورو می باشد. این موجز برای مدت زمان اشتغال به کار، برای دو سال معتبر می باشد. و طی این دو سال اقامت ایشان موقت می باشد و پس از دو سال فرد می تواند درخواست اقامت دائم بدهد.

کار در سوئد

ویزای کار سوئد و مجوز کار در این کشور باید قبل از ورود به خاک این کشور به پاسپورت شما ضمیمه شده باشد.  البته یک سری استثنا وجود دارد علی الخصوص برای دانشجویانی که در این کشور درسشان به اتمام رسیده و قصد کار در این کشور را دارند. اگر شما مجوز کار و یا اقامت در این کشور را اخذ کردید، همراهان شما نیز می توانند به راحتی این اقامت را کسب کنند.  همراهان شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد.

چگونگی درخواست ویزای کار

قانون کلی اخذ این ویزا بدین صورت است که باید ابتدا جهت اخذ این ویزا درخواست دهید و سپس پیشنهاد کاری خود را در دست داشته باشید. زمانیکه به صورت آنلاین درخواست دریافت فرم ویزای کار کردید بلافاصله دستورالعمل پر کردن فرم برایتان ارسال می گردد و این به شما کمک خواهد کرد که بهتر و سریع تر فرم را پر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با  سوئد با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”immigration-labor-residency”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *