ویزای تجاری ایتالیا

اگر می خواهید ویزای تجاری ایتالیا را دریافت کنید باید یک کسب و کار در این کشور راه اندازی کنید که در شرایطی مثل ثبت شرکت اروپایی بایستی تحت قانون اتحادیه اروپا قرار فعالیت کنید. همچنین دفتر مرکزی بایستی در خود ایتالیا واقع شده و امر ثبت نام مربوط به 4 سال پیش از این باشد در ادامه به صورت تفصیلی در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به این مسئله پرداخته ایم تا شاید بتوانیم شما را به مقصودتان که تابعیت و اقامت ایتالیا است، برسانیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تجاری ایتالیا

  1. درخواست ها و مدارک های حمایتی که معیارها را رعایت نمی کنند ، دستورالعمل ها را نادیده می گیرند یا حاوی اطلاعات غلط یا ناقص هستند باعث لغو یا رد ویزا می شوند.
  2. درخواست ویزا باید حداقل 15 روز قبل از تاریخ سفر ارائه شود
  3. هر مدرکی که لازم است در ایتالیا ارائه شود باید توسط یک مترجم معتبر به ایتالیایی ترجمه شود
  4. مخارج متقاضی در طول سفر باید توسط کارفرما، شریک تجاری یا اسپانسر تامین شود و باید در نامه پوششی به وضوح بیان شود
  5. مدت زمان پردازش ویزای تجاری ایتالیا تقریبا 15 روز است اما در صورت لزوم بررسی دقیق مدارک و صورتحساب های بانکی توسط کنسولگری ممکن است بیشتر شود . زمان پردازش ویزا شامل تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی می شود.
  6. یک ویزای معتبر ایتالیا ورود شما را تضمین نمی کند مگر اینکه توسط دپارتمان مهاجرت ایتالیا تصویب شده باشد . اجازه ورود به کشور ایتالیا منحصرا به صلاحدید آنها انجام می شود.

ویزای استارت آپ ایتالیا

ویزای کارآفرینی یک روش مهاجرتی دائمی و موفقیت آمیز برای کشور ایتالیا نیست. فرآیند کسب مهاجرت کاری به ایتالیا مستلزم کسب ویزای تجاری با روش‌های خاصی است. این استراتژی کلید به دست آوردن رشد پایدار و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و کاری، به ویژه برای جوانان است. این رویکرد فرهنگ کارآفرینی نوین، تشویق تحرک اجتماعی بیشتر و تحول نوآوری و خلاقیت را در اکوسیستم تجارت ایتالیا رواج می‌دهد. در نتیجه این کشور تبدیل به یک مرکز جهانی برای سرمایه گذاری و استعدادیابی می‌شود.

خط مشی ویزای استارت آپ ایتالیا (Startup Visa) برای دستیابی به همین هدف طراحی شده است. این نوع ویزا یک فرآیند ساده برای افراد غیر اروپایی با استعداد فراهم می‌کند تا استعدادها و خلاقیت‌هایشان را در ایتالیا بروز دهند. این نوع ویزا علاوه بر مزایایی که دارد، که توسط قانون جدید تامین می‌شوند، کاهش مالیات چشمگیر برای سرمایه‌گذاری‌های پرمخاطره، تامین بودجه سهام مهاجران توسط مردم، کاهش کاغذبازی‌ها و ضمانت‌نامه‌های اصولی برای وام بانک‌ها را شامل می‌شود؛ همه‌ی این موارد گام‌هایی هستند که ایتالیا را به رهبر جهان برای شرکت‌های کارآفرین و خلاق تبدیل می‌کنند.

ویزای استارت آپ ایتالیا

ویزای استارت آپ ایتالیا

قانون مشخصا و صراحتا به استارت آپ‌های خلاق اشاره می‌کند که تاکید کند هدفش فقط شرکت‌های جدید نیستند، بلکه شرکت‌هایی که فعالیت‌هایشان به نوآوری و تکنولوژی مربوط است را هم شامل می‌شود. برای سود بردن از اقدامات پشتیبانی، استارت آپ خلاق باید یک شرکت محدود باشد که شامل یک شرکت تعاونی است، طبق قانون ایتالیا یا Societas Europaea (یک شرکت عمومی که طبق قانون شرکتی اتحادیه اروپا ثبت شده است) باشد، و باید در ایتالیا ساکن باشد طبق اصل 73 فرمان 917 ریاست جمهوری (Presidential Decree) در 22 دسامبر 1986.

ممکن است سهام یا ضمانت‌های ارائه شده در سرمایه در یک بازار منظم یا سیستم تجارت چندجانبه قرار داده نشوند. به علاوه شرکت باید:

  • جدید باشد یا بیش از 4 سال فعالیت نکرده باشد
  • رئیسش در ایتالیا باشد؛
  • فروش سالانه‌اش کمتر از 5 میلیون یورو باشد؛
  • سودها را توزیع نکند؛
  • صرفا یا اساسا درگیر نوآوری‌های تکنولوژیکی باشد؛
  • از ادغام شرکت‌ها یا سهام ایجاد نشده باشد، یا این‌که از قوانین مربوط به واگذاری شرکت یا خط کسب و کار پیروی کند؛
  • حداقل یکی از معیارهای اضافی زیر را داشته باشد:
  • حداقل 15 درصد از هزینه‌هایش را به فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه (R & D) اختصاص دهد؛
  • حداقل یک سوم اعضای تیم مدرک دکترا داشته یا دانشجوی دوره‌ی دکترا باشند، یا یک سوم کارکنان کسانی باشند که حداقل 3 سال در زمینه‌ی تحقیق سابقه‌ی کار دارند، یا درعوض حداقل دو سوم اعضا باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند؛
  • مالک، پرونده‌دار یا دارای جواز حق انحصاری یا حق مالکیت صنعتی باشد، یا نرم افزار اصلی از طریق جامعه‌ی نویسندگان و ناشران ایتالیایی (Italian Society of Authors and Publishers – SIAE) به ثبت رسیده باشد.

در مورد شرایط شخصی کارآفرین، منطقه‌ی استارتآپ، حوزه‌ی تجارت و یا منطقه‌ای از ایتالیا که شرکت در آنجا دایر خواهد شد، هیچ محدودیتی وجود ندارد – با کمال احترام به قانون ایتالیا و اروپا.

مدارک مورد نیاز ویزای تجاری ایتالیا

یک درخواست ویزای ایتالیایی که به طور کامل و بدون هیچ اشتباهی پر شده و امضا شده باشد. یک گذرنامه معتبر که دارای اعتبار 6 ماهه از تاریخ سفر باشد. گذرنامه نباید دست نویس باشد، باید حداقل دو صفحه خالی برای مهر زدن ویزا داشته باشد. در صورت وجود گذرنامه های قبلی، باید با آن ها همراه باشد.

  1. دو عکس رنگی که اخیرا گرفته شده است و بیش از 6 ماه از گرفتن آن ها نگذشته باشد و مشخصات زیر را داشته باشند:
  • مشخصات اندازه عکس باید 3.5 در 4.5 سانتی متر باشد؛
  • عکس باید واضح، نمای جلوی تمام صورت با پس زمینه سفید باشد؛
  • این عکس باید نمای نزدیک باشد و صورت متقاضی باید 70 تا 80 درصد عکس را پوشش دهد؛
  • عکس باید در نور یکنواخت گرفته شود. عکس باید با رزولوشن بالا و بدون هیچگونه تغییر یا علامتی روی آن باشد.
  • متقاضی باید مستقیما به دوربین نگاه کند و هیچ ماسک یا نقابی که باعث پوشاندن ویژگی های صورت که منجر به عدم شناسایی متقاضی می شود را نباید به چهره داشته باشد.
  1. یک دعوت نامه یا کاور لتر از شرکت ایتالیایی که متقاضی از آنجا دیدن خواهد کرد به همراه آدرس دقیق آن ها، تاریخ و هدف بازدید، برنامه سفر، و طول مدت اقامت، نام، نقش و امضا صاحبان شرکت به همراه یک کپی از گواهی ثبت نام یا نامه غیر رسمی مقالات.
  2. نامه ای از کارفرمای متقاضی که اجازه سفر تجاری را می دهد به همراه جزییات متقاضی، تاریخ سفر، مدت زمان و برنامه سفر، هدف سفر، شروط مسئولیت، به همراه نام، نقش و امضا صاحبان شرکت. یک کپی از کارت شناسایی یا کپی گذرنامه شخصی که دعوت نامه را امضا کرده باید با نامه باشد.
  3. مدارک برنامه سفر – رزرو پرواز برگشت و تایید رزرو هتل در ایتالیا و همچنین سایر کشورهای شنگن که متقاضی به آن ها سفر می کند.
  4. مدارک وضعیت مالی – فیش حقوقی 3 ماه اخیر در صورت کارمند بودن یا اظهارات بانک شخصی در 3 ماه گذشته.
  5. بیمه درمانی سفر باید برای پوشش هزینه های غیر منتظره در طی سفر مورد نظر مانند بستری فوری و درمان یا بازگشت به وطن باشد.
  6. اعتبار بیمه درمانی سفر باید از طول مدت سفر به ایتالیا و نواحی شنگن بیشتر باشد. حداقل پوشش بیمه باید 30 هزار یورو به ازای هر نفر باشد.

هزینه ویزای تجاری ایتالیا

بر اساس شرایط مهاجرت به ایتالیا اگر شما از کشوری غیر از اتحادیه اروپا و سوئیس هستید، ویزای تجاری به شما اجازه می دهد تا برای یک اقامت کوتاه مدت، به منظور سفر برای مقاصد تجاری یا اقتصادی، برای قرارداد یا مذاکره، برای آموختن یا بررسی استفاده و عملکرد کالاهای خریداری شده یا فروخته شده از طریق قراردادهای تجاری، وارد ایتالیا شوید. این نوع از ویزا می تواند برای افرادی که با شما سفر می کنند، به عنوان شاهد فعالیت های تجاری شما، نیز صادر شود. هزینه های ویزا برای هر فرد تقریبا 60 یورو است که غیر قابل استرداد است.

هزینه ویزای تجاری ایتالیا

هزینه ویزای تجاری ایتالیا

اخذ ویزای تجاری ایتالیا

کسانی که موقتا برای اهداف تجاری از ایتالیا دیدن می­کنند، باید ویزای تجاری ایتالیا را برای سفر خود بگیرند. این یک ویزای شنگن کوتاه مدت است که به متقاضی اجازه می دهد در ایتالیا و کشورهای شنگن برای تعهدات تجاری یا حرفه­ای برای حداکثر 90 روز اقامت سفر کند، بازدید پیوسته یا جداگانه به اینکه آیا این ویزا یک ویزای تک ورودی یا چند ورودی است، بستگی دارد. براساس ویزای تجاری، متقاضی می­تواند از این کشور دیدن کند تا امکانات تجارت، انجام خرید و فروش محصولات و شرکت در فعالیت­ها، جلسات و کنفرانس­های تجاری را بررسی کند.

این ویزا برای متخصصان نیز قابل استفاده است کسانی که در ایتالیا هستند تا خدمات خود را ارائه دهند یا کار خود را به نمایش بگذارند. شرایط لازم پیش رو برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا اجباری است. ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شما شرایط اخذ ویزای کار در ایتالیا را بسیار ساده می کنیم در این زمینه شما باید با مشاورین ارشد ما گفت و گو کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *