هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

تحصیلات عالی در ارمنستان برای اکثریت دانشجویان هزینه بسیار زیادی دارد. اخیرا در چند سال گذشته هزینه تحصیل در 11 موسسه آموزش عالی در ارمنستان بیش از 50 درصد افزایش یافت. در ادامه مقاله به صورت مختصر به هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان و همچنین دانشگاه های دیگر این کشور اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشجویان دانشکده تاریخ دانشگاه ایروان، سالانه حدود 40000 دلار (AMD 835 دلار) جهت تحصیل در ارمنستان می پردازد. آنها مجبور خواهند شد مجموعا 1،6 میلیارد دلار آمریکا(AMD 3،340 ) برای گذراندن مطالعات 4 ساله پرداخت کنند. دانشجویان درآمد خود را با شغل های تابستانی در سازمان های مختلف به دست می آورند. در ارمنستان آموزش جامعی ارائه نمی شود و فقط 20 تا 30٪ استادان واقعا دانش خود را ارائه می دهند. اکثریت آنها فقط صفحات کپی شده مقاله را آورده و گاهی اوقات تنبل هستند تا مطالب را بخوانند و از دانش آموزان می خواهند که این کار را به جای آن ها انجام دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در ارمنستان

وزارت بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی بالاترین هزینه تحصیل در ایروان AMD1.5 میلیون (3،130 دلار آمریکا) به صورت سالانه به عهده دارد. هزینه یک سال تحصیلی در دانشکده حقوق دانشگاه ایروان (YSU) AMD 800،000 (1670 دلار) خواهد بود، در حالی که هزینه تحصیل در کنستانتاری کمیته یورووان به مبلغ 70000 تا 80000 دلار (1،460-1،670 دلار آمریکا) در هر سال می رسد. آگاسی تادووسان یک انسان شناس اجتماعی معلم YSU و متخصص در قوم نگاری، معتقد است که آموزش در ارمنستان بسیار ارزان است و نباید انتظار داشت که آموزش با کیفیت بالا برای چنین هزینه ای دریافت شود.

هزینه تحصیل پزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل پزشکی در ارمنستان

تحصیل در دانشگاه های ارمنستان

تتوی زاکاریان دانشجوی دانشکده انیمیشن در موسسه ایروان ایالت تئاتر و سینما، می گوید که هزینه تحصیل در دانشکده او، 60000 دلار (1250 دلار آمریکا) در سال است. با این حال، موسسه انتظاراتش را برآورده نکرده است “من بسیار ناراحت هستم که چگونه موضوعات بسیار تخصصی را آموزش نمی دهند. معلمان ما یک مدرسه بسیار قدیمی را نشان می دهند و تکنیک های مربوطه را آموزش می دهند. جهان پیشرفت کرده است، فیلمبرداری در حال توسعه است در حالی که ما هنوز در عصر حجر هستیم. دانشجویان سال اول نیاز به پرداخت نصف هزینه تحصیلات تا 15 سپتامبر و نیم دیگر تا 15 ژانویه دارند.

اگر سوالی درباره اقامت ارمنستان و همچنین تحصیل در این کشور داشتید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در میان بگذارید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *