مهاجرت به دبی

سطح رفاه بالا و اقتصاد رو به رشد کشور امارات متحده عربی، باعث شده تا بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به این کشور حاشیه خلیج فارس باشند. دبی یکی از مراکز تجاری مهم و قطب های سرمایه گذاری اقتصادی در خاورمیانه است که به عنوان بزرگترین شهر تجاری امارات متحده عربی شناخته می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر شما هم علاقه مند به اخذ اقامت دبی هستید و می خواهید به این شهر زیبا نقل مکان کنید، باید در گام اول با روش های مهاجرت به دبی آشنایی داشته باشید. ما در این نوشته از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی شما را با شرایط دریافت اقامت دبی در سال ۲۰۲۳ و دیگر جزئیات آن، آشنا می کنیم.

مهاجرت به دبی از صفر تا صد + شرایط و روش های اخذ اقامت دبی

بر اساس آخرین سرشماری ها، دبی جمعیتی معادل ۳ میلیون نفر دارد که بخش زیادی از آن را مهاجران تشکیل می دهند. این شهر یکی از توسعه یافته ترین و البته مرفه ترین شهرها در خاورمیانه و غرب آسیا است.

افرادی که به دنبال راه های مهاجرت به دبی هستند باید با قوانین و مقررات اداره مهاجرت امارات متحده عربی برای ورود اتباع خارجی آشنا باشند تا بتوانند بر اساس شرایط خود به این شهر زیبا مهاجرت کنند. یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که برای مهاجرت به دبی چقدر پول لازم است؟ پاسخ این سوال در روش انتخابی شما برای مهاجرت به دبی نهفته است. بسته به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید هزینه ها نیز متغیر است.

راه های مهاجرت به دبی

مهاجران می توانند از طریق روش هایی مثل سرمایه گذاری، تحصیل یا کار اقامت شهر دبی را دریافت کنند. شما باید در ابتدا شرایط خود را ارزیابی کرده تا روش مناسبی برای مهاجرت به امارات متحده عربی انتخاب کنید. همچنین با توجه به این که دریافت اقامت دائم دبی پیچیدگی های خاص خود را دارد بهتر است از همان ابتدا بهترین روش را برای ورود به این شهر انتخاب نمایید تا در ادامه بتوانید اقامت دائم را دریافت کنید.

شرایط اقامت و مهاجرت به دبی

شرایط اقامت در دبی تحت تاثیر روشی که برای مهاجرت به کشور امارات متحد انتخاب می کنید متفاوت می باشد. یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به این شهر زیبا، داشتن تمکن مالی است. تقریباً از طریق هر روشی که بخواهید وارد دبی شوید باید تمکن مالی کافی ارائه دهید. همچنین تسلط بر زبان های انگلیسی یا عربی از دیگر شروط پراهمیت برای ورود به دبی می باشد دیگر شرایط مهاجرت به دبی را در جدول زیر مشاهده می کنید :

نوع اقامتشرایطمدت اقامت
مهاجرت کاریمحدودیت سنی بالای 18 سال، داشتن جاب آفرموقت قابل تمدید
مهاجرت تحصیلیبالای 18 سال، تسلط زبان انگلیسی یا عربی، نمرات ممتاز مقطع قبل، توانایی پرداخت شهریه5 ساله موقت (متغیر با مقطع تحصیلی)
مهاجرت سرمایه گذاریتمکن مالی، سرمایه گذاری 10 میلیون درهم، خرید ملک به ارزش 5 میلیون درهم، رده سنی بالای 18 سال5 یا 10 ساله قابل تمدید
مهاجرت از طریق ازدواجاثبات واقعی بودن ازدواجاقامت دائم
مهاجرت از طریق تولدتنها از طریق سیستم خون
مهاجرت توریستیاثبات تصمیم برگشت به کشورویزای موقت 14 روزه الی 3 ماهه
گلدن ویزاتمکن مالی، کارآفرینان و سرمایه گذاران، حداقل سرمایه 10 میلیون درهم5 یا 10 ساله قابل تمدید

چرا مهاجرت به دبی را انتخاب کنیم؟

اغلب کارشناسان در زمینه های مختلف آینده درخشانی را برای دبی پیش بینی می کنند. این شهر جاذبه ها و امکانات گردشگری فوق العاده ای دارد که باعث می شود سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر جهان به این کشور سفر کنند تا تعطیلات خود را در دبی بگذرانند. به همین دلیل افرادی که اقامت دبی را داشته باشند، می توانند از فرصت های طلایی تحصیل، کار و سرمایه گذاری در این شهر زیبا بهره مند شوند. در حال حاضر دبی، یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است که سطح رفاه در آن بسیار بالا می باشد. ساکنان این شهر از پیشرفته ترین امکانات جهت رفاه زندگی خود بهره مند هستند.

در همین راستا نیز دولت امارات برنامه های زیادی را برای اتباع خارجی در نظر گرفته تا مهاجران بتوانند از طریق روش های مختلف وارد این کشور شوند. با توجه به تنوع زیادی که در روش های مهاجرت به دبی وجود دارد توصیه می کنیم در این زمینه با افراد با تجربه و وکلای حقوقی مشورت نمایید تا بتوانید شرایط رفتن به دبی را برای خود به خوبی مهیا کنید.

راه های اقامت و مهاجرت به دبی

همانطور که گفتیم، روش های متنوعی برای ورود به امارات متحده و سکونت در شهر زیبای دبی پیش روی شما وجود دارد. برای افرادی که می پرسند چگونه به دبی مهاجرت کنیم؟ اطلاع از تمامی روش های مهاجرت به دبی اهمیت زیادی دارد. جدیدترین روش های دریافت اقامت امارات متحده عبارت است از:

برای این که بدانید نحوه اقامت در دبی چگونه است، باید ابتدا روش مورد نظر خود را انتخاب کرده و در ادامه شرایط و جزئیات هر روش را با شرایط خود تطبیق دهید تا به این ترتیب برای دریافت اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

مهاجرت کاری به دبی

نه تنها دبی، بلکه دیگر شهرهای کشور امارات متحده عربی فرصت های شغلی بسیار خوبی برای مهاجران دارند. در سال های اخیر شاهد مهاجرت کادر درمان به دبی بوده ایم زیرا پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان شرایط شغلی خوبی در این کشور دارند. علاوه بر این قشر، سایر مشاغل از جمله مهندسان، فنی کاران، معلمان و غیره نیز می توانند از طریق کار، اقامت شهر دبی را دریافت کنند.

اداره مهاجرت و وزارت کار دبی تلاش کرده اند تا شرایط را برای ورود نیروی کار ماهر تحصیل کرده و متخصص تسهیل کنند. بنابراین چنانچه در یک زمینه خاص دارای مدرک دانشگاهی معتبر یا سابقه کار کافی هستید می توانید از طریق کار به دبی مهاجرت کنید. شرایط مهاجرت کاری به دبی بر اساس حوزه شغلی شما ممکن است متغیر باشد.

برای برخی از مشاغل فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و برخی دیگر نیز باید برای پیدا کردن کار تلاش بیشتری انجام دهند. در حال حاضر مهاجرت به دبی برای پرستاران یک روش مناسب برای دریافت اقامت کشور امارات است؛ بنابراین شما نیز می توانید شانس خود را برای مهاجرت کاری به دبی امتحان کنید.

مهاجرت تحصیلی به دبی

مهاجرت تحصیلی به دبی

از دیگر روش های مهاجرت به دبی تحصیل است. افرادی که علاقه مند به تحصیل در امارات هستند باید به زبان انگلیسی یا عربی مسلط باشند. در حال حاضر دانشگاه های این کشور برنامه های متنوعی را به اتباع خارجی ارائه می دهند. از طرفی امکان ثبت نام اتباع خارجی در مهدکودک ها و مدارس ابتدایی و دبیرستان های بین المللی وجود دارد.

از طرفی دیگر مهاجرت تحصیلی به دبی یکی از روش های نسبتاً آسان برای مهاجرت به امارات و پیدا کردن کار در این کشور می باشد. اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت به دبی برای تحصیل هستید در وهله اول باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را در دبی انتخاب کنید.

تمامی افرادی که سن بالای ۱۸ سال داشته باشند می توانند ویزای دانشجویی امارات را دریافت کنند که پنج سال اعتبار دارد. این ویزا مخصوص افرادی است که به تحصیل در دانشگاه یا کالج های این کشور مشغول هستند. یکی از مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی امارات باید ارائه دهید نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه است. متقاضیان باید مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده و به این ترتیب پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

هزینه تحصیل در دبی بسته به مقطع، رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور بین ۷ هزار تا ۲۱ هزار دلار در سال است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضی باید شهریه ای مابین ۹ هزار تا ۲۰ هزار دلار بپردازد. نا گفته نماند که دانشجویان بین المللی اجازه ۲۰ ساعت کار درهفته را دارد.

سرمایه گذاری در دبی و اخذ اقامت

یکی از روش هایی که برای متقاضیان دریافت اقامت دبی بسیار جذاب است، سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد می توانند اقامت شهر دبی را دریافت کنند؛ اما نحوه گرفتن اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

همانطور که می دانید سرمایه گذاران بین المللی همواره به دنبال کسب فرصت های طلایی برای سودآوری هستند. در حال حاضر امارات متحده عربی و علی الخصوص دبی، یکی از مناطق پر پتانسیل برای سرمایه گذاری است. افراد می توانند از طریق خود حمایتی، خرید ملک یا سپرده گذاری در یک شرکت در امارات، سرمایه گذاری خود را اجرا کنند. در روش خرید ملک متقاضی باید خانه ای با ارزش حداقلی ۵ میلیون درهم خریداری کند.

بعد از خرید ملک متقاضی اجازه برداشت سرمایه خود را به مدت ۳ سال ندارد. البته مزیت این روش این است که متقاضی می تواند برای تمام اعضای خانواده نیز اقامت دبی را دریافت کند. نحوه اقامت در دبی از طریق خود حمایتی نیز به این صورت است که فرد باید ثابت کند که که ماهانه ۲۰ هزار درهم درآمد یا یک میلیون درهم در حساب بانکی خود سرمایه دارد. همچنین متقاضیان می توانند با اثبات داشتن ملکی به ارزش حداقل دو میلیون درهم در دبی،اقامت امارات را دریافت کنند.

ویزای خود حمایتی معمولاً هر ۵ سال یک بار قابلیت تمدید دارد. افرادی که سن بالای ۵۵ سال داشته باشند می توانند برای دریافت ویزای خود حمایتی امارات اقدام کنند. در جدول زیر جزئیات روش های سرمایه گذاری در دبی را به همراه سرمایه مورد نیاز و مدت زمان اقامتی که به متقاضی اعطا می شود، مشاهده می کنید.

نوع اقامتحداقل سرمایه لازممدت اقامتسایر شرایط
سرمایه گذاری بدون نیاز به اسپانسر۱۰ میلیون درهم۱۰ سالهثبت یک شرکت جدید، سرمایه گذاری در یک تجارت دیگر و شریک شدن با یک تبعه امارات
اقامت خود حمایتی اماراتاثبات درآمد ماهیانه ۲۰ هزار درهم یا موجودی حساب یک میلیون درهم یا داشتن ملکی به ارزش حداقل دو میلیون درهم در دبیپنج ساله قابل تمدیدمختص افراد بازنشسته و بالای 55 سال
سرمایه گذاری با خرید ملک۵ میلیون درهماقامت ۵ سالهعدم امکان برداشت سرمایه به مدت 3 سال، امکان اخذ اقامت برای خانواده

مهاجرت از طریق خرید ملک در دبی

خرید ملک همواره جزو روش های محبوب و پرطرفدار برای دریافت اقامت کشور های مختلف بوده است. در حال حاضر نیز افراد می توانند برای مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک اقدام کنند. حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک پنج میلیون درهم است. مهاجران بعد از خرید خانه با ارزش حداقلی ۵ میلیون درهم می توانند برای تمام اعضای خانواده خود اقامت پنج ساله دبی را دریافت کنند.

البته ناگفته نماند که در این روش امکان فروش ملک یا برداشت سرمایه به مدت سه سال وجود ندارد. با توجه به این که بازار املاک در امارات و به خصوص دبی، یک بازار رو به رشد و سودآور است خرید ملک در این کشور بسیار هوشمندانه به نظر می رسد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در دبی

از دیگر روش های سرمایه گذاری در امارات، ثبت شرکت است. بسیاری از افراد در سال های اخیر از طریق ثبت شرکت وارد شهر دبی شده اند و اقامت این شهر را دریافت کرده اند. برای این که بتوانید از طریق ثبت شرکت وارد دبی شوید، باید حداقل دو میلیون درهم سرمایه داشته و یک طرح تجاری قابل قبول ارائه دهید.

همچنین در بسیاری از موارد باید بعد از ثبت شرکت با یک تبعه اماراتی شریک شوید تا اقامت ده ساله را دریافت کنید. در این روش متقاضی می تواند برای خود و همسر و فرزندان اقامت کشور امارات را دریافت کند. اگر برای ثبت شرکت در دبی یا دیگر روش های مهاجرتی به دبی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید بهتر است با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و اطلاعات دقیق دریافت کنید.

مهاجرت از طریق تولد فرزند در دبی

در سال های اخیر مهاجرت از طریق تولد فرزند در خاک توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. البته کشورهای مختلف در این زمینه قوانین متفاوتی دارند. برخی از کشورها از سیستم خون و برخی دیگر از سیستم خاک برای اعطای تابعیت خود تبعیت می کنند.

اگر می خواهید از طریق تولد، اقامت شهر دبی و امارات را دریافت کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که به طور کلی کشورهای عربی از سیستم خون پیروی می کنند؛ بنابراین در صورتی به یک نوزاد اقامت داده می شود که پدر و مادر نوزاد متولد شده تبعه امارات باشند. به بیانی دیگر صرفاً با تولد نوزاد در خاک دبی امکان دریافت اقامت برای وی وجود ندارد.

مهاجرت از طریق ازدواج در دبی

از دیگر روش های مهاجرت به یک کشور، ازدواج است. در روش ازدواج یک فرد خارجی با کسی که شهروندی و اقامت دائم کشور مورد نظر را دارد ازدواج کرده و به این ترتیب می تواند اقامت کشور مقصد را به دست بیاورد. این قوانین در رابطه با امارات و به طورکلی کشورهای عربی اندکی تفاوت دارد.

چنانچه یک مرد اماراتی با یک زن خارجی ازدواج کند، باید سه سال از زندگی مشترک آنها بگذرد و زوجین اثبات کنند که ازدواج آنها واقعی است. در این صورت همسر خارجی می تواند اقامت دائم امارات را دریافت کند. همچنین اگر تابعیت قبلی خود را سلب کند امکان دریافت تابعیت اماراتی نیز وجود دارد.

چنانچه یک زن اماراتی با یک مرد خارجی ازدواج کند مرد خارجی امکان دریافت تابعیت امارات را ندارند و تنها می تواند اقامت امارات را دریافت کند. همچنین در صورت طلاق گرفتن زوجین، تابعیت اماراتی لغو خواهد شد؛ بنابراین تابعیت متقاضی تا زمانی که ازدواج آنها ادامه داشته باشد پابرجا خواهد بود.

مهاجرت از طریق پناهندگی به دبی

برای این که کسی بتواند از طریق پناهندگی وارد یک کشور دیگر شود باید کشور مقصد عضو کنوانسیون ژنو باشد. بر اساس تعهداتی که کشورهای عضو کنوانسیون ژنو دارند این کشورها باید در قبال پناهجویان بین المللی تعهداتی را رعایت کنند. در حال حاضر کشور امارات متحده عربی و شهر دبی جزو این کنوانسیون نیستند؛ بنابراین هیچ تعهداتی در برابر پناهجویان ندارند. به همین دلیل افرادی که وارد دبی شده و اعلام پناهندگی کنند شرایط مناسبی نداشته و برخورد خوبی با آن ها صورت نمی گیرد.

از طرفی در بسیاری از موارد درخواست پناهندگی آنها رد می شود. گذشته از خطرات بسیار زیاد و ریسک هایی که این اقدام دارد، صدمات جسمی، روحی و روانی جبران ناپذیری به شخص وارد می شود. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که از طریق پناهندگی وارد شوید. بلکه پیشنهاد می کنیم شرایط خود را ارزیابی کرده و از طریق روش های صحیح و اصولی اقامت دبی را دریافت کنید.

راحت ترین روش مهاجرت به دبی

خیلی از افراد به دنبال مهاجرت به دبی هستند و می خواهند آسان ترین روش را انتخاب کنند. برای این که اقامت دبی را دریافت کنید باید مزیت های مهاجرت به دبی و معایب آن را بدانید و از طرفی تمامی روش های مهاجرتی به امارات را ارزیابی کنید تا بر اساس شرایط خود یک روش را انتخاب نمایید. در سال های گذشته کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران زیادی به دبی مهاجرت کرده اند.

اگر نگاهی به خاطرات مهاجرت یک پزشک به دبی بیندازیم، متوجه می شویم که شرایط مهاجرت به دبی از طریق کار، در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد باعث می شود تا شما بتوانید از همان ابتدا درآمد داشته و برای اعضای خانواده نیز اقامت بگیرید.

با این حال مهاجرت کاری برای همه افراد روش مناسبی نیست. اگر سابقه کار یا مهارت ویژه ای ندارید بهتر است از طریق تحصیل یا سرمایه گذاری اقدام کنید. در حال حاضر سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت جزو روش های سریع و آسان برای مهاجرت به دبی می باشد.

هزینه مهاجرت به دبی

هزینه مهاجرت به دبی

هزینه مهاجرت به دبی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود. به عنوان مثال اگر شما برای مهاجرت به دبی از طریق کار اقدام کنید، در این صورت می توانید از همان ابتدا درآمد داشته و بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید؛ اما اگر از طریق تحصیل وارد دبی شوید باید سرمایه بیشتری داشته باشید تا هزینه های دوران دانشجویی را پرداخت کنید.

از سوی دیگر هزینه اجاره خانه در دبی یکی از مهم ترین مخارج مهاجران محسوب می شود. در حال حاضر هزینه زندگی یک فرد مجرد بدون احتساب اجاره خانه در دبی حدود ۳۷۰۰ درهم می باشد. همچنین هزینه زندگی یک خانواده ۴ نفره بدون احتساب اجاره خانه حدود ۱۳ هزار درهم است.

این عدد نشان می دهد که شما باید برنامه ریزی درستی برای هزینه های مهاجرت و زندگی خود در دبی داشته باشید. تجربه نشان داده است که هر هفته بین ۸۰ دلار تا 3۰۰ دلار نیز باید بابت مواد غذایی و خوراکی پرداخت کنید. علاوه بر تمامی این مخارج، هزینه های انرژی و رفت آمد و حمل و نقل را نیز اضافه کنید.

هزینه اخذ ویزای دبی

هزینه های دریافت ویزای امارات تحت تاثیر روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید متفاوت است. اگر به دنبال اطلاع از قیمت ویزای دائم دبی هستید جدول زیر را مشاهده کنید. در جدول زیر هزینه دریافت انواع ویزاهای دبی را آورده ایم.

نوع ویزاهزینه
ویزای توریستی (3 ماهه)۸۵۸.۹ درهم
ویزای کوتاه مدت۸۹۹.۶۵ درهم
ویزای بلند مدت۸۳.۱۵ درهم
ویزای کاری 3 ماهه۹۵۵.۶۵ درهم
ویزای کاری 6 ماهه۱۱۶۵.۵۵ درهم
ویزای کاری یک ساله۱۹۵۵.۶۵ درهم
ویزای سرمایه گذاری۵۲۵.۶۵ درهم
ویزای تحصیلی100 درهم
ویزای طلایی 5 ساله650 درهم
ویزای طلایی 10 ساله1.150 درهم
ویزای بازنشستگی888 درهم
ویزای خانوادگی268.90 درهم

مدارک لازم جهت اخذ ویزا دبی

همه افرادی که می خواهند وارد دوبی شده و فعالیت های خود را در این شهر زیبا ادامه دهند، باید مرحله جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز را طی کنند. مدارک مورد نیاز  بر اساس روشی که انتخاب می کنید، تعیین می شود. به عنوان مثال برای مهاجرت به دبی برای کار، باید سوابق کاری خود را ارائه دهید. همچنین چنانچه متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به دبی هستید یا می خواهید از طریق برنامه مهاجرت پرستاران به دبی، وارد امارات شوید، باید مدرک خود را در امارات معادل سازی کنید.

بنابراین تمامی افرادی که می خواهند از طریق مهاجرت به دبی برای پزشکان و پرستاران وارد امارات شوند باید آزمون پرومتریک دبی را سپری کرده و در این آزمون نمره قبولی دریافت کنند. یکی از مهم ترین مدارکی که متقاضیان رشته های پزشکی و پرستاری باید ارائه دهند گواهی امتحان پرومتریک دبی است؛ اما به طور کلی مهم ترین مدارکی که متقاضیان باید در روش های مختلف مهاجرتی ارائه دهند عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • عکس
  • بیمه سفر
  • مدارک ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک تحصیلی، کاری و غیره
  • مدرک زبان بین المللی

برای مهاجرت به دبی چه مدرک زبانی نیاز است؟

دبی شهری است که بخش زیادی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. شما در این کشور مهاجرانی از کشورهای مختلف دنیا را مشاهده می کنید؛ بنابراین این شهر کاملاً بین المللی است. یکی از سوالاتی که معمولاً متقاضیان مهاجرت به دبی می پرسند این است که مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دبی چیست؟

اگر روش سرمایه گذاری را برای مهاجرت به دبی انتخاب کنید الزامی برای ارائه مدرک زبان بین المللی ندارید؛ اما اگر می خواهید از طریق مهاجرت کاری به دبی یا مهاجرت تحصیلی وارد شوید، باید به زبان انگلیسی یا عربی مسلط باشید.

گرچه زبان رسمی امارات، عربی است؛ اما به دلیل تعداد زیاد مهاجرانی که در این شهر وجود دارد افراد می توانند با تسلط بر زبان انگلیسی در دبی به کار و تحصیل بپردازند. بنابراین تسلط به زبان انگلیسی یکی از نکات مهم برای مهاجرت به امارات محسوب می شود.

وکیل مهاجرت به دبی موسسه اصطهباناتی

به طور کلی شهر دبی و کشور امارات متحده عربی به دلایلی همچون رشد چشمگیر اقتصادی، بالا بودن سطح رفاه زندگی، امنیت بالا و غیره جزو مقاصد مهاجرتی محبوب ایرانیان محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند تا برای کار یا تحصیل دبی را انتخاب کنند. با توجه به اینکه اداره مهاجرت امارات، سخت گیری های زیادی را برای صدور ویزا اعمال می کند کمک گرفتن از وکیل مهاجرتی باعث می شود تا شانس شما برای دریافت ویزا افزایش پیدا کند.

وکیل مهاجرت به دبی موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تمامی مراحل تهیه مدارک و مهاجرت شما به دبی را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. به این ترتیب شما می توانید با خیالی آسوده مراحل دریافت پاسپورت امارات متحده عربی را به وکیل با تجربه ما محول کنید.

آشنایی با قوانین مهاجرت به دبی

با توجه به این که قوانین مهاجرت به دبی هر ساله به روز می شود شما می توانید این قوانین را در وب سایت اداره ملی مهاجرت امارات متحده مشاهده کنید. با این حال قوانین مهاجرت به دبی به گونه ای تدوین شده اند که افراد بتوانند از طریق کار، تحصیل یا سرمایه گذاری وارد این شهر شده و فعالیت های خود را ادامه دهند. در سال های اخیر نیز روش های مهاجرت به امارات تنوع بیشتری پیدا کرده و مسئولان این کشور تلاش کرده اند تا شرایط بهتری را برای مهاجران به وجود بیاورند؛ بنابراین شما می توانید بر اساس شرایط خود و با اطلاع و تسلط بر قوانین مهاجرتی اقامت شهر دبی را دریافت کنید.

مزایای مهاجرت به دبی

افراد مختلفی در سال های اخیر، دبی را برای مقصد مهاجرتی خود انتخاب کردند. تجربه مهاجرت به دبی برای بسیاری از افراد دلپذیر و مثبت بوده است و به همین دلیل در حال حاضر شاهد موج مهاجرت تعداد زیادی از دانشجویان، متخصصان و سرمایه گذاران به امارات متحده عربی هستیم. از جمله مهم ترین مزایای مهاجرت به دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در شهری که کمترین حد آلودگی را دارد
  • برخورداری از زندگی با سطح رفاه بالا
  • استاندارد بالای زندگی
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد
  • برخورداری از فرصت های شغلی زیاد
  • فرصت راه اندازی مشاغل و بیزینس های جدید

معایب مهاجرت به دبی

طبیعتا مهاجرت به دبی و زندگی در این شهر در کنار مزایای فراوانی که دارد ممکن است معایبی نیز به دنبال داشته باشد. از جمله معایب زندگی در دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بودن هزینه های زندگی
  • بالا بودن اجاره مسکن
  • جریمه های سنگین در زمینه رانندگی
  • شرایط سخت برای دریافت اقامت دائم

اخذ اقامت دائم دبی

امارات از جمله کشورهایی است که پاسپورت آن اعتبار زیادی در سراسر دنیا دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند تا بعد از دریافت اقامت موقت اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند؛ اما متاسفانه دریافت اقامت دائمی دبی کار چندان آسانی نیست زیرا به طور کلی این کشور قوانین سختگیرانه ای برای صدور اقامت دائم دارد. به عنوان مثال اقامت دائم و تابعیت از طریق تولد تنها در صورتی صادر می شود که پدر و مادر نوزاد متولد شده تبعه امارات باشند. افرادی که واجد دریافت اقامت دائم امارت هستند عبارت اند از؛

  • سرمایه گذاران
  • پزشکان و
  • متخصصان
  • مخترعین
  • افراد با استعداد و نخبه
  • دانشمندان

این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از جمله تمکن مالی کافی و دستاوردهای بین المللی، اقامت دائم دبی را دریافت کنند. اگر هدف شما دریافت اقامت دائم امارات است به این نکته توجه داشته باشید که فرآیند دریافت اقامت دائم پروسه طولانی و زمان بر است به همین دلیل لازم است تا در این زمینه از وکلای متخصص و با تجربه کمک بگیرید تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسید.

اخذ پاسپورت امارات متحده عربی

تا چند سال گذشته پاسپورت امارات متحده عربی رنک یک دنیا را داشت؛ اما در حال حاضر اعتبار پاسپورت این کشور ۱۶ پله سقوط کرده و در رنک شانزدهم دنیا قرار دارد. افرادی که پاسپورت امارات را دریافت کنند می توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۷۳ کشور در سراسر دنیا سفر کنند. این موضوع باعث شده تا خیلی از ایرانیان علاقه مند به دریافت پاسپورت امارات باشند. اگر به دنبال دریافت پاسپورت امارات هستید باید در وهله اول اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید تا در نهایت بعد از گذشت چند سال پاسپورت این کشور را نیز بگیرید.

سخن پایانی

در حال حاضر شهر دبی یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای دنیا است که در آن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بسیار زیادی برای مهاجران وجود دارد. به همین دلیل شما می توانید با مهاجرت به دبی آینده خوبی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

در حال حاضر برنامه های مهاجرتی زیادی از جمله مهاجرت پزشکان، مهاجرت متخصصان و مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری وجود دارد که بر اساس شرایط هر فرد می توان از طریق یکی از این روش ها اقدام کرد و اقامت شهر دبی را گرفت. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تمامی مراحل دریافت اقامت دبی از طریق ازدواج، کار، تحصیل یا سرمایه گذاری را برای شما در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهیم. به این منظور تنها کافی ست با مشاورین و کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

سوالات متداول

  • روش های مهاجرت به دبی کدام است؟

افراد می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج یا تولد به دبی مهاجرت کنند.

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در دبی چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای دریافت اقامت شهر دبی بیست هزار درهم می باشد.

  • آیا امکان دریافت اقامت شهر دبی از طریق خرید ملک وجود دارد؟

بله،  افراد با خرید ملکی با ارزش ۵ میلیون درهم می توانند اقامت شهر دبی را دریافت کنند.

  • مدرک زبان لازم برای مهاجرت به دبی چیست؟

افراد می توانند بدون داشتن مدرک زبان بین المللی نیز به دبی مهاجرت کنند.

  • آیا امکان پناهندگی به دبی وجود دارد؟

خیر. دبی هیچ مسئولیت و تعهدی در برابر پناهجویان بین المللی ندارد.

  • هزینه تحصیل در دبی چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در امارات بین ۷ هزار تا ۲۱ هزار دلار در سال است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

20 دیدگاه برای “مهاجرت به دبی با شرایط و هزینه های اقامت و روش های مهاجرت

  1. محمدرضا گفت:

    سلام من دیپلمم و دانشجو هستم و سربازی نرفتم و ۲۱سالمه . از دبی دعوت نامه کاری دارم . برای رفتن به مشکل نمیخورم ؟باید چیکار کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای خروج از کشور نیاز به ارائه پایان خدمت و یا معافیت تحصیلی دارید.

  2. پریسا گفت:

    سلام روزتون بخیر من پرستار هستم با سابقه کار ۱۱ سال چطوری میتونم ویزای کار به دبی رو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به سخت گیری ها دبی برای ارائه ویزا به شما توصیه میکنیم برای کشور هایی مانند دانمارک، سوئد و آلمان و غیره اقدام نمایید.

  3. الهه گفت:

    باسلام من مربی کاراته وبدن سازی هستم وبا همسرم یک شرکت واردات عدسی وفریم عینک در ایران داریم امکان کار دردبی داریم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر شرایط اخذ اقامت از کشور های حوزه خلیج فارس بسیار مشکل شده است، به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  4. erfansoltani گفت:

    سلام من ۱۷سال سن دارم به تازگی پایپورت گرفتم و میخواهم به دبی مهاجرت کنم چگونه می توانم اقامت دائم این کشور را بگیرم
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه شرایط اخذ اقامت دبی برای ایرانیان بسیار سخت شده است. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  5. سعیده کاردان گفت:

    سلام همسر بنده فیزیوتراپیست و خودم لیسانس روانشناسی و مدرک ارایش گری دارم شرایط ما برای اقامت چطوره؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر شرایط اخذ اقامت دبی بسیار با سخت گیری روبرو شده است. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  6. یونس گفت:

    سلام من 23 سالمه میخام برم دبی تراشکار هستم میخاستم ببینم میتونم اونجا کار پیدا کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه شرایط اخذ ویزای کار یدبی برای ایرانیان بسیار سخت شده است، به شما پیشنهاد میکنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  7. امتو گفت:

    سلام
    من استاد دانشگاه هستم با مدرک دکتری در انگلیسی با سابقه تدریس و ترجمه ۲۰ ساله در ایران و مالزی. آیا امکان کار و اقامت در امارات برای من وجود دارد؟ ممنون.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه برای ایرانی ها شرایط اخذ اقامت در امارات وجود ندارد.

  8. ارام هستم گفت:

    سلام من درکارخیاطی عبادوزی ماهرهستم میخواستم ببینم برای ویزای کاربردی چکارکنم ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      کار در کشور های عربی باید به صورت پیشنهاد کاری باشد تا منجر به اخذ ویزا گردد.
      بنابراین شما اگر قصد مهاجرت کاری را دارید پیشنهاد می کنیم که سایر مقاصدی را که مشاورین ما برای شما در نظر گرفته اند، رصد کنید.

  9. سعیدمعظمی گودرزی گفت:

    سلام من کارگر فنی ماهر در زمینه سیم پیچی هستم البته ۲سال هم کار سقف و دکور انجام دادم میخواستم بدونم واسه ویزای کار دبی باید چیکار کنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      جهت دريافت ويزاي كار در حوزه خليج فارس مستلزم دعوتنامه ي بسيار معتبر خواهيد بود، جهت اطلاع بيشتر با ما تماس بگيريد.

  10. الی گفت:

    سلام. من معلم ابتدایی و پیش دبستانی هستم. همسرم پزشک.
    شرایط کاری برای ما چگونه است؟ باید چطور اقدام کنیم؟ برای پزشک دوره ای باید اونجا بگذرونه که بتونه کار کنه؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      می بایست در مهاجرت، مدارک و مهارت، طبق ضوابطی که دولت کشور مقصد مشخص نموده، تایید و سپس اجازه کار گرفته شود.
      ناگفته نماند، کشور امارات در سال اخیر بسیار سخت ویزا می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *