هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه

معمول ترین گزینه های مسکن برای یک دانشجوی خارجی در روسیه خوابگاه دانشگاهی، یک آپارتمان اجاره ای و یا یک خانواده میزبان است. بسیار مهم است که بهترین گزینه را که متناسب با بودجه تان است پیدا کنید. قبل از انتخاب هر گزینه، “معایب” و “مزایا” آن را در نظر بگیرید. انتخاب محل سکونت، به نوعی موفقیت تحصیلی شما را تعیین می کند. در ادامه به هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه

خوابگاه ها برای دانشجویان بین المللی و دور از شهر جهت تحصیل در روسیه فراهم می شود. معمولا آنها در محوطه دانشگاه قرار می گیرند و از دانشگاه دور نیستند. در بیشتر موارد یک اتاق در اختیار 2 یا 4 دانشجو قرار می گیرد. در یک اتاق معمولی خوابگاه های روسیه، میزها، صندلی ها، کمد، قفسه کتاب، تخت و تختخواب را خواهید دید. خوابگاه های دانشگاه به طور معمول با آشپزخانه های مشترک، سالن های ورزشی، اتاق های تفریحی، نهارخوری و ماشین لباسشویی های سلف سرویس مجهز هستند. اتاق های رختکن و دوچرخه سواری همچنین در دسترس هستند و یک سرویس امنیتی در محوطه ساختمان قرار دارد.اجاره آپارتمان در روسیه

هزینه اقامت توسط دانشگاه تعیین شده است. که با توجه به دانشگاه و شهر از 150 تا 5000 روبل در هر ماه متفاوت است و در مقایسه با آپارتمان اجاره ای ارزان تر می باشد. پرداخت ها می تواند به صورت ماهانه یا هر دوره انجام شود. گاهی اوقات شما حتی می توانید برای تمام سال تحصیلی پیش پرداخت کنید. در این مورد برخی از دانشگاه ها ممکن است تخفیفی به شما ارائه دهند.

اجاره آپارتمان در روسیه

اگر دانشگاه شما خوابگاه نداشته باشد یا به دلایلی شما آن را به عنوان یک گزینه درنظر نگرفته اید، بهتر است به دنبال یک آپارتمان یا اتاق اجاره ای بگردید. البته این گزینه گران تر خواهد بود، اما شما می توانید مکانی را پیدا کنید که به دلخواه شما باشد. اگر شما قصد دارید آپارتمان را با دانشجویان دیگر اجاره کنید یا با خانواده ای میزبان بمانید، می توانید همسایگان خود را انتخاب کنید. مسکو و سنت پترزبورگ برای داشتن گران ترین آپارتمان ها معروف هستند. هر چه شهر کوچکتر باشد و از شهرهای بزرگ دور باشد، کرایه ارزان تر خواهد بود.  به عنوان مثال، در سال 2017 در مسکو، با توجه به محل و امکانات موجود، یک تختخواب حدود 30-35 هزار روبل در ماه برای شما هزینه داشت و یک اتاق در حدود 15-20 هزار روبل در ماه .

هزینه اجاره آپارتمان در روسیه

بعضی از دانشگاه ها به دانشجویان در پیدا کردن مسکن کمک می کنند ، که شامل پیدا کردن خانواده های میزبان می شود. بنابراین، ابتدا از نمایندگان دانشگاه خود بپرسید که آیا آنها چنین خدماتی را ارائه می دهند. این امر جستجوی سریع و مطمئن گزینه های مسکن را تضمین می کند،در حالی که تا پیدا کردن یک آپارتمان مناسب می توانید در یک خوابگاه بمانید. اگر دانشگاه شما چنین خدماتی را ارائه نمی دهد، برای مشاوره در مورد مسکن کمک بخواهید و یا سعی کنید به دنبال یک آپارتمان بگردید. در نظر داشته باشید که صرف نظر از اجاره، شما باید مبلغ سپرده (100% هزینه اجاره ماهانه) و بهره دلال معاملات ملکی (%50-100% از اجاره ماهانه) را پرداخت کنید.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)در ارتباط باشید تا شما را از اجاره بهای خوابگاه در روسیه به صورت کامل آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *