ویزای ورزشی کانادا

ورزشکاران، مربیان ورزشی و قهرمانان مسابقه های جهانی ورزشی می توانند با اخذ ویزای ورزشی کانادا به این کشور مهاجرت کنند. اما شرایط اخذ ویزای ورزشی کانادا چیست؟ شرایط مهاجرت ورزشکاران به کانادا چیست؟ آیا بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا پررونق است؟ آیا درآمد مربی ورزشی در کانادا برای تامین یک زندگی کافی است؟ و نحوه مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا چگونه است؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله مهاجرتی به همه این پرسش ها پاسخ داده می شود و اطلاعات لازم برای اخذ ویزای ورزشی کانادا ارائه می شود. پس با ما همراه باشید.

اهمیت ورزش در کانادا

کشور کانادا در زمان های دور یکی از مستعمره های بریتانیا بوده است و بر این اساس بسیاری از ورزش های محبوب بریتانیایی ورزش های مورد علاقه و پرتقاضای مردم کانادا می باشد. از جمله ورزش های محبوب کانادایی ها می توان به هاکی، لاکراس، فوتبال گریدیرون، کریکت، راگبی، بسکتبال، کُشتی و بیسبال اشاره کرد.

جدا از محبوبیت ورزش در کشور کانادا این کشور از بهترین مقاصد مهاجرتی برای کار و اشتغال در حوزه ورزش نیز محسوب می شود.

وجود تجهیزات ورزشی و امکانات پیشرفته برای ورزشکاران و مدال آوران جهانی و همچنین کمک در راهیابی آن ها به مسابقه های جهانی، بالا بودن درآمد و حقوق ورزشکاران و همچنین راحت تر بودن مهاجرت ورزشکاران به این کشور از جمله موارد مهم در اخذ ویزای ورزشی کانادا و کار و اشتغال در این حوزه در این کشور است.

به دلیل نیاز کشور کانادا به متخصصان حرفه ای در حوزه تربیت بدنی و ورزش و کمبود در این حوزه شغلی ورزشکاران و مربیان ورزشی با دارا بودن شرایط لازم می توانند به این کشور مهاجرت شغلی کنند.

 

محبوب ترین ورزش ها در کانادا

همان طور که در بخش قبل ذکر شد، علی رغم تنوع ورزش ها در کشور کانادا بسیاری از ورزش های محبوب این کشور ریشه در بریتانیا دارند. هر چند کانادایی ها خودشان نیز ارزش زیادی برای ورزش قائل هستند. از محبوب ترین ورزش های در کانادا ورزش هاکی و لاکراس را می توان نام برد:

  • هاکی روی یخ

هاکی که از محبوب ترین و پرتقاضاترین ورزش کانادا است، از قرن 19 در این کشور رواج یافت و به نوعی می توان آن را ورزشی کاملاً کانادایی نامید. جالب است که کانادایی ها در هر سن و با هر شرایط تحصیلی و کاری هاکی بازی می کنند.

  • لاکراس

لاکراس در سال 1859 به عنوان ورزش ملی کانادا انتخاب شد و بعدها به عنوان ورزش تابستانی کانادا معرفی شد. بسیاری از مردم کانادا علاقمند به بازی لاکراس هستند. جالب است که تیم ملی لاکراس کانادا در سال 2006 توانست تیم آمریکا را پس از 25 سال صدرنشینی شکست دهد.

ویزای کانادا برای ورزشکاران

 

متقاضیان واجد شرایط اخذ ویزای ورزشی کانادا

ورزشکاران برای اخذ ویزای ورزشی کانادا باید دارای شرایط لازم باشند و هر ورزشکاری نمی تواند از طریق ویزای ورزشی به این کشور مهاجرت کند. در واقع به منظور اخذ ویزای ورزشی کانادا ورزشکار باید در یکی از حوزه های مختلف ورزشی دارای سوابق کاری فعال باشد و فقط ورزشکار بودن کفایت نمی کند.

از جمله متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا می توان ورزشکاران، قهرمانان ملی و بین المللی، مربیان ورزشی، داوران، مدرسان ورزشی، مدیر برنامه های ورزشی و مسؤلان ورزشی را نام برد. همه این متقاضیان باید دارای شرایط لازم از نظر سازمان مهاجرت کانادا و دولت فدرال کانادا باشند تا بتوانند ویزای ورزشی کانادا را دریافت کنند.

بر طبق قوانین مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای ورزشی، متقاضی که قصد مهاجرت و اخذ این ویزا را دارد باید جزء یکی از 4 گروه قهرمانان ورزشی، مربیان ورزشی، داوران ورزشی و مدرسان ورزشی باشند.

 

انواع ویزاهای ورزشی کانادا

ویزاهای ورزشی کانادا در انواع مختلف برای متقاضیان واجد شرایط آن نوع ویزا صادر می شود. ویزای ورزشی متقاضی که قصد تحصیل در کانادا در رشته های ورزشی را دارد با ویزای ورزشی متقاضی که قصد کار و اشتغال در حوزه های ورزشی را دارد، متفاوت است. بر این اساس انواع ویزاهای ورزشی کانادا عبارت است از:

  • ویزای تحصیلی برای تحصیل یا ادامه تحصیل در یکی از رشته های ورزشی در کانادا
  • ویزای کار برای کار و اشتغال در حوزه ورزش در کانادا
  • ویزای خوداشتغالی برای راه اندازی کسب و کار ورزشی در کانادا
  • ویزای لژیونری برای ورزش در تیم های ورزشی کانادا

 

روش های اخذ ویزای ورزشی کانادا

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند از روش های خوداشتغالی Self-Employee، اسکیل ورکر Skill Worker، سرمایه گذاری و یا تحصیل ویزای ورزشی کانادا را دریافت کنند. متداول ترین روش اخذ ویزای ورزشی و مهاجرت ورزشکاران به کانادا روش خوداشتغالی است. روش های اخذ ویزای ورزشی کانادا عبارت است از:

  • اخذ ویزای ورزشی کانادا از طریق خوداشتغالی: ورزشکاران و قهرمانان و مربیان ورزشی که در این حوزه دارای سوابق کاری مفید می باشند با دارا بودن شرایط دیگر می توانند مجوز اقامت ورزشی کانادا را دریافت کنند.
  • اخذ ویزای ورزشی کانادا از طریق اسکیل ورکر: برنامه اسکیل ورکر از برنامه اکسپرس اینتری مختص متقاضیانی است که بر اساس فاکتورهای جدول امتیازبندی بالاترین امتیاز را کسب کنند.
  • اخذ ویزای ورزشی از طریق سرمایه گذاری: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در طرح های ورزشی کانادا از روش های مهاجرت ورزشکاران به کانادا است.
  • اخذ ویزای ورزشی از طریق تحصیل: متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی می توانند در رشته های ورزشی مختلف در کانادا تحصیل کنند.

ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا

خوداشتغالی یا Self-employee به کسب و کارهای گروهی یا فردی با دارا بودن یک ایده و طرح تجاری و مهارت لازم برای راه اندازی آن کسب و کار اطلاق می شود. اگر ورزشکاری دارای شرایط ویزای خوداشتغالی باشد می تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام کند.

از مهم ترین موارد در اخذ ویزای خوداشتغالی ورزشکاران برای مهاجرت به کانادا دارا بودن سوابق کاری مفید در حوزه ورزش، دارا بودن مهارت کافی برای راه اندازی کسب و کار خوداشتغالی در حوزه ورزش و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه را می توان نام برد.

از نظر قوانین کانادا یک ورزشکار حرفه ای باید دارای ملاک های خاصی از جمله سوابق کاری خوداشتغالی در حوزه ورزش ملی و بین المللی است. دارا بودن سابقه کار در این حوزه دارای 35 امتیاز است که از مهم ترین موارد برای مهاجرت خوداشتغالی به کانادا در حوزه ورزش است.

مهم ترین شرط اخذ ویزای ورزشی کانادا از طریق خوداشتغالی

بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، بند یک ماده 88 قانون مهاجرت کانادا IRPR ورزشکاران از طریق اخذ ویزای خوداشتغالی می توانند به این کشور مهاجرت کنند. بر طبق این قانون ورزشکاران و مربیان ورزشی برای اخذ ویزای ورزشی کانادا باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

  • دارا بودن حداقل 2 سال کامل فعالیت ورزشی در کشور خود یا
  • دارا بودن حداقل 2 سال کامل فعالیت ورزشی در سطح بین المللی یا
  • دارا بودن حداقل یک سال کامل فعالیت ورزشی در کشور خود به همراه یک سال کامل فعالیت ورزشی در سطح بین المللی

ویزای ورزشی کانادا

 

شرایط اخذ ویزای ورزشی کانادا

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای ورزشی کانادا را دارند، باید واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشند. از مهم ترین شرایط مهاجرت ورزشکاران به کانادا و اخذ ویزای ورزشی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • ورزشکار باید دارای سوابق کاری در حوزه ورزش مورد نظر باشد و مدارک لازم مبنی بر اشتغال در حدود 2 سال در این حوزه ورزشی در 5 سال گذشته و کسب درآمد و حقوق را ارائه دهد. در واقع ورزشکار باید کسب درآمد و حقوق از فعالیت ورزشی در کشور خود را اثبات کند.
  • ورزشکار باید برای راه اندازی کسب و کار تخصصی در حوزه ورزش در کانادا دارای طرح تجاری باشد.
  • ورزشکار باید با ارائه مستندات لازم ثابت کند که با راه اندازی کسب و کار ورزشی قصد ایجاد تحول در ورزش کانادا را دارد.
  • ورزشکار باید بتواند بدون هیچ مانعی به کشور کانادا وارد شود و برای کار در حوزه ورزش اقدام کند.
  • ورزشکار باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد.
  • ورزشکار باید دارای حداقل مدرک دیپلم متوسطه و یا حداکثر مدرک دکترا در حوزه ورزش باشد.
  • ورزشکار باید دارای شرایط سنی مناسب و شرایط انطباق پذیری شامل دارا بودن سوابق تحصیل و اقامت در کانادا، دارا بودن خویشاوندان در کانادا و یا شرایط اشتغال همسر در کانادا باشد.

 

فاکتورهای مهم اخذ ویزای کانادا برای ورزشکاران

از جمله موارد مهم برای مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا و همچنین ورزشکاران و قهرمانان ورزشی که از طریق اخذ ویزای خوداشتغالی قصد مهاجرت به کانادا را دارند، دارا بودن فاکتورهای زیر است:

  • مربیان ورزشی و یا ورزشکاران قهرمان باید دارای 2 سال سابقه شرکت در مسابقه های بین المللی و یا 2 سال سابقه فعالیت خوداشتغالی در حوزه ورزش باشند. علاوه بر این دارا بودن یک سال سابقه فعالیت خوداشتغالی در حوزه ورزش یا یک سال فعالیت های بین المللی در حوزه ورزش نیز الزامی است.
  • مربیان ورزشی و یا ورزشکاران باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی در حوزه های ورزش و تربیت بدنی باشند.
  • دارا بودن شرایط سنی مناسب و آمادگی های جسمی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نیز ضروری است.

 

مراحل مهاجرت ورزشکاران به کانادا

در ذکر مراحل مهاجرت مربیان ورزشی و ورزشکاران به کانادا به عنوان اولین مرحله مراجعه به وب سایت رسمی مهاجرت کانادا و پاسخ به پرسش های آنلاین در این سایت را می توان نام برد. پس از بررسی پاسخ ها در صورت تأیید شرایط ورزشکار فرم درخواست ویزای ورزشی کانادا برای وی ارسال می شود.

 

از دیگر مراحل مهاجرت ورزشکاران به کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ورزشی کانادا به همراه ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و مالی
  • انجام تست بیومتریک در سفارتخانه کانادا در کشورهای همسایه ایران
  • دریافت تأیید نهایی از طرف اداره مهاجرت کانادا برای اخذ ویزا تا حداکثر 34 ماه

 

مشاغل ورزشی در کانادا

مشاغل مناسب در حوزه تربیت بدنی و ورزش در کشور کانادا شامل مربی ورزشی، فیزیوتراپیست، مدیر باشگاه ورزشی، مربی تیم های ورزشی، مربی ورزشی مدرسه و کالج، کارشناس تغذیه، کارشناس ماساژور ورزشی، کارشناس بهداشت ورزشی، کارشناس سلامت و بهداشت ورزشی و اساتید دانشگاه در حوزه ورزش و تربیت بدنی می باشند.

اداره کار کانادا SC مسئولیت صدور گواهی نامه های تخصص شغلی بر اساس رده بندی مشاغل را بر عهده دارد. بر این اساس مشاغل ورزشی موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا NOC به همراه کد شغلی عبارتند از:

  • قهرمانان ورزشی با کد شغلی 5251
  • مربیان ورزشی با کد شغلی 5252
  • داوران و مسئولان ورزشی با کد شغلی 5253
  • مدرسان و مدیران برنامه های ورزشی با کد شغلی 5254

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

 

مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا

مربیان ورزشی برای مهاجرت به کانادا باید در فهرست مربیان بین المللی باشند و از طرف فدراسیون بین المللی آن رشته ورزشی خاص برای مسابقات بین المللی و یا مسابقه های داخلی انتخاب شده باشند. اگر مربیان ورزشی دارای شرایط دیگر مانند تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کانادا باشند و علاوه بر این دارای سوابق درخشان در امر آموزش باشند، می توانند از طریق خوداشتغالی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

بر این اساس مربیان ورزشی باید اشتغال خود در 2 سال گذشته در کار مربیگری ورزشی را با ارائه گواهی ها و مدارک معتبر اثبات کنند و از جدول امتیازبندی حداقل 35 امتیاز کسب کنند. علاوه بر این برای مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا اصل ممنوع الورود نبودن به کانادا به دلایل مختلف نیز صدق می کند.

 

فاکتورهای مهم در اخذ ویزای ورزشی کانادا

از جمله شرایط مهاجرت ورزشکاران به کانادا و اخذ ویزای ورزشی کسب امتیازهای لازم از جدول امتیازبندی می باشد. ویزای ورزشی کانادا با ویزای هنرمندان کانادا از خیلی جهات با هم مشابه می باشند و تنها تفاوت آن ها در شرایط سنی می باشد که با توجه به اهمیت شرایط سنی در ورزش منطقی به نظر می رسد. ویزای هنرمندان برای مهاجرت به کانادا فاقد شرایط سنی است.

ذکر این نکته ضروری است که شرط مهم در مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا و یا ورزشکاران و مسئولان ورزشی به این کشور کسب حداقل 35 امتیاز از جدول امتیازبندی است. فاکتورهای مهم در جدول امتیازبندی کانادا شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن سوابق کاری مفید: تا 35 امتیاز
  • دارا بودن تحصیلات از دیپلم دبیرستان تا دکترا: تا 25 امتیاز
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه: تا 24 امتیاز
  • دارا بودن شرایط سنی مناسب: تا 10 امتیاز
  • دارا بودن شرایط انطباق پذیری با جامعه کانادا: تا 6 امتیاز

 

تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای ورزشی کانادا

هر متقاضی که از هر روش قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشد، باید دارای تمکن مالی کافی باشد. تمکن مالی در واقع هزینه کافی برای تامین هزینه های زندگی و اقامت متقاضی و همراهان وی در کانادا می باشد. در واقع متقاضی باید برای حداقل 6 ماه اول مهاجرت به کانادا دارای نقدینگی کافی در حساب بانکی خود باشد.

میزان تمکن مالی کافی برای مهاجرت یک ورزشکار به کانادا 12.000 دلار و برای هر عضو خانواده وی 3.000 دلار می باشد.

 

میزان درآمد مربی ورزشی در کانادا

صدها فرصت شغلی مختلف برای مشاغل در حوزه تربیت بدنی و ورزش در کانادا وجود دارد که متوسط درآمد ورزشکاران در این حوزه شغلی سالانه از 39.000 تا 101.500 دلار کانادا می باشد.

متوسط درآمد مربی ورزشی در کانادا سالانه از حداقل 33.881 تا 49.472 دلار کانادا در نوسان است. درآمد مربی ورزشی در کانادا بر اساس سوابق کاری و تجربه حرفه ای و همچنین مدرک تحصیلی تعیین می شود. بی شک هر چه سوابق کاری و مدرک تحصیلی بالاتر باشد، میزان درآمد مربی ورزشی افزایش می یابد. متوسط درآمد داوران و مسئولان ورزشی سالانه از 30.479 تا 67.041 دلار کانادا است. گرچه میزان درآمد برخی از مربیان ورزشی در حوزه های ورزشی خاص بالاتر از این میزان است.

شرایط مهاجرت ورزشکاران به کانادا

 

بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا

فاکتورهای مهم در پیش بینی بازار کار یک شغل در کانادا شامل وجود فرصت های شغلی متنوع، میزان رشد اشتغال و نرخ بیکاری در آن حوزه شغلی می باشد. بر اساس این فاکتورها و شاخص های مهم در حوزه ورزش بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا تاکنون رضایت بخش بوده است.

در واقع می توان گفت که یک تعادل مناسب بین فرصت های شغلی مختلف در حوزه ورزش و تربیت بدنی و تقاضا برای پر کردن این مشاغل موجود دارد و کمبودهای موجود نیز با ورود نیروی کار متخصص در این حوزه برطرف می شود.

بر اساس پیش بینی های موجود در بازه زمانی سال های 2021 تا 2030  این تعادل بین عرضه فرصت های شغلی و تقاضای نیروی کار در حوزه تربیت بدنی در کانادا ادامه خواهد یافت. بر اساس این پیش بینی ها تا سال 2026 رشد فرصت های شغلی در حوزه ورزش در کانادا تا 9.7% خواهد بود.

به طور کلی بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا را می توان خوب و رضایت بخش و با درآمد کافی اعلام کرد.

میزان درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا

متقاضیانی که در رشته تربیت بدنی و ورزش در کانادا فعالیت می کنند، می توانند در هر ساعت 41.03 دلار کانادا و سالانه تا 80.000 دلار کانادا کسب درآمد کنند. البته متقاضیان دارای تجربه حرفه ای و سوابق کاری مفید در حوزه تربیت بدنی و ورزش می توانند تا بیش از 108.000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

از پردرآمدترین مشاغل در حوزه تربیت بدنی و ورزش در کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدیر باشگاه ورزشی سالانه تا 93.000 دلار کانادا
  • مربی تناسب اندام سالانه تا 118.000 دلار کانادا
  • فیزیوتراپیست های ورزشی سالانه تا 82.000 دلار کانادا
  • ماساژ درمانگر ورزشی سالانه تا 46.000 دلار کانادا

 اخذ تابعیت با دریافت ویزای ورزشی کانادا

ورزشکاران و مربیان ورزشی که موفق به اخذ ویزای کار کانادا در حوزه ورزش شده اند، می توانند با کار و اشتغال مداوم در این کشور و دارا بودن شرایط لازم تابعیت و شهروندی کانادا را دریافت کنند. اولین شرط اخذ تابعیت کار و اشتغال مداوم در حوزه ورزش و تربیت بدنی به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور و پرداخت دقیق و منظم بیمه و مالیات و شرایط دیگر مانند تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و تطابق با جامعه کانادا می باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات لازم در مورد اخذ ویزای ورزشی کانادا، ویزای کانادا برای ورزشکاران، شرایط مهاجرت ورزشکاران به کانادا، بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا، درآمد مربی ورزشی در کانادا و مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی مخاطبان ارائه شد. گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

گرچه متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند اخذ ویزا و تضمین انجام کارهای مهاجرت شغلی برای متقاضیان واجد شرایط می باشد. اگر در این مورد نیازمند کمک و راهنمایی می باشید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن تخصص کاری در این حوزه و آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه و روش مهاجرتی را برای اخذ ویزای ورزشی کانادا انتخاب کنند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

 

سوالات متداول در مورد اخذ ویزای ورزشی کانادا

 

  1. متقاضیان واجد شرایط برای اخذ ویزای ورزشی کانادا کدامند؟ متقاضیان واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا ورزشکاران، قهرمانان ملی و بین المللی، مربیان ورزشی، داوران، مدرسان ورزشی، مدیر برنامه های ورزشی و مسؤلان ورزشی می باشند. همه این متقاضیان واجد شرایط باید دارای شرایط لازم از نظر سازمان مهاجرت کانادا و دولت فدرال کانادا باشند تا بتوانند ویزای ورزشی کانادا را دریافت کنند.
  1. انواع ویزاهای ورزشی کانادا کدامند؟ ویزای تحصیلی برای تحصیل یا ادامه تحصیل در یکی از رشته های ورزشی در کانادا، ویزای کار برای کار و اشتغال در حوزه ورزش در کانادا، ویزای خوداشتغالی برای راه اندازی کسب و کار ورزشی در کانادا و ویزای لژیونری برای ورزش در تیم های ورزشی کانادا.
  1. مهم ترین شرط اخذ ویزای ورزشی کانادا از طریق خوداشتغالی چیست؟ دارا بودن حداقل 2 سال کامل فعالیت ورزشی در کشور خود یا دارا بودن حداقل 2 سال کامل فعالیت ورزشی در سطح بین المللی یا دارا بودن حداقل یک سال کامل فعالیت ورزشی در کشور خود به همراه یک سال کامل فعالیت ورزشی در سطح بین المللی.
  1. شرایط مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا چیست؟مربیان ورزشی برای مهاجرت به کانادا باید در فهرست مربیان بین المللی باشند و از طرف فدراسیون بین المللی آن رشته ورزشی خاص برای مسابقات بین المللی و یا مسابقه های داخلی انتخاب شده باشند.
  1. مزایای اخذ ویزای ورزشی کانادا چیست؟کار و اشتغال در یکی از بهترین کشورهای جهان، دارا بودن درآمد و حقوق عالی، دارا بودن امنیت شغلی و امکان حضور در مسابقه های بین المللی و کشوری.
  1. مهارت های لازم برای مشاغل در حوزه تربیت بدنی و ورزش در کانادا کدامند؟دارا بودن مهارت های رهبری و ایجاد انگیزه، دارا بودن مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی فردی و گروهی، دارا بودن مهارت های آموزش و مربیگری، دارا بودن مهارت های استخدام و به کار گیری نیروهای کاری حرفه ای و غیره.
  1. آیا بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا پررونق است؟بر اساس شاخص های مهم در حوزه ورزش بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا تاکنون رضایت بخش بوده است. بر اساس پیش بینی های موجود در بازه زمانی سال های 2021 تا 2030  این تعادل بین عرضه فرصت های شغلی و تقاضای نیروی کار در حوزه تربیت بدنی در کانادا ادامه خواهد یافت. بر اساس این پیش بینی ها تا سال 2026 رشد فرصت های شغلی در حوزه ورزش در کانادا تا 9.7% خواهد بود.
  1. آیا امکان اخذ تابعیت با دریافت ویزای ورزشی کانادا وجود دارد؟بله. ورزشکاران و مربیان ورزشی که موفق به اخذ ویزای کار کانادا در حوزه ورزش شده اند، می توانند با کار و اشتغال مداوم در این کشور و دارا بودن شرایط لازم تابعیت و شهروندی کانادا را دریافت کنند. اولین شرط اخذ تابعیت کار و اشتغال مداوم در حوزه ورزش و تربیت بدنی به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در این کشور و پرداخت دقیق و منظم بیمه و مالیات و شرایط دیگر مانند تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و تطابق با جامعه کانادا می باشد.
  1. حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای ورزشی کانادا چقدر است؟شرط مهم در مهاجرت مربیان ورزشی به کانادا و یا ورزشکاران و مسئولان ورزشی به این کشور کسب حداقل 35 امتیاز از جدول امتیازبندی است.
  1. فاکتورهای مهم اخذ ویزای کانادا برای ورزشکاران کدامند؟مربیان ورزشی و یا ورزشکاران قهرمان باید دارای 2 سال سابقه شرکت در مسابقه های بین المللی و یا 2 سال سابقه فعالیت خوداشتغالی در حوزه ورزش، دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی در حوزه های ورزش و تربیت بدنی، شرایط سنی مناسب، آمادگی های جسمی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه باشند.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *